Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
EG

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door EG » 12 sep 2011, 18:18

Is geen verhaal van links of rechts. Er is een makkelijke manier om te bezuinigen en dat heet Defensie. Als ze nou eens stoppen met hun bemoeizuchtige politiek in het buitenland en zich gaan richten op hun eigen economie dan zou het land er zo bovenop komen.

Maarja, corperatisme + culture of FEAR maakt meer kapot dan je lief is :kikker:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 sep 2011, 11:03

EG schreef:Is geen verhaal van links of rechts. Er is een makkelijke manier om te bezuinigen en dat heet Defensie.
Ik weet dat je vaak dingen roept zonder te onderbouwen of gehinderd te worden door enige kennis. Maar doe eens wat simplistisch onderzoek. Beetje Googlen, uitzoeken wat je nu precies zegt en of daar een kern van waarheid in zit.

Voorbeeld:

http://tpzoo.wordpress.com/2008/11/22/d ... s-bush-ii/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

■$453 billion – the average annual defense budget for the nine years before Clinton took office.
■$377 billion – the average annual defense budget during Clinton’s time in office, a 16.7% decrease.
■$496 billion – the average annual defense budget during Bush’s time in office, a whopping 31% increase not even including the campaigns in Iraq and Afghanistan, which are largely funded through supplementals not included in the official defense budget.

Voor Clinton was Reagan president (republikein), onder Clinton (democraat) daalden de uitgaven aan defensie met ruim 20% en onder Bush (republikein) zijn ze zonder Iraq en Afghanistan alweer 31% gestegen.

Geen verhaal van links of rechts, maar bijna 30 jaar presidenthistorie zegt van wel? Het is vrij bekend dat oorlog voeren een hobby van vooral de republikeinen is, maar jij als Amerika hater weet dat natuurlijk niet ;)

EG

Bericht door EG » 13 sep 2011, 11:18

Waar heb je het nou over?

Ik zeg alleen dat er een makkelijke manier is om te bezuinigen en dat heet defensie, daar kan gewoon meer af klaar.

Nog steeds word daar teveel aan uitgegeven. Of het nu republikeinen of democraten doen zal me aan me reet roesten.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110527_096" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

690 miljard. Valt wel mee he, is peanuts. Voor 1 jaartje maar. Wat is 690 miljard nou weer? (ja sarcasme).

Ik had een artikel gelezen dat de Amerikaanse rekenkamer had uitgerekend dat Obama's zorgplan 940 miljard dollar zou kosten... Voor 10 jaar...

Zie je wat een mensenleven waard is voor de republikeinen.

En dat je vind dat ik zonder kennis van zaken wat dingen roept vind ik helemaal triest. Ik zoek juist naar informatie voordat ik wat blaat, kan een bepaald aantal lieden hiero van leren.

Oh ja, ik leg ook uit wat ik bedoel geen links of geen rechts verhaal, democraten kan je niet echt als links zien he? Je hebt daar rechts (democraten) en ultra rechts (republikeinen). En ja dat is mijn mening.

Marius

Bericht door Marius » 13 sep 2011, 15:47

Maus335i schreef:
Marius schreef:En dan te bedenken dat ze het geld niet eens hebben. Geld-uit-niets wat verrekend gaat worden met toekomstige generaties die nooit 1 stem in het hele verhaal gehad hebben.
Hmmmm weet ik niet! Republikeinen hebben wel een handje van oorlogvoeren he, dat hebben ze wel bewezen de afgelopen 8 jaar van Bush. Laten we Bush ook weer niet téveel credits geven, een president is wat dat betreft ook maar een poppetje.

Nu Obama daar wat aan probeert te doen (wat hoe je het wend of keert, beter is dan de boel zelfs nog opvoeren), wordtie alsnog afgeschoten. Clinton heeft de boel redelijk op de rails gekregen, Bush heeft het flink verziekt, Obama probeert het weer op te kalefateren en Amerika verliest het vertrouwen weer in de democraten.

Ergens bijzonder als je er over nadenkt. Hier is het juist andersom: links verziekt de economie (kapitalisme = egoistisch oid) en rechts moet de gaten weer zien te dichten. De ondankbare taak van het bezuinigen.
Kan het niet volgen. Obama gaat nog over de ook in dit topic door jou genoemde defensie budgetten heen. Geld wat er niet is gezien de staatsschuld van de US. De boel opkalefateren door nog veel meer schulden te maken als je er al tot over je oren inzit is nooit een oplossing; dat doe je in je prive huishouden (hopelijk) ook niet. Of het een democraat of republikein is maakt daarbij niet uit.

http://www.reuters.com/article/2010/02/ ... C520100202" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2011, 17:42

Amerikanen voeren oorlog.............omdat ze er aan verdienen en omdat ze olie verslaafd zijn.............mn hun defensie industrie that is , daarbij uiteraard het moralistische vingertje geheven tegen alles en iedereen die niet aan een NWO visie voldoet.....
Iedereen is in de visie van de USA belangerijk, maar de USA het meest...........white, Anglo-Saxon and Protestant...........de kernwaarden van de Founding Fathers, vervat in the Declaration of Independence.........

Obama, en al zijn opvolgers en voorgangers zijn en waren slechts pupet masters..........wie trekt er aan het touw?

-Politieke Neo-Cons
-CIA/NSA
-Defence Idustry; General Electric (grootste bedrijf ter wereld), Boeing, McDonnell Douglas Lockheed, Northrop-Grumman............noem ze maar op, zeer grote jongens met nog grotere belangen.......

Een land dat bestuurd wordt door een groepje groot-industrielen/bankiers en Neo-Cons en dat doen wat nodig is om het bedrijf te laten lopen, inclusief het vermoorden van een eigen president...........

GTRene

Bericht door GTRene » 13 sep 2011, 17:54

ik hoor trouwens niks meer van al die bodem rijkdommen die ze vorig jaar? ontdekt hebben in Afghanistan...daar zit ongelofelijk veel in de grond qua kostbare goodies. (bedoel ik niet olie mee)

Marius

Bericht door Marius » 13 sep 2011, 18:51

romo schreef:Amerikanen voeren oorlog.............omdat ze er aan verdienen en omdat ze olie verslaafd zijn.............mn hun defensie industrie that is , daarbij uiteraard het moralistische vingertje geheven tegen alles en iedereen die niet aan een NWO visie voldoet.....
Iedereen is in de visie van de USA belangerijk, maar de USA het meest...........white, Anglo-Saxon and Protestant...........de kernwaarden van de Founding Fathers, vervat in the Declaration of Independence.........

Obama, en al zijn opvolgers en voorgangers zijn en waren slechts pupet masters..........wie trekt er aan het touw?

-Politieke Neo-Cons
-CIA/NSA
-Defence Idustry; General Electric (grootste bedrijf ter wereld), Boeing, McDonnell Douglas Lockheed, Northrop-Grumman............noem ze maar op, zeer grote jongens met nog grotere belangen.......

Een land dat bestuurd wordt door een groepje groot-industrielen/bankiers en Neo-Cons en dat doen wat nodig is om het bedrijf te laten lopen, inclusief het vermoorden van een eigen president...........

Yep, klein select groepje die er aan verdienen. Het gewone volk niet. Dat wordt opgezadeld met onbetaalbare staatschulden, ook de ongeboren generatie's. De welvaart wordt zo uit het land gezogen. En uit de landen waar ze alles kapotschieten. Bah bah bah.

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2011, 19:08

Kan me niet heugen dat dit ooit ( ergens ) anders is geweest.
Zal voor niemand daarom een verassing zijn lijkt me.

Marius

Bericht door Marius » 13 sep 2011, 19:30

In mijn optiek mede mogelijk gemaakt dankzij overheden. De mensen waar stemmenden hun vertrouwen aan geef, hun fiat om het land zo goed mogelijk te leiden, volkeren juist te vrijwaren van ellende. Maar nee, een hoop ellende, haat en verdriet is wat je er voor terugkrijgt.

Je kan je leven lang roepen 'het is nooit anders geweest' of bv 'daar hebben we allemaal voor gekozen'. Je kan ook proberen er kritischer over na te denken. Niet dat het (direct) wat oplost, dat wil ik niet zeggen, maar het geeft je wellicht een wat kritischere (en hopelijk betere en uitgebreidere dan mijn) kijk op de wereld. Logische uitgangspunt gezien alle mailaise daarbij lijkt mij in ieder geval het feit dat het huidige systeem niet werkt.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 sep 2011, 20:43

Marius schreef:Kan het niet volgen. Obama gaat nog over de ook in dit topic door jou genoemde defensie budgetten heen. Geld wat er niet is gezien de staatsschuld van de US. De boel opkalefateren door nog veel meer schulden te maken als je er al tot over je oren inzit is nooit een oplossing; dat doe je in je prive huishouden (hopelijk) ook niet. Of het een democraat of republikein is maakt daarbij niet uit.

http://www.reuters.com/article/2010/02/ ... C520100202" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk maakt het (mijn inziens) wel uit welke kant er regeert. Wat ik in mijn eerdere stukje probeerde te zeggen is (en romo bevestigd het) de president een poppetje is. Het congres, bestaande uit 150 mensen, die bestaan uit democraten en republikeinen maken in de eerste instantie de dienst uit. De poppetjes in het congres hebben vaak nauwe banden met het bedrijfsleven of andere invloedrijke sectoren die op die manier invloed uitoefenen op het stemgedrag van een congreslid.

Uiteindelijk is het (volgens mij) ontzettend belangrijk of je een overwegend democratische of republikeinse samenstelling hebt van het congres. Een VVDer zal toch ook nooit ineens bij GL campagne kunnen gaan voeren? Al was het omdat de gedachtengoed van beide partijen 2 tegenpolen zijn? Republikeinen hebben héle andere belangen dan democraten en daar komt een beleid uit voort. Republikeinen staan bekend om als primaire hobby oorlogje voeren te hebben. Als Bush dus aan de macht is met een sterk overwegend republikeins congres, dan kan je veel bemoeienis van Amerika in "het buitenland" verwachten. Of dat goed is of niet goed en waarom dat zo is kan je uitgebreid over discussiëren, maar daar gaat het me niet om.

Marius

Bericht door Marius » 13 sep 2011, 21:16

Maus335i schreef:
Marius schreef:Kan het niet volgen. Obama gaat nog over de ook in dit topic door jou genoemde defensie budgetten heen. Geld wat er niet is gezien de staatsschuld van de US. De boel opkalefateren door nog veel meer schulden te maken als je er al tot over je oren inzit is nooit een oplossing; dat doe je in je prive huishouden (hopelijk) ook niet. Of het een democraat of republikein is maakt daarbij niet uit.

http://www.reuters.com/article/2010/02/ ... C520100202" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk maakt het (mijn inziens) wel uit welke kant er regeert. Wat ik in mijn eerdere stukje probeerde te zeggen is (en romo bevestigd het) de president een poppetje is. Het congres, bestaande uit 150 mensen, die bestaan uit democraten en republikeinen maken in de eerste instantie de dienst uit. De poppetjes in het congres hebben vaak nauwe banden met het bedrijfsleven of andere invloedrijke sectoren die op die manier invloed uitoefenen op het stemgedrag van een congreslid.

Uiteindelijk is het (volgens mij) ontzettend belangrijk of je een overwegend democratische of republikeinse samenstelling hebt van het congres. Een VVDer zal toch ook nooit ineens bij GL campagne kunnen gaan voeren? Al was het omdat de gedachtengoed van beide partijen 2 tegenpolen zijn? Republikeinen hebben héle andere belangen dan democraten en daar komt een beleid uit voort. Republikeinen staan bekend om als primaire hobby oorlogje voeren te hebben. Als Bush dus aan de macht is met een sterk overwegend republikeins congres, dan kan je veel bemoeienis van Amerika in "het buitenland" verwachten. Of dat goed is of niet goed en waarom dat zo is kan je uitgebreid over discussiëren, maar daar gaat het me niet om.
Ik denk dat er geen verschil is. Er hebben door de jaren heen verschillenden gezeten, democraten en republikeinen. Het resultaat is bekend. De pot verwijt de ketel dat ie teveel (ongedekt) geld uitgeeft (evt aan oorlogen). En dat wordt niet minder, ook de schuld niet, wie er ook aan het roer staat.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 sep 2011, 15:41

Zou dit niet averechts werken, alhoewel ik 't een goed punt vind:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2617560/fr ... idden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 sep 2011, 15:46

Robin schreef:Zou dit niet averechts werken, alhoewel ik 't een goed punt vind:
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2617560/fr ... idden.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Welnee, die fransoos die nu al die burka boetes betaald, kan dit er ook wel bij doen :piraatje:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 sep 2011, 16:01

damn...6 miljoen Moslims in France...

dat op straat bidden zou ik ook niet willen hebben, althans niet zo massaal en keer op keer dat "verplichte" gedoe hoe langer je het toestaat hoe verder het gaat en hoe "machtiger" het kan worden en of hoe langer zoiets kan doorgaan.

GTRene

Foute transactie kost UBS 2 miljard dollar

Bericht door GTRene » 18 sep 2011, 22:11

wat ik me wel eens afvraag, zoals laatst weer bij die "Foute" transactie van UBS 2 miljard dollar (wat ondertussen nog meer is iets van 2.3 miljard?

http://www.nu.nl/economie/2616081/foute ... ollar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ZURICH - De Zwitserse bank UBS heeft ontdekt dat een van zijn handelaren een verlies heeft geleden van circa 2 miljard dollar op een ongeautoriseerde transactie. Dat maakte de bank donderdag bekend.
De politie in Londen heeft wegens de zaak een 31-jarige man gearresteerd. De verdachte blijft voorlopig vastzitten, zo maakte de politie donderdag bekend.

''Het is mogelijk dat dit voorval leidt tot een verlies voor UBS in het derde kwartaal van dit jaar'', aldus UBS. Het aandeel van de bank kelderde in Zürich kort na de opening ruim 7 procent.
maar wat ik me dus afvroeg...zo'n man heeft zo lijkt alles alleen gedaan...

wat nou als dat in opdracht was, dat geld moet lijkt me toch ergens zijn gebleven via een soort wit was manier, ik bedoel stel hij heeft een contact ergens en zegt dan en dan doe ik dat, als jij dan bv dat en dat doet kunnen we heel veel geld "legaal" stelen/buitmaken en zo een land of groepering of foute mensen van veel extra inkomen voorzien zonder een echt spoor te laten zien.
Ja alleen de handelaar wordt gepakt en de rest is een soort witte boord crimineel die zogenaamd toevallig goed handelde...one takes the fall for billions to?? :TV kijken:

het zou intheorie zo kunnen gaan, dan is het bijna zoiets als de beurs oplichten door vroegtijdig al wat te weten, euh hoe noemen ze zoiets ook alweer...voorkennis in handelen?

GTRene

Somalische kinderen winnen AK-47-geweren

Bericht door GTRene » 21 sep 2011, 11:41

Jong geleerd is oud gedaan?

Somalische kinderen winnen AK-47-geweren
woensdag 21 september 2011, 03u00Auteur: De radicaal-islamitische terreurbeweging Al-Shabab heeft scholieren tussen tien en zeventien jaar beloond met wapens tijdens een wedstrijd Koranlezen. De beste twee kregen een AK-47 automatisch geweer, de nummer drie won twee handgranaten. De kinderen moeten, volgens Al-Shabab, die wapens gebruiken om de islam te verdedigen. Er waren ook nog geldprijzen voor de Somalische scholieren, meldt de BBC. De beste groep kreeg omgerekend 500 euro, de tweede 365 euro, de derde groep 290 euro. De kinderen kregen daarnaast religieuze boeken.

De jaarlijkse wedstrijd had vorige maand tijdens de ramadan plaats. Het was de derde keer dat de wedstrijd werd gehouden. In eerdere jaren maakte ook een raketwerper deel uit van het prijzenpakket.

Al-Shabab controleert grote delen van het zuiden van Somalië. Ze strijdt tegen het zwakke centrale gezag in de hoofdstad Mogadishu, dat steun krijgt van de internationale gemeenschap
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=OB3FU9L2" onclick="window.open(this.href);return false;

echt totaal van de pot gerukt daar...

Luco

Bericht door Luco » 21 sep 2011, 11:48

Vorig jaar waren het nog raketwerpers, nu simpele ak-tjes.
Het gaat dus vooruit :lollerdelol:
Of hebben ze daar ook last van de recessie, of hebben ze geld in griekenland gestoken :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 21 sep 2011, 13:47

http://www.nu.nl/buitenland/2621462/zwe ... nslag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 21 sep 2011, 14:27

Robin schreef:http://www.nu.nl/buitenland/2621462/zwe ... nslag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat een idioten lopen er toch rond, helemaal in de ban/waan/hypnose van die Mohammed met z'n 6 jarig of was het 9 jarig? meisje, of was het met 9 getrouwd...
dat ze die man zo'n eer toedienen dan ben je niet lekker in je hoofd :wink:

HansD

Bericht door HansD » 21 sep 2011, 18:55

Pffff Wilders weet de aandacht weer goed af te leiden tijdens de algemene beschouwingen en nergens inhoudelijk op in te gaan met wat simpele grapjes. Trapt daar nu echt nog iemand in?

Volgens mij gaat het over de miljoenennota die Wilders goedgekeurd heeft en niet over het pensioenakkoord of Griekenland.

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 17:15

Nu zouden al die conspiracy theories wel eens op losse schroeven komen te staan:
http://www.nu.nl/buitenland/2621877/twi ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 17:29

huh...dus als dat gesmolten aluminium in aanraking komt met water krijg je een soort reactie die enorm is en kaboem? best apart als dat zo is...
Simensen baseert zijn verklaring onder meer op een experiment dat de Amerikaanse aluminiumfabrikant Alcoa jaren geleden uitvoerde. Wetenschappers lieten toen 20 kilo gesmolten aluminium in aanraking komen met 20 liter water.

''De explosie vernietigde het volledige laboratorium en sloeg een krater met een doorsnee van 30 meter'', aldus Simensen. De beide gekaapte vliegtuigen op 9/11 bestonden elk uit ongeveer 30 ton aluminium.
en als er een alu velg smelt of alu carros e.d. en de brandweer spuit er water op? owja, dan moet de temp heel hoog komen en via die kerosine e.d. wordt het knap heet, aardig wat heter dan een gewone auto brand waarschijnlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 sep 2011, 18:07

Robin schreef:Nu zouden al die conspiracy theories wel eens op losse schroeven komen te staan:
http://www.nu.nl/buitenland/2621877/twi ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En nu hopen dat we niet op Mythbusters hoeven te wachten om dit te testen, maar dat meneer de wetenschapper dat lekker zelf ff doet zodatie het kan onderbouwen. Dan heb je ook echt reden om te twijfelen over de theoriën :D

Het klinkt me plausible in de oren, maar laat ze het alsjeblieft onderbouwen met een test oid!

Robin

Bericht door Robin » 22 sep 2011, 18:20

Maus335i schreef:
Robin schreef:Nu zouden al die conspiracy theories wel eens op losse schroeven komen te staan:
http://www.nu.nl/buitenland/2621877/twi ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En nu hopen dat we niet op Mythbusters hoeven te wachten om dit te testen, maar dat meneer de wetenschapper dat lekker zelf ff doet zodatie het kan onderbouwen. Dan heb je ook echt reden om te twijfelen over de theoriën :D

Het klinkt me plausible in de oren, maar laat ze het alsjeblieft onderbouwen met een test oid!
Een test is al gedaan aldus het stuk:
Simensen baseert zijn verklaring onder meer op een experiment dat de Amerikaanse aluminiumfabrikant Alcoa jaren geleden uitvoerde. Wetenschappers lieten toen 20 kilo gesmolten aluminium in aanraking komen met 20 liter water.

''De explosie vernietigde het volledige laboratorium en sloeg een krater met een doorsnee van 30 meter'', aldus Simensen.
Misschien dat daar beelden van zijn/meer info over is?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2011, 18:26

waren ze vast wel van plan, doch denk ik dat die kamera's zijn gesneuveld als ik dat verhaal zo lees :lol:

Plaats reactie