Ben het met Hielke eens, die accesoires vind ik ook maar niks. Vind het altijd overbodig rotzooi, op een paar dingen na. Maar als je die assecoires wel mooi vindt, moet je ze lekker kopen, ben dat met Romo/Robin wel eens. Het is niet zo Romo, dat als je geen assecoires wilt hebben, je er eigenlijk geen geld voor hebt. Ik spreek voor mijzelf en ik vind assecoires weggegooid geld (op een paar na). Maar iedereen koopt maar lekker wat die mooi vindt. Dat assecoires altijd een symbool van status zijn, hoeft niet echt. Er zijn nu eenmaal mensen die kraaltjes en kettinkjes, zo veel mogelijk, ook nog mooi vinden ook. Aan 'status tonen' door je goederen te tonen (met je gekochte veren pronken), kleeft natuurlijk wél een nare smaak. Als dat de reden is om je autootje vol te hangen met rommel, om vooral aan de buurman etc. te kunnen laten zien: 'kijk mij eens wat ik heb', is zielig en moet je naar de psychiater (of zo iets.. ).Hielke schreef:Ik begrijp werkelijk waar helemaal niks van de vrijwillige overgave van de kopers aan de optie slavendrijvers. Iedereen weet dat je op opties (waarvan het gros totaal onzinnig is) helemaal kunt leeglopen. Spuuglelijke, het dashboard verkrachtende navigatiesystemen voor het tienvoudige vam de prijs van een normaal navigatiesysteem, achteruitrijstumperhulpen, lichtmetaal voor de absolute hoofdprijs terwijl er standaard al hele mooie (door de geringere maat echt lichtere en dynamische) velgen onder zitten. En ga zo maar door. Allemaal status georiënteerd. Terwijl je een BMW om z'n rijgedrag zou horen te kopen. Op DF that is. Maar intussen reageert het gros van de gebruikers hier precies zoals de 80% 1 serie rijders die niet eens weet dat ze in een RWD rijden.
Optie dwazen
BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
- Sperdy
Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 11 sep 2011, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Ik ben toch wel van de gadgets.
Hoe meer knopjes hoe leuker ik het vind.
Dingen als facebook in de auto en internet.. Prachtig !
Hoe meer knopjes hoe leuker ik het vind.
Dingen als facebook in de auto en internet.. Prachtig !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1 Ferdi, ik moet het idd wat nuanceren, het is niet kunnen of niet willen................
Waar het om gaat; ieder moet doen waaar ie zich goed bij voelt, kaal of vol ( nee geen vrouwen
)............daar moeten we verder niet over drammen en zeuren, de 1 houdt van de moeder, de ander van de dochter, sommigen van beide................whatever.................
Waar het om gaat; ieder moet doen waaar ie zich goed bij voelt, kaal of vol ( nee geen vrouwen

-
+heelveelFerdiACS1 schreef: Ben het met Hielke eens, die accesoires vind ik ook maar niks. Vind het altijd overbodig rotzooi, op een paar dingen na. Maar als je die assecoires wel mooi vindt, moet je ze lekker kopen, ben dat met Romo/Robin wel eens. Het is niet zo Romo, dat als je geen assecoires wilt hebben, je er eigenlijk geen geld voor hebt. Ik spreek voor mijzelf en ik vind assecoires weggegooid geld (op een paar na). Maar iedereen koopt maar lekker wat die mooi vindt. Dat assecoires altijd een symbool van status zijn, hoeft niet echt. Er zijn nu eenmaal mensen die kraaltjes en kettinkjes, zo veel mogelijk, ook nog mooi vinden ook. Aan 'status tonen' door je goederen te tonen (met je gekochte veren pronken), kleeft natuurlijk wél een nare smaak. Als dat de reden is om je autootje vol te hangen met rommel, om vooral aan de buurman etc. te kunnen laten zien: 'kijk mij eens wat ik heb', is zielig en moet je naar de psychiater (of zo iets.. ).
Bepaalde opties kan ik wel waarderen hoor. Goed geluid vind ik erg fijn. Navi is handig (hoewel het geen eis is). Xenon vind ik ook prettig.En toch verbaast me dat van een BMW rijder, iets minder van een Z4 rijder..
Ik had niet zoveel plezier gehad van de 1 serie als niet alles erop had gezeten.
Maar zo'n lichtsensor, regensensor, elektrisch inklapbare spiegels, elektrisch verstelbare stoelen (gaat nog traag ook..), knopjes op het stuur, etc.. boeie. Het is wel handig maar zou het geen ramp vinden als m'n volgende auto het niet heeft.
- GTRene
ik heb het liefst zo weinig mogelijk mogelijkheden aan knopjes, maar dat komt meer omdat het me met men kop al snel te onoverzichtelijk gaat worden
ik "hou" dus van "simpel", omdat het "beter" werkt voor me...helaas.
achja, kan der ook minder kapot gaan en weegt het vast ook minder en hoef ik niet zo te kiezen :drieling:

ik "hou" dus van "simpel", omdat het "beter" werkt voor me...helaas.

achja, kan der ook minder kapot gaan en weegt het vast ook minder en hoef ik niet zo te kiezen :drieling:
-
Heb ff een nieuw topic aangemaakt in auto algemeen over noodzakelijke opties 

- Volvoturbo
Reed vandaag achter een Duitse 1 serie.
Tenminste, dat zag ik toen ik er voorbij ging.
Want ik dacht dat ik achter een Polo zat, hoe noemen jullie dat met een mooi woord?
O ja, geen evolutie maar...
Wel mooi dat ze tegenwoordig zo veel km uit een tank halen.
Hmm..* (Geeft nog is gas met de 'wat is stroomlijn boot' 2,3 20v 5 cilinder turbo)
Ik vond de vorige 1 serie ook niet geweldig, maar de vriend van me zus had een witte 130i 3-deurs M-sport.
En dat ding was gelijk 4x zo mooi.
Dus misschien met een mooie set-up dat het ding wel oogt.
En ja, de achterkant van de C30 is ook om je emmer naast je bed te leggen.
Tenminste, dat zag ik toen ik er voorbij ging.
Want ik dacht dat ik achter een Polo zat, hoe noemen jullie dat met een mooi woord?
O ja, geen evolutie maar...
Wel mooi dat ze tegenwoordig zo veel km uit een tank halen.
Hmm..* (Geeft nog is gas met de 'wat is stroomlijn boot' 2,3 20v 5 cilinder turbo)
Ik vond de vorige 1 serie ook niet geweldig, maar de vriend van me zus had een witte 130i 3-deurs M-sport.
En dat ding was gelijk 4x zo mooi.
Dus misschien met een mooie set-up dat het ding wel oogt.
En ja, de achterkant van de C30 is ook om je emmer naast je bed te leggen.

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zo bedoel ik het ook.Om meteen bij Status en 'voor de buren' d'r een ticket 'rijp voor de psychiater' aan te hangen, zal die 't wel druk krijgen met al die miljarden mensen voor de deur. En Ferdi mag maar graag om de zoveel tijdover z'n ACS melden hoeveel hij (niet) kostte tov bijvoorbeeld 'n 1M. Ja je bent spekkoper en je vindt dus waarsch de 1M te duur met dat ding wat je nu hebt. So what. Mooi toch? Maar had je 5/10 mille meer uit willen geven. Nee? OK dan is het wat ik al dacht.romo schreef:+1 Ferdi, ik moet het idd wat nuanceren, het is niet kunnen of niet willen................
Waar het om gaat; ieder moet doen waaar ie zich goed bij voelt, kaal of vol ( nee geen vrouwen)............daar moeten we verder niet over drammen en zeuren, de 1 houdt van de moeder, de ander van de dochter, sommigen van beide................whatever.................

Maar. Bij Ferdi zal het zijn dat ie zich die accessiores wel kan veroorloven. Bij anderen weer niet(geloof me, het verhaal van de vos en de druiven waar ie niet bij kan, dus zullen ze ook wel zuur smaken) , en die gaan dan zeuren van 'te duur' en 't heeft geen zin. Totdat het gratis is. Is ook zo'n setje reclamespots van een automerk de laatste weken op de radio.
Status is één ding. Valse bescheidenheid is er ook een.
Ik zie ze wekelijks hier, mensen met hun nep Rolexen, BuddhatoBuddhas, Breitlings. Nep. Goed geklede mensen. Nette mensen met hun nepmerken. Think about it.
Die zijn niet rijp voor 'n shrink. Zijn gewoon mensen zoals jij en ik.
In m'n hart hoef ik geen volle kar, maar je raakt er aan gewend. Een kale 118d of 1 met 19"en ook kaal of 'n volle op 16? Ieder z'n meug. Ze rijden alledrie ongeveer 't zelfde. Dus ik snap 't punt daarin niet. Het is dus 'n centenkwestie op 't eind. Anders had ik wel 550i/M5 of 458 gereden.
En 't is weer groundhogday haleluja.
- Sperdy
Is helemaal waar. Vind ik ook.Robin schreef:romo schreef:... Ik zie ze wekelijks hier, mensen met hun nep Rolexen, BuddhatoBuddhas, Breitlings. Nep. Goed geklede mensen. Nette mensen met hun nepmerken. Think about it.
Die zijn niet rijp voor 'n shrink. Zijn gewoon mensen zoals jij en ik....
Overigens Robin, vind ik de 1M niet té duur. Ik bedoel in zakelijk/commercieel opzicht. Moet je eens kijken, die auto's vliegen als broodjes over de toonbank. Tweedehands is 'ie nog veel waard ook, denk ik. Ik vind de ACS1 - maar dat vond ik de 135i al toen 'ie in 2008 uit kwam - een bargain voor wat je krijgt. Dat is het nog steeds. Ik vind dat grappig om te noemen, meer niet eigenlijk. Ik denk dat ik zo'n goeie kar voor zo weinig geld (relatief dan hé), niet meer kan kopen. In hobbel nog een jaartje door, daarna kijk ik eerst naar de 1M VO (ookal is dat 85K?) maar misschien is er wel wat anders leuks tegen die tijd. Ik zie het wel.
- Robin
135 en 335i waren/zijn bargains inderdaad, heb ik altijd al geroepen.
Maar weer over de optielijst/accessoires gesproken. Ik herinner me 'n week of 2 terug die prachtige fotoshoot van Markk met die M 523i F10. Ik had een zwaarder motor gekozen en minder opties(waarvan akte), maar > half DF vond de volle 523i M pakket een betere keus dan een minder volle met zwaardere motor. Ik had dus liever een minder volle 535 dan 'n volle 523/528, wat ik ook heb gedaan.
Dus ik vind 't hier altijd wat vreemd gaan op DF, de ene keer wél kalere uitvoering en de andere keer waaien 'we'' allemaal een andere kant uit.Valt me echt op. Met twee maten meten.
Ergo ik had liever 'n kale 550i dan 'n vollere 535i, maar die vanaf 94k prijs is me te joker. Punt.
Maar weer over de optielijst/accessoires gesproken. Ik herinner me 'n week of 2 terug die prachtige fotoshoot van Markk met die M 523i F10. Ik had een zwaarder motor gekozen en minder opties(waarvan akte), maar > half DF vond de volle 523i M pakket een betere keus dan een minder volle met zwaardere motor. Ik had dus liever een minder volle 535 dan 'n volle 523/528, wat ik ook heb gedaan.
Dus ik vind 't hier altijd wat vreemd gaan op DF, de ene keer wél kalere uitvoering en de andere keer waaien 'we'' allemaal een andere kant uit.Valt me echt op. Met twee maten meten.
Ergo ik had liever 'n kale 550i dan 'n vollere 535i, maar die vanaf 94k prijs is me te joker. Punt.
- Sperdy
Top Gear over de looks van de BMW 1 serie Konijn bij een proefritje:
"... but rather than looking sporty, the new 1 merely looks like a car that's just discovered that its phone's been hacked ... "

"... but rather than looking sporty, the new 1 merely looks like a car that's just discovered that its phone's been hacked ... "

-
Wat een onzin dat mensen accessoires (navi, cruise control, lederen bekleding, stoelverwarming, climate control, active steering etc.) zouden kopen om de status. Gaat puur om comfort, zeker als je veel op de weg zit.
Bij status gericht denk ik eerder aan mensen die een compleet kale auto in een iets te opvallende kleur kopen. Potente motor en in de basis een leuke auto en nul extra's. Die 10k ziet niemand aan de buitenkant, zonde van je geld die overbodige opties. Is alleen maar status

Bij status gericht denk ik eerder aan mensen die een compleet kale auto in een iets te opvallende kleur kopen. Potente motor en in de basis een leuke auto en nul extra's. Die 10k ziet niemand aan de buitenkant, zonde van je geld die overbodige opties. Is alleen maar status

- dvh
FerdiACS1 schreef:Top Gear over de looks van de BMW 1 serie Konijn bij een proefritje:
Jeremy is badass but OMG THOSE TEETH
- GTRene
zal waarschijnlijk lekker uit z'n mond ruiken als ie praat... 

- Robin
Zo zit 't Arnoud. Inderdaad. Maar ja: Als je de statusfactor weg zou laten, wordt 't hier een soort semi-communistische staat met alleen maar peppi en kokki en iedereen hetzelfde shit. Dat moet je niet willen.Arnoud schreef:Wat een onzin dat mensen accessoires (navi, cruise control, lederen bekleding, stoelverwarming, climate control, active steering etc.) zouden kopen om de status. Gaat puur om comfort, zeker als je veel op de weg zit.
Bij status gericht denk ik eerder aan mensen die een compleet kale auto in een iets te opvallende kleur kopen. Potente motor en in de basis een leuke auto en nul extra's. Die 10k ziet niemand aan de buitenkant, zonde van je geld die overbodige opties. Is alleen maar status![]()
Jammergenoeg is 't al zo dat de halve samenleving peppi en kokki koopt/draagt. Maar dat ligt ook voornamelijk aan de centen en ook aan de kleinburgerlijkheid in dit land, niet te opvallend he.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het is niet overal kommer en kwel , c.q. een centenkwestie.............
122 Teletekst wo 14 sep
Kort nieuws binnenland
` Op Schiphol is een man opgepakt die
met 154.000 euro op zak naar Turkije
wilde vliegen.De man wordt verdacht van
witwassen.Bij de controle werd 50.000
euro ontdekt in een schoen in zijn
handbagage.In de tas zat verder nog
104.000 euro.De Rotterdammer had geen
geloofwaardig verhaal over de herkomst
van het geld.
- romo
GTRene schreef:zal waarschijnlijk lekker uit z'n mond ruiken als ie praat...
Daar is een mooie term voor;
Foetor ex ore...............

Tip voor JC; go, see the dentist..............
- Apolo2
+1, als je met accesoires wil patsen bij je buurman schiet je naast doel! 80% van NL weet toch niet wat alles kost in autoland maar heeft wel meteen een mening bij een grote MB, BMW of Audi (oid) ook als is die enkele jaren oud en kost hij minder dan het nieuwe corsa'tje van de buurvrouw.Arnoud schreef:Wat een onzin dat mensen accessoires (navi, cruise control, lederen bekleding, stoelverwarming, climate control, active steering etc.) zouden kopen om de status. Gaat puur om comfort, zeker als je veel op de weg zit.
Bij status gericht denk ik eerder aan mensen die een compleet kale auto in een iets te opvallende kleur kopen. Potente motor en in de basis een leuke auto en nul extra's. Die 10k ziet niemand aan de buitenkant, zonde van je geld die overbodige opties. Is alleen maar status![]()
- Hielke
Die nieuwe 1 serie komt toch deze week uit?
- Snipe
Ja, eind van de week bij de dealers.
- Chris van S.
ik weet een dealer waar hij achterin de hoek al gewoon staat, sinds vandaag.... 

- Hielke
Is ie in het echt zo lelijk dan?Chris van S. schreef:ik weet een dealer waar hij achterin de hoek al gewoon staat, sinds vandaag....
- romo
Chris van S. schreef:ik weet een dealer waar hij achterin de hoek al gewoon staat, sinds vandaag....
In de Achterhoek............?

- dvh
Hielke schreef:Is ie in het echt zo lelijk dan?Chris van S. schreef:ik weet een dealer waar hij achterin de hoek al gewoon staat, sinds vandaag....

- GTRene