Nederland gaat naar de haaien
- HansD
Re: Nederland gaat naar de haaien
@Marius
Iets beter leesbaar maar ik blijf het vergezocht vinden. Omdat er belastingen worden geheven en regels zijn is er direct een gevaar van een totalitaire communistische staat? Noem mij een samenleving/staat waar dit soort regels en belastingen niet ingesteld zijn en hoe dat werkt.
Theoretisch klinkt het leuk maar praktisch kun je geen samenleving inrichten zonder enige belastingen en (leef)regels. Dan wordt het idd anarchie en het recht van de sterkste en lijkt het me niet een leefbare samenleving.
Iets beter leesbaar maar ik blijf het vergezocht vinden. Omdat er belastingen worden geheven en regels zijn is er direct een gevaar van een totalitaire communistische staat? Noem mij een samenleving/staat waar dit soort regels en belastingen niet ingesteld zijn en hoe dat werkt.
Theoretisch klinkt het leuk maar praktisch kun je geen samenleving inrichten zonder enige belastingen en (leef)regels. Dan wordt het idd anarchie en het recht van de sterkste en lijkt het me niet een leefbare samenleving.
- Marius
Er is een wezenlijk verschil tussende HRA en een subsidie. Een HRA is een belastingverlagende maatregel. Maw, er wordt minder geld van je gestolen.
Een subsidie is geld dat onder dreiging van dwang/geweld van persoon A is afgenomen en (op een inefficiente manier) aan persoon B wordt gegeven.
Een subsidie is geld dat onder dreiging van dwang/geweld van persoon A is afgenomen en (op een inefficiente manier) aan persoon B wordt gegeven.
-
OnlineLuco
Ja je zegt het goed, als ik niks meer heb.dvh schreef:Ook jij komt netjes in de bijstand wanneer je niks meer hebt.Luco schreef:![]()
Bijstand en ww mag hoor, ik krijg toch geen donder als ik zonder zit, maar betaal er wel voor.
Als ik om me heen kijk wie er allemaal geld krijgen voor niks doen, die mogen schijnbaar wel wat hebben, maar als je je al 30 jaar de tering werkt en daardoor bv spullen en huis bij elkaar heb gewerkt mag je dat eerst even opsouperen, nee dank je, dan maar niks, is me eer te na.
- Marius
Het stuk gaat niet zozeer alleen over belastingen; het gaat om de basisregels voor het opzetten van een communistische maatschappij zoals destijds aangegeven door Marx. En die worden gespiegeld aan de huidige situatie. Hetzelfde kun je bij de EUssr doen en je zult veel overeenkomsten zien.HansD schreef:@Marius
Ik heb het niet over 'geen regels'; ik had het juist over twee hele belangrijke regels. Nl, het is verboden geweld/dwang toe te passen op anderen tenzij het uit zelfverdediging is. En, logischerwijs daaruit volgt respect voor elkanders bezit; het niet af kunnen nemen daarvan zonder dat er een vrijwillige overeenkomst bestaat.
- dvh
Dus,Luco schreef:Ja je zegt het goed, als ik niks meer heb.dvh schreef:Ook jij komt netjes in de bijstand wanneer je niks meer hebt.Luco schreef:![]()
Bijstand en ww mag hoor, ik krijg toch geen donder als ik zonder zit, maar betaal er wel voor.
Als ik om me heen kijk wie er allemaal geld krijgen voor niks doen, die mogen schijnbaar wel wat hebben, maar als je je al 30 jaar de tering werkt en daardoor bv spullen en huis bij elkaar heb gewerkt mag je dat eerst even opsouperen, nee dank je, dan maar niks, is me eer te na.
Jij wil , wanneer je failliet gaat, in een groot koophuis blijven zitten, liefst nog in de DSC racen, maar wel een bijstandsuitkering ontvangen ?
Die mensen die geld voor niks krijgen ( ... ) die zitten niet in een groot koophuis, en racen niet in de dsc..
De enige luxe die zij hebben is dat ze op een zonnige dag lekker over de markt kunnen slenteren en wat sigaretten roken.. Dat is dan ook gelijk het hoogtepunt v/d dag voor hem.
- Marius
Eigenlijk maakt het niet uit wat ze met het geld doen. Het is dikwijls niet geld dat voortkomt uit de inspanningen die zij geleverd hebben, maar die een ander geleverd heeft. Dat er een machtsapparaat is dat onder dwang dit regelt doet niet af aan het feit dat het diefstal heet in de volksmond.dvh schreef:Dus,
Jij wil , wanneer je failliet gaat, in een groot koophuis blijven zitten, liefst nog in de DSC racen, maar wel een bijstandsuitkering ontvangen ?
Die mensen die geld voor niks krijgen ( ... ) die zitten niet in een groot koophuis, en racen niet in de dsc..
De enige luxe die zij hebben is dat ze op een zonnige dag lekker over de markt kunnen slenteren en wat sigaretten roken.. Dat is dan ook gelijk het hoogtepunt v/d dag voor hem.
-
OnlineLuco
Je chargeert nogal, natuurlijk wil ik dat niet, maar voor je als zelfstandige uberhaupt iets krijgt heb je van de honger al geen ontlasting meer.
In tegenstelling tot 80% van de uitkeringstrekkers.
In tegenstelling tot 80% van de uitkeringstrekkers.
- dvh
Dat is omdat je al veel meer hebt dan 80% van die uitkeringstrekkers.
- HansD
http://nl.wikipedia.org/wiki/SubsidieMarius schreef:Er is een wezenlijk verschil tussende HRA en een subsidie. Een HRA is een belastingverlagende maatregel. Maw, er wordt minder geld van je gestolen.
Toeslagen/subsidies die bedoeld zijn om het inkomen van personen te verbeteren vallen hier dus ook onder volgens de AwB. Belastingverlagende maatregelen zijn een vorm van subsidie want die belastingverlaging moet door anderen opgebracht worden.
Of belasting ansich diefstal is is een heel andere discussie en jou standpunt is duidelijk.
Ja daar houden mensen, bedrijven en staten zich nu ook al zo goed aan met ons uitgebreide strafrechtsysteem. Dat zal vast een stuk beter worden naarmate dat afgeschaft wordt.Nl, het is verboden geweld/dwang toe te passen op anderen tenzij het uit zelfverdediging is. En, logischerwijs daaruit volgt respect voor elkanders bezit; het niet af kunnen nemen daarvan zonder dat er een vrijwillige overeenkomst bestaat.
Dat geldt net zo hard voor elke bijstandsgerechtigde. de regels zijn voor iedereen gelijk. Als jij in loondienst een koophuis hebt en je raakt in de bijstand moet je dat ook eerst opsouperen. Net zoals een zelfstandige.Je chargeert nogal, natuurlijk wil ik dat niet, maar voor je als zelfstandige uberhaupt iets krijgt heb je van de honger al geen ontlasting meer.
-
OnlineLuco
Hans, iemand in loondienst heeft eerst recht op ww en daarna pas bijstand en hoeft dan pas te souperen.
Een zelfstandige krijgt helemaal niks tot die echt niks meer heeft, is een wezenlijk verschil lijkt me.
Niet dat ik op zich daarover klaag hoor, is nameljk een eigen keuze geweest.
Een zelfstandige krijgt helemaal niks tot die echt niks meer heeft, is een wezenlijk verschil lijkt me.
Niet dat ik op zich daarover klaag hoor, is nameljk een eigen keuze geweest.
- Marius
Het wordt juist niet afgeschaft, mijn voorstel is juist het invoeren van een verbod op geweld. Dat vinden alleen staten en personen die leven doordat zij hun inkomsten afdwingen via het geweldsmonopolie dat de staat heeft niet leuk.HansD schreef:Ja daar houden mensen, bedrijven en staten zich nu ook al zo goed aan met ons uitgebreide strafrechtsysteem. Dat zal vast een stuk beter worden naarmate dat afgeschaft wordt.Nl, het is verboden geweld/dwang toe te passen op anderen tenzij het uit zelfverdediging is. En, logischerwijs daaruit volgt respect voor elkanders bezit; het niet af kunnen nemen daarvan zonder dat er een vrijwillige overeenkomst bestaat.
Zoals het nu is, is het hypocriet. Je kan niet zeggen ik ben tegen geweld en vervolgens leven van de vruchten van een ander zijn arbeid die onder dreiging van geweld worden afgenomen.
- Bert ///M3
@Luco: Volgens mij moeten werkgevers daar anders ook stevig premie voor betalen.
Dat veel ZZP'ers etc niks krijgen vind ik ook deels hun eigen schuld, dat kan je namelijk gewoon verzekeren. Alleen steken de meesten dat geld in hun eigen zak en denken daar verder niet over na.
Dat veel ZZP'ers etc niks krijgen vind ik ook deels hun eigen schuld, dat kan je namelijk gewoon verzekeren. Alleen steken de meesten dat geld in hun eigen zak en denken daar verder niet over na.
- HansD
Iemand in loondienst heeft recht op ww, moet dan souperen en heeft daarna pas recht op bijstand. Klein maar belangrijk verschil.Hans, iemand in loondienst heeft eerst recht op ww en daarna pas bijstand en hoeft dan pas te souperen.
Als zelfstandige kun je jezelf ook verzekeren tegen werkeloosheid maar dat zul je dan wel zelf moeten doen. Doe je dat niet dan heb je uiteraard ook geen recht op een werkeloosheidsuitkering. Net zoals iemand in loondienst alleen recht op ww heeft afhankelijk van het werkverleden.
- Bert ///M3
Als je een verbod op geweld gaat instellen hoe denk je dat in de praktijk te gaan handhaven, politie met waterpistooltjes?Marius schreef:Het wordt juist niet afgeschaft, mijn voorstel is juist het invoeren van een verbod op geweld. Dat vinden alleen staten en personen die leven doordat zij hun inkomsten afdwingen via het geweldsmonopolie dat de staat heeft niet leuk.HansD schreef:Ja daar houden mensen, bedrijven en staten zich nu ook al zo goed aan met ons uitgebreide strafrechtsysteem. Dat zal vast een stuk beter worden naarmate dat afgeschaft wordt.Nl, het is verboden geweld/dwang toe te passen op anderen tenzij het uit zelfverdediging is. En, logischerwijs daaruit volgt respect voor elkanders bezit; het niet af kunnen nemen daarvan zonder dat er een vrijwillige overeenkomst bestaat.
Zoals het nu is, is het hypocriet. Je kan niet zeggen ik ben tegen geweld en vervolgens leven van de vruchten van een ander zijn arbeid die onder dreiging van geweld worden afgenomen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.nu.nl/binnenland/2609407/nie ... uieta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maus335i
Klopt, voor ZZP'ers (en ook ZMP'ersBert ///M3 schreef:@Luco: Volgens mij moeten werkgevers daar anders ook stevig premie voor betalen.
-
OnlineLuco
Bert, arbeidsongeschiktheid is te verzekeren, maar werkloosheid eigenlijk niet, die premies zijn niet op te brengen.
Ik ben voor arbeidsongeschiktheid en dergelijke redelijk goed verzekerd, ook als ik kom te overlijden zit Jolanda goed (kijkt vaak achterom).
Maar zelfs al zou ik me voor ww willen verzekeren kan het niet, geeft niks is een eigen keuze.
Maar als je dan om je heen kijkt en ziet wat mensen allemaal doen met een uitkering dan is het soms best zuur, maar goed het is niet altijd eerlijk in het leven en er zijn er genoeg die het slechter hebben dan wij.
Ik ben voor arbeidsongeschiktheid en dergelijke redelijk goed verzekerd, ook als ik kom te overlijden zit Jolanda goed (kijkt vaak achterom).
Maar zelfs al zou ik me voor ww willen verzekeren kan het niet, geeft niks is een eigen keuze.
Maar als je dan om je heen kijkt en ziet wat mensen allemaal doen met een uitkering dan is het soms best zuur, maar goed het is niet altijd eerlijk in het leven en er zijn er genoeg die het slechter hebben dan wij.
Laatst gewijzigd door Luco op 07 sep 2011, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.nu.nl/vrouw/2609550/tien-ned ... rgoed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
Er gaat meer geld uit de schatkist naar de sociale huursector!!!!HansD schreef:Maar de HRA is wel verreweg de grootste subsidiepot van NL. Al die Henk en Ingrids die zo lopen te janken over subsidieinfusen willen dat dan weer net niet afschaffen. Zou het zo kunnen zijn dat subsidies goed zijn als je er zelf van profiteert maar verspilling van beslastinggeld als je er geen gebruik van kunt maken.
http://www.mkbservicedesk.nl/4652/subsi ... kosten.htm
http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... -dan-kopen" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
-
OnlineLuco
Ja dat is helemaal schandalig, ik zie dat dagelijks in mijn werk.Michel P schreef:Er gaat meer geld uit de schatkist naar de sociale huursector!!!!HansD schreef:Maar de HRA is wel verreweg de grootste subsidiepot van NL. Al die Henk en Ingrids die zo lopen te janken over subsidieinfusen willen dat dan weer net niet afschaffen. Zou het zo kunnen zijn dat subsidies goed zijn als je er zelf van profiteert maar verspilling van beslastinggeld als je er geen gebruik van kunt maken.
http://www.mkbservicedesk.nl/4652/subsi ... kosten.htm
http://www.dagelijksestandaard.nl/2011/ ... -dan-kopen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
Uitkering
Dikke plasmas en pc's
Auto voor de deur
Lekker huursubsudie beuren
Woning lekker uitwonen en de corporatie maar repareren
enz
enz
Maar zielig dat ze zijn
- Michel P
Ofwel tijd om dat hele circus incl. HRA en overige uitkeringen en subsidie industrie met alle ambtenaren circussen van dien te saneren.
En vooral met de botte bijl!!
IB kan van met 25% worden verlaagd, naar max 27%.......... weg met de uitvreters en de bureaucratie!!
Idem in de zorg, kwaliteit omhoog en prijs omlaag door flink wat onnodige hinderlijke schrijven eruit te snijden.
Defensie, afbouwen en geen missies meer buiten de landsgrenzen om een wit voetje te halen!!
Michel
En vooral met de botte bijl!!
IB kan van met 25% worden verlaagd, naar max 27%.......... weg met de uitvreters en de bureaucratie!!
Idem in de zorg, kwaliteit omhoog en prijs omlaag door flink wat onnodige hinderlijke schrijven eruit te snijden.
Defensie, afbouwen en geen missies meer buiten de landsgrenzen om een wit voetje te halen!!
Michel
-
OnlineLuco
@Michel, waar wil je al die mensen dan aan het werk zetten?
Ik weet niet wat op de lange termijn meer kost.
Ik weet niet wat op de lange termijn meer kost.
- HansD
Ik waag het te betwijfelen want dan zouden de wooncorporaties beter alles kunnen verkopen en dat gebeurt ook niet. Ik vermoed dat er bij kopen ook nog wel wat kosten opgeteld kunnen worden.
Maakt ook niet uit, ik noemde beide subsidies dus welke nu toevallig iets hoger is doet er niet toe.
Maakt ook niet uit, ik noemde beide subsidies dus welke nu toevallig iets hoger is doet er niet toe.
- HansD
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... tingen.htm
Goh vriend Rutte wil de begroting en -hoogte van de- belastingheffing uit handen geven aan Europa? Ben benieuwd hoe ons aller gedoogpartijtje daarop reageert.
Buiten of het een goede of slechte stap is heb je dan dus als land goedkeuring van Europa nodig. Schaf dan ook maar direct de lokale parlementen af en maak er een verenigde staten van europa van. Dat is het dan toch praktisch al als je als lokaal kabinet niet meer kan beslissen over je eigen begroting en belastingheffing.
Goh vriend Rutte wil de begroting en -hoogte van de- belastingheffing uit handen geven aan Europa? Ben benieuwd hoe ons aller gedoogpartijtje daarop reageert.
Buiten of het een goede of slechte stap is heb je dan dus als land goedkeuring van Europa nodig. Schaf dan ook maar direct de lokale parlementen af en maak er een verenigde staten van europa van. Dat is het dan toch praktisch al als je als lokaal kabinet niet meer kan beslissen over je eigen begroting en belastingheffing.
-
OnlineLuco
Het is nu wel zo dat 90% van de corporaties woningen verkoopt omdat ze geld tekort komen vanwege alle overige verplichtingen die ze hebben behalve het verhuren van woningen.HansD schreef:Ik waag het te betwijfelen want dan zouden de wooncorporaties beter alles kunnen verkopen en dat gebeurt ook niet. Ik vermoed dat er bij kopen ook nog wel wat kosten opgeteld kunnen worden.