E60 M5 onderhoud
- borism3
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 02:56
E60 M5 onderhoud
Ik ben beetje aan het orienteren op een BMW E60 M5 :boogie: maar heb een paar vragen.
Welke jaartallen hebben bepaalde zwakke punten, ik lees veel over smg bak - koppeling die vaak aan vervanging toe zijn.
Wat kost onderhoud per jaar gemiddeld aan normaal onderhoud?
Zijn onderdelen erg duur, kan jezelf onderdelen alleen door de dealer laten installeren en zelf aanschaffen?
Wat is het verbruik
Bij welke km standen kan je wat verwachten?
Wie kan advies geven.
Welke jaartallen hebben bepaalde zwakke punten, ik lees veel over smg bak - koppeling die vaak aan vervanging toe zijn.
Wat kost onderhoud per jaar gemiddeld aan normaal onderhoud?
Zijn onderdelen erg duur, kan jezelf onderdelen alleen door de dealer laten installeren en zelf aanschaffen?
Wat is het verbruik
Bij welke km standen kan je wat verwachten?
Wie kan advies geven.
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: E60 M5 onderhoud
Interessant draadje, ga ik zeker volgen.
Kan jammergenoeg zelf weinig input leveren anders dan het standaard riedeltje:
- bmw is duur
- m3 is 3x zo duur
m5 is...vul zelf maar in...

Mark.
Kan jammergenoeg zelf weinig input leveren anders dan het standaard riedeltje:
- bmw is duur
- m3 is 3x zo duur
m5 is...vul zelf maar in...

Mark.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: E60 M5 onderhoud
^^wat mark zegt.
onderhoud hoef je niet speciaal bij de dealer te laten doen, kan een reguliere garage ook wel, of een BMW specialist. uurtarieven liggen daar vaak veel lager als bij de dealer, dus dat schilt al een hoop in de kosten. om een beetje een idee te krijgen wat onderdelen kosten kan je hier kijken:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... /N/browse/" onclick="window.open(this.href);return false;
onderhoud hoef je niet speciaal bij de dealer te laten doen, kan een reguliere garage ook wel, of een BMW specialist. uurtarieven liggen daar vaak veel lager als bij de dealer, dus dat schilt al een hoop in de kosten. om een beetje een idee te krijgen wat onderdelen kosten kan je hier kijken:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... /N/browse/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E60 M5 onderhoud
We hebben het toch pas ook over die SMG bak gehad? BMW vervangt gewoon het gehele ding terwijl een specialist de bak openmaakt en met de juiste onderdelen hetzelfde trucje kan, alleen voor veel minder geld!
Rico kan wel wat over running costs vertellen denkik.
Rico kan wel wat over running costs vertellen denkik.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: E60 M5 onderhoud
Running costs zijn denk ik 1,25 x de kosten van je M5
Een prijzige wagen om mee te rijden.
Een prijzige wagen om mee te rijden.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: E60 M5 onderhoud
@Boris,
Koop gewoon een Corvette man! Je neemt toch geen kinderen of wel soms
Koop gewoon een Corvette man! Je neemt toch geen kinderen of wel soms

-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E60 M5 onderhoud
Kan je meedelen dat ik over 13000 km geen enkele beurt heb hoeven uit te voeren, alleen een litertje olie erbij. Banden waren wel zo goed als op toen ik hem inruilde, en bij aanschaf nog zo goed als nieuw. En dan heb ik nog niet eens heel wild gedaan ermee. Verbruik 1 op 4.5 gemiddeld. 
Als de SMG bak raar doet (niet soepel schakelt in bijvoorbeeld S4) kan je hem ''resetten'' door tussen de 40 en de 120km de 2 shift pedals aan het stuur 5 seconden naar voren te brengen en dan weer loslaten.

Als de SMG bak raar doet (niet soepel schakelt in bijvoorbeeld S4) kan je hem ''resetten'' door tussen de 40 en de 120km de 2 shift pedals aan het stuur 5 seconden naar voren te brengen en dan weer loslaten.
- borism3
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 02:56
Re: E60 M5 onderhoud
1 op 4.5?????????????
Nog meer mensen met een M5 die zuiniger rijden?

Nog meer mensen met een M5 die zuiniger rijden?

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E60 M5 onderhoud
Heb een paar jaar gechauffeerd met e60 M5's. Dat verbruik klopt wel. Laat ik het zo zeggen: onder de 20L/100km heb ik de boordcomputer alleen gezien met een autoambulance erachter. Bij normaal vlot gebruik 20 tot 24L.
De LCI modellen waren fijne auto's, de voor-LCI waren bokkig en zopen olie.
De LCI modellen waren fijne auto's, de voor-LCI waren bokkig en zopen olie.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
borism3 schreef:1 op 4.5?????????????![]()
Nog meer mensen met een M5 die zuiniger rijden?
Zuinig rijden gaat niet met een M5 noy way.. elke 300 tot 350 km gewoon weer een volle tank. daar werd ik ook schijtziek van. Net als elke 3000 km een liter olie bijvullen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E60 M5 onderhoud
ik had ook verwacht dat ze het toch aardig beter deden dan bv mijn ouwe bak
maar niet dus
schrijft dus maandelijks lekker af van je rekening gezien ook de all risk verzekering en wegenbelasting kosten en onderhoudskosten bij zo'n E60
maar blijft een mooie motor, leuk voor in een lichte koets

maar niet dus

schrijft dus maandelijks lekker af van je rekening gezien ook de all risk verzekering en wegenbelasting kosten en onderhoudskosten bij zo'n E60

maar blijft een mooie motor, leuk voor in een lichte koets

-
Online
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E60 M5 onderhoud
Ookal kostte een volle tank maar 10eu, dan nog zou ik alleen daarom al niet zo'n auto willenZuinig rijden gaat niet met een M5 noy way.. elke 300 tot 350 km gewoon weer een volle tank. daar werd ik ook schijtziek van.

- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: E60 M5 onderhoud
Nja, dat vind ik bs, hangt er vanaf waar je de auto voor gebruikt. Idd is het een daily of family-hoer dan is dat vervelend, maar als het je knalobject voor erbij is, lb. Meeste hobby auto's redden de 300km niet eens en of er dan 80, 90 of 120 euro in gaat is dan ook niet meer de wereld...Richardt. schreef:Ookal kostte een volle tank maar 10eu, dan nog zou ik alleen daarom al niet zo'n auto willenZuinig rijden gaat niet met een M5 noy way.. elke 300 tot 350 km gewoon weer een volle tank. daar werd ik ook schijtziek van.
-
Online
- Berichten: 6758
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E60 M5 onderhoud
Dat klopt, maar eerlijk gezegd zie ik een M5 als luxe daily/gezinsauto en niet als auto om in de vrije tijd een blokje mee te doen 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
Omdat ik ook op dat punt was beland en de M5 als auto om in je vrije tijd een blokje te doen, dat gebeurde helemaal niet meer. Bleef over een dikke funfer die vooral als gezinsauto na 350 km de tank al leeg had.Richardt. schreef:Dat klopt, maar eerlijk gezegd zie ik een M5 als luxe daily/gezinsauto en niet als auto om in de vrije tijd een blokje mee te doen
Als je bij normaal rijden ook maar enigzins zuinig kon rijden met de M5 dan kon ik me er wel over hee zetten. M3 die ik had, daarbij was het beter voor elkaar. Normaal 1 op 10 en knallen 1 op 5 dan vind je het ook niet erg.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: E60 M5 onderhoud
Voor een land waar benzine goedkoop is, lijk mij de M5 een prima daily. Snap niet wat zo erg is aan tanken (behalve dat je geld moet uitgeven). Als ik zo'n auto kon rijden voor 10eu per tank dan zou ik dat met liefde doen...
ow wacht dat doe ik al
ow wacht dat doe ik al

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
Behalve het geld uitgeven vind ik vaak tanken (de handeling zelf) gewoon een irritante noodzakelijke onderbreking. Helemaal als je daar bij in acht neemt dat je hier in het noorden nauwelijks nog ron98 tankstations hebt. Je moet met een actieradius van 300 tot 350 km gewoon gaan plannen waar je kunt tanken. Hoogst irritant vond ik dat.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: E60 M5 onderhoud
tja, hier word dat voor je gedaan, blijft lekker in de auto zitten met draaiende motor voor de airco
muziekje erbij en w8en tot er op je raam word getikt dat ie zijn geld wilt hebben
hier overigens is 98 ook redelijk moeilijk te vinden ik weet maar 4 stations die het verkopen eigenlijk


-
- Berichten: 5498
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: E60 M5 onderhoud
Ik kan even niet begrijpen waarom het met de E60 M5 onmogelijk is onder de 20l/100km te komen. Immers, 7 bak, afdoende toeren en vermogen doet anders vermoeden.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E60 M5 onderhoud
Boring x slag: 92 x 75,2 mm en een hele grote overlap in kleppentiming = een motor die heel graag heel veel toeren maakt maar onderin heel erg inefficiënt is. Dit is waarom er tegenwoordig turbo's gebruikt worden.
Volgens de ECE cyclus loopt zo'n ding buiten de bebouwde kom 10,2L/100km en gemiddeld 14,2L/100km dus het kan blijkbaar wel. Ik ben niet doof dus ik kan het niet. Klinkt gewoon te mooi om vroeg over te schakelen....
Volgens de ECE cyclus loopt zo'n ding buiten de bebouwde kom 10,2L/100km en gemiddeld 14,2L/100km dus het kan blijkbaar wel. Ik ben niet doof dus ik kan het niet. Klinkt gewoon te mooi om vroeg over te schakelen....
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E60 M5 onderhoud
koop je een m5 ga je janken om het brandstof verbruik pffff en mijn mening is dat dat echt wel aan je rechtervoet ligt!
doe met mijn e39 m5 gemiddeld 17l/100km gecombineerd normaal en sportief ga ik er alleen maar mee stampen dan lopen de waardes ook op naar 25l/100km
doe met mijn e39 m5 gemiddeld 17l/100km gecombineerd normaal en sportief ga ik er alleen maar mee stampen dan lopen de waardes ook op naar 25l/100km
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: E60 M5 onderhoud
De V10 heeft er 2 monsters bij die mee vreten he.
Boven de 20.000 per jaar is het niet leuk meer. Ik heb ook een jaar M5 gereden met 30.000 kilometer per jaar.
Iedere keer eerst langs het tankstation
maar damn wat een auto!
Boven de 20.000 per jaar is het niet leuk meer. Ik heb ook een jaar M5 gereden met 30.000 kilometer per jaar.
Iedere keer eerst langs het tankstation

- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: E60 M5 onderhoud
ik rijd nu 4.5 jaar een e60 m5 en gemiddeld verbruik stad en snelweg 1 op 5borism3 schreef:1 op 4.5?????????????![]()
Nog meer mensen met een M5 die zuiniger rijden?
alleen snelweg 140-160 km 1 op 7
e39 m5 zelfde traject zelfde snelheid ca 3-5 liter minder
maar het plezier met zo'n auto (allebei trouwens) is onbetaalbaar
olieverbruik 1 liter op 14000 km
e39 1 liter op 1300 km olie kost 21.90 / liter
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
speedy25 schreef:koop je een m5 ga je janken om het brandstof verbruik pffff en mijn mening is dat dat echt wel aan je rechtervoet ligt!
doe met mijn e39 m5 gemiddeld 17l/100km gecombineerd normaal en sportief ga ik er alleen maar mee stampen dan lopen de waardes ook op naar 25l/100km
Ohw een M5 en niet je rechtervoet gebruiken heeft zin?
V10 is zelfs met een rauw ei onder het gaspedaal niet zuinig. Daarbij is het motorkarakter (veel opzwepender) onvergelijkbaar met een e39 M5. Die kun je tenminste nog enigzins lui rijden. No way dat het met een e60 m5 lukt. Overigens maakte ik me het minst druk om het verbruik tijdens het knallen, dan is elke liter zijn geld waard. Juist bij dat gemiddelde tokkelen, stadsverkeer optrekken afremmen was het zuipgedrag buiten proporties.
- pjvandergaag
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:05
Re: E60 M5 onderhoud
Ohw een M5 en niet je rechtervoet gebruiken heeft zin?
V10 is zelfs met een rauw ei onder het gaspedaal niet zuinig. Daarbij is het motorkarakter (veel opzwepender) onvergelijkbaar met een e39 M5. Die kun je tenminste nog enigzins lui rijden. No way dat het met een e60 m5 lukt. Overigens maakte ik me het minst druk om het verbruik tijdens het knallen, dan is elke liter zijn geld waard. Juist bij dat gemiddelde tokkelen, stadsverkeer optrekken afremmen was het zuipgedrag buiten proporties.[/quote]
ach ach ach alleen de tank is te klein e39 m 5 1 op 5.8 e60 m5 1 op 5 amg 1 op 6 750i 1 op 4.8
ford mondeo woonwerk met grote voet 1 op 7 lexus is 250 1 op 8.5 woon werk
f10 535i 1 op 7.2 woon werk
V10 is zelfs met een rauw ei onder het gaspedaal niet zuinig. Daarbij is het motorkarakter (veel opzwepender) onvergelijkbaar met een e39 M5. Die kun je tenminste nog enigzins lui rijden. No way dat het met een e60 m5 lukt. Overigens maakte ik me het minst druk om het verbruik tijdens het knallen, dan is elke liter zijn geld waard. Juist bij dat gemiddelde tokkelen, stadsverkeer optrekken afremmen was het zuipgedrag buiten proporties.[/quote]
ach ach ach alleen de tank is te klein e39 m 5 1 op 5.8 e60 m5 1 op 5 amg 1 op 6 750i 1 op 4.8
ford mondeo woonwerk met grote voet 1 op 7 lexus is 250 1 op 8.5 woon werk
f10 535i 1 op 7.2 woon werk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], BMeinders, Cazzo46, EvdP, matthyssie, sitechris en 44 gasten