Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 05 sep 2011, 10:43

Tja, hij maakte zich wel erg druk in dat filmpje....

Maar het feit dat hij nu dood is geeft wel aan dat ie gelijk heeft gehad he.

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2011, 10:48

Dik 2 jaar geleden hebben 2 Bulgaren bij mij ingebroken in m'n winkel. Was 'n zeer grote kraak.

Ik krijg wekelijks van onze federatie in ons vakgebied info/tips betreffende aflegging(dus het kijken naar hoe te overvallen/inte breken) met daarbij bewakingscamerafoto's etc van collega's van mij. Het zware werk dus.
Denk aan Opsporing Verzocht.

99/100 = oostblok/roma//niet EU/Niet Nederlands. Geen geintje. Daarbij zijn dief Henk en junk Piet verworden tot Peppi & Kokki ben ik bang.

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2011, 10:54

Is ook niet geheel onlogisch.
Ben je oostblokker en heb je geen kloot, en je kijkt wat verder dan je neus lang is dan is Nederland een prachtig land om je slag te slaan. Heb je pech en wordt je gepakt ? Dan krijg je een warm celletje met internet en televisie.. Dat is gewoon een 5 sterrenhotel in vergelijking met het thuisfront.

Vriendin van me gaat/ging regelmatig richting een berggebied in Polen..
Dat is echt gewoon ff 100 jaar terug in de tijd.. Daar kun je 's nachts gewoon het land in om tussen de varkens in een schijthok je ding te doen.. Wassen gebeurd daar nog in een ijzeren kan.. Die mensen hebben daar geen drol.

En als je dan met je matties wat wil ondernemen, omdat neef Igor die in Nederland ( zwart ) werkzaam is in de landbouw en toch wel mogelijkheden ziet.. Lukt het dan zit je eeuwig goed in je thuisland.. Lukt het niet, dan ga je er nog niet op achteruit..

Win win situatie ! Altijd doen natuurlijk....

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2011, 10:56

Robin schreef:Tja, hij maakte zich wel erg druk in dat filmpje....

Denk niet dat je het zo simpel kan stellen, volgens mij is die doodgeschoten door een nederlandse idioot.
En niet door een moslim ofzo.

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2011, 10:58

Luco schreef:
Robin schreef:Tja, hij maakte zich wel erg druk in dat filmpje....

Denk niet dat je het zo simpel kan stellen, volgens mij is die doodgeschoten door een nederlandse idioot.
En niet door een moslim ofzo.
Een linkse idioot. Same story. :D

DVH, zo zit ik zelf ook vaak te denken, klopt, maar dat rechtvaardigt de daden nog steeds niet. Punt.

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2011, 11:03

Eens.
Echter, sla de geschiedenisboeken maar open. Slechte mensen hou je altijd.
En om het even terug te koppelen naar Pim. Zo'n man veranderd niks.
Heb nou niet de illusie dan deze man de redder van NL is ( was.. )
Criminaliteit zal blijven bestaan zolang er mensen zijn. Daar veranderd de politiek helemaal niks aan.

Een illusie.

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2011, 11:09

Klopt dvh. Wij waren dus 'slachtoffer'van zo'n inbraak , dat gaat je(ook al zijn we verzekerd) mentaal en ook financieel niet in de kouwe kleren zitten. (Je weet 't he verzekeraars....)Het makkelijk praten van de mensen aan de kantlijn(jij niet, maar in 't algemeen) ten spijt

Betr Pim, nee tuurlijk was/is ie niet de redder van NL.
Zo zag ik 'm niet, ik zag 'm als 'n persoon die de boel fris en duidelijk uitlegde, ook stemming maakte(...) , maar wel 'n groots hart had(heb ik't idee), waarbij hij in dit laatste filmpje inderdaad wat overdreven overkomt ja. Zou nooit op 'm hebben gestemd eigenlijk, maar m'n sympathie had ie wel op 1 of andere manier. Wél heb ik vaak gedacht: Man, jouw uitleg over de gang van zaken is wel goed zo, wat haal je je op de hals door in de politiek /hol vd leeuw te gaan.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2011, 07:40

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... ptabel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Moet kunnen.......... :jenna:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2011, 09:42

Inderdaad aanpakken die misbruikers, ik kwam destijd ook wel eens van dat "volk" tegen met/bij auto's die ik verkocht en de praatjes die dan los kwamen die aardig wat geld wegsluisden naar huizen in hun "vaderland"

stond er destijds niet zo bij stil, maar als je dingen dan wat anders gaat bekijken en wat meer analyseren (was allemaal al lang geleden toen ik nog makkelijk van men auto's af kwam :lol: ) ging ik daar jaren later wel over nadenken, vooral als je weet dat het leven ook veelal goedkoper was daar en ze echt mooie huizen bouwden voor hun in NL afhandig gemaakte gelden (de "goede" eerlijke mensen daargelaten)

der is al zeer veel misbruik van de Nederlandse staat gemaakt, vroeger ook heel veel met kinderen zogenaamd en dat geld ging dan direct naar Turkije of Marokko of dan Suriname om wat landen te noemen, zonder al te veel controle...
zelfs in NL destijds onlangs nog in het nieuws met uitkeringen naar mensen die ze niet eens konden traceren e.d. dan denk je toch hallo! word eens wakker.

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2011, 09:49

Michel P schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... ptabel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee moet niet kunnen. Opsporen en aanpakken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 sep 2011, 10:31

HansD schreef:
Michel P schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... ptabel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nee moet niet kunnen. Opsporen en aanpakken.
Oppakken bedoel je. Fraude is imo gewoon een misdrijf (in de zin van oplichting) en daar hoort netjes een celstraf bij.

Maar zover komt het vast niet..... klassenjustitie op basis van afkomst.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 10:35

Ik dacht inderdaad altijd zo. Opppakken die lui. De laatste tijd ik heb meer van: Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen en Gij zult niet stelen, want de overheid duldt geen concurrentie. Dit zal altijd zo blijven. Lullig is 't wel. En 'wij' betalen voor 'hun', bladiebla. Ach. Wat ken 't skeele. :piraatje:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 sep 2011, 10:44

Robin schreef:Ach. Wat ken 't skeele. :piraatje:
Veel, maar wat kan je er aan doen, dat is de vraag :D Volgens mij helemaal niks, noppes, nada.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 11:06

Maus335i schreef:
Robin schreef:Ach. Wat ken 't skeele. :piraatje:
Veel, maar wat kan je er aan doen, dat is de vraag :D Volgens mij helemaal niks, noppes, nada.
Mee eens. Herinnert u zich januari 2010 nog met de ramp op Haiti? Dik 100 miljoen naar de kloten. Lache.
Dat soort zinloos gespeel met centen van iemand anders moet aangepakt worden. :cool:

HansD

Bericht door HansD » 06 sep 2011, 12:45

Oppakken bedoel je.
Dat is een deel van aanpakken dus ja, dat bedoel ik. Net zoals terugbetalen en het verliezen van het recht op uitkering (bij bewuste fraude en/of zware gevallen). Deze twee zaken zullen waarschijnlijk slecht te combineren zijn maar anders betalen 'we' het alsnog zelf terug.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 sep 2011, 13:01

oppakken kost de gemeenschap weer veel geld denk ik?

aanpakken dat moet je zeker met een goed plan, bv net als tegenwoordig bij criminelen "hun" eigendommen afpakken en verkopen, als eigen huis/auto/vrouw :wink: anyway "hun" dingen verkopen als eerste met de opbrengst daarvan heb je al een deel terug, dan strengere eisen stellen aan dat soort mensen oid?

allemaal ook best moeilijk lijkt me...maja kijk eens bij al die witte boord "criminelen" die doen het "legaal" illegaal op sluikse manieren en dan met hele grote bedragen of incompetente figuren die vele miljoenen over de brug gooien en dan bij uitzondering 'sorry" zeggen en ach dan ist weer goed in NL :ongeveer als:

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2011, 13:06

HansD schreef:
Oppakken bedoel je.
Dat is een deel van aanpakken dus ja, dat bedoel ik. Net zoals terugbetalen en het verliezen van het recht op uitkering (bij bewuste fraude en/of zware gevallen). Deze twee zaken zullen waarschijnlijk slecht te combineren zijn maar anders betalen 'we' het alsnog zelf terug.
+1 maar helaas is het vaak een taakstrafje...........

Zal verder maar niet schrijven wat ik vind van dit soort volk...................

Michel

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2011, 13:17

Michel P schreef:
HansD schreef:
Oppakken bedoel je.
+1 maar helaas is het vaak een taakstrafje...........

Zal verder maar niet schrijven wat ik vind van dit soort volk...................

Michel
Ja, het dilemma is natuurlijk hoe je een steunfraudeur terug moet laten betalen?
Meestal hebben ze helemaal niks, nada, noppes.
Hoe wil je daar dan geld van vangen??

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 sep 2011, 13:30

Luco schreef:Ja, het dilemma is natuurlijk hoe je een steunfraudeur terug moet laten betalen?
Als ze geen geld hebben gewoon jaartje (of langer) opsluiten en iets terug laten doen voor de maatschappij. Ons wegenonderhoud is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, kunnen ze vast wel iets voor doen :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2011, 13:34

Maus335i schreef:
Luco schreef:Ja, het dilemma is natuurlijk hoe je een steunfraudeur terug moet laten betalen?
Als ze geen geld hebben gewoon jaartje (of langer) opsluiten en iets terug laten doen voor de maatschappij. Ons wegenonderhoud is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, kunnen ze vast wel iets voor doen :mrgreen:
Dat opsluiten kost vermoedelijk meer dan niet opsluiten, kunnen we daar weer over klagen, dat het zoveel kost, hoe je het ook wend of keert.
De werkende draait er weer voor op.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 06 sep 2011, 13:36

Gewoon inhouden op de uitkering, tot het verschuldigde bedrag gecompenseerd is.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2011, 13:38

Robertdj schreef:Gewoon inhouden op de uitkering, tot het verschuldigde bedrag gecompenseerd is.
Ja en dat kan dus niet he.
Iedereen heeft hier namelijk recht op een minimum bestaansrecht en daar hoort een uitkering bij.
Natuurlijk kan je zover het is toegestaan om te korten op die uitkering, maar dat zal dan weer fraude in de hand werken, men wil toch eten enzo he.
Het is allemaal niet zo simpel.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 15:30

Luco schreef:
Robertdj schreef:Gewoon inhouden op de uitkering, tot het verschuldigde bedrag gecompenseerd is.
Iedereen heeft hier namelijk recht op een minimum bestaansrecht en daar hoort een uitkering bij.
Natuurlijk kan je zover het is toegestaan om te korten op die uitkering, maar dat zal dan weer fraude in de hand werken, men wil toch eten enzo he.
Mee eens, maar de grootste uitkeringstrekker van NL mag van mijn part wel ietsje gekort worden. Trix dus.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2011, 15:44

Robin schreef:
Luco schreef:
Mee eens, maar de grootste uitkeringstrekker van NL mag van mijn part wel ietsje gekort worden. Trix dus.
die werkt er tenminste wel voor ;)

vorige week in de telegraaf, voorbeeld van een alleenstaande vrouw met kind in r'dam werkeloos en door alle uitkeringen en toelslagen had ze 30K netto per jaar te besteden, dat is gewoon ff fucking 2.500 netto per maand met niks doen :shock:

de meeste nedelanders houden dan niet eens over aan hun 40 uurige werkweek.... hoe scheef wil je het hebben!!

sociaal systeem is prima maar hou het aub ook sociaal voor de werkende mensen.... :bag:

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 15:54

@Martijn, dat laatste verhaal van die moeder is uiteraard je reinste waanzin, logisch.

Trix werkt er voor om dat puiblieke opinie dat eist/wil. Ze is een regent. Als 't aan haar lag deed ze niks/hoefde ze niks(meer) te doen, net als d'r voorouders, al haar sociale verhalen en bemoeienisen met 'het volk'ten spijt. Het liefst zou ze de hele dag kunstzinnig doen/schilderen. :kikker:

Plaats reactie