Pas maar op want straks zijn die 500nm heel gewoontjes geworden voor je het weet
BMW 1 Serie M Coupé
- Knot
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Lijkt me idd ook heerlijk als je na 2000km netjes inhouden eindelijk eens los kunt gaan.
Pas maar op want straks zijn die 500nm heel gewoontjes geworden voor je het weet
- GTRene
pas maar op, straks ist net als heel lang inhouden en dan naar bed met een mooie strakke jonge dame
voor dat je het weet een prent aan je kont.
voor dat je het weet een prent aan je kont.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Knot schreef:Lijkt me idd ook heerlijk als je na 2000km netjes inhouden eindelijk eens los kunt gaan.
Heb hem idd keurig netjes ingereden, geen lange stukken, veel wisslende toerentallen, maar ook stevig gassen (geen volgas) waar dat kon, niet harder dan 170km/h en niet meer dan 5,5K RPM................geheel volgens het boekje.......
Vanmiddag de monteur gevraagd of de olie die er uit kwam idd een "inloop olie " was............hij dacht van wel want de olie was erg dun
Nog even gevraagd of dit N54 blok ook als een olie zuiper bekend staat net als sommige ///M motoren; dat blijkt niet het geval
Goed, ik kan weer 30K km verder...............
- Knot
Kan je lol nu wel op met dat koppel en dit weer buiten.. DSC off 
- Sperdy
Klopt, ik heb - nu met bijna 130k - misschien 3x een half litertje bij moeten doen. IS dat veel/weining? Lijkt me gewoon weinig. Vriend van me heeft een Jaquar uit 1995, die verbruikt wat meerromo schreef:...Nog even gevraagd of dit N54 blok ook als een olie zuiper bekend staat net als sommige ///M motoren; dat blijkt niet het geval
Goed, ik kan weer 30K km verder...............
Ik vind die Schnitzer stoelen heel erg mooi eerlijk gezegd. Romo, die stoelen kun je ook in het zwart krijgen (eingelijk elke kleur die je maar wilt). Als er nou iets is wat een goeie upgrade zou zijn voor de 1M, zijn dat sportstoelen. Voordeel is ook dat die stoelen op dezelfde hoogte zitten als de handmatige 135i stoelen, dus je zitpostitie wordt een stuk beter, tov. je electrische stoelen. Let op, die Schnitzel rommel is top-kwaliteit maar rete-duur ..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Stoelen zijn idd erg fraai.......................maar ik vind het wel best zo..............
1,5 L olie op 130K km is niets natuurlijk, de M3V8 deed 1L op 15K km, op zich erg netjes voor dat blok.........
1,5 L olie op 130K km is niets natuurlijk, de M3V8 deed 1L op 15K km, op zich erg netjes voor dat blok.........
- Snipe
Vanmiddag zat ik even in die Schitzer. Die stoelen zitten idd goed. Een heel stuk beter dan de standaard stoelen, wat mij betreft.
- Sperdy
Edit: oeps, ik bedoel 3 liter olie. Dus 3 keer een litertje bij een pomp. Maar dat is dan nog bescheiden geloof ik.romo schreef:Stoelen zijn idd erg fraai.......................maar ik vind het wel best zo..............
- Chris van S.
@Ferdi: toen ik las dat je 1/2 liter erbij deed vond ik het al een knappe gok ivm de digitale oliepeilmeter.
- romo
Bimmerpost Member MarcelB (uit Nederland) heeft het stuur er in, het oranje stiksel blijkt niet helemaal te matchen.........

- dvh
Toch, erg fraai !
Dit had er standaard al in moeten zitten !
Had jij zo'n stuurtje ook besteld Romo ?
- romo
dvh schreef:Toch, erg fraai !
Ik heb er over gedacht, maar niet gedaan, mede vanwege de platte onderkant (heb ik niks mee)..........ik laat de kar zoals ie is...............tevens wilde ik wachten op deze foto`s.
Het stiksel in het stuur is dus fel oranje en matched niet met het origineel (woorden van Marcel zelf)
Als je 1 keer begint is het einde zoek, ik laat het origineel.
Centen zat uitgegeven, alles gaat nu richting F3X/8? M3........................
- Leen
Toch wel mooi stuurtje robert , maar ik deel je mening dat als je begint met modificeren vaak het einde zoek is ( zelf al teveel meegemaakt ) , en on top of that , bij verkoop is de reële waarde van de extra's vaak volkomen afgeschreven.
De mijne heeft tot nu toe buiten 2 oliewissels (23K , 48K ) van 2K tot 63K ook maar 1,5 liter extra gehad , maar dat is niet vanzelfsprekend , bij mijn dealer lopen 2 M3V8-en die 1 liter per 3/4 K gebruiken , en BMW zegt dat dat binnen de tolerantie ligt ....romo schreef:Stoelen zijn idd erg fraai.......................maar ik vind het wel best zo..............
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Het kost een placenta, maar dan heb je ook wat. Mooi stuurtje.
- Sperdy
Jongens, ik vind dat stuur niet mooi. Te lomp. Volgens mij is dat het standaard stuur met een Alcantara velletje er overheen (after market?). niet? Onderkantje eraf gezaagd of wat? Dit kan beter.
-
Rnd
Na al die positieve verhalen over die 1M hoop ik er binnenkort ook eens in te sturen. Er staat er eentje in Den Haag in de juiste kleur. Wordt verkocht als nieuw, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er al aardig mee gereden is. Dat zie je aan de banden en de verroeste remschijven. Weet iemand hier meer over? Vroeger eens ergens gelezen dat ze bij de dealer tellerstanden tot 70 km kunnen resetten naar 0. Is dat een broodje aap of zit hier een kern van waarheid in? Als iemand info over die zwarte in DH heeft dan hoor ik het graag.
- Fabian
Het is gewoon een vet stuur. Vond het een beetje overdone voor in mn 116, maar heb er serieus over getwijfeld 
-
Robin
@Arnoud, hoe bwedoel je verroeste remschijven?
Als mijn kar een aantal dagen buiten stond voor 'n hotel bij Schiphol en ik kom dus 9 dagen later terug zijn m'n schijven ook verroest, maar dat rem je er wel af weer. Maar wat zou dat betekenen met dat er al mee gereden is dan?
Als mijn kar een aantal dagen buiten stond voor 'n hotel bij Schiphol en ik kom dus 9 dagen later terug zijn m'n schijven ook verroest, maar dat rem je er wel af weer. Maar wat zou dat betekenen met dat er al mee gereden is dan?
-
Rnd
@Robin
Kan aan mijn paranoïde inslag liggen, maar aan de banden denk ik te zien dat er al mee gereden is. Beetje "vliegroest" (of hoe noem je dat?) heb je al gauw, maar hier zit het niet op de schijf, maar in de gaten van de schijf. Wellicht zie ik spoken, maar ik zou het vervelend vinden om er later achter te komen als zo'n auto toch een keer is ingezet bij een of ander demo-evenement. Is toch net even een ander gevoel dan dat je weet dat je nieuwe auto direct uit de fabriek komt. Ik vraag het wel na als ik er weer ben.
Kan aan mijn paranoïde inslag liggen, maar aan de banden denk ik te zien dat er al mee gereden is. Beetje "vliegroest" (of hoe noem je dat?) heb je al gauw, maar hier zit het niet op de schijf, maar in de gaten van de schijf. Wellicht zie ik spoken, maar ik zou het vervelend vinden om er later achter te komen als zo'n auto toch een keer is ingezet bij een of ander demo-evenement. Is toch net even een ander gevoel dan dat je weet dat je nieuwe auto direct uit de fabriek komt. Ik vraag het wel na als ik er weer ben.
Laatst gewijzigd door Rnd op 17 sep 2011, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
Aha, ik snap je. Maar je kent 't gezegde 'rust roest' wel he. 
-
Andre
Arnoud.
De Beier heeft nog 2 nieuwe 1M in bestelling staan. Dan weet je zeker dat je nieuw hebt en die zijn nog te configureren naar je eigen idee.
De Beier heeft nog 2 nieuwe 1M in bestelling staan. Dan weet je zeker dat je nieuw hebt en die zijn nog te configureren naar je eigen idee.
-
Rnd
Eerst maar eens rijden. Ik ben ook nog heel erg verknocht aan mijn E90 330xd. Is natuurlijk heel iets anders maar ga die dan wel inruilen en dan komt er volgend jaar geen nieuwe 3 voor mij. Kortom het ding moet echt overtuigen.
-
Andre
Hij overtuigt mij wel:)
- romo
Miij ook.......... 
- GTRene
Ik heb wel eens een subaru impreza wrx gezien die als nieuw werd verkocht en "net binnen" was doch banden al redelijk in gesleten en remschijven leken al wel 15.000km erop te zitten zulke diepe groeven e.d. erin...(serieus)
Ding kwam dus net binnen, neem aan dat ze voor verkoop als zijnde nieuw dan wel ff snel nwe banden en remmen erop gooiden...maar dat was dus een 'nieuwe"
en ja zij kunnen dus de km stand resetten.
of het bij die BMW ook zo is dat weet ik niet, maar ik heb het dus live persoonlijk gezien bij die Impreza en die verkoper vertelde met droge ogen dat het een splinternieuwe was (was ook net binnen) ik wees hem op die schijven (echt behoorlijk ver ingesleten) toen zei die, tja weet ook niet hoe dat kan maar de auto is splinternieuw zo zegt ie, zo is ie afgeleverd
yeah right.
Ding kwam dus net binnen, neem aan dat ze voor verkoop als zijnde nieuw dan wel ff snel nwe banden en remmen erop gooiden...maar dat was dus een 'nieuwe"
en ja zij kunnen dus de km stand resetten.
of het bij die BMW ook zo is dat weet ik niet, maar ik heb het dus live persoonlijk gezien bij die Impreza en die verkoper vertelde met droge ogen dat het een splinternieuwe was (was ook net binnen) ik wees hem op die schijven (echt behoorlijk ver ingesleten) toen zei die, tja weet ook niet hoe dat kan maar de auto is splinternieuw zo zegt ie, zo is ie afgeleverd