BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 12 sep 2011, 11:20

romo schreef:ACS heeft haar versie op de 1M gepresenteerd, ik vind het nogal over the top om het mild uit te drukken............

Behoudens de stoelen en de ECU upgrade naar 400PK, laat ik hem staan;

Stoelen;
Afbeelding
Mooie stoelen! Voor de rest een smerig ding. Die Schnitzer software is écht prachtig (niet zozeer de eindpk's maar wel de kracht, koppelopbouw en gasrespons). De BMW 1M/Z4is tjip is heel mooi lineair, maar wel wat saai.

tip Romo: ga bij Schnitzer langs voor je verlaging, en rommel niet zelf wat. Je lijkt me een type rijder zoals als, en dan wil je a) dat het niet stuk gaat en b) dat het goed functioneert. Zonder zorgen uit handen geven. Ik merk dat ik een typische Schnitzer-klant ben: wil een beetje sportiever, geen gedoe, betrouwbaar en dat het dan wat kost is dan OK.

Dit is de Schnizter verlaging die ik heb nu (sportonderstel). Is het te zien?
Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 sep 2011, 16:00

LOL. Een setje H&R veren laten monteren bij de dealer is niet rommelen en verminderd niet de betrouwbaarheid van de auto. :blabla: Zo ook een setje spacers plaatsen....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 sep 2011, 17:45

indobesar schreef:LOL. Een setje H&R veren laten monteren bij de dealer is niet rommelen en verminderd niet de betrouwbaarheid van de auto. :blabla: Zo ook een setje spacers plaatsen....
Vooral doen, ff proberen onder je 1M. ff setje doen, kan niet fout gaan joh, is allemaal hetzelfde.. Maakt niet uit voor 't sturen, spacertje ff monteren en hupsakee.. Peanuts.
Succes!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 sep 2011, 19:37

Ik zou ook niet snel "rommelen" met de kar..........maar met Eibach en/of H&R kan je er geen buil aan vallen. (Beide meer dan gevestigde merken en inherent aan Made in Germany kwaliteit).

De discussie over spacers even buiten beschouwing gelaten, ik heb onvoldoende expertise daaromtrent.....
Op Bimmerpost zijn er legio 1M bezitters die dit wel doen of intussen al gedaan hebben, misschien dat Andre er iets zinnigs over kan zeggen?

Wat betreft een ECU upgrade van ACS; die is alleen te overwegen als de BMW garantie onverkort blijft bestaan.

Over het algemeen kan je bij de 1M (maar misschien wel bij alle BMW`s) zeggen dat er niets boven het origineel gaat......

Even OT;

Sta ik met de kar bij mijn moeder geparkeerd ( toch redelijk incognito) komt er een taxi Merc aangereden, draait het parkeer terrein op, stopt voor de 1M, draait het raam naar beneden.......en schiet een aantal foto`s............raampie weer dicht en wegwezen.............

Andre

Bericht door Andre » 12 sep 2011, 20:02

De amerikanen monteren spacer om de wielen perfect in de wielkasten te krijgen.

In de racerij monteren wij wielspacers voor meer spoorbreedte en evt om de balans tussen voor en achter te veranderen.

Ja de 1M is een auto die voor de liefhebbers een leuk foto moment is. Voor de gemiddelde Nederlander valt ie nauwelijks op.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 sep 2011, 20:05

Als ik je goed begrijp; gewoon origineel laten dus? Geen spacers...............

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 sep 2011, 20:40

romo schreef:Als ik je goed begrijp; gewoon origineel laten dus? Geen spacers...............
Romo, jij zult het verschil in balans niet merken. Vind je het mooi, gewoon doen. Je aandrijfassen vliegen er niet onder vandaan.... :)

@Ferdie, paranoia dude! Calm down. Een setje spiraal veren van H&R/Eibach is geen wonder. Waar denk je dat BMW die veren besteld? Draaien ze echt niet zelf... :hmmm:

Vraag eens bij Schnitzel wat zij monteren... Zal naar grote waarschijnlijkheid een set zijn van H&R veren en Bilstein dempers, in een andere kleurtje, met een ander naampje....

Will F.

Bericht door Will F. » 12 sep 2011, 21:20

indobesar schreef:[@Ferdie, paranoia dude! Calm down. Een setje spiraal veren van H&R/Eibach is geen wonder. Waar denk je dat BMW die veren besteld? Draaien ze echt niet zelf... :hmmm:

Vraag eens bij Schnitzel wat zij monteren... Zal naar grote waarschijnlijkheid een set zijn van H&R veren en Bilstein dempers, in een andere kleurtje, met een ander naampje....
Ik dacht dat ACS op de standaard 1 serie ook andere veerpoten monteert, dus ze doen wel wat meer dan labelen natuurlijk. Dat neemt niet weg dat Eibach en Bilstein betaalbare kwaliteitsonderdelen leveren en idd veelal toelevancier zijn.

dvh

Bericht door dvh » 12 sep 2011, 21:32

Als je zoekt op orginele onderdelen kom je enkel bilstein en h&r tegen betreft de schokbrekers.
http://www.winparts.nl/284/onderstel/sc ... -25mm---bm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Soms zie ik een artikel in autobladen waar verteld wordt waar autoonderdelen zoals remmen, schokbrekers, en bepaalde componenten gemaakt worden en van welke fabrikant het af komt.
Ook zie je dan aan elke andere autofabrikanten deze onderdelenfabrikanten leveren. Altijd wel leuk om te zien dan er stiekum ontzettend veel onderdelen in verschillende lagen van autoklasses terrecht komt.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 sep 2011, 23:01

Will F. schreef:
indobesar schreef:[@Ferdie, paranoia dude! Calm down. Een setje spiraal veren van H&R/Eibach is geen wonder. Waar denk je dat BMW die veren besteld? Draaien ze echt niet zelf... :hmmm:

Ik dacht dat ACS op de standaard 1 serie ook andere veerpoten monteert, dus ze doen wel wat meer dan labelen natuurlijk. Dat neemt niet weg dat Eibach en Bilstein betaalbare kwaliteitsonderdelen leveren en idd veelal toelevancier zijn.
Ja, ook andere veerpoten. Onderstuur is - ook op die relatief dunne banden voorbanden - er helelmaal uit. Het gaat mij ook niet om het 'merk' van de produkten, maar ook wat je er mee doet. Schnitzer is inderdaad aan het testrijden met hun afstelling. Ookal is het weinig moeite, toch doen ze dat wel. Dat is mij echt wat waard, ik ben een volledige leek. Ik heb ooit in een Kelleners 135i gereden met verlaagde set en brede banden, man, wat reed dat ding raar (op hoge snelheden). Bovendien, spijkerhard.
Die Schnitzer voelt veel minder hard dan het 135i M-onderstel en het stuurgevoel is er op vooruit gegaan. Ik zeg niet dat anderen dat niet kunnen, maar je haalt bij schnitsel gewoon een goede auto op.

Matthijs

Bericht door Matthijs » 12 sep 2011, 23:20

De 1m is niet de eerste maar wordt ook niet laatste (een zeer gevarieerd startveld)

World's Greatest Drag Race!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8 ... ideo_title[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2011, 23:42

leuk zo'n drag race met zoveel tegelijk :wave:
doe AMG wat maakt ie een ruig geluid bij de start :kikker:

Metchu

Bericht door Metchu » 12 sep 2011, 23:46

heel vet filmpje!!

dvh

Bericht door dvh » 12 sep 2011, 23:59

Metchu schreef:heel vet filmpje!!
+1

romo

Bericht door romo » 13 sep 2011, 07:14

De 1M hoort toch niet in zo`n supercar startveld IMHO................a different leaque ...............

Leuk filmpie, idd meer in de categorie; omdat het kan............

Knot

Bericht door Knot » 13 sep 2011, 07:46

1M leuk om erbij te zetten.. had de F10 M5 moeten zijn eigenlijik, maar wat een ubervet filmpje om de dag mee te beginnen zeg!!!

markk

Bericht door markk » 13 sep 2011, 08:00

Jesus wat zijn we toch verslaafd aan DF zeg. Blijkbaar ben ik niet de enige die 's ochtends even kijkt naar analogie van de man van vroeger die bij z'n ontbijtje de krant doorneemt :-)

Mooi filmpje !!!!

Mark.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2011, 09:05

Fris en leuk, maar ik zie geen GT2RS/TurboS, 599GTO, Gallardo/Murc /Aventador, Zonda etc erbij.

Ik koos nr 2.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 13 sep 2011, 10:25

Leuke film. Valt natuurlijk niets over te zeggen (appels, peren) .. dus laat ik dan maar beginnen: :coffee:

Heerlijke start van die Nissan. Dat heeft 't gedaan want de eindsnelheid van bijv. 458/AMG/R8 lagen dik hoger. Lotus valt mij toch wel tegen zo'n gat tov. bijv. Porsche Cayman R. Lotus valt me ook weer mee, hij heeft de hele race kunnen uitrijden :tong: BMW 1M valt me ook een tikkie tegen, had ik sneller verwacht dan de Porsche.
Waarom staat dit filmpje trouwens in de 1M draad en niet in bijv. Evora of ZR6 draadje ....... (enkele romo wachtstipjes) ........... yep, u raadt het al :TV kijken:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 sep 2011, 10:39

lol @Lotus verhaal Ferdi :lol:

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2011, 11:46

En als je de prijs ertegenover zet dan is de Nissan echt een megabak ( zowel letterlijk als figuurlijk )..
Echt een koopje voor wat je krijgt.

Wat mij enigsinds tegenviel is dat de Z06 niet wat sneller was.. Wellicht ligt het aan driver. In Topgear australië zag je ook hoe die dikkert er moeite mee had een 0-100 te klokken puur omdat deze te vroeg over deed schakelen.

romo

Bericht door romo » 13 sep 2011, 17:20

Zo, vanmiddag heeft de kar de 2K km beurt mogen ontvangen.............gelijk even los geweest met volgas ( wat niet mocht voor die inloop beurt).....................zo, even voelen wat een boost van 500Nm in de praktijk betekent........nou :shocking: :mrgreen: :hosanna: :love: :thumbup: :crazy: ............zo iets dus............

Man wat gaat dat van kiet idd.............. :df: :wave: ............heerlijk........

GTRene

Bericht door GTRene » 13 sep 2011, 17:29

eindelijk vrij :headbang:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 sep 2011, 18:25

Extra veel df toegewenst Romo.

romo

Bericht door romo » 13 sep 2011, 19:53

Met dank, gaat zeker lukken..............

Plaats reactie