Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 21 sep 2011, 22:44

JP schreef:Waarom rijden vele Ring-bezoekers rondom de Ring eigenlijk te hard? Je kunt je toch op de Ring soort van uitleven?

Omdat de locals dat ook doen?

Elke keer als ik daar ben verbaas ik me hoe hard die duitsers daar rijden. Wel netjes 50km/h in de (kleine) plaatjes (Kelberg, Müllenbach, etc) maar buiten de bebouwde kom, boem, vol het gas erop. Als ik daar me aan de snelheid houd heb ik een hele rits ongeduldige duitsers op me bumper zitten. Ik kreeg het idee dat ze daar in die Eifel nooit op snelheid controleren.

Vooral het stuk weg tussen Zermüllen en Müllenbach wordt echt flink doorgegast. 140km/h lijkt de norm.

JP

Bericht door JP » 21 sep 2011, 22:54

MParallel schreef:
JP schreef:Waarom rijden vele Ring-bezoekers rondom de Ring eigenlijk te hard? Je kunt je toch op de Ring soort van uitleven?

Omdat de locals dat ook doen?

(...)
Ja, zo lust ik er nog meer..... :duck:

De vraag was trouwens niet op iemand specifiek van toepassing, maar eigelijk verbaasde het me dat de Polizei niet eerder zo streng als nu was gaan controleren.

KW

Bericht door KW » 21 sep 2011, 23:09

En ik verbaas me dat ik gelezen heb dat ze daar uberhaupt aan beginnen. Moet toch geen 2e NL worden.

JP

Bericht door JP » 21 sep 2011, 23:18

KW schreef:En ik verbaas me dat ik gelezen heb dat ze daar uberhaupt aan beginnen. Moet toch geen 2e NL worden.
Kom op ! Wat is er dan mis in Nederland? Volgens mij niet veel. Rij je te hard, moet je bloeden, das siempel. Wil je eens lekker uitleven ga je naar de Ring (nog siempeler)

Genoeg mensen rondom de Ring hebben overlast van die fanatiekelingen rondom de baan en dan vind ik het niet meer dan normaal dat de Polizei er is voor de lokalo's. Dat lukt je in NL niet !

Jussi

Bericht door Jussi » 22 sep 2011, 00:09

JP schreef:
KW schreef:
Genoeg mensen rondom de Ring hebben overlast van die fanatiekelingen rondom de baan en dan vind ik het niet meer dan normaal dat de Polizei er is voor de lokalo's.
Wordt er dan zoveel geklaagd door locals?(oprechte vraag)

steve smith

Bericht door steve smith » 22 sep 2011, 00:33

Jussi schreef:
JP schreef:
KW schreef:
Genoeg mensen rondom de Ring hebben overlast van die fanatiekelingen rondom de baan en dan vind ik het niet meer dan normaal dat de Polizei er is voor de lokalo's.
Wordt er dan zoveel geklaagd door locals?(oprechte vraag)
Ja. En als de locals ergens een bloedhekel aan hebben (buiten Engelsen) is als er buiten de baan als een malle gereden wordt. De locals raken daar namelijk familieleden aan kwijt. Elk jaar weer.

FrankS

Bericht door FrankS » 22 sep 2011, 07:21

Tsja, ik heb soms wel het idee dat ik juist de vertragende factor ben rondom de Ring... Met een ritje met pa een keer een localo in een klein vrachtwagentje achter me, en maar duwen. Rij rond voor het uitzicht, niet om te racen tegen een vrachtwagentje.

En natuurlijk op de 412 bij aankomst vaak... bij altijd wel 1 of 2 busjes achter me die het zelfs met een tempo van 100-110 (je mag daar 70-80) nog te traag vinden en me voorbij gaan :lol:

Ach. Uiteindelijk zijn we te gast, vriendelijk en hoffelijk zijn kan nooit kwaad :)

MParallel

Bericht door MParallel » 22 sep 2011, 17:15

FrankS schreef:Tsja, ik heb soms wel het idee dat ik juist de vertragende factor ben rondom de Ring....
Dat was precies wat ik in mijn reply ook aangaf (probeerde te geven). Die Duitsers zelf rijden daar veel harder dan toegestaan.

En dan de ring touristen de schuld geven. Lekker makkelijk natuurlijk.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 22 sep 2011, 18:37

@ mpara & kw,

Hoe vaak zijn juliie er uberhaupt geweest??? Jullie praten erover alsof bij de Ring zijn dagelijkse kost is voor jullie.

Je wil niet weten hoe vaak ik daar een (veelal zeer) ernstig ongeval mee heb gemaakt op de wegen rondom de Ring. En ja, de veroorzakers waren in vrijwel alle gevallen Ringgangers en geen locals. Helaas worden die laatsten er wel te vaal bij betrokken....

MParallel

Bericht door MParallel » 22 sep 2011, 19:58

Paskal: nee dat is niet zo. Al ben ik er vanaf 2 september t/m 16 september op vakantie geweest, en daarbij elke dag door de eifel en bij de Ring in de buurt gereden.

En dat was mijn beeld wat ik in die 14 dagen heb gekregen. Er werd continue door alles en iedereen veel harder gereden dan de toegestane snelheid. En niet alleen door mensen met snelle auto's. Busjes en kleine vrachtwagens ook.

KW

Bericht door KW » 22 sep 2011, 21:01

Nee, ik kom er ook niet zo heel veel. Sinds 2003 gemiddeld zo'n 3 dagen per jaar. Maar elke keer als ik daar kom is het wel zonder uitzondering hetzelfde: dat ik zowel op drukke als rustige momenten weinig 'racers' op de openbare weg zie, en de locals harder rijden dan buitenlanders.

steve smith

Bericht door steve smith » 22 sep 2011, 21:07

Heb daar toch een ander beeld bij. Gebaseerd op een dag op 30 a 40 per jaar.

KW

Bericht door KW » 22 sep 2011, 21:13

Dat kan, ik geef alleen weer wat ik zelf meemaak. Dat iemand anders daar vaker komt wil niet zeggen dat mijn ervaringen minder waar zijn.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 22 sep 2011, 21:15

steve smith schreef:Heb daar toch een ander beeld bij. Gebaseerd op een dag op 30 a 40 per jaar.
Idem hier en dat pas 10 jaar lang maar waarschijnlijk zien wij het gewoon helemaal verkeerd :)

steve smith

Bericht door steve smith » 22 sep 2011, 21:18

Paskal schreef:
steve smith schreef:Heb daar toch een ander beeld bij. Gebaseerd op een dag op 30 a 40 per jaar.
Idem hier en dat pas 10 jaar lang maar waarschijnlijk zien wij het gewoon helemaal verkeerd :)
Ik denk het ook Paskal! :stom: Al haal ik de 10 jaar met die frequentie nog net niet :thumbup:

KW

Bericht door KW » 22 sep 2011, 21:32

Ik zeg nergens dat jullie het verkeerd zien, als jullie dat meemaken geloof ik het meteen. Maar dat wil niet zeggen dat er geen andere ervaringen mogelijk zijn.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 22 sep 2011, 21:38

Jij komt wel precies op 40 andere dagen dan ik dan :P

Verder sluit ik me bij je aan ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 22 sep 2011, 21:46

Tom van H. schreef:
Jij komt wel precies op 40 andere dagen dan ik dan :P

Verder sluit ik me bij je aan ;)
Tja. Dat jij denkt dat je van Scuderia niks leert kan ik niet helpen :peace: Dat zijn er al 18 a 20 in elk jaar behalve dit jaar. Over twee weken begint de volgende, er is nog plek! Ben je erbij? C U there!

Oh en a.s. dinsdag ben ik er voor het dagje van Trackdays.de. Ergens eten maandagavond?

MParallel

Bericht door MParallel » 22 sep 2011, 22:29

Zoals gezegd, het is maar net op welk moment je er bent en hoelang. Dan kun je een heel ander beeld krijgen.

Niemands persoonlijke ervaring c.q. beleving is daarom minder/meer waar.

Steve: wat voor auto rijd je? Ben je er de eerste 2 weken van september ook geweest?

FrankS

Bericht door FrankS » 22 sep 2011, 23:28

Paskal schreef:@ mpara & kw,

Hoe vaak zijn juliie er uberhaupt geweest??? Jullie praten erover alsof bij de Ring zijn dagelijkse kost is voor jullie.

Je wil niet weten hoe vaak ik daar een (veelal zeer) ernstig ongeval mee heb gemaakt op de wegen rondom de Ring. En ja, de veroorzakers waren in vrijwel alle gevallen Ringgangers en geen locals. Helaas worden die laatsten er wel te vaal bij betrokken....
Eensch, maar ik denk dat er een verschil is tussen hard rijden en hard rijden. Mensen met een dikke stoot adrenaline in het bloed gaan er sneller af. Ik heb zo ontzettend veel plekken om de Ring gezien waar slipsporen staan de berm in, beschadigde bermen etc...

Als je erover nadenkt...

Ben daar overigens ook weleens door tegemoet komend verkeer van MIJN rijbaan geduwd in een blinde bocht. Is best schrikken. Was ook een Ausländer

En verder, zoals ik al zei, probeer ik gewoon een visitekaartje te zijn ;-)

steve smith

Bericht door steve smith » 23 sep 2011, 01:26

MParallel schreef:Steve: wat voor auto rijd je? Ben je er de eerste 2 weken van september ook geweest?
Ben er in die tijd niet geweest. Wel 2 dagen eerder op 28 augustus :mrgreen:

De bedoeling is dat ik daar met een Alfa rij, maar die ligt uit elkaar. In de tussentijd moet al het andere wat wielen heeft er maar af en toe aan geloven. Laatste keer was dat een E-klasse Kombi.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 26 sep 2011, 00:25

even een copy/paste vanaf het nurburgringforum:
René Kloeze schreef:Iemand nog een hippie-golf zien rijden? :wink

Wij zijn dit weekend ook weer eens geweest. Zaterdagmiddag vertrokken en bij aankomst rond 17u was het voor mijn gevoel best druk. Ook veel exotisch spul. We hebben overnacht op de Camping am Nürburgring...dit was de eerste en denk ook de laatste keer. Was voor 1 avondje, 2 personen; 52 euro kwijt. Behoorlijk prijzig dus. De bedoeling was om bij Viktoria Station te gaan, maar door slechte voorbereiding zoals een half adres noteren deze niet kunnen vinden..na een tijdje zoeken waren we er flauw van...gaar..honger...dus maar naar de dichtsbijzijne camping gereden.

De volgende dag kwamen we rond 11u aan bij de baan...beetje rondlopen, weer erg mooi spul te zien en ook al behoorlijk druk. Daarna even naar Breidscheid gereden en daar ook even rondgekeken en wat gedronken. Toen weer teruggereden naar de hoofdingang om 2 rondes te kopen. Na de baansluiting was het dan zover...de Golf kreeg z`n Ringdoop. Ik heb me aan de term "touristenfahrt" gehouden, gezien mijn ervaring op de ring (6 rondes...dus das niet veel) en aangezien onze Golf niet echt een held is in de bochten en met het remmen. Dus....alarmlichten aan, rechts aanhouden en lekker touren..heerlijk!

Na het eerste rondje zijn we meteen doorgegaan met de 2e ronde. We zijn toen bij Breidscheid eraf gegaan...ik had namelijk vorige week op Volksforum contact gehad met Marco en van hem mocht ik een rondje met hem mee. Toen we eraf gingen, was Marco daar ook net...en na een kort babbeltje ben ik bij hem in de auto gestapt...

Wat een ervaring....on-ge-lo-ve-lijk hard gaat die Marco met z`n oude Golf 1. BMW`s M1 t/m M10, Porsches, Ringtaxi`s, Lambo`s, RS`en, WRX`en...alles!
Na 2 rondjes waren we weer bij Breidscheid en mocht de volgende passagier met hem mee. Marco nogmaals bedankt! :grin:

Na die 2 rondjes eerst maar eens wat gedronken en langs de baan staan kijken..en daarna weer met de Golf richting de hoofdingang.
Toen weer terug naar de camping om de tent in te pakken om vervolgens via talloze file`s en omleidingen weer naar huis te rijden.

Ben net thuis en zal morgen wel even wat foto`s uploaden...hier alvast eentje :mrgreen:

Afbeelding

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 26 sep 2011, 13:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 26 sep 2011, 15:05

Nou, je hebt genoeg leuk spul gespot :thumbup:

Interesting picture: de R8 V10 van Hammerevents..

Mijn keuzes:

De R26.R (goede kleur!) :cool:

De Esprit :banging:

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 26 sep 2011, 17:34

@ Rene: Gespot op de A31! Heb je die R32 ook nog gezien die helemaal bestickerd was? Allemaal ronde stickers, echt grappig!

Plaats reactie