Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 22 sep 2011, 17:00

Hans je mist mijn punt. Het gaat er niet om of het strafbaar is, of het wel of niet een sociaal maatschappelijk geaccepteerd fenomeen is.

Ook het feit dat het gebeurd, daar hoeft niemand roomser dan de paus over te doen.

Maar zoals Michel ook al schetst we hebben hier geen vangnet maar een hangmat. Als je niets hebt wordt je letterlijk alles op een presenteerblaadje aangeboden. Niemand zegt nee want we vinden allemaal dat we er recht op hebben. Tig soorten subsidies, bijdrages, voorschotten, etc...etc.. Natje en droogje allemaal geregeld. Geen vetpot maar dan wordt je vanzelf inventief. Het ligt ook zo voor de hand natuurlijk. De basiscadeautjes van de overheid zijn ook wel erg comfortabel natuurlijk. Ik betaal voor mijn zoontje bijna 75 euro in de maand voor de peuterclub. Zeker 5 ouders betalen helemaal niets. Ja subsidiepotje via de gemeente. Maar die kindjes hebben ook recht op een bezoek aan de peuterclub! Dit is slechts 1 voorbeeld van een handreiking van de overheid. Uitkering? Neuh.je hoeft dan geen afvalstoffenheffing te betalen. Je hebt weinig tot niets maar eigenlijk zijn al die extraatjes wel mooi meegenomen.. Werken dan maar? Shit je raakt dan alle leuke extraatjes van de overheid kwijt, duh... Je gaat toch niet 35 uur aan het werk om er netto 100 euro in de maand er beter van te worden? Nee dan gewoon lekker een klusje hier, putje daar vul maar in pak je ongemerkt netto 1000 tot 1500 euro in de maand er bij.. Aan het werk gaan? Hahaha...

Ik was een jaar of 8 een vent die in de bijstand zat kocht bij mijn vader elke week voor 100 gulden aan platen.. Mijn vader vroeg toen aan hem.. Waarom ga je niet gewoon aan het werk? Ik vergeet het nooit meer.. "werken is voor de dommen zei hij, ik krijg alles wat ik wil. En wat ik extra wil kost me geen cent belasting" als ik werk lever ik alles weer in.

In Nederland is het inderdaad dom om te werken.
In Nederland is het inderdaad zo dat werken vooral dom is

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 17:39

Maus335i schreef:Cohen laat zich ook zoooooooo uit de tent lokken: http://nos.nl/video/274800-opnieuw-aanv ... cohen.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Je ziet het stoom uit zn oren gieren, reageert uit emotie en raakt het zakelijke aspect kwijt. Dat is niet de juiste manier om Wilders aan te pakken, totaal niet.
Ja en dat zakelijke aspect raakt Roemer niet kwijt. Wat jij niet wilt begrijpen is dat als ik iemands betoog goed vind het niet opeens zo is dat ik zijn hele partij goed vind.

Ik ben het totaal niet eens met de SP. Maar hij pakt Wilders gewoon heel goed aan, wat Wilders verteld is gewoon gelul, sorry. Hij zegt gewoon in andere woorden "jongens ik had jullie beloofd Nederland terug te geven aan Henk en Ingrid maar als ik dat doe kan ik niet mijn poppenkast verderspelen. Dus laat ik tientallen beloftes varen"

Kom nou niet met dat betoog van hem dat hij nu moet bezuinigen om het later nog mogelijk te maken, die man is niet dom, als ie daar verteld dat ie het daar niet mee eens is dan word ie gewoon door Roemer gewoon verbaal afgemaakt. En dat weet ie. Dus gaan we maar draaien zo hard mogelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 17:48

welke partij vind jij goed EG (je maakt me nieuwsgierig), ook benieuwd naar je goede onderbouwing e.d.
dus waar jij op zou stemmen.

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 17:56

GTRene schreef:welke partij vind jij goed EG (je maakt me nieuwsgierig), ook benieuwd naar je goede onderbouwing e.d.
dus waar jij op zou stemmen.
Die partij bestaat (nog) niet.

VVD heel misschien maar die valt zowiezo af door de samenwerking met de PVV.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 17:58

@EG, ik zie het echt anders. Roemer pakt Wilders niet aan, je ziet namelijk dat Wilders zich op zijn gemak voelt door de woorden van Roemer, terwijl Roemer zn stinkende best aan het doen is om hem onderuit te lullen..... en dat lukt hem niet.

Maar goed, we hoeven het ook per sé niet met elkaar eens te zijn :) Wilders pak je het best aan met humor en satire, je moet hem op speelse wijze belachelijk maken. Boos weglopen en "volwassen gewauwel" werkt niet. Daarmee werk je in Wilders zn "comfortzone" en weet hij héél goed mee om te gaan.

Voor alle goede orde, ik vind Wilders steeds meer steekjes laten vallen hoor. Hij drijft soms een beetje door en dat staat me niet zo aan. Maar als je het voor elkaar krijgt Cohen op de kast te krijgen door alleen "achmed en fatima" te roepen, dan maak je het wel HEEL makkelijk voor hem :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 18:26

G*dverd*mme wat een kermis daaro:

Je mag van mij weten, tranen in de ogen van 't lachen vanwege het verkeerd geinterpreteer van Rutte van de woordkeuze van die PVVert. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Rutte botst hard met Wilders
Laatste update: 22 september 2011 17:56 info
DEN HAAG - Premier Rutte is donderdag tijdens de tweede dag van de Algemene Politieke Beschouwingen niet alleen met de oppositie in botsing komen.
Tweede dag Algemene Beschouwingen Fotoserie Video
Toen het onderwerp Turkije behandeld werd kwam het tot een felle woordenstrijd tussen de premier en Wilders.

De premier vond het niet kunnen dat PVV'er Raymond de Roon de Turkse premier Erdogan een islamitische aap noemde. Volgens Wilders was dit niet zo gezegd. Volgens de PVV-leider is er gezegd: "Daar komt de islamitische aap uit de mouw, en hij heet Erdogan.''

De irritatie liep zo hoog op dat Wilders de premier toebeet: "doe toch eens normaal, man". Waarna Rutte reageerde met: "Doe zelf eens normaal, man; je kunt toch niet praten over de Turkse premier als een aap! Dit is een idiote uitspraak."

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet wees de kemphanen terecht, waarna ook de fractievoorzitters van SP en PvdA hun afkeuring uitspraken over de ruzie in het parlement.

Tijdens een schorsing van het debat liet Wilders weten dat het incident geen scheuring in de samenwerking betekent. "Het is gewoon een stevig debat, met woorden die thuis ook gebruikt worden."

bron: nu.nl

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 18:38

Robin ik hoop dat je dat niet serieus meent, want dan mag je terug naar de bassischool voor een lesje Nederlands :bag:

Whatever je ook ermee bedoeld: dan moet je niet erachter aan zeggen dat "de islamitische aap uit de mouw komt, hij zetelt ditmaal in Ankara en hij heet Erdogan". Wat betekent dat volgens jou?

Het zou anders zijn als hij dit had gezegd: "nu komt de aap uit de mouw, nu zien we wat die Erdogan echt bedoeld". Begrijp je? Dat is een spreekwoord. Niet zoals de Roon dat zegt. En als je dat zo ziet, mag je terug naar de basisschool voor een lesje Nederlands. Feit.

Ik vind dit echt zielige rechtse prietpraat, en ik wind er geen doekjes omheen. Beledig iemand zo hard mogelijk, en daarna als het erop aankomt je keutel terugtrekken. Als je zo "volwassen" bent zo een opmerking te maken dan moet je ook als een MAN MET BALLEN accepteren dat je dat hebt gedaan. Niet eromheen draaien. Niet draaikonten.

Die hele PVV begint zo een beetje op een circus vol met draaikonters te worden.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 18:43

EG, kerel, no worries, ik lach om Rutte die de (ietwat beroerde inderdaad, mee eens) uitspraak van die PVVert zo 'verkeerd' interpreteert.

Kortom, Rutte wordt ook al 't slachtoffer van die 'humor' van de PVV net als Cohen, wat Maurice al zegt. Lig nog steeds in 'n deuk als ik 't lees. Die plaatsvervangende schaamte van Rutte, ik zie 't zo voor me.Heeft iemand er beelden van? :D

EG

Bericht door EG » 22 sep 2011, 18:47

Robin, als ik die filmpje zie, dan zie ik (EERLIJK IS EERLIJK) een van de weinige keren dat Wilders echt uit zijn tent gelokt word want je ziet juist aan Wilders dat ie WOEST is.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... rmaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Oordeel zelf.

Rutte is de enige die Wilders boos heeft gekregen (in de zin van dat Wilders zichzelf bijna niet kon beheersen).

dvh

Bericht door dvh » 22 sep 2011, 18:48

Ff op dumpert kijken :)

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 18:52

EG schreef:Robin, als ik die filmpje zie, dan zie ik (EERLIJK IS EERLIJK) een van de weinige keren dat Wilders echt uit zijn tent gelokt word want je ziet juist aan Wilders dat ie WOEST is.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... rmaal.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Oordeel zelf.

Rutte is de enige die Wilders boos heeft gekregen (in de zin van dat Wilders zichzelf bijna niet kon beheersen).
LOL bedankt. :D

Rutte interpreteert het imo nog steeds verkeerd. Hij heeft de hele context niet genoemd, alleen islamitsche aap. Erg onhandig van zowel die De Roon als Rutte in dit korte verhaaltje, en dan Pechtold erbij met z'n handen te wapperen.

Dit is mooier dan Two and a Half Men, dat kan ik je 'wel vertellen. :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 18:53

:mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 19:01

mooiste tot nu toe vind ik deze, daar kan geen comedy tegenop...hoe verzin je het :lollerdelol:
die hele kamer ook whaha en die schaterlach op het eind, lol.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 19:02

Maaruh, wie weet hoe 't zit. Ik lees nu dit. Dat zou de boel wel eens kunnen omkeren.
Zou nog meer lachen zijn, als Pechtold er achter zat en niet direct De Roon:
Pechtold daagde hem uit, maar toen zomaar flop het volgende:
"Volgens de Nederlander Raymond de Roon, een PVV-partijgenoot van Geert Wilders is er weer een "islamitische aap" uit de mouw gekomen. ""Hij zetelt ditmaal in Ankara en hij heet Erdogan."

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2011, 20:37

Erdogan heeft een 2e islamitische agenda dat lijkt me duidelijk........ zie de wetten die hij aan wil passen/door wil voeren.

Als de macht van het leger weg is, en die word steeds minder is het gedaan met de seculiere Turkije!! Nooit bij de EU.

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 20:49

Robin schreef:Rutte interpreteert het imo nog steeds verkeerd. Hij heeft de hele context niet genoemd, alleen islamitsche aap. Erg onhandig van zowel die De Roon als Rutte in dit korte verhaaltje, en dan Pechtold erbij met z'n handen te wapperen.

Dit is mooier dan Two and a Half Men, dat kan ik je 'wel vertellen. :lollerdelol:
Eensch :)

Rutte heeft achteraf nog gezegd dat men zich niet zo druk moet maken over een relletje. Er is 6u lang inhoudelijk gesproken en daar gaat het om. Maar dat is niet sappig en trekt geen publiek, dus zet de media dit soort akkefietjes in de spotlichten.

Beste manier om het snel in de kiem te smoren imo, doen alsof het niks bijzonders is. Zo spannend is het ook weer niet en iedereen is het over 2 weken toch weer vergeten.

PD power

Bericht door PD power » 22 sep 2011, 21:06

GTRene schreef:mooiste tot nu toe vind ik deze, daar kan geen comedy tegenop...hoe verzin je het :lollerdelol:
die hele kamer ook whaha en die schaterlach op het eind, lol.

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 21:15

wat me trouwens opviel in dat filmpje...bijna iedereen lacht zich de ballen uit de broek, behalve Jan Kees de Jager...helemaal niks :D

dat zou kunnen komen dat die baalt dat hij niet op die reactie was gekomen :TV kijken:

anyway dat lijkt best raar, hij is natuurlijk ook serieus wat niet verkeerd is daar niet van met zo'n verantwoordelijke baan met zijn post :wink:

maar wat een geweldig filmpje, heb het nu al 5 of 6x gekeken :lol:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 sep 2011, 21:28

GTRene schreef:wat me trouwens opviel in dat filmpje...bijna iedereen lacht zich de ballen uit de broek, behalve Jan Kees de Jager...helemaal niks :D

dat zou kunnen komen dat die baalt dat hij niet op die reactie was gekomen :TV kijken:

anyway dat lijkt best raar, hij is natuurlijk ook serieus wat niet verkeerd is daar niet van met zo'n verantwoordelijke baan met zijn post :wink:

maar wat een geweldig filmpje, heb het nu al 5 of 6x gekeken :lol:

René... even voor the record... je beseft je dat dit filmpje een montage is van lucky tv hè....

(hij is ontiegelijk grappig, maar even voor de duidelijkheid... hahaha)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 21:46

had daar wel een licht vermoeden van, maar dan nog lachen die anderen wel hard naast de Jager en hij die 3x ? in het filmpje niet :D laat ik het dan zo zeggen, als de Jager in beeld komt lachen de anderen wel maar hij niet in hetzelfde shot (of hoe heet dat :lol: )

hoe dan ook, lach me de ballen uit de broek elke keer whaha, in elk geval leuk gemaakt :TV kijken:
kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo gelachen heb (ja eigenlijk triest I know :wink: )

politiek kan dus best leuk zijn :D

als de regie maar goed is :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 sep 2011, 21:52

nogmaals rene... Geertje roept niet echt in dit filmpje hè... het is een "voice-over" ... die is niet echt gebeurd.... bovendien is de lachsalvo die je hoort de tweede keer een lachband... het is niet 1 moment maar verschillende momenten gemonteerd in 1 filmpje...

soms verbaast het me allemaal niet meer

filmpje blijft supergrappig natuurlijk...
Failtje voor René hahahaha

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 22:02

ook zonder geluid, zie de gezichten naast de Jager :wink:

:lol:

maar met geluid e.d. is het natuurlijk nog leuker maar dan wordt je wat afgeleid van.
wel heel leuk gemaakt, ze mogen wel zoiets maken, elke week ofzo een 15 a 20 min leuke compilatie van de week :TV kijken:

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2011, 22:24

Metchu schreef:nogmaals rene... Geertje roept niet echt in dit filmpje hè... het is een "voice-over" ... die is niet echt gebeurd.... bovendien is de lachsalvo die je hoort de tweede keer een lachband... het is niet 1 moment maar verschillende momenten gemonteerd in 1 filmpje...

soms verbaast het me allemaal niet meer

filmpje blijft supergrappig natuurlijk...
Failtje voor René hahahaha
Rene denkt dat alle filmpjes van Elmar ook echt zijn :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 22:37

ik geef mensen in het begin, altijd het voordeel van de twijfel, zit in men aard :angel:

je snapt wel, sommige neem ik al niet meer zo serieus :beam: :blink:

Metchu

Bericht door Metchu » 22 sep 2011, 22:44

GTRene schreef: wel heel leuk gemaakt, ze mogen wel zoiets maken, elke week ofzo een 15 a 20 min leuke compilatie van de week :TV kijken:

vaker de wereld draait door rkijken zou ik zeggen

Plaats reactie