Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 07 sep 2011, 16:40

Luco schreef:@Michel, waar wil je al die mensen dan aan het werk zetten?

Ik weet niet wat op de lange termijn meer kost.
Zolang ze niet bij een werkgever werken dan dienen ze voor 3,5 dag voor de gemeente te werken......... straten schoonhouden, plantsoenen enz enz die andere periode is voor studie om aan de bak te komen i.p.v. te werken voor je uitkering voor de gemeenschap! En seizoenswerk bij tuinders, en dus geen buitenlandse inleen krachten!

Let wel mensen zijn straks hard nodig voor i.v.m. vergrijzing....

Saboteer je het werkproces in ruil voor je uitkering dan geen uitkering........

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 sep 2011, 17:44

HansD schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... tingen.htm

Goh vriend Rutte wil de begroting en -hoogte van de- belastingheffing uit handen geven aan Europa?
HUH?! Lees je dat nou echt in dat artikel?

Wat er volgens mij staat is dat er iemand aangewezen moet worden binnen Europa, die landen straft als ze een lange neus trekken naar de regels die zijn opgesteld voor het begrotingstekort. Zoals ook in het artikel staat vermeld is dat Duitsland en Frankrijk er bij zaten toen er een handtekening werd gezet onder het maximale begrotingstekort, maar daar vervolgens schijt aan hebben. Volgens Rutte moet er dus iemand komen die daar ook daadwerkelijk consequenties aan kan verbinden.

Opzich vind ik dat een logische stap. Alle landen binnen de Euro zijn direct of indirect verantwoordelijk voor het vertrouwen in de munt. Als je vervolgens lak hebt aan de regels die daar voor zijn opgesteld, moet je daarvoor op de vingers worden getikt.

Ik vind dat wel wat anders dan een poppetje in Europa aanwijzen dat gaat bepalen hoeveel belasting wij mogen heffen. Dat blijft namelijk elk land nog steeds zelf bepalen, je moet alleen er voor zorgen dat je uitgaven op je inkomsten zijn afgestemd en er balans is in je begroting. Zo gek is dat toch niet?

HansD

Bericht door HansD » 07 sep 2011, 18:48

Ik vind het ook een logische stap. Mijn inziens kun je 2 kanten op, of een overkoepelend europees orgaan met beslissingsbevoegdheid die boven lokale parlementen gaat zoals nu besproken wordt of de stekker eruit trekken. Welke van die 2 het beste is laat ik in het midden.

Die conclusie trek ik uit een paar regels. Nu niet van toepassing op NL maar wat niet is kan nog komen.
Nederland vindt dat landen die regels overtreden 'bindend' opgelegd moet worden dat ze maatregelen nemen om hun overheidsfinanciën weer op orde te brengen. Het kan gaan om het verhogen van belastinginkomsten of verlagen van de overheidsuitgaven.
Hier staat het toch gewoon? Zodra NL boven de 3% begrotingstekort (als dat nog steeds de afspraak is) komt kan Europa beslissen wat er moet gebeuren, bezuinigen en/of extra belasting heffen.
Zowel Rutte als minister van Financiën Jan Kees de Jager (CDA) heeft aangegeven dat in de toekomst begrotingsdiscipline meer moet worden afgedwongen.
Overigens gaat dat boeteverhaal natuurlijk nergens over. een land dat op het punt staat failliet te gaan kun je er niet bovenop helpen door het te beboeten. Geld hebben ze namelijk niet. Dus dat gaat ook niet gebeuren, als ze zulke landen niet uit de euro willen flikkeren zullen ze weer geholpen worden.

Marius

Bericht door Marius » 07 sep 2011, 21:58

Bert ///M3 schreef:Als je een verbod op geweld gaat instellen hoe denk je dat in de praktijk te gaan handhaven, politie met waterpistooltjes? :)
:-) Vandaar de nachtwakerstaat, zie eerdere postings.

Marius

Bericht door Marius » 07 sep 2011, 22:02

HansD schreef:
Marius schreef:Er is een wezenlijk verschil tussende HRA en een subsidie. Een HRA is een belastingverlagende maatregel. Maw, er wordt minder geld van je gestolen.
Een subsidie is geld dat onder dreiging van dwang/geweld van persoon A is afgenomen en (op een inefficiente manier) aan persoon B wordt gegeven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Subsidie

Toeslagen/subsidies die bedoeld zijn om het inkomen van personen te verbeteren vallen hier dus ook onder volgens de AwB. Belastingverlagende maatregelen zijn een vorm van subsidie want die belastingverlaging moet door anderen opgebracht worden.
Of belasting ansich diefstal is is een heel andere discussie en jou standpunt is duidelijk.
Een belastingverlaging die door anderen opgebracht moet worden. Zo lust ik er nog wel een paar ;-) Uiteraard, als ik de heffende partij was, zou ik het verhaal ook zo brengen dat 99% niet doorheeft dat ze in het ootje genomen worden. Beetje hetzelfde als obama die het verhogen van de belastingtarieven en het leveren van minder diensten door de overheid 'bezuinigen' noemt.

dvh

Bericht door dvh » 07 sep 2011, 22:15

Marius, stel jij eens een plan voor zonder belastingen, diefstal zoals jij het noemt, dat de boel toch draaiende kan houden.
Voelt wellicht lekker om maar wat te roepen, dieven, jatten, ect.
Wat stel jij voor ? Waar doen ze het beter ? Wellicht ben je een slimme geest die een veel beter plan heeft dan ieder ooit voor ons heeft weten te bedenken ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 sep 2011, 09:51

Misschien is het voor die 'arme jongelui' wel beter in Polen?
http://www.nu.nl/binnenland/2609901/pos ... tisch.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2011, 10:06

Zojuist op 't nieuws. Tja, universitair geschoold/hoogleraar. We zijn allemaal maar mens en niet flawless. Maat dat zei ik een paar dagen terug hier al :D
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... vals.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2011, 10:43

Deze gladjakker probeert politiek gewin te halen op een wel heel misselijke manier.................
http://www.nu.nl/politiek/2609925/cohen ... eivik.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 08 sep 2011, 11:00

Cohen :roflol:
Wat een grap die vent :)

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2011, 11:46

Cohen zegt in de link van Michel dit:
...."het is allemaal de schuld van sociaal-democraten"...
Nee man , hoe kom je erbij!
(aldus Pim en Theo van boven/of beneden in koor)

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2011, 15:34

Jezus met tieten

Laatste update: 8 september 2011 13:33 info
Als u deze zinnen leest lig ik hoogstwaarschijnlijk met een oranje prop in mijn mond ergens in de kelders van Soestdijk, vlak naast een van de 14 opgezette panda’s die Prins Bernhard tijdens zijn zo rijke leven naar een of andere Chinese God heeft geschoten. Door Nico Dijkshoorn.
Foto: ANP Ik ga in deze column iets kritisch schrijven over de koningin. Zie het maar als mijn waxinelichtje. Ik weet dat ik met vuur speel. De laatste drie mensen die iets te dicht in de buurt van Bea kwamen zijn of dood of zitten in een dwangbuis uit te leggen dat ze niet krankzinnig zijn.

In dit koninkrijk kan je ieder weekend in een stadion gaan staan, gezellig met zijn allen zingen dat supporters van de tegenstander moeten worden vergast, je kunt daarna met zijn allen uit balorigheid een frietkraam omduwen, je kunt met een shawl van Feyenoord in je reet in een Amsterdamse gracht pissen, je kunt een suppoost helemaal verrot schelden en zijn pet van zijn hoofd afslaan en dan staat er na de wedstrijd een speciaal geprepareerde trein klaar om je weer naar huis te brengen.

Opgesloten

Ga langs de route van de gouden koets staan, gooi een waxinelichtje en je wordt langer dan een jaar opgesloten. Kruip vlak voor een concert op een podium als de koningin aanwezig is, zeg dat je Jezus bent en drie dagen later word je al officieus krankzinnig verklaard.

Ga in het concertgebouw zitten en gedraag je alsof je Jezus met tieten en een kroontje bent en je mag tot je dood aan toe op kosten van de staat reizen, wonen en geld uitgeven.

Schreeuw op de Dam en je wordt opgepakt omdat de koningin zo van je schrok. Schiet vlak naast een Afrikaan een geweer leeg op een olifant en ze maken een televisieserie over je. Als je schreeuwt zonder blauw bloed ben je een verwarde man, als je miljoenen van Lockheed in je zak steekt dan ben je een schavuit.

Genadeloos

Het koningshuis gaat genadeloos om met andersdenkenden. Afwijkend gedrag in de buurt van onze vorstin komt je bijna in alle gevallen op eenzame opsluiting te staan. Raar en verward is gevaarlijk. Daarmee plooit Beatrix zich moeiteloos naar dit kabinet. Deze regering vertrapt vrijdenkers, raakt kwetsbare mensen waar ze ze maar kan raken en weet beter dan welk kabinet dan ook wat normaal gedrag is en wat niet.

Het is wrang dat juist binnen de koninklijke familie sterk afwijkend gedrag altijd is bejubeld. Koningin Juliana was tijdens een van haar laatste televisie-interviews knetterdement. Ze sloeg met haar vuist op tafel, schreeuwde, gedroeg zich gedesoriënteerd en dat werd indertijd beloond met een klaterend applaus. Op de achtergrond zag je Prins Bernhard een pijpje stoppen. Heerlijk, dat gekke wijfie van hem.

Steken

Prins Claus, de man van Beatrix, knipte op een podium heel theatraal zijn das doormidden. Met een schaar. Waar je mee kunt steken! Niemand schrok daar van. Niemand duwde hem achterin een busje. Claus werd fysiek steeds kwetsbaarder en toch mocht hij, bewegend als een loden pop vol brons, naast de koningin blijven zitten. We deden allemaal net alsof dat helemaal niet gek was.

Ik vraag mij wel eens af wat er gebeurt als een van Willem Alexander's kinderen het syndroom van Gilles de La Tourette ontwikkelt. Ik voorspel het u: we gaan met zijn allen vertederd zitten lachen om zo’n kleine bengel die steeds heel hard SCHIJTREET door welke feestelijkheden dan ook roept.

Laten we kijken of wij dat ook mogen. Ik ben voor een experiment. De komende koninginnedag staan we met zijn duizenden langs de route en roepen, als de paarden en de koets voorbijkomen heel hard SCHIJTREET. Benieuwd wat er gebeurt. Tot dan.

© NU.nl/Nico Dijkshoorn

Rupie

Bericht door Rupie » 08 sep 2011, 15:39

:bignews:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2011, 16:24

:hungry: :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2011, 16:51

Wat een gefrustreerd mannetje.

Kijk eens naar andere landen om je heen en kijk eens wat er gebeurd als je daar iets doet richting de leider/leidster van dat land, dan kom je er hier nog genadig vanaf, pure stemmingmakerij dus.

Marius

Bericht door Marius » 08 sep 2011, 17:59

dvh schreef:Marius, stel jij eens een plan voor zonder belastingen, diefstal zoals jij het noemt, dat de boel toch draaiende kan houden.
Voelt wellicht lekker om maar wat te roepen, dieven, jatten, ect.
Wat stel jij voor ? Waar doen ze het beter ? Wellicht ben je een slimme geest die een veel beter plan heeft dan ieder ooit voor ons heeft weten te bedenken ?
Nou ja 'roepen', ik vind toch eerlijk gezegd dat ik het aardig onderbouw in diverse posts :-) Dat de gebruikte woorden hier en daar niet aan een niveau van communicatie voldoen dat je aanstaat, dat is dan mijn gebrek aan intelligentie. Een goede en zeer uitgebreide onderbouwing en beeld van hoe het zou kunnen zijn is op vele plekken te vinden op het net. De filosoof Molyneux heeft er een heel duidelijke serie podcasts over gepubliceerd, dus mocht het je echt interesseren ipv maar wat te....

http://media.freedomainradio.com/feed/s ... _2_320.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

http://media.freedomainradio.com/feed/c ... asts32.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: linkcorrectie

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2011, 20:12

Luco schreef:Wat een gefrustreerd mannetje.

Kijk eens naar andere landen om je heen en kijk eens wat er gebeurd als je daar iets doet richting de leider/leidster van dat land, dan kom je er hier nog genadig vanaf, pure stemmingmakerij dus.
Met die kanttekening dat die leider/leidster van dat land vaak vroeger ZELF óók 'waxinelichtjes' gooide naar weer hún toenmalige leider, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

Ons koningshuis is toch wat een gedoogdictatuurtje , als je er goed over nadenkt, waabij dat gedogen dus gebeurt door ons allen zegmaar.

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2011, 20:50

@Robin, ik zou zeggen ga eens 10 jaar in een echte dictatuur wonen, misschien dat er dan wat zinnigs uit komt betreffende dit onderwerp. :beer:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 sep 2011, 08:03

http://www.nu.nl/politiek/2610855/coali ... lfsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo lekker geloofwaardig ook, een burgemeester komt overal mee weg, zeker een PVDA burgemeester...........

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2011, 08:30

Luco schreef:@Robin, ik zou zeggen ga eens 10 jaar in een echte dictatuur wonen, misschien dat er dan wat zinnigs uit komt betreffende dit onderwerp. :beer:
LOL, je weet waar mijn vrouw vandaan komt he?

Ga toch lekker racen man en maak je niet zo druk om mijn mening :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 09 sep 2011, 08:47

Ik maak me niet zo snel druk hoor :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 09:35

Michel P schreef:http://www.nu.nl/politiek/2610855/coali ... lfsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo lekker geloofwaardig ook, een burgemeester komt overal mee weg, zeker een PVDA burgemeester...........
lol, het lijkt me ook een "vieze" miegel....
doch ik denk nog 1x een bepaalde streek uithalen and he's out.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 sep 2011, 09:56

Michel P schreef:http://www.nu.nl/politiek/2610855/coali ... lfsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tijdens de verkiezingen was zijn enige concurrent een andere pvda'er. Utrecht was/is dus hoe dan ook fucked. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 10:06

:mrgreen:

GTRene

'De urine lekt door het plafond van de school'

Bericht door GTRene » 09 sep 2011, 10:12

'De urine lekt door het plafond van de school'

Steenmarters zijn schijnbaar beschermd...maar ik vind het belachelijk hoe ver dat gaat in NL met 'beschermde' dieren, wegen worden er voor gesloten op bepaalde tijden, gebouwen op de bestemming tegen gegaan voor 'bescherming" enz enz...dat ten koste van vaak de mensen die er gebruik van wilden maken, nu snap ik een deel van het verhaal wel, maar vaak gaat het veels te ver.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... ters.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Burgemeester Mark Slinkman van de Gelderse gemeente Rijnwaarden wil dat de GGD met spoed onderzoekt hoe ongezond het is dat leerlingen van basisschool De Overlaat in Tolkamer uren per dag in de buurt van uitwerpselen van steenmarters verblijven.

'De urine lekt door het plafond', schreef de burgemeester donderdag in een brief aan de Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden, waar de GGD onder valt.

De school ging dinsdag voor enkele dagen dicht omdat steenmarters voor een enorme vlooienplaag hadden gezorgd. Donderdag was de school weer open. De vlooienplaag is bestreden, maar de steenmarters zijn er nog. Deze dieren genieten een volledig beschermde status en mogen daarom niet worden bestreden. 'Steenmarters zijn mooie dieren, maar de gezondheid van de kinderen moet van twee naar één', aldus Slinkman. De burgemeester stelt in zijn brief dat er bergen uitwerpselen en kadavers van prooidieren tussen de plafonds liggen.

Directeur Sandra van Diessen van de school onderschrijft dat. 'Ik strijd al jaren tegen vervuiling en vernieling door steenmarters. Het moet nu afgelopen zijn.' De GGD komt donderdagmiddag kijken in de school.

Vorige maand zorgden steenmarters ervoor dat een kerkgenootschap uit Doetinchem wekenlang moest uitwijken voor de zondagsdienst, aangezien hun kerkgebouw vol zat met vlooien. Er waren drie bestrijdingsbeurten nodig om alle vlooien te vernietigen. De steenmarter heeft zich de afgelopen jaren succesvol voortgeplant. Het roofdiertje komt overal in het land voor, maar vooral in het oosten. (ANP/Redactie)
08/09/11 15u45

Plaats reactie