BMW 1 Serie M Coupé
-
Andre
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Blijkbaar vindt hij het ook geen wereldramp, want dan had hij wel afgezien van de koop..
Nou zo makkelijk ligt het daar niet. Als je namelijk graag zo n auto wil moet je blij zijn dat je er een hebt. De vraag is daar groter dan het aanbod. 1M worden daar boven nieuwprijs verkocht. Dus 1 2 3 een andere of een nieuwe regelen is er niet bij.
In Amerika is eind 2011 einde productie 1M. In Europa gaat het nog even door tot ca. half 2012.
Nou zo makkelijk ligt het daar niet. Als je namelijk graag zo n auto wil moet je blij zijn dat je er een hebt. De vraag is daar groter dan het aanbod. 1M worden daar boven nieuwprijs verkocht. Dus 1 2 3 een andere of een nieuwe regelen is er niet bij.
In Amerika is eind 2011 einde productie 1M. In Europa gaat het nog even door tot ca. half 2012.
- GTRene
feit is, dit soort ritjes gebeuren, je doet er weinig aan of weinig controle op.
feit is ook dat het niet hoort, als je er dan ook nog eens mee geconfronteerd wordt komt er een rot gevoel bij kijken die op den duur wel slijt maar je wordt wel meer sceptisch als je een liefhebber bent.
wat nog smeriger is...ik werkte ooit in een machine fabriek en daar kwam op een gegeven moment een nwe spuiter werken, vaak dikke lol e.d. doch hij vertelde na aanleiding van auto verhalen, ook dat daar bij de spuiterij ook regelmatig korte stukjes gescheurd werd, zo ook door hem, doch het ging ook wel eens mis op het terrein zelf...dan scheurden ze wat stoer een stukje en gleed de kar te ver door tegen een betonnen muur of paal en redelijke schade als gevolg....
Dan repareerden ze dat ook (alles duurde dan wat langer) en belden daarna de klant dat de auto klaar was maar vertelden niet dat zij er ook nog eens schade mee hadden gereden toen ie al net klaar was van de eerste schade door klant veroorzaakt.
net zoiets als het vanaf boot rijden verhaal en schade veroorzaken en opknappen en als nieuw verkopen zonder de schade te vermelden, maar das vaak heel beperkte schade denk ik zoals deukje of krasje?
wat niet weet wat niet deert zeggen ze dan wel...maar toch... :beam:
feit is ook dat het niet hoort, als je er dan ook nog eens mee geconfronteerd wordt komt er een rot gevoel bij kijken die op den duur wel slijt maar je wordt wel meer sceptisch als je een liefhebber bent.
wat nog smeriger is...ik werkte ooit in een machine fabriek en daar kwam op een gegeven moment een nwe spuiter werken, vaak dikke lol e.d. doch hij vertelde na aanleiding van auto verhalen, ook dat daar bij de spuiterij ook regelmatig korte stukjes gescheurd werd, zo ook door hem, doch het ging ook wel eens mis op het terrein zelf...dan scheurden ze wat stoer een stukje en gleed de kar te ver door tegen een betonnen muur of paal en redelijke schade als gevolg....
Dan repareerden ze dat ook (alles duurde dan wat langer) en belden daarna de klant dat de auto klaar was maar vertelden niet dat zij er ook nog eens schade mee hadden gereden toen ie al net klaar was van de eerste schade door klant veroorzaakt.
net zoiets als het vanaf boot rijden verhaal en schade veroorzaken en opknappen en als nieuw verkopen zonder de schade te vermelden, maar das vaak heel beperkte schade denk ik zoals deukje of krasje?
wat niet weet wat niet deert zeggen ze dan wel...maar toch... :beam:
- Sperdy
Da's mooi, kan ik 'm dan bestellen. Kinderziektes eruit en tikkie pittiger software en betere gasrespons á la acs1....Andre schreef:.... In Europa gaat het nog even door tot ca. half 2012.
(kom maar op met die strontkar, in sta op ontvangen ..
- Reind
Wat zeikt iedereen op dat filmpje zeg. Alsof ook maar 1 van jullie zich netjes aan de snelheid had gehouden als hij een stukje in een 1M kan sturen. GAS MET DAT DING, daar is hij toch voor gemaakt
Deze monteur geeft deze 1M hoogswaarschijnlijk een 0 beurt. Dan moet alles even goed nagecheckt worden inclusief een proefrit waar het gas er best even op mag.
Kijk, dat je het filmpt en vervolgens op youtube zet is natuurlijk oliedom.
Deze monteur geeft deze 1M hoogswaarschijnlijk een 0 beurt. Dan moet alles even goed nagecheckt worden inclusief een proefrit waar het gas er best even op mag.
Kijk, dat je het filmpt en vervolgens op youtube zet is natuurlijk oliedom.
- PD power
Geeft een beetje het denk niveau van zo'n monteur aan.
- Dit doe je niet met een auto die niet van jou is punt.
- Ook de techniek vind dit niet leuk, zou eigenlijk de montuer als beste moeten weten (kan ik heel diep op in gaan, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien)
- Kortom als dealer/monteur diskwalifiseer je jezelf kompleet.
Het hard rijden met een warm ingereden motor heeft hier totaal niks mee te maken, want daar is ie idd voor gemaakt.
- Dit doe je niet met een auto die niet van jou is punt.
- Ook de techniek vind dit niet leuk, zou eigenlijk de montuer als beste moeten weten (kan ik heel diep op in gaan, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien)
- Kortom als dealer/monteur diskwalifiseer je jezelf kompleet.
Het hard rijden met een warm ingereden motor heeft hier totaal niks mee te maken, want daar is ie idd voor gemaakt.
-
Andre
Vandaag even op assen gereden met de 1M
Ik was rond 13.00 daar. Maar het was nog kurk droog. Dus even beetje rond gekeken. Praatje hier praatje daar en de buienradar op de telefoon. Ja hoor 15.00 daar kwam het aan. Dre start de auto en de baan op. Droog weer rijden is leuk maar ik rij veel liever op nat. Dat blijft toch elke keer weer een uitdaging.
Wat heb ik heerlijk gereden. Ik kon nauwelijks van de baan afkomen. Heerlijk op de balans rijden van de auto van onder naar overstuur en weer neutraal. 4 wiel glijdend de bochten door. Na 1 uur achterelkaar gereden te hebben even een vitamine water en weer de baan op. Met nog 18 min te gaan was de tank totaal leeg. Snel naar de pomp 20 liter erin en ook de laatste 15 min nog vol gemaakt.
Ik kon bijna niet stoppen. lol Dit is gewoon zo gaaf.
Veel inschrijvers stonden in de pits en zouden het liefst nog geld terug willen.
Voor mij was elke ronde een feest maaltijd.
Genoten, genoten en nog eens genoten!!!! De 1M met 500nm op nat assen met 235/40/18 banden is gewoon balanceren met je tenen. De turbo kick betekend dat je er met je stuur als de kippen bij moet zijn. Er viel zoveel water ik had gewoon wielspin tot halverwege het rechte stuk.
De kortere wielbasis in combinatie met de turbo maakt het een auto die zorgt dat je niet in slaap valt. Een auto die uitdaging biedt dat zie ik graag. Heerlijk.
Ik was rond 13.00 daar. Maar het was nog kurk droog. Dus even beetje rond gekeken. Praatje hier praatje daar en de buienradar op de telefoon. Ja hoor 15.00 daar kwam het aan. Dre start de auto en de baan op. Droog weer rijden is leuk maar ik rij veel liever op nat. Dat blijft toch elke keer weer een uitdaging.
Wat heb ik heerlijk gereden. Ik kon nauwelijks van de baan afkomen. Heerlijk op de balans rijden van de auto van onder naar overstuur en weer neutraal. 4 wiel glijdend de bochten door. Na 1 uur achterelkaar gereden te hebben even een vitamine water en weer de baan op. Met nog 18 min te gaan was de tank totaal leeg. Snel naar de pomp 20 liter erin en ook de laatste 15 min nog vol gemaakt.
Veel inschrijvers stonden in de pits en zouden het liefst nog geld terug willen.
Genoten, genoten en nog eens genoten!!!! De 1M met 500nm op nat assen met 235/40/18 banden is gewoon balanceren met je tenen. De turbo kick betekend dat je er met je stuur als de kippen bij moet zijn. Er viel zoveel water ik had gewoon wielspin tot halverwege het rechte stuk.
De kortere wielbasis in combinatie met de turbo maakt het een auto die zorgt dat je niet in slaap valt. Een auto die uitdaging biedt dat zie ik graag. Heerlijk.
- Knot
Camera mee laten draaien? 
Mooi om te lezen Andre!
Nat Assen lijkt me sowieso gaaf, alleen moet ik wel een vrijbode hebben om Wanli's los te laten, dat mag lang niet overal helaas, of niet iedereen mag dat
Mooi om te lezen Andre!
Nat Assen lijkt me sowieso gaaf, alleen moet ik wel een vrijbode hebben om Wanli's los te laten, dat mag lang niet overal helaas, of niet iedereen mag dat
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mooi Andre.............
Even een vraag over de aan te raden olie, ik lees wat discussie op Bimmerpost...........volgende week laat ik de 2K km beurt doen.............
Castrol 5W30 of 0W40?
Even een vraag over de aan te raden olie, ik lees wat discussie op Bimmerpost...........volgende week laat ik de 2K km beurt doen.............
Castrol 5W30 of 0W40?
-
Andre
Als je normaal rijdt zoals jij is 5W30 prima.
De RS edge 0W40 LL04 is denk ik beter als je op circuit rijdt.
Helaas camera niet mee. Ik wist niet dat ik ging rijden. Beelden komen nog wel een keer.
De RS edge 0W40 LL04 is denk ik beter als je op circuit rijdt.
Helaas camera niet mee. Ik wist niet dat ik ging rijden. Beelden komen nog wel een keer.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Misschien rijd ik wel abnormaal................
5W30 het wordt..........thanks....
5W30 het wordt..........thanks....
- GTRene
mooi verhaal Dre, leuk dat je er zo mooi mee kan spelen 
- Knot
0W lijkt me zo dun bij een koude start.. maargoed, techniek zal het wel lekker vinden hedendaags en niet meteen verbruiken.
- L@urens
Zo te lezen had je gewoon mijn MX-5 turbo kunnen overnemenAndre schreef:Vandaag even op assen gereden met de 1M
[...]
Heb een halve minuut beeld als ik achter je rij in de MaX5, ben bezig met knippen en converteren...
- Snipe
In die twee uur is je motor natuurlijk fors afgekoeld. Op Bimmerpost zullen ze wel op hun achterste benen staanAndre schreef:Ik was rond 13.00 daar. [...] Ja hoor 15.00 daar kwam het aan. Dre start de auto en de baan op.
-
Andre
ah das mooi laurens prachtig ik kijk er naar uit.
- L@urens
Vanaf 12:20:Andre schreef:ah das mooi laurens prachtig ik kijk er naar uit.
[vimeo]http://www.vimeo.com/28702523[/vimeo]
Ik heb ook dikke pret gehad op ge-heat-cyclede R1Rs met ~1mm profiel. Bij Hoge Heide wil nog wel 's wat water op de baan staan
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Andre, mooi verhaal. Volgende keer Thialf afhuren, we hebben de connecties.
Laurens, leuk, jij was die witte 1er coupe dus? Wat voor kar was de camerawagen? iets MX5 achtigs ofzo(heb geen geluid aan gehad, ff gauw gekeken)
Laurens, leuk, jij was die witte 1er coupe dus? Wat voor kar was de camerawagen? iets MX5 achtigs ofzo(heb geen geluid aan gehad, ff gauw gekeken)
- GTRene
slipperdeslip
sommige punten is het ook als op snot rijden bij Assen
sommige punten is het ook als op snot rijden bij Assen
- L@urens
Neeeeeeeeeeeeee, da's André zelf. Ik heb geen 1M centenRobin schreef:Andre, mooi verhaal. Volgende keer Thialf afhuren, we hebben de connecties.![]()
Ik rij in de MaX5 ('91 Mazda MX-5 1.6 cupauto) en kom die trage bimmer tegen
-
Robin
L@urens schreef:Neeeeeeeeeeeeee, da's André zelf. Ik heb geen 1M centenRobin schreef:Andre, mooi verhaal. Volgende keer Thialf afhuren, we hebben de connecties.![]()
Ik rij in de MaX5 ('91 Mazda MX-5 1.6 cupauto) en kom die trage bimmer tegen
- L@urens
Robin schreef:: Een witte? Ik sprak Andre zaterdag nog. Is dat ding gefolied dan? Ik dacht eerst dat 't een 135i was?
Hij ruilt 'm elke dag in
Laatst gewijzigd door L@urens op 07 sep 2011, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Andre
Ja witte folie erop even wat anders. Mooie beelden laurens jij bent ook lekker bezig.
-
Robin
Andringa is daar expert in.

- L@urens
Andre schreef:Mooie beelden laurens jij bent ook lekker bezig.

- Michel P
Want wit is DE kleur voor deze auto, maar zwart verkoopt straks weer makkelijker!!Andre schreef:Ja witte folie erop even wat anders. Mooie beelden laurens jij bent ook lekker bezig.
Michel