Siegers daily: BMW E36 328i ---> The end :(
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Re: Siegers daily: BMW E36 328i
@Sieger, heb je mijn pb gehad ?
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
welke? De laatste die ik heb was dat je er later op terug zou komen?
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Dacht ik al dat er iets mis was gegaan, En nusiegerdehaan89 schreef:welke? De laatste die ik heb was dat je er later op terug zou komen?

-
Jeej! Samen met de ATE Powerdiscs en Hawk HT-10 moet het toch goed komen onder mijn bimmertje dacht ik zo. Remolie is al te oud en de slangen hebben droogtescheurtjes... Tijd voor een upgrade dus!

Verder was ik mijn subwoofertje aan de linkerkant zat, dus heb het nu zo gemaakt en voila, er passen weer makkelijk spullen in en het ziet er netter uit. Vandeweek effe langs de bekleder voor dezelfde stof als de rest om het helemaal netjes te maken.

Tja nu wachten op banden + stoelen/gordels + bilstein schroefset. Volgende maand maar bussen en kogels enz bestellen en de voor + achteras nieuw in de busjes ploppen

-
daar gaat flink in worden gebounced !
Netjes Sieger!

Netjes Sieger!
-
Thanks Lindsay!
En idd, soms discotheek op wielen (buiten de stad) :banaan: . Een redelijke audio installatie is gewoon een must.
.
En idd, soms discotheek op wielen (buiten de stad) :banaan: . Een redelijke audio installatie is gewoon een must.

-
Ik heb de radio vaak niet eens aan... 

-
Ik wel, mijn motor loopt zo geruisloos en door de uitlaat hoor je hem amper...
Alhoewel daar deze week wel verandering in zal komen.... Cat delete!!
Alhoewel daar deze week wel verandering in zal komen.... Cat delete!!

-
Waarom de cat er tussen weg ?
gewoon zoals frank de eind demper leeg halen
http://www.youtube.com/watch?v=qtUJOVs6usM" onclick="window.open(this.href);return false;
gewoon zoals frank de eind demper leeg halen
http://www.youtube.com/watch?v=qtUJOVs6usM" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mijn oude harde/verdroogde remslangen vandaag vervangen en het systeem lekker door staan spoelen en gevuld met Castrol SRF.
ik kan alleen maar zeggen: T*ring!! Dát remt lekker!!
Ook weer een paar banden om de BBSen getrokken dus hij staat weer op de stuiterwielen. Vanavond foto's!
Hopelijk volgende week mijn B16 set binnen
@ Niels, cat eronderuit omdat ik benieuwd ben of de motor er beter van gaatlopen/gasrespons en een ouwe middenpijp kon overnemen. Einddemper ga ik niet aan klooien, die blijft standaard!
ik kan alleen maar zeggen: T*ring!! Dát remt lekker!!
Ook weer een paar banden om de BBSen getrokken dus hij staat weer op de stuiterwielen. Vanavond foto's!
Hopelijk volgende week mijn B16 set binnen

@ Niels, cat eronderuit omdat ik benieuwd ben of de motor er beter van gaatlopen/gasrespons en een ouwe middenpijp kon overnemen. Einddemper ga ik niet aan klooien, die blijft standaard!
-
Geweldige hond

Kleuren vielen me alleen een beetje tegen ze zijn zo grauw. Ding op automaat en gewoon fotootje schieten werkte dus niet

-
Blijft dik apparaat
en remmen idd

en remmen idd

-
mooie 328 joh
ben benieuwt dan hoe het zonder cat zal gaan lopen en geluid .
dus filmpje zou mooi wezen
ik rij nu met mijn 328 met m50 inlaat + green air filter en m3 uitlaat lijn en eisenmann eindemper

ben benieuwt dan hoe het zonder cat zal gaan lopen en geluid .
dus filmpje zou mooi wezen

ik rij nu met mijn 328 met m50 inlaat + green air filter en m3 uitlaat lijn en eisenmann eindemper
- Eric-328
Zonder kat trekt de auto onderin wat minder. Bovenin reageert hij iets feller op het gas. Heb voor de komende trackday de kat's weer teruggezeten hij loopt mooier.
Geluid zonder kat is veel heftiger, zeker icm met de Eisenmann SS.
Geluid zonder kat is veel heftiger, zeker icm met de Eisenmann SS.
-
Eric,
een Eisenmann SS heb ik ook gehad, ik werd er gek van en daarom heel snel verkocht en die M3 uitlaat gemonteerd.
Nu rijd ik dus zonder kats (en verder standaard m3 uitlaat) en het geluid is niet echt harder geworden. Het raspt meer kwa geluid, sportiever. Als je hem vol doortrekt issie ietsje harder dan met. Ramen en dak dicht en je hoort de motor/uitlaat niet op de snelweg. Ideaal eigenlijk zo.
Onderin lijkt het inderdaad ieeetsje minder maar daar krijg je bovenin wel wat voor terug. Hij loopt lekkerder en feller door lijkt. Ik vind het helemaal goed zo!
Overigens Eric, dat jouw auto met kats beter loopt kan wellicht komen omdat de motor te weinig tegendruk heeft door die sportuitlaat? Immers, die m3 pot is wel een dikke joekel....
Binnekort geluidsfragment
.
een Eisenmann SS heb ik ook gehad, ik werd er gek van en daarom heel snel verkocht en die M3 uitlaat gemonteerd.
Nu rijd ik dus zonder kats (en verder standaard m3 uitlaat) en het geluid is niet echt harder geworden. Het raspt meer kwa geluid, sportiever. Als je hem vol doortrekt issie ietsje harder dan met. Ramen en dak dicht en je hoort de motor/uitlaat niet op de snelweg. Ideaal eigenlijk zo.
Onderin lijkt het inderdaad ieeetsje minder maar daar krijg je bovenin wel wat voor terug. Hij loopt lekkerder en feller door lijkt. Ik vind het helemaal goed zo!
Overigens Eric, dat jouw auto met kats beter loopt kan wellicht komen omdat de motor te weinig tegendruk heeft door die sportuitlaat? Immers, die m3 pot is wel een dikke joekel....

Binnekort geluidsfragment

-
Inmiddels rijd ik alweer een poosje op een nieuwe set schokdempers en veren..! Namelijk een setje Koni 1150. Voor in hoogte verstelbaar en rondom demping verstelbaar. Set is, om eerlijk te zijn, zijn nieuwprijs niet waard out of the box. Veren combinatie is wat mij betreft niet prettig. Voor weet ik nog niet zo goed wat ik ermee aan moet, achter zowiezo een stuk harder. auto is ook vrij snel onderstuurd..
Verder had mijn maatje een 318iS aangeschaft waar een (afneembare) trekhaak onder zat. Die heb ik eronderuit gesloopt (word toch een racer) en gelijk onder mijn 328 geschroeft. Gemak dient de mens!! Ik mag er 1675kg geremd achter hangen. das mijn Giulia op een trailer met extra banden!! Hoe vet is dat
.
Excuus aan de bmw fappers maar het is en blijft een dagelijkse auto en geen poetsersauto helaas haha.
Ook ben ik bijna weer toe aan een oliebeurt en moet ik mijn uitlaat nog rammelvrij maken. Ik had de kats eronderuit gesloopt en de middenpijp terug gehangen. Week later begint er een schot los te zitten in het kleine dempertje en nu is het niet meer om aan te horen
. Zucht.
Maar verder een puike bak, binnekort nog even standaard topmounts monteren in plaats van de m3 mounts en dat was het eigenlijk wel. Auto doet het nog steeds heerlijk!
Setje koni's:

En de nieuwe hoogte. Wel ideaal dat de achterkant nu niet meer langzaam inzakt, hahaha
.

Dikkertje he
Verder had mijn maatje een 318iS aangeschaft waar een (afneembare) trekhaak onder zat. Die heb ik eronderuit gesloopt (word toch een racer) en gelijk onder mijn 328 geschroeft. Gemak dient de mens!! Ik mag er 1675kg geremd achter hangen. das mijn Giulia op een trailer met extra banden!! Hoe vet is dat

Excuus aan de bmw fappers maar het is en blijft een dagelijkse auto en geen poetsersauto helaas haha.

Ook ben ik bijna weer toe aan een oliebeurt en moet ik mijn uitlaat nog rammelvrij maken. Ik had de kats eronderuit gesloopt en de middenpijp terug gehangen. Week later begint er een schot los te zitten in het kleine dempertje en nu is het niet meer om aan te horen

Maar verder een puike bak, binnekort nog even standaard topmounts monteren in plaats van de m3 mounts en dat was het eigenlijk wel. Auto doet het nog steeds heerlijk!
Setje koni's:
En de nieuwe hoogte. Wel ideaal dat de achterkant nu niet meer langzaam inzakt, hahaha

Dikkertje he

-
En we gaan weer verder met beunen.
Ondertussen contact met Reind gehad over mijn auto en eens bij hem in gezeten in de ringtaxi van hem. Damn wat hoekt dat ding zeg!! Met hem overlegd en toen hardere veren achter gemonteerd (had ik nog). De balans is al STUKKEN beter dan met de std meegeleverde koni veren.
Verder zijn de schijfjes die eronder zaten gescheurd, links op 3 plaatsen, rechts 1 scheur.

1 van de scheuren...
Kon voor erg geschikt geld een complete 3.2 remmenset kopen en aangeschien ik WEER nieuwe schijven nodig had, die remmenset maar gedaan. Vanavond linkerkant er op gezet, morgen andere kant.
Wel leuk om te zien hoe anders de 3.2 fusee is tov standaard.
Ben erg benieuwd naar de resultaten met de fusee's en remmen. Morgen proberen. Hopelijk blijft het vanaf nu wel heel.
Hier nog even 2 fragmenten van de vermaakte uitlaat, middenpijp zonder catalysatoren en lege middendemper:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbWTs9Xt ... re=related[/youtube]
Grtz, Sieger.
Ondertussen contact met Reind gehad over mijn auto en eens bij hem in gezeten in de ringtaxi van hem. Damn wat hoekt dat ding zeg!! Met hem overlegd en toen hardere veren achter gemonteerd (had ik nog). De balans is al STUKKEN beter dan met de std meegeleverde koni veren.
Verder zijn de schijfjes die eronder zaten gescheurd, links op 3 plaatsen, rechts 1 scheur.
1 van de scheuren...
Kon voor erg geschikt geld een complete 3.2 remmenset kopen en aangeschien ik WEER nieuwe schijven nodig had, die remmenset maar gedaan. Vanavond linkerkant er op gezet, morgen andere kant.
Wel leuk om te zien hoe anders de 3.2 fusee is tov standaard.
Ben erg benieuwd naar de resultaten met de fusee's en remmen. Morgen proberen. Hopelijk blijft het vanaf nu wel heel.
Hier nog even 2 fragmenten van de vermaakte uitlaat, middenpijp zonder catalysatoren en lege middendemper:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbWTs9Xt ... re=related[/youtube]
Grtz, Sieger.
-
Ik rijd met een b16 set ,echt super ,aanrader..
- Erik dB
Let even op dat je die M3 schijven er niet verkeerd om opzet. Dat schijnt nogal eens voor te komen 
(de schijf moet geen lucht happen, maar afvoeren)

(de schijf moet geen lucht happen, maar afvoeren)
- Reind
Ik vind dat remschijven verhaal toch vreemd. In de Apriscocup rijd iedereen met standaard (afmeting) schijven en die gaan behoorlijk lang mee. En je zult begrijpen dat er langdurig extreem mee geremt word. Zijn ze op het circuit proof. Moeten ze op straat toch bulletproof zijn.
Aan de andere kant is duurzaamheid op het circuit erg relatief. Een seizoen racen in de Apriscocup is ongeveer 3500KM. Ik verbruik meer dan 1 set schijven per jaar. Is niet helemaal te vergelijken met straat kilometers natuurlijk, maar toch.
Ben iig benieuwd hoe de dikke jongens gaan bevallen. Wel weer meer onafgeveer gewicht he.
Aan de andere kant is duurzaamheid op het circuit erg relatief. Een seizoen racen in de Apriscocup is ongeveer 3500KM. Ik verbruik meer dan 1 set schijven per jaar. Is niet helemaal te vergelijken met straat kilometers natuurlijk, maar toch.
Ben iig benieuwd hoe de dikke jongens gaan bevallen. Wel weer meer onafgeveer gewicht he.
-
wat denk ik ook meespeelt Reind, in de Aprisco cup hebben de remdelen geen tijd om af te koelen dus blijft op bedrijfstemperatuur. Op straat (snelweg bijv) wel afkoeltijd...
Het gewicht neem ik maar voor lief, hopelijk zijn de voordelen van de set groter
Het gewicht neem ik maar voor lief, hopelijk zijn de voordelen van de set groter

- Knot
Op straat met afentoe wat ring en trackday werk heb je duizenden malen opwarmen/afkoelen, die combinatie zal het probleem zijn. Ik heb 3 soorten schijven geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem, ligt gewoon aan "race" blokken op straat gebruiken denkik.
Ik vervang ze ook elk jaar (15.000km per jaar) en voor die 120 euro vind ik het niet zo'n probleem. Hiermee jank ik nog eens door een plasje bijvoorbeeld, wat ik met AP/Movit spul bijvoorbeeld niet zou doen. Nothing to Lose idee vind ik dan wel fijn. Zelfde verhaal met 2e hands banden.
En ik blijf zo lekker undercover met mn 286mm pizza's en standaardinterieur
Ik vervang ze ook elk jaar (15.000km per jaar) en voor die 120 euro vind ik het niet zo'n probleem. Hiermee jank ik nog eens door een plasje bijvoorbeeld, wat ik met AP/Movit spul bijvoorbeeld niet zou doen. Nothing to Lose idee vind ik dan wel fijn. Zelfde verhaal met 2e hands banden.
En ik blijf zo lekker undercover met mn 286mm pizza's en standaardinterieur

- yorick
Ik heb ook meerdere sets m3 3.2l schijven krom gereden op de ring. Het ergste was een nieuwe set na 1 dag ringen. De blokken sleten ook altijd schuin af, een klauw met twee pennen is imo niet opgewassen tegen circuitgebruik. Op straat zal het best goed bevallen, hoewel een vriend met een amerikaanse M3 ze ook krom heeft gekregen voordat er uberhaupt een slijtage rand zichtbaar was.
@Sieger, Ziet er goed uit die donkere RC's onder je wagen. Lekker duister zo
@Sieger, Ziet er goed uit die donkere RC's onder je wagen. Lekker duister zo

-
Laat mijn 328 maar een screamer zijn, ik ben jong, dan mag dat
.
@ Yorick, hopelijk krijg ik ze niet zo snel krom. Word helemaal een dure hobby dan. Overigens, krom rijden met standaard blokken zou ik erg knap vinden. Ik rijd nu met stock schijven en ATE blokken maar na de HT10 Hawk remblokken is het echt heel erg wennen, ze bijten niet
.
Nouja, ik ga eerst rijden. Prioriteiten liggen even elders kwa muntjes en de remmen gaan iig niet kapot zo.
Donkere wielen... Tja, ik wil eigenlijk 17 inch Contours terug en deze weg. Maar keer op keer dat ik die BBSjes zie denk ik YEAH, VET!! Mja, ze zijn wel een inchje te groot ei-gen-lijk........ In 17 inch vind ik ze niet dermate bruut dat ik die maar koop
.
In ieder geval ga ik hem bij deze omdopen tot BOOT, zie hieronder waarom

@ Yorick, hopelijk krijg ik ze niet zo snel krom. Word helemaal een dure hobby dan. Overigens, krom rijden met standaard blokken zou ik erg knap vinden. Ik rijd nu met stock schijven en ATE blokken maar na de HT10 Hawk remblokken is het echt heel erg wennen, ze bijten niet

Nouja, ik ga eerst rijden. Prioriteiten liggen even elders kwa muntjes en de remmen gaan iig niet kapot zo.
Donkere wielen... Tja, ik wil eigenlijk 17 inch Contours terug en deze weg. Maar keer op keer dat ik die BBSjes zie denk ik YEAH, VET!! Mja, ze zijn wel een inchje te groot ei-gen-lijk........ In 17 inch vind ik ze niet dermate bruut dat ik die maar koop

In ieder geval ga ik hem bij deze omdopen tot BOOT, zie hieronder waarom

- yorick
Optillend achter wieltje
. In 17'' vind ik ze dus ook niet mooi. Gewoon zo houden joh!