wanneer werd ook alweer de merkexclusiviteit opgeheven?
- Petrolhead Tom
wanneer werd ook alweer de merkexclusiviteit opgeheven?
Vroeger kon je geen Benz bestellen bij de Bmw dealer inmiddels kan elke dealer alles bestellen, vanaf wanneer was dit ook alweer? 

- Dennis Cavallino
Re: wanneer werd ook alweer de merkexclusiviteit opgeheven?
Sinds meneer Monti op 't toneel verscheen in Europa.
Succes met Googlen.
Succes met Googlen.

- Petrolhead Tom
Thanks cav, tweede hit was raak!
- JP
...en doet dat ook iemand ?Petrolhead Tom schreef:Vroeger kon je geen Benz bestellen bij de Bmw dealer inmiddels kan elke dealer alles bestellen, (...)
- Petrolhead Tom
Volgens mij wel, laatst heeft smudde nog een hyundai i10 geleverd aan mijn oude buurman, zijn vrouw wou een klein boodschappenkarretje.
- Jan Visser
En die heeft Smudde waarschijnlijk gewoon bij de Hyundai dealer bestelt.......
- JP
De volgende auto dan maar bij Hessing gaan bestellen....... 

-
OnlineMartijn_bmw
zou het niet doen, wat een dramatische dealer is dat.... 

- Will F.
Vreemd eigenlijk dat merkdealers zich dan blijven focussen op 1 merk. Heeft Monti toch niet het gewenste effect bereikt?
- Chris van S.
Als je over merkdealers op zich praat en dat daar geen nieuwe vreemd merk auto's binnen staan vind ik dat persoonlijk niet zo gek. Immers de marges zijn dusdanig dat je financieel niet echt lekkere klappers kan maken als autobedrijf. Tenzij je een batch met incourante modelletjes kan opkopen wat van Vliet wel is doet. Maar wil je dat?
Het vrij handelen zoals de wet van monti stelt is lang niet zo gemakkelijk zoals word gesteld.
Ik kan me nog herrineren dat de wet van monti met open armen werd ontvangen, iedereen was enthousiast.... NOT! Nu ongeveer 10 jaar later zie je er maar weinig van terug IMHO.
Het vrij handelen zoals de wet van monti stelt is lang niet zo gemakkelijk zoals word gesteld.
Ik kan me nog herrineren dat de wet van monti met open armen werd ontvangen, iedereen was enthousiast.... NOT! Nu ongeveer 10 jaar later zie je er maar weinig van terug IMHO.
- ///Joost
Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Als merkdealer ben je toch een beetje merkentrouw mag ik hopen. Als ik naar mn eigen werk kijk, zou ik ook niet zo happig zijn, als ik opeens producten van de concurrent moest gaan verkopen.
-
OnlineMartijn_bmw
hangt er ook vanaf wat jezelf in die klasse te bieden hebt denk ik///Joost schreef:Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Als merkdealer ben je toch een beetje merkentrouw mag ik hopen. Als ik naar mn eigen werk kijk, zou ik ook niet zo happig zijn, als ik opeens producten van de concurrent moest gaan verkopen.

in het voorbeeld van Smudde, misschien heeft die man al jarenlang een top relatie met ze dealer voor ze eigen BMW's en er moet een goedkoop klein karretje bij komen voor de vrouw of kinderen die net een rijbewijs hebben gehad.
dan kan ik me voorstellen dat de klant geen zin heeft om naar een andere dealer te gaan en voor de dealer geen probleem om een I10 te leveren aangezien dat geen concurrentie is voor BMW...
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Als een vaste klant erom vraagt, ja hoor. Heb al eens een XC90 voorbij zien komen, een IX35, VW Polo, allemaal via een Renaultdealer.
- ///Joost
Dat zal idd het meest waarschijnlijke scenario zijn ja...En wel te begrijpen.Martijn_bmw schreef:hangt er ook vanaf wat jezelf in die klasse te bieden hebt denk ik///Joost schreef:Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Als merkdealer ben je toch een beetje merkentrouw mag ik hopen. Als ik naar mn eigen werk kijk, zou ik ook niet zo happig zijn, als ik opeens producten van de concurrent moest gaan verkopen.
in het voorbeeld van Smudde, misschien heeft die man al jarenlang een top relatie met ze dealer voor ze eigen BMW's en er moet een goedkoop klein karretje bij komen voor de vrouw of kinderen die net een rijbewijs hebben gehad.
dan kan ik me voorstellen dat de klant geen zin heeft om naar een andere dealer te gaan en voor de dealer geen probleem om een I10 te leveren aangezien dat geen concurrentie is voor BMW...