Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineLuco
Re: Nederland gaat naar de haaien
@Robin
Een koningshuis kost geld maar levert ook geld op.
Ik denk dat een president duurder is.
Die vrouw in den haag is denk ik een uitzondering, hoeveel regeltjes je ook hebt, er zal altijd misbruik zijn.
Ik denk dat we genoeg regels hebben betreffende uitkeringen.
Als we een uitkering van individuen laten afhangen dan kreeg niemand meer wat vermoed ik.
Een koningshuis kost geld maar levert ook geld op.
Die vrouw in den haag is denk ik een uitzondering, hoeveel regeltjes je ook hebt, er zal altijd misbruik zijn.
Ik denk dat we genoeg regels hebben betreffende uitkeringen.
Als we een uitkering van individuen laten afhangen dan kreeg niemand meer wat vermoed ik.
- HansD
Dat waag ik te betwijfelen. Als ze dat wilde had ze de kroon allang aan Willempie gegeven.Als 't aan haar lag deed ze niks/hoefde ze niks(meer) te doen
Eens wat betreft het geld opleveren. Of een president duurder is weet ik niet, zal elkaar niet zoveel ontlopen. Dan maar een koningshuis met traditie en geschiedenis (ondanks dat die niet altijd even netjes is) ipv een president die eens in de zoveel tijd gekozen wordt met alle bijbehorende politieke banden.Een koningshuis kost geld maar levert ook geld op.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Jongens, de tendens betr het koningshuis is toch duidelijk. Kijk naar de publieke opinie betr dat vakantiehuis in Mozambique bijvoorbeeld. En Luco (HansD dus, sorry), dat ze dan Willempie een kans zou geven, ze vindt 't zelf veel te lekker de regent uit te hangen, machtsgeilheid lol.
Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
- GTRene
sodechrist wat veelMartijn_bmw schreef:vorige week in de telegraaf, voorbeeld van een alleenstaande vrouw met kind in r'dam werkeloos en door alle uitkeringen en toeslagen had ze 30K netto per jaar te besteden, dat is gewoon ff fucking 2.500 netto per maand met niks doen![]()
dat zijn vast de slimmerds die alle wetjes en subsidies kennen/weten, schandalig.
die gaat nooit meer werken zo
damn.
Een vriendin wat ik 10 jaar geleden "kort" kende, zat ook in de bijstand, maar die kreeg ook van alle kanten subsidies (wat best aantikte) en deed thuis ook af en toe wat en bij de sportclub e.d. en die zij toen al (nu het me weer te binnen schiet) als ik ga werken krijg ik nooit dit geld en kan ik men andere dingen niet meer doen...
dat komt dus eigenlijk dat er veels te makkelijk destijds met dat soort mogelijkheden/wetjes is gestrooid, het overzicht was denk helemaal kwijt?
Zo doen ze werkenden enorm te kort mijns inziens!
- HansD
Dat denk ik ook maar deze opmerking komt niet overeen met je eerdere uitspraak dat ze het liefst niets (meer) wil doen.ze vindt 't zelf veel te lekker de regent uit te hangen,
Is ook lastig meetbaar maar ik denk niet dat een -gekozen- president 'voordeliger' is alles bij elkaar genomen.Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
- Michel P
Bijzondere bijstand madness idd speciale linkse sinterklaas ambtenaren zijn daar voor in dienst................ ga GVD aarbeien, asperges, e.d. plukken steken................ werkschuw tuig..............
Maar die knuffel ambtenaren zitten er voor hun eigen job.............. het is hun geld niet, dus sinterklaas spelen voor al die zielige mensjes.......
Tel even op wat dit soort mensen kosten................... weet je gelijk waarom de belastingen zo absurd hoog zijn in NL, werken in NL word gestraft in plaats van beloond......
Niet werken loont.......
Het arbeidsforfait zou zoveel hoger moet zijn dat een werkende met een gelijk bruto inkomen gewoon 500 euro netto per maand meer heeft dan een uitkeringstrekker met een zelfde bruto inkomen. En die bijzondere bijstand moet gelijk worden afgeschaft!!
Michel
Maar die knuffel ambtenaren zitten er voor hun eigen job.............. het is hun geld niet, dus sinterklaas spelen voor al die zielige mensjes.......
Tel even op wat dit soort mensen kosten................... weet je gelijk waarom de belastingen zo absurd hoog zijn in NL, werken in NL word gestraft in plaats van beloond......
Niet werken loont.......
Het arbeidsforfait zou zoveel hoger moet zijn dat een werkende met een gelijk bruto inkomen gewoon 500 euro netto per maand meer heeft dan een uitkeringstrekker met een zelfde bruto inkomen. En die bijzondere bijstand moet gelijk worden afgeschaft!!
Michel
- Marius
+1Robin schreef:Jongens, de tendens betr het koningshuis is toch duidelijk. Kijk naar de publieke opinie betr dat vakantiehuis in Mozambique bijvoorbeeld. En Luco (HansD dus, sorry), dat ze dan Willempie een kans zou geven, ze vindt 't zelf veel te lekker de regent uit te hangen, machtsgeilheid lol.
De pest is dat we officieel nog in een monarchie leven en de ministers trouw zweren aan de monarchie, niet aan het volk. Maw, we're fucked. Officieel moet de koningin weer trouw zijn aan het volk, maar daar heeft ze volledig schijt aan. (iets wat je bv ook duidelijk zag toen het eu verdrag van lissabon gewoon door haar getekend werd ondanks dat het NL volk duidelijk tegen was.) In principe gewoon meineed.
-
OnlineLuco
Hoe ga jij dan bepalen wie wel en niet kan werken?Michel P schreef:Bijzondere bijstand madness idd speciale linkse sinterklaas ambtenaren zijn daar voor in dienst................ ga GVD aarbeien, asperges, e.d. plukken steken................ werkschuw tuig..............
Niet werken loont.......
Michel
-
Robin
1)De regent uithangen komt in mijn beeld over met nietsdoen, maar toch de baas willen zijn.HansD schreef:Dat denk ik ook maar deze opmerking komt niet overeen met je eerdere uitspraak dat ze het liefst niets (meer) wil doen.ze vindt 't zelf veel te lekker de regent uit te hangen,
Is ook lastig meetbaar maar ik denk niet dat een -gekozen- president 'voordeliger' is alles bij elkaar genomen.Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
2)Dan zijn we van die club af. Zo begon 't in Frankrijk zo ging 't in Rusland. Maar bij ons op 'n nettere manier natuurlijk.
Het kan vandaagdedag niet zo zijn dat ongeveer elke 'grootverdiener' bij een of ander grote company, zichzelf en z'n bonussen moet verantwoorden tegenover het normale publiek(terwijl grote companies gewoon dik werkgelegenheid bieden en als 't goed is more than enough profit maken), terwijl multimiljonair profvoetballers niet op de korrel worden genomen(of amper, en ik gun Messi en de rest miljoenen, hou zelf van voetbal) , maar dat een telg uit 'n vooraanstaande familie met nogal wat op hun kerfstok de laatste eeuwen, per geboorte ongeveer de 'baas'kan worden van 'n land. Terwijl bijv. ze dan wel d'r excuses aan moet bieden voor bijv slavernij (wat ik pure onzin vind, want onze generaties waren er niet bij!)wat 3/4/500 jaar geleden wél door Trix cs voorouders is 'bedacht'.
Kortom meten met twee maten in de publieke opinie. Zeiken over grootverdieners bonussen, dan ook opbokke met het koningshuis. Of zwijgen.
- Marius
Het feit dat niemand dit duidelijk kan aangeven en het blijft bij 'ze zeggen' etc zegt al genoeg. De oranje's, de enige uitkeringstrekkers in NL die wel legaal constant op vakantie mogen. Get real, wat dragen ze nu echt bij. Misschien een goede omzet voor de vlaggetjesverkopers op koninginnedag op prinsjesdag als al die mongolen weer langs de weg staan om die uitkeringstrekkers toe te juichen.HansD schreef:Is ook lastig meetbaar maar ik denk niet dat een -gekozen- president 'voordeliger' is alles bij elkaar genomen.Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
-
OnlineLuco
Tjongejonge, iemand heeft het weer financieel iets beter dan een ander en wordt gelijk voor uitkeringstrekker uitgemaaktMarius schreef:Het feit dat niemand dit duidelijk kan aangeven en het blijft bij 'ze zeggen' etc zegt al genoeg. De oranje's, de enige uitkeringstrekkers in NL die wel legaal constant op vakantie mogen. Get real, wat dragen ze nu echt bij. Misschien een goede omzet voor de vlaggetjesverkopers op koninginnedag op prinsjesdag als al die mongolen weer langs de weg staan om die uitkeringstrekkers toe te juichen.HansD schreef:Is ook lastig meetbaar maar ik denk niet dat een -gekozen- president 'voordeliger' is alles bij elkaar genomen.Het koningshuis bracht altijd wel geld op werd gezegd, goodwill voor NL maar moeilijk meetbaar he. Anno 2011 betwijfel ik de opbrengsten tov de lasten, neem me niet kwalijk.
Zullen we dan iedereen die niks bijdraagt de uitkering van stopzetten? Wordt de criminaliteit iets hoger hoor.
Ik zou iig niet willen ruilen, denk dat ze meer doet dan 90% van wat hier op het forum zit, zo vrijblijvend is het allemaal niet.
- HansD
Het is ook niet exact te meten. Geef anders maar even duidelijk aan wat een president kost en oplevert tov de monarchie. En dan niet een linkje van het republikeins genootschap. "Goodwill' zoals Robin het omschrijft is nu eenmaal niet exact te meten. Ik ben geen monarchist maar zie niet direct een geweldige verbetering als we naar een president gaan en dan geef ik de uitstraling van een koningshuis in het buitenland voorlopig de voorkeur.Het feit dat niemand dit duidelijk kan aangeven en het blijft bij 'ze zeggen' etc zegt al genoeg.
@Michel heeft links het weer eens gedaan? Als we dan toch simplistisch bezig gaan, waarom heeft het meest rechtse kabinet ooit dit dan niet aangepast? Wie is de baas van al die zogenaamde linkse ambtenaren? Dat is toch Kamp van de VVD? Hij gaat toch ook over de budgetten en het beleid?
-
Robin
Meen je dat nou? Wat zij doet?Luco schreef: Tjongejonge, iemand heeft het weer financieel iets beter dan een ander en wordt gelijk voor uitkeringstrekker uitgemaakt![]()
Zullen we dan iedereen die niks bijdraagt de uitkering van stopzetten? Wordt de criminaliteit iets hoger hoor.
Ik zou iig niet willen ruilen, denk dat ze meer doet dan 90% van wat hier op het forum zit, zo vrijblijvend is het allemaal niet.
Dooddoener Luco. Lees mijn betoog hierboven. Om mij heen hoor ik alleen maar afgunst en jaloezie betr die grootverdieners en hun bonussen. Ik betrek dan altijd Trix erbij, maar vreemd genoeg is die onschendbaar in de ogen van die figuren die die grootverdieners met de grond gelijk maken. Ik noem dat niet alleen dom, maar hypocriet.
- Marius
Excuses, ik was niet duidelijk genoeg. Ik ben ook niet voor een president. Oh, en ben ook geen republikein.HansD schreef:Het is ook niet exact te meten. Geef anders maar even duidelijk aan wat een president kost en oplevert tov de monarchie. En dan niet een linkje van het republikeins genootschap. "Goodwill' zoals Robin het omschrijft is nu eenmaal niet exact te meten. Ik ben geen monarchist maar zie niet direct een geweldige verbetering als we naar een president gaan en dan geef ik de uitstraling van een koningshuis in het buitenland voorlopig de voorkeur.Het feit dat niemand dit duidelijk kan aangeven en het blijft bij 'ze zeggen' etc zegt al genoeg.
- Marius
Ik zie parallelen met de euro munt. Volgens politici 'ook zo goed voor ons', 'moeten we aan mee doen anders staat NL buiten spel', etc etc. Uiteindelijk kost het alleen maar geld en veroorzaakt een hoop ellende.
-
OnlineLuco
Jij vind het een dooddoener, maar lekker makkelijk he, oordelen over een ander terwijl je niet eens weet wat ze wel en niet doet.Robin schreef:Meen je dat nou? Wat zij doet?Luco schreef: Tjongejonge, iemand heeft het weer financieel iets beter dan een ander en wordt gelijk voor uitkeringstrekker uitgemaakt![]()
Dooddoener Luco. Lees mijn betoog hierboven. Om mij heen hoor ik alleen maar afgunst en jaloezie betr die grootverdieners en hun bonussen. Ik betrek dan altijd Trix erbij, maar vreemd genoeg is die onschendbaar in de ogen van die figuren die die grootverdieners met de grond gelijk maken. Ik noem dat niet alleen dom, maar hypocriet.
Ze heeft geen enkele vrijheid, moet alles verantwoorden.
Kan nooit eens onbekommerd een wandelingetje of fietstochtje maken.
En zo zijn er veel meer dingen die ze niet kan en mag.
Zou jij dat werk willen doen?
Nee lekker erover zeiken das veel leuker toch
-
Robin
Morgen gaat 't Duitse Hof bepalen of de steun aan Griekenland door D onwettig/ongrondrechtelijk is. SDat wordt spannend, Duitsland is nogal 'n gulle gever.Marius schreef:Ik zie parallelen met de euro munt. Volgens politici 'ook zo goed voor ons', 'moeten we aan mee doen anders staat NL buiten spel', etc etc. Uiteindelijk kost het alleen maar geld en veroorzaakt een hoop ellende.
Hoedanook, met de euro is er no way back ben ik bang.
We weten allemaal wie de euro heeft bedacht, een p,laatsgenoot van Andre Hielke en mij. Met zo'n schat van 'n weduwe ook. Zo begaan met alles.
-
Robin
LOL, je valt altijd in herhaling. En dat vetgedrukte: Hierboven begin je weer over dat de gemiddelde DFer ongeveer geen poot uitsteekt tov wat zij doet. Heb je dat zelf wel in de gaten man?Luco schreef:[Jij vind het een dooddoener, maar lekker makkelijk he, oordelen over een ander terwijl je niet eens weet wat ze wel en niet doet.
- Marius
A: dit kan niet aangepast worden, zie mijn eerdere opmerking over de monarchieHansD schreef:@Michel heeft links het weer eens gedaan? Als we dan toch simplistisch bezig gaan, waarom heeft het meest rechtse kabinet ooit dit dan niet aangepast? Wie is de baas van al die zogenaamde linkse ambtenaren? Dat is toch Kamp van de VVD? Hij gaat toch ook over de budgetten en het beleid?
B: een ieder die de politiek een beetje volgt zal moeten toegeven dat er eigenlijk niet meer zoiets als rechts bestaat in de NL politiek, de PVV misschien hier en daar nog nagelaten.
- HansD
Wat voor vorm ben je dan voor? Er zal toch een iemand moeten zijn -op de een of andere manier- die NL in het buitenland vertegenwoordigd. Meer smaken dan een monarchie of republiek ken ik zo 1,2,3 niet tenzij je een dictatuur voorstaat, en dat geeft weer andere problemenExcuses, ik was niet duidelijk genoeg. Ik ben ook niet voor een president.
Zo bedoelde ik het ook niet maar er staat me iets bij dat het republikeins genootschap eens een berekening hiervan heeft gemaakt. Maar dat kun je nu niet echt een onafhankelijke bron noemen.Oh, en ben ook geen republikein.
- Marius
Tja, als het zo doorgaat denk ik niet niet dat een nederlandse belastingslaaf zich heel anders voelt. Maar die moet dan ook nog eens een deel van zijn/haar arbeidsopbrengst onder dwang afstaan aan mensen die (hopelijk bewust) andere keuzes gemaakt hebben waardoor ze geen mogelijkheden meer zien om te werken.Luco schreef:Jij vind het een dooddoener, maar lekker makkelijk he, oordelen over een ander terwijl je niet eens weet wat ze wel en niet doet.Robin schreef:Meen je dat nou? Wat zij doet?Luco schreef: Tjongejonge, iemand heeft het weer financieel iets beter dan een ander en wordt gelijk voor uitkeringstrekker uitgemaakt![]()
Let wel ik bedoel uiteraard niet de gehandicapten ed.
- HansD
Tuurlijk kan dat. Als het kabinet dat afspreekt kan het.A: dit kan niet aangepast worden, zie mijn eerdere opmerking over de monarchie
Dit bedoel ik. Alles wat niet PVV of extremer is wordt als links beschouwd. Dan is het lekker makkelijk bashen op links als je daarmee bijna het gehele politieke spectrum in NL bedoeld. Aan de andere kant worden PVDA, GL, D'66, CDA en SP wel op een -linkse- hoop gegooid terwijl die toch behoorlijk wat verschillende politieke opvattingen hebben ipv een zogenoemde gemene linkse deler.B: een ieder die de politiek een beetje volgt zal moeten toegeven dat er eigenlijk niet meer zoiets als rechts bestaat in de NL politiek, de PVV misschien hier en daar nog nagelaten.
De PVV en SP komen meer met elkaar overeen qua opvattingen dat SP met PVDA of GL.
- Snipe
Nou, liever niet: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... squo.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Robin schreef:dan ook opbokke met het koningshuis.
Of verstoort zo'n artikel jullie discussie?
-
OnlineLuco
Maar zou jij dat werk willen doen?
Dat was al drie keer de vraag.
Ik zie alleen maar weer zeiken voorbijkomen zonder de vraag te beantwoorden.
En er zijn ook zat zogenaamde gehandicapten die misbruik maken van de regels betreffende uitkeringen, moeten we dan alle uitkeringen maar afschaffen??
Dat was al drie keer de vraag.
Ik zie alleen maar weer zeiken voorbijkomen zonder de vraag te beantwoorden.
En er zijn ook zat zogenaamde gehandicapten die misbruik maken van de regels betreffende uitkeringen, moeten we dan alle uitkeringen maar afschaffen??
- HansD
Dat onderzoek kende ik niet Snipe. Of de cijfers kloppen weet ik niet maar het argument van de stabiliteit heb ik meerdere keren aangegeven. Aardig dat mensen die blijkbaar intelligent zijn dat ook kunnen onderbouwen met cijfers ipv mijn gevoel