Waarom VAG zo makkelijk gestolen wordt

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Waarom VAG zo makkelijk gestolen wordt

Bericht door GTRene » 22 mei 2010, 00:12

Wouter81 schreef:Maastricht :)
hij staat toch wel netjes buiten he :beer:
how wacht, je hebt zeker een all risk en wil wel eens wat anders :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 24 mei 2010, 23:59

De oplossing van dit probleem is net zo simpel als het probleem zelf:

Eigenlijk moet je ergens in de auto een zeer kleine onopvallend stekkertje maken die direct alle stroom afsluit van een cruciaal onderdeel, startmotor bijv. (of ECU voor mijn part). Knappe dief die hem dan zonder oprijwagen meeneemt.

Mijn vader had dit vroeger bij een L300 gesleuteld trouwens, hoe precies weet ik niet, ik weet alleen dat er een zwarte stekkertje ergens goed verstopt was, en als je die niet aanzet deed de auto geen kick als je de sleutel omdraaide (er brandden dus ook geen lampjes op het dashboard).

HansD

Bericht door HansD » 25 mei 2010, 00:02

Dat is als individuele oplossing prima maar niet voor massaproductie. Buiten dat het niet echt gebruiksvriendelijk is (maar daar is eventueel nog overheen te komen) is die locatie binnen no-time bekend bij hte dievengilde en werkt het niet meer.

De oplossing zal toch op het technische vlak gezocht moeten worden denk ik.

SteV6

Bericht door SteV6 » 25 mei 2010, 00:09

HansD schreef:De oplossing zal toch op het technische vlak gezocht moeten worden denk ik.
Opknopen van de daders? Ja, dan moet inderdaad de technische recherche hard aan het werk ...

wjn

Bericht door wjn » 25 mei 2010, 11:14

HansD schreef:De oplossing zal toch op het technische vlak gezocht moeten worden denk ik.
Er hangen al camera's zat boven de weg, laten ze die dan ook actief** gebruiken en niet passief zoals ze nu doen.

Met technische oplossing bedoel je misschien slagbomen aan de grens, dat zou wel helpen ja.

** Dus een KM verderop een set politiemotoren en -auto's om direct aanhoudingen te doen. Nu constateren ze alleen dat je auto idd de grens over gegaan is op tijdstip x.

michaelvg

Bericht door michaelvg » 16 sep 2011, 10:34

Het is gewoon echt geschift dat ze hier niets aan doen, maar ook niet aan die kansloze youtube filmpjes waar weer zo'n pool laat zien aan heel de wereld hoe je dat moet doen. Zoek hun dan ook op ??

Dit zijn een van de vele redenen dat de scirocco van me vriendin hier niet meer voor de deur staat, daar hebben ze laatst ook al naast gestaan gelukkig sloeg gelijk de hond aan en waren hun gevlogen ,al had ik ze toch graag de woonkamer en de garage laten zien voor dat ze naar huis reden.
Het is gewoon belachelijk dat je straks 2 x moet nadenken om een VAG product te kopen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 16 sep 2011, 10:55

Het is inderdaad echt van de gekke dat dit zo veel gebeurt. Wat mij een beetje verontrust is dat zolang men de techniek heeft om een onderbreking in te bouwen, men ook de techniek zal blijven houden om het weer op te heffen (al duurt dat misschien iets langer).
Ik heb hier trouwens echt de ballen verstand van en ik sta er echt elke keer weer van te kijken hoe spiksplinternieuwe VW's Audi's, MB's en BMW's gejoept worden binnen enkele minuten.

Maar het blijft zuur dat mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. ik heb zelf ook een alarm op de M3, maar ik ben me er zeker wel van bewust dat als ze m willen hebben, dat ze m toch wel mee krijgen.

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 16 sep 2011, 11:21

///Joost schreef:Het is inderdaad echt van de gekke dat dit zo veel gebeurt. Wat mij een beetje verontrust is dat zolang men de techniek heeft om een onderbreking in te bouwen, men ook de techniek zal blijven houden om het weer op te heffen (al duurt dat misschien iets langer).
Precies. Een week nadat mijn GTI gestolen was kwam er iemand bij mij langs die door de leasemaatschappij was aangesteld om gestolen auto's op te sporen.
Hij vertelde me ook veel contact te hebben met wagenparkbeheerders van verhuurmaatschappijen. Hij zei dat de eerste week dat een verhuurmaatschappij een populair nieuw model in de vloot heeft (bijv. de nieuwe 1 serie nu) deze als eerste wordt gehuurd door autodieven die zo'n auto in een week tijd helemaal binnenste buiten keren om de 'zwakke' plekken op te sporen. Vervolgens wordt de auto weer in elkaar gezet en ingeleverd.

Trax

Bericht door Trax » 16 sep 2011, 13:04

EG schreef:De oplossing van dit probleem is net zo simpel als het probleem zelf:

Eigenlijk moet je ergens in de auto een zeer kleine onopvallend stekkertje maken die direct alle stroom afsluit van een cruciaal onderdeel, startmotor bijv. (of ECU voor mijn part). Knappe dief die hem dan zonder oprijwagen meeneemt.

Mijn vader had dit vroeger bij een L300 gesleuteld trouwens, hoe precies weet ik niet, ik weet alleen dat er een zwarte stekkertje ergens goed verstopt was, en als je die niet aanzet deed de auto geen kick als je de sleutel omdraaide (er brandden dus ook geen lampjes op het dashboard).
Heb zelf een schakelaar op de benzinepomp zitten, die in een afgesloten kofferbak zit waar je van buitenaf niet bij kan. Alles doet het behalve starten, eer je de diagnose hebt gesteld en de kofferbak hebt geopend ben je even verder.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 sep 2011, 13:30

wjn schreef:Aangezien er veel golfjes e.d. gestolen worden en PON blijkbaar niet weet waarom:

Je neemt een "loper" en klaar. Het standaard alarm is gekoppeld aan het slot en is dus ook meteen gedeactiveerd.
Hoeft de dief alleen nog middels OBD de wegrijblokkering uit te schakelen, kost 'm ook misschien 2 minuten, terwijl die in de auto zit
Ach, waarom zou je die VAG dingen nu niet laten stelen ... :zwijntje:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 16 sep 2011, 13:35

Oh nu begrijp ik waarom je die boxster spyder hebt laten staan.... :tong:

KoenM

Bericht door KoenM » 16 sep 2011, 13:44

Trax schreef:
EG schreef: .

Dat zou ik dan weer niet op zo'n openbaar forum zetten..
Laatst gewijzigd door KoenM op 16 sep 2011, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 16 sep 2011, 15:28

..maar worden ze zo vaak gestolen omdat het makkelijk is of omdat de apparatuur (ik noem bijvoorbeeld een RNS510) gewoon zo veel kan. Zoals gezegd, ze huren of kopen gewoon een nieuw model (zodra het uit is) en ze gaan de auto helemaal strippen en uitlezen. Net zoals er nog steeds geen onfeilbaar paspoort bestaat.

Een Lada Niva lijkt me ook makkelijk te stelen....

Knot

Bericht door Knot » 16 sep 2011, 18:26

Trax, haal aub dat stukje (en de quote later) even weg.... zonde om dat prijs te geven!

Bvd.

Plaats reactie