Gisteren heb ik de voorste schokdempers van m'n Mondeo laten vervangen door een garage waar ik al een tijdje naar tevredenheid kom. Alles goed, stuurt weer prima!
Bij het binnenrijden van onze prachtige, maar van drempels vergeven wijk (lang leve Ypenburg), viel me iets op. Bij het snel nemen van een drempel is een harde knal te horen op het moment dat de wielophanging maximaal uitveert. Alsof de slag van de demper te kort is, en het ophangpunt een oplawaai krijgt, zegmaar.
De dempers zijn Bilstein B4's, uiteraard gloedjenieuw. Op kenteken besteld, en nog gecheckt of ze voor de juiste uitvoering zijn (dwz, station, diesel, geen sportonderstel).
Het allervreemdste is dat ik eerder een soortgelijke auto heb gehad, alleen dan 3 jaar ouder, die na vervanging van de dempers (geen idee door welk type) precies dezelfde klacht had. Die auto is kort daarna verkocht, dus niets meer aan laten doen verder.
Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
Slag schokdempers te kort?
- Timmert
- Jan Visser
Re: Slag schokdempers te kort?
Kans is groot dat de veer zich nog goed moet zetten, of dat de veer net niet goed gemonteerd is.