BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%

Totaal aantal stemmen: 105

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Robin » 09 sep 2011, 10:14

Andre schreef:Als leasertje zo n 118d dan voel je die 50k niet. Dan kan je ook nog wel wat opties aankruisen.
Inderdaad. Net als met 'n dubbelinkomen tophypotheekje van zeg 250k, ach we maken er 300k van zegt de bank, (2008 ofzo), dat voel je ook niet.

:tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 10:21

50K voor zo'n volbepakte 1d ammenooit niet, maja sommigen bukken wel...deed me denken aan>>

meezingen? :banging:
Buk nog een keer
Buk buk buk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Buk buk buk nog een keer
Mijn liefde vraagt niet om meer

Door de beslagen ruit van lijn 2 keek ik naar buiten
Daar zag ik jou. Verlegen stond je voor een etalage
Ik keek naar je leren jasje en je versleten broek
Je liet iets vallen... en je bukte... Oooooooh

Buk buk buk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Buk buk buk nog een keer

Ik struikelde uit de tram en liep je achterna
Spontaan noemde ik je Billy
Ik hoopte zo dat je weer zou bukken
Wanhopig gooide ik een cent voor je voeten
Het gerinkel klonk als een zonsopgang door de straat

Buk buk buk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Buk buk buk nog een keer

Je liep door. Waarom liep je door
Ik moest je volgen en hoopte zo op een wonder
In een opwelling gooide ik een gulden voor je voeten
Maar jij versnelde je pas, mijn gulden liet je liggen
En het gonsde in mijn hoofd

Buk buk buk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Buk buk buk nog een keer

Ik gooide een briefje van 100. Het was mijn laatste geld
Het dwarrelde in de wind voor je uit. Wat zou je doen? Mijn adem stokte
Zag je het briefje niet vallen of wilde je niet bukken
Je trapte er op en liep door
Je verdween in het niets. O Billy, Billy, Billy. Oooooh

Buk buk buk nog een keer
Geluk is toch al zo teer
Buk buk buk nog een keer

©opyrights
auteur: Margret Dolman (=Paul Haenen)
componist: J.P. van Mechelen, Samuel Meyering
publisher: ?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 sep 2011, 14:47

Snipe schreef:118d 50.000 euro
BMW 1 serie 118 D Konijn = Euro 50.000, 1995cc 4 cil. dieseltje
BMW 1 serie 135i Coupe = Euro 51.000, 3liter, zes in lijn, bi-turbo (en dan noem in mijn Schnitselkuurje even niet 380pk/565nm)

:whistle:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 sep 2011, 15:41

FerdiACS1 schreef:
Snipe schreef:118d 50.000 euro
BMW 1 serie 118 D Konijn = Euro 50.000, 1995cc 4 cil. dieseltje
BMW 1 serie 135i Coupe = Euro 51.000, 3liter, zes in lijn, bi-turbo (en dan noem in mijn Schnitselkuurje even niet 380pk/565nm)

:whistle:

Dat lijkt een open deur qua keuze, maar er zijn wat variabelen die nogal persoonlijk zijn, als daar is; hoeveel km rijdt U ?.............

Verder ga ik niet lullen over €50K, ik doe er nog €35K bij of zo................ :tooth: Ieder wat ie wil/kan.........

JP

Bericht door JP » 09 sep 2011, 15:44

Heb al een paar keer de F20 geconfigureerd, maar kom altijd boven de €40k uit voor de 118i Sport met 18".

Als je nieuw wilt kopen, verwacht ik voor dat geld wel minimaal 220pk.

dvh

Bericht door dvh » 09 sep 2011, 16:09

Robin schreef:
Andre schreef:Als leasertje zo n 118d dan voel je die 50k niet. Dan kan je ook nog wel wat opties aankruisen.
Inderdaad. Net als met 'n dubbelinkomen tophypotheekje van zeg 250k, ach we maken er 300k van zegt de bank, (2008 ofzo), dat voel je ook niet.

:tooth:
250k tophyphotheek?? In Frysland zeker , waar de gulden nog een euro waard is :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2011, 23:51

Snipe schreef: 50.000 euro een stevig pak geld is voor een 118d.

bmw trolololololololol

Joop

Bericht door Joop » 09 sep 2011, 23:52

Pas inderdaad ook eens uit nieuwsgierigheid die configurator voor de nieuwe 1er aangeslingerd; maar als je op het niveau wil komen van opties die je eigenlijk gewend ben zit je al snel op de 50k voor een 118i; het dieseltje in 118d of 120d vorm valt dan nog eens 5 - 8k duurder uit.

't Is ook even wat je van zo'n auto verwacht en hoe je 'm gebruikt... Privé, en mag het een gebruikte zijn dan is de 123d coupe van Wouter helemaal geen slechte keuze. Nieuw en zakelijk, dan is wellicht een 320d ede een betere optie dan een dik aangeklede 120d.

RVV

Bericht door RVV » 10 sep 2011, 00:06

Macboy mode on////Wat een onzin lees ik weer, NIEMAND maar dan ook NIEMAND is verplicht om de hele optielijst aan te kruisen, ieder mens weet toch dat deze demo's altijd helemaal vol hangen met alle beschikbare opties, je kiest de opties die je zelf wilt hebben, moet ik dat nu weer voor de 86000 keer herhalen???.////Macboy mode off *trapt gas is van zijn blue motion Polo en wrijft nog eens extra over optionele lederen stuur en denkt "fucking Wankers als je geen BMW kan leasen, lul er dan ook niet over"*

Sperdy

Bericht door Sperdy » 10 sep 2011, 12:16

romo schreef:............

Verder ga ik niet lullen over €50K, ik doe er nog €35K bij of zo................ :tooth: Ieder wat ie wil/kan.........
Ach Romo, euro 85k, wat maakt het uit, je hebt de leukste auto die je kunt kopen op dit moment. Zo simpel is het. 't Is nog steeds goede value/money. Zo'n 1M wil iedereen wel innemen tweede hands, voor een te dikke prijs :)

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2011, 12:21

FerdiACS1 schreef:
romo schreef:............

Ach Romo, euro 85k, wat maakt het uit, je hebt de leukste auto die je kunt kopen op dit moment. Zo simpel is het. 't Is nog steeds goede value/money. Zo'n 1M wil iedereen wel innemen tweede hands, voor een te dikke prijs :)
Leukste auto op dit moment lijkt mij 'n 458.Op plaats 2 een Aventador en daarna pas 'n 1M. :kikker:

KoenM

Bericht door KoenM » 10 sep 2011, 12:38

Prijsverschil met een 3-er is toch nog wel aardig groot.

Als ik een 118d samen stel, kom ik op ongeveer 44k uit.
Een vergelijkbare 3-coupe, al met 2500 uitloop korting, op 55k.

Bij de 1 serie rijdt je dan in een nieuw model, terwijl de 3-er al bijna vervangen wordt..

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2011, 23:46

RVV schreef:Macboy mode on////Wat een onzin lees ik weer, NIEMAND maar dan ook NIEMAND is verplicht om de hele optielijst aan te kruisen, ieder mens weet toch dat deze demo's altijd helemaal vol hangen met alle beschikbare opties, je kiest de opties die je zelf wilt hebben, moet ik dat nu weer voor de 86000 keer herhalen???.////Macboy mode off *trapt gas is van zijn blue motion Polo en wrijft nog eens extra over optionele lederen stuur en denkt "fucking Wankers als je geen BMW kan leasen, lul er dan ook niet over"*
GVD ik zwééér het dat ik dit wilde typen :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 10 sep 2011, 23:55

:D

Snipe

Bericht door Snipe » 11 sep 2011, 08:24

Macboy schreef:
RVV schreef:Macboy mode on////Wat een onzin lees ik weer, NIEMAND maar dan ook NIEMAND is verplicht om de hele optielijst aan te kruisen, ieder mens weet toch dat deze demo's altijd helemaal vol hangen met alle beschikbare opties, je kiest de opties die je zelf wilt hebben, moet ik dat nu weer voor de 86000 keer herhalen???.////Macboy mode off *trapt gas is van zijn blue motion Polo en wrijft nog eens extra over optionele lederen stuur en denkt "fucking Wankers als je geen BMW kan leasen, lul er dan ook niet over"*
Het is ook waar natuurlijk.

Maar feitelijk moet je bij de importeur zijn, die zo'n auto meegeeft. Je kunt moeilijk een full-options auto fotograferen en er dan bij zetten: "Dit is de 118d, hij kost 31.950 euro."
Dus je moet er wel bij zeggen dat 'ie in deze samenstelling 50k kost, en dan kun je vooraf wel bedenken hoe de reacties zullen zijn. Op zich is het verder natuurlijk geen nieuws dat je een BMW wat duurder kunt maken als je met de optielijst aan de slag gaat. De testauto kostte 50k en er zat nog steeds het standaard-lichtmetaal op en voor dat geld kon er ook nog geen leer of metallic af.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 sep 2011, 11:11

Ik begrijp werkelijk waar helemaal niks van de vrijwillige overgave van de kopers aan de optie slavendrijvers. Iedereen weet dat je op opties (waarvan het gros totaal onzinnig is) helemaal kunt leeglopen. Spuuglelijke, het dashboard verkrachtende navigatiesystemen voor het tienvoudige vam de prijs van een normaal navigatiesysteem, achteruitrijstumperhulpen, lichtmetaal voor de absolute hoofdprijs terwijl er standaard al hele mooie (door de geringere maat echt lichtere en dynamische) velgen onder zitten. En ga zo maar door. Allemaal status georiënteerd. Terwijl je een BMW om z'n rijgedrag zou horen te kopen. Op DF that is. Maar intussen reageert het gros van de gebruikers hier precies zoals de 80% 1 serie rijders die niet eens weet dat ze in een RWD rijden.

Optie dwazen :?

Snipe

Bericht door Snipe » 11 sep 2011, 11:18

Hielke schreef:Spuuglelijke, het dashboard verkrachtende navigatiesystemen
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens hierover, met de aantekening dat het dashboard van de 1 Serie er mét navigatie niet anders uitziet dan zonder.

Robin

Bericht door Robin » 11 sep 2011, 11:47

Volgens mij kan ik in dit draadje m'n statement 'centenkwestie' wel weer hergebruiken.

En tuurlijk is het status.

Bijvoorbeeld een mobiele telefoon, een iPad, je kleding, een dikke klok, je partner, je baan, je kunt alles op status gooien. Ik zie dat probleem niet. Behalve als je de dingen niet hebt natuurlijk.... leer mij de natuur van de mens kennen.

Cheers
Robin

Hielke

Bericht door Hielke » 11 sep 2011, 12:00

Misschien heb je wel gelijk Robin. Het 1M topic is ook al tot kralen topic vervallen. Bijzaken worden de hoofdzaken. Het rijden komt pas op het tweede, derde of laatste plan.

Sprekend is ook het koplampen verhaal van de nieuwe 1 serie dat analoog aan het koplampen verhaal van de Impreza back in 2002 een auto bijna kan maken of breken. Het gaat om de show, niet om de go.

Tom

Bericht door Tom » 11 sep 2011, 12:04

Mijn Z4 hangt ook aardig vol met opties (navi pro, duurste geluidssysteem, elektrisch verstelbare stoelen etc.). Het is allemaal wel geinig maar het blijven gadgets. Ik probeer mij er niet teveel aan te hechten. Wat die auto echt leuk maakt is hoe ie rijd en niet dat de ruitenwissers op regen reageren (maar dan weer net niet zoals je wilt).

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 11 sep 2011, 12:17

Snipe schreef:
Macboy schreef:
Het is ook waar natuurlijk.

Maar feitelijk moet je bij de importeur zijn, die zo'n auto meegeeft. Je kunt moeilijk een full-options auto fotograferen en er dan bij zetten: "Dit is de 118d, hij kost 31.950 euro."
Dus je moet er wel bij zeggen dat 'ie in deze samenstelling 50k kost, en dan kun je vooraf wel bedenken hoe de reacties zullen zijn. Op zich is het verder natuurlijk geen nieuws dat je een BMW wat duurder kunt maken als je met de optielijst aan de slag gaat. De testauto kostte 50k en er zat nog steeds het standaard-lichtmetaal op en voor dat geld kon er ook nog geen leer of metallic af.
Wat zat er dan wel op?

Snipe

Bericht door Snipe » 11 sep 2011, 12:58

Bijna al het andere van de optielijst ;-)

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 11 sep 2011, 13:30

Ik zie een dakje, xenon, navi. Climate is tegenwoordig zeker ook nog steeds een optie op een auto van 30K+, zelfde zal wel gelden voor parkeerpiepers.

Rupie

Bericht door Rupie » 11 sep 2011, 15:02

Tom schreef:Mijn Z4 hangt ook aardig vol met opties (navi pro, duurste geluidssysteem, elektrisch verstelbare stoelen etc.). Het is allemaal wel geinig maar het blijven gadgets. Ik probeer mij er niet teveel aan te hechten. Wat die auto echt leuk maakt is hoe ie rijd en niet dat de ruitenwissers op regen reageren (maar dan weer net niet zoals je wilt).
En toch verbaast me dat van een BMW rijder, iets minder van een Z4 rijder..

Ik had niet zoveel plezier gehad van de 1 serie als niet alles erop had gezeten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2011, 15:09

Robin schreef:Volgens mij kan ik in dit draadje m'n statement 'centenkwestie' wel weer hergebruiken.

En tuurlijk is het status.

Bijvoorbeeld een mobiele telefoon, een iPad, je kleding, een dikke klok, je partner, je baan, je kunt alles op status gooien. Ik zie dat probleem niet. Behalve als je de dingen niet hebt natuurlijk.... leer mij de natuur van de mens kennen.

Cheers
Robin

Spot on, + oneindig..............diegene die er moeilijk over doet is die, die het wil hebben maar het zich niet kan veroorloven..............doe het dan niet en zeur verder niet.

Dat gezeur over met of zonder opties.............das toch persoonlijk.........................dat je der op leeg loopt?? Dan moet je het voor al niet doen, die opties.................................ik wil de volle bak opties er op, ik voel der verder niets van en de kar rijdt als vanouds....................verder ik slaap rustig...............

Plaats reactie