Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 28 aug 2011, 13:21

Michel P schreef:
Emiel schreef:Iedere keer als ik een exige cup zie denk ik dat ik moet sparen voor een 2e lotus :mrgreen:

Beter een lichtere 2004 zelf opbouwen met compressor.

Michel
Yups, maar vind de cup wel echt een speciaal ding.

Ooit eens een s2 erbij kopen, voorlopig is het dromen gezien andere prioriteiten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 28 aug 2011, 13:43

hier iemand met zo'n 2005 Lotus Elise met die TVS set (zonder water to air intercooler schijnbaar)
260 whp loopt in elk geval vlot :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kmABa9mK ... er&list=UL[/youtube]
2005 Elise
BOE TVS supercharger kit
BOE fuel surge tank
And a few other mods here and there

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door JP » 18 sep 2011, 12:42

Lotus Exige '07, 260pk, 25kkm, € 42950,-.
...met liefde bereden....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Autotrader

Nice.... :wave:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 sep 2011, 13:11

mooi ding :df:
geloof dat je, mocht je gewend zijn aan die 250S kit, je het kan updaten tot bv de S300 kit :kikker:

kost iets van 1.850,-euro dan (anders meer)

http://www.komo-tec.com/LOTUS-Exige/S-M ... ::567.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 18 sep 2011, 14:26

De kit die op de Exige hierboven gemonteerd zit is alleen gebaseerd op een NA Exige en niet op een Exige S, dus zo ´makkelijk´ 50 pk er bij dat gaat hier niet op.

260 pk lijkt me overigens meer dan genoeg in een auto van 850 kg!


http://www.komo-tec.com/ELISE-250S-Turb ... ::400.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 sep 2011, 14:33

my bad :bag:
is inderdaad op de S of cup versies schijnbaar, ik dacht dat ze ook zoiets hadden voor die 250S versie en dat het dan ook die was, goed dat je dat ff opmerkte :D

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 18 sep 2011, 14:39

Kom Tec heeft wel een 280 pk kit voor de NA Exige, maar die heeft als basis een kompressor.

De kit die hier op zit maakt gebruik van een mechanisch aangedreven radiaalverdichter (ook wel stromingsverdichter genoemd).

Wel een mooi ding die Exige.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 18 sep 2011, 20:59

Dat is de oude Exige van Aad (Lotus fanaat) hij heeft nu een Wiesmann :cool:
Goede Exige trouwens, ik heb er met meegereden, hij klinkt heeeerlijk!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 sep 2011, 21:11

Hans R schreef:Dat is de oude Exige van Aad (Lotus fanaat) hij heeft nu een Wiesmann :cool:
Goede Exige trouwens, ik heb er met meegereden, hij klinkt heeeerlijk!
damn...mooi voor elkaar :lol: goede smaak :wink:
een MF3 of een MF4 GT ?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 18 sep 2011, 21:48


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 18 sep 2011, 22:01

ja gaaf he, moet je nagaan als ze straks met die WRC Exige R-GT gaan rijden :wave:

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 19 sep 2011, 23:05

De balk die in de zwarte Exige hierboven zit (die van Autotrader) , die van de versnellingspook door het midden van de auto naar de voorkant van de auto loopt, die is heel anders dan bij alle andere Exiges die ik gezien heb.

Weet iemand waarom dit is? Hans misschien?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 19 sep 2011, 23:46

Joost schreef:De balk die in de zwarte Exige hierboven zit (die van Autotrader) , die van de versnellingspook door het midden van de auto naar de voorkant van de auto loopt, die is heel anders dan bij alle andere Exiges die ik gezien heb.

Weet iemand waarom dit is? Hans misschien?
zit een sequentiele bak in denk ik.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9565
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 20 sep 2011, 00:13

GTRene schreef:zit een sequentiele bak in denk ik.
Ik denk dat joost dat tussen schotje met die 3 gaten erin bedoeld.
Zit soms in elises, en exiges ipv dezelfde zonder gaten.
Zal wel bij special editions enzo gebruikt worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 00:21

smiley schreef:
GTRene schreef:zit een sequentiele bak in denk ik.
Ik denk dat joost dat tussen schotje met die 3 gaten erin bedoeld.
Zit soms in elises, en exiges ipv dezelfde zonder gaten.
Zal wel bij special editions enzo gebruikt worden.
oo :bag: ik dacht dat ie het over de rally Exige had, maar ik zie nu ook autotrader staan...
die verstevigingsbalk met die gaten dus :D
die heb ik inderdaad ook wel eens gezien in verschillende uitvoeringen, geloof ook wel eens wat steiler? en dat ze daar klokjes ook nog op hadden of ben ik nu in de war met een andere kar :D

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9565
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 20 sep 2011, 01:16

GTRene schreef:die heb ik inderdaad ook wel eens gezien in verschillende uitvoeringen, geloof ook wel eens wat steiler? en dat ze daar klokjes ook nog op hadden of ben ik nu in de war met een andere kar :D
Das aftermarket meuk om metertjes in te stoppen.
http://www.elise-shop.com/hurricane-gau ... p-438.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Past onderaan precies op dat schot waar het eerder over ging, en bovenaan net onder de dash (met klitteband om het makkelijk te maken, zonder te boren enzo)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 09:50

:D ja dat :thumbup:
ik zie wel eens auto's (die je ook zelf kan bouwen) waar ze helemaal niks tussen de bestuurder en passagier hebben vooronder, dat zou ik niet willen, heb de pedalen liever gescheiden van de passagier :D

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 10:34

ach kan de passagier het gas pedaal overnemen,soort van cruise control ;)

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 20 sep 2011, 11:12

Daar lijkt het inderdaad op, alleen zitten de gaten aan de zijkant en niet aan de bovenkant.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 20 sep 2011, 12:14

694 kg, 318 pk. WOW!!!
Bijlagen
$(KGrHqR,!iQE4spwJ,v)BOU98MpImw~~_27.jpg
$(KGrHqR,!iQE4spwJ,v)BOU98MpImw~~_27.jpg (170.27 KiB) 1503 keer bekeken
$(KGrHqN,!l0E4lyPyKhRBOU98QGr!g~~_27.jpg
$(KGrHqN,!l0E4lyPyKhRBOU98QGr!g~~_27.jpg (170.12 KiB) 1503 keer bekeken
$(KGrHqIOKosE4uE7+fq2BOU-Peu1ow~~_27.jpg
$(KGrHqIOKosE4uE7+fq2BOU-Peu1ow~~_27.jpg (170.36 KiB) 1503 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 12:16

Joost schreef:Daar lijkt het inderdaad op, alleen zitten de gaten aan de zijkant en niet aan de bovenkant.
jij doelde toch op dat tussenschot met die drie gaten denk?

dat paneel/schot met die meters kun je weer daarop zetten geloof ik.

jij doelde meer op dit toch? bv in de 260 cup >>

Afbeelding

en ja die gele zal ook wel een "monster" zijn :D ook de prijs geloof ik.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1994
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joost » 20 sep 2011, 12:22

Ja klopt. Had dat nog nooit in een andere Exige gezien. Misschien een extra versteviging of zoiets.

Die gele kost, 39.000 euro, wel RHD.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 13:18

wellicht dat het met die gaten meer opvalt?

hier 1 zonder gaten iets anders en in de Elise

Afbeelding

hier een nieuw type Elise SC met zo'n schot maar wel weer met gaten

Afbeelding

schijnbaar die met gaten is een soort optie op bepaalde modellen>>

Afbeelding
The lightweight footwell divider. Those optional three holes cost £40.
en dan heb je nog carbon uitvoeringen, of mensen die dat schot ook bekleed hebben of leer of alcantara zoals deze bv

Afbeelding

best grappig om al die verschillen te zien :D

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 20 sep 2011, 13:37

Die exige is tof. Vind de wielen niet passend maar die motorkap wil ik hebben !
heb die nu ondoorzichtig en dat is toch jammer van het achteruit zicht.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9565
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 20 sep 2011, 13:49

De achtervelgen van die gele exige S1 zitten ook nog eens met 5 ipv 4 bouten vast.
Daar is volgens mij wel meer aan veranderd dan alleen een engine swap.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten