Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- yorick
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Hangt sterk af van de bestuurder. Werd laatst ingehaald door de taxi bij brunchen en in galgenkopf was hij nog in het zicht.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
M5 moet wel machtig geweest zijn. Heb ze vaak zien rijden, maar helaas nooit meegereden.Ruben schreef:65 euro is een koopje, maar wat ik ervan gezien heb gingen ze met de M5 vele malen heftiger rond.. Dat zou voor mij op het moment de reden zijn om het niet vooraf te boeken. Maar wie weet als het zo op je pad komt![]()
Is er nog een beetje gedrift of voornamelijk strak rond gegaan?
Er is niet gedrift toen ik mee reed, dus vooral strak gereden.
Vanavond zelf weer een rondje gedaan. Prachtig mooi weer, dus lekker met open kap. Maar zelfs op een maandag was het druk. Is het ooit rustig eigenlijk met TF?
Had wel een moment van schrik. Bij de start had ik zo'n Swift huurauto achter me die ik bij Tiergarten voorbij liet. Alleen mijn auto loopt harder en op het stuk na Flugplatz liep in, maar kwam toch pas net voor Schwalbenschwans(sp?) naast hem. Maar links zit zo'n verradelijke bult waar ik geen rekening mee had gehouden. De auto raakte wat in onbalans. Op zich was er niks aan de hand, maar in Aremberg was net een auto gecrasht en stonden ze daar te vlaggen. De Elise voor me ging in de ankers, en ik was dus net over die bult en ging toen iets te spontaan ook vol in de ankers vanwege de gele vlaggen, waardoor de auto even volledig onbstuurbaar leek en wat leek weg te breken. Gelukkig weten te herstellen, maar ik snap nu wel waarom er zoveel auto's afgaan, het kan zo gebeurd zijn. En zeker op zon'n droge baan met heel mooi weer moet je (ik) oppassen niet té enthousiast te worden.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Je bedoelt niet Schwalbenschwans maar Schwedenkreuz. Vernoemd naar dat stenen kruis wat er daadwerkelijk ook staat naast de baan. En als je met die "hobbel" geen rekening hebt gehouden zou ik ff een boekje over de baan gaan lezen. Die "hobbels" zijn belangrijker voor je balans dan bochten.

Laatst gewijzigd door steve smith op 05 sep 2011, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
steve smith schreef:Je bedoelt niet Schwalbenschwans maar Schwedenkreuz. Vernoems naar dat stenen kruis wat er daadwerkelijk ook staat naast de baan. En als je met die "hobbel" geen rekening hebt gehouden zou ik ff een boekje over de baan gaan lezen. Die "hobbels" zijn belangrijker voor je balans dan bochten.
Ik denk dat je de "no no no " bobbel bedoelt
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Steve, ja stom, Schwedenkreuz is het inderdaad, al moet ik zeggen nog nooit dat me dat kruis nooit opgevallen is. Of was dat alleen vroeger, zoals op die foto?
Ik ken ook niet elke bobbel of kuil, zeker niet, maar voor die was ik ooit wel gewaarschuwd. Dit was me 24e rondje en nooit eerder aan die kant daar gezeten. Kwam puur door die auto, maar die had ik daar nooit voorbij moeten gaan.
Les geleerd.
Ik ken ook niet elke bobbel of kuil, zeker niet, maar voor die was ik ooit wel gewaarschuwd. Dit was me 24e rondje en nooit eerder aan die kant daar gezeten. Kwam puur door die auto, maar die had ik daar nooit voorbij moeten gaan.
Les geleerd.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ehm, Hielke zal het er niet mee eens zijn maar: Als je op de "vermogen" stukken (einde SX, bovenaan Kesselchen tot vlak voor Hohe Acht) heel zachtjes inloopt op iemand die je elders op de baan inhaalt heeft het geen zin er langs te gaan. Je rijdt namelijk in de weg zodra het weer bochtig wordt.
Om dezelfde rede laat ik vanaf Angstcurve tot Hohe Acht ook geen dikke spul langs de Alfa als het niet hard aan komt. Als je op die plekken aan met iets diks aan komt kruipen kom je dat namelijk puur op vermogen, en heb je de bochtsnelheid van een tractor. Als je bochtsnelheid op peil is kom je daar namelijk +30km/h/+100km/h in de binnenspiegel aanzetten en ben je er in een halve seconde voorbij en weg. Als ik zo'n prutser er langs laat vlak voor de Carroussel zit ik klem tot PG2, terwijl ik anders uit het zicht ben na Wippermann.
Om dezelfde rede laat ik vanaf Angstcurve tot Hohe Acht ook geen dikke spul langs de Alfa als het niet hard aan komt. Als je op die plekken aan met iets diks aan komt kruipen kom je dat namelijk puur op vermogen, en heb je de bochtsnelheid van een tractor. Als je bochtsnelheid op peil is kom je daar namelijk +30km/h/+100km/h in de binnenspiegel aanzetten en ben je er in een halve seconde voorbij en weg. Als ik zo'n prutser er langs laat vlak voor de Carroussel zit ik klem tot PG2, terwijl ik anders uit het zicht ben na Wippermann.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik snap je punt Steve. In dit geval heb ik de Swift niet meer in me buurt gehad en verdween steeds verder in me achteruitkijkspiegel. Als ik die in de bochtige gedeeltes weer voorbij had moeten laten gaan, zou ik er niet weer voorbij zijn gegaan.
Ik zit even te lezen en begrijp dat er vroeger in de apex zelf van Sx een hobbel zat, waar de nodige door gecrasht zijn.
Ik zit even te lezen en begrijp dat er vroeger in de apex zelf van Sx een hobbel zat, waar de nodige door gecrasht zijn.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Die zit er nog. Is een dip vlak voor de apex. Was vroeger hoger. Daarom vanaf insturen SX ook meteen een beetje gas erop om druk op je achterwielen te houden.MParallel schreef:Ik snap je punt Steve. In dit geval heb ik de Swift niet meer in me buurt gehad en verdween steeds verder in me achteruitkijkspiegel. Als ik die in de bochtige gedeeltes weer voorbij had moeten laten gaan, zou ik er niet weer voorbij zijn gegaan.
Ik zit even te lezen en begrijp dat er vroeger in de apex zelf van Sx een hobbel zat, waar de nodige door gecrasht zijn.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dan is het zeer waarschijnlijk die dip geweest, want nog tijdens het uitveren en de snelheid die ik had, moest ik flink sturen voor Sx, en toen dus direct in de remmen vanwege de crash. Normaal heb je een paar seconden meer om de auto weer te stabiliseren en aan te remmen voor Aremberg, maar nu was het remmen van een instabiele auto. Ik had de achterkant zomaar kwijt kunnen zijn.
Achteraf gewoon stom. Ik vond het al te link worden om zo vlak voor Sx nog daar links te rijden, terwijl je die normaal vanaf de rechterkant neemt. Ook absoluut de ideale lijn niet. Dat doen we dus niet meer.
Achteraf gewoon stom. Ik vond het al te link worden om zo vlak voor Sx nog daar links te rijden, terwijl je die normaal vanaf de rechterkant neemt. Ook absoluut de ideale lijn niet. Dat doen we dus niet meer.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik zou het zomaar niet eens met je kunnen zijn. Maar in dit geval wel. Als ze zich in de bochtige gedeeltes als een slak willen gedragen, dan moeten ze op de rechte stukken ook hun plaats weten.steve smith schreef:Ehm, Hielke zal het er niet mee eens zijn maar: Als je op de "vermogen" stukken (einde SX, bovenaan Kesselchen tot vlak voor Hohe Acht) heel zachtjes inloopt op iemand die je elders op de baan inhaalt heeft het geen zin er langs te gaan. Je rijdt namelijk in de weg zodra het weer bochtig wordt.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dit is ook precies waarom de motoren een doorn in het oog van de autorijders zijn. Snel op rechte stuk, maar langzaam door de bochten. Prima als een motor je op een recht stuk voorbij blaast, maar in de volgende bochtige stukken wil je daar niet achter moeten hangen. Nouja echt erg is het niet, blijft TF natuurlijk, maar fijn is anderssteve smith schreef:Ehm, Hielke zal het er niet mee eens zijn maar: Als je op de "vermogen" stukken (einde SX, bovenaan Kesselchen tot vlak voor Hohe Acht) heel zachtjes inloopt op iemand die je elders op de baan inhaalt heeft het geen zin er langs te gaan. Je rijdt namelijk in de weg zodra het weer bochtig wordt.
Om dezelfde rede laat ik vanaf Angstcurve tot Hohe Acht ook geen dikke spul langs de Alfa als het niet hard aan komt. Als je op die plekken aan met iets diks aan komt kruipen kom je dat namelijk puur op vermogen, en heb je de bochtsnelheid van een tractor. Als je bochtsnelheid op peil is kom je daar namelijk +30km/h/+100km/h in de binnenspiegel aanzetten en ben je er in een halve seconde voorbij en weg. Als ik zo'n prutser er langs laat vlak voor de Carroussel zit ik klem tot PG2, terwijl ik anders uit het zicht ben na Wippermann.
- EmielS60
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
MParallel schreef:Steve, ja stom, Schwedenkreuz is het inderdaad, al moet ik zeggen nog nooit dat me dat kruis nooit opgevallen is. Of was dat alleen vroeger, zoals op die foto?
Kruis staat er nog, maar als het goed is heb je weinig tijd om daar om je heen te kijken daar..
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik had een weekend schoonfamilie van zuslief op sleeptouw door de Eifel. Zaterdag veel mooie wegen gepakt op de weg richting Ring. Het was poepie-heet en inderdaad waren er irritant veel wespen. Broertje gestoken dus die was de rest van het weekend in de ban van de wesp
. In de avond naar een hotel gegaan gelegen aan de Rijn in het plaatsje Andernach (40 min van de Ring). Mooi historisch stadje en een goed hotel (Hotel zum Anker). In de avond was er een cultuurnacht dus we konden nog wat opsnuiven van de sfeer.
De volgende dag terug naar de Ring gereden. Op het moment dat ik de metgezellen net zover had gekregen om een rondje achter mij aan te rijden over de baan voor de felbegeerde sticker gebeurde net dat dodelijke ongeval. Dame van de kaartjesverkoop had het over 3-4 uur sluiting en wellicht helemaal niet meer open. Dus toen maar naar Ring°werk.
In de middag uiteindelijk toch nog een rondje gedaan met de familie op sleeptouw. Dat was maar van korte duur want ze waren bij Fuchsrohe nergens meer te bekennen. Het was ook enorm druk op dat moment dus op een gegeven moment waren ze overspoeld door inhalende auto's. Wachten en rechts hangen werkt niet met zoveel verkeer dus toen maar volle bak naar de eindstreep gereden. Inmiddels had Tom me ook al ingehaald met de Clio. Zag er goed uit. Stephane zaterdag nog zien rijden en Ruben op een haar na nog net een afslag zien pakken. 328ivert meerdere keren gezien.
Ik weet na dit weekend wel 1 ding, Ring°werk valt enorm tegen. € 19,00 voor eigenlijk teleurstellend weinig vermaak. Een paar racers, F1 paviljoen, de helft van de 'show-me-how-it-works' kastjes werken niet, je betaald voor een achtbaan die nooit open is gegaan en de simulators zijn van lachwekkend laag niveau. Toppunt van leedvermaak was de lame-ass 'shooter'. Daar zul je me dus niet meer zien.
Het is dat er nog wat interessante stands van motoren waren maar anders hoefde ik in heel die Erlebnis-welt niet te zijn.
De volgende dag terug naar de Ring gereden. Op het moment dat ik de metgezellen net zover had gekregen om een rondje achter mij aan te rijden over de baan voor de felbegeerde sticker gebeurde net dat dodelijke ongeval. Dame van de kaartjesverkoop had het over 3-4 uur sluiting en wellicht helemaal niet meer open. Dus toen maar naar Ring°werk.
In de middag uiteindelijk toch nog een rondje gedaan met de familie op sleeptouw. Dat was maar van korte duur want ze waren bij Fuchsrohe nergens meer te bekennen. Het was ook enorm druk op dat moment dus op een gegeven moment waren ze overspoeld door inhalende auto's. Wachten en rechts hangen werkt niet met zoveel verkeer dus toen maar volle bak naar de eindstreep gereden. Inmiddels had Tom me ook al ingehaald met de Clio. Zag er goed uit. Stephane zaterdag nog zien rijden en Ruben op een haar na nog net een afslag zien pakken. 328ivert meerdere keren gezien.
Ik weet na dit weekend wel 1 ding, Ring°werk valt enorm tegen. € 19,00 voor eigenlijk teleurstellend weinig vermaak. Een paar racers, F1 paviljoen, de helft van de 'show-me-how-it-works' kastjes werken niet, je betaald voor een achtbaan die nooit open is gegaan en de simulators zijn van lachwekkend laag niveau. Toppunt van leedvermaak was de lame-ass 'shooter'. Daar zul je me dus niet meer zien.
Het is dat er nog wat interessante stands van motoren waren maar anders hoefde ik in heel die Erlebnis-welt niet te zijn.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Joy bedoel je mij met 328ivert? Ik heb op een forum (deze?) heel kort even die nick gehad, maar niemand kent de afkorting vert voor convertible en dacht iedereen dat ik Evert heette.
Dat "Erlebniswerld" valt idd erg tegen. Leuk om 1x te kijken, maar niet voor dat geld. Je kan overigens wel een tweede gratis kaartje halen aan de balie vanwege de gesloten achtbaan. Maar ja ik was er in 2009 en die achtbaan is nog steeds dicht, ik verwacht ook niet dat ie ooit open gaat. Toch wel jammer, want op zich moet er best wat te maken zijn van dat Ring•Werk. Ben als klein jochie in 1990 bij het oude museum geweest, maar daar weet ik amper nog wat van.
Vandaag maar even een dagje niet naar de baan geweest. Dan wil ik altijd meteen weer rijden, maar ik zit hier nog een hele tijd en dan wordt het wat te gortig allemaal, en het is zo verslavend. En ik wil oog nog 2 sessies op de GP Strecke doen.
Dat "Erlebniswerld" valt idd erg tegen. Leuk om 1x te kijken, maar niet voor dat geld. Je kan overigens wel een tweede gratis kaartje halen aan de balie vanwege de gesloten achtbaan. Maar ja ik was er in 2009 en die achtbaan is nog steeds dicht, ik verwacht ook niet dat ie ooit open gaat. Toch wel jammer, want op zich moet er best wat te maken zijn van dat Ring•Werk. Ben als klein jochie in 1990 bij het oude museum geweest, maar daar weet ik amper nog wat van.
Vandaag maar even een dagje niet naar de baan geweest. Dan wil ik altijd meteen weer rijden, maar ik zit hier nog een hele tijd en dan wordt het wat te gortig allemaal, en het is zo verslavend. En ik wil oog nog 2 sessies op de GP Strecke doen.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik ben nog nooit in dat vernieuwde RingWerk geweest. Wil het wel een keer zien, maar gezien alle reacties zal ik er maar weinig van verwachten 
Die achtbaan moet toch niet zo'n punt zijn om draaiend te krijgen anno 2011? Denk dat als ze daar wat werk van maken dat er meer toeristen komen. Nu komen ze idd niet omdat ze moeten betalen voor iets dat niet werkt.
Die achtbaan moet toch niet zo'n punt zijn om draaiend te krijgen anno 2011? Denk dat als ze daar wat werk van maken dat er meer toeristen komen. Nu komen ze idd niet omdat ze moeten betalen voor iets dat niet werkt.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Knap brommer rondje met een GyroCam om het vast te leggen...
- Downforce Hans
- Berichten: 12615
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
FreudeamFahren schreef:Knap brommer rondje met een GyroCam om het vast te leggen...
Is dit niet al een paar weken geleden gepost?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Zag hem er zo niet tussen staan. Enige brommerrondje dat ik zo tegen kwam was met een tellertje in beeld. Mocht het toch een dubbelpost zijn: shit happens.
- Fabian
- Berichten: 7283
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Geen heel spannend rondje, een mooi rondje op een terughoudend veilig tempo.
Wordt niet echt aanvallend gereden, mooi touristenrondje zou het zijn
Wordt niet echt aanvallend gereden, mooi touristenrondje zou het zijn
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Snelheidseffect is wel weg met zo'n camera die horizontaal blijft. Jammer.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wuh wat, vindt je? Heb ff wat andere onboard motor filmpjes op de Ring gezocht en kan niet zeggen dat ik het iets vind uitmaken. Op sommige momenten vind ik dit gyrocam filmpje zelfs meer snelheidseffect hebben. Je kan in dat gyrocam filmpje veel beter zien hoe schuin hij precies gaat tov het wegdek dan in de filmpjes waar heel de motor schuin gaat. Heb overigens geen fatsoenlijk filmpje kunnen vinden die ongeveer hetzelfde point-of-view had als het gyrocam filmpje.Ruben schreef:Snelheidseffect is wel weg met zo'n camera die horizontaal blijft. Jammer.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dit maakt dus toch merkbaar wat uit? Het klinkt zo verwaarloosbaar, die 0,22 omwenteling minder.Knot schreef:Oke, maar dat verklaart ook wel waarom je onder die 8m30 duikt natuurlijk, je hebt best wel een acceleratievoordeel. Ik merkte dat al toen ik van 2,93 (std 328 overbrenging) naar 3,15 diff ging!
Ik heb juist net na jaren zoeken een origineel (2.93) 328i LSD weten te vinden.
- Knot
- Berichten: 40921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ze zijn er wel idd, maar bijna niemand heeft die optie toen genomen.
- MParallel
- Berichten: 8930
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Vandaar dat het 4 jaar zoeken heeft gekostKnot schreef:Ze zijn er wel idd, maar bijna niemand heeft die optie toen genomen.
Maar die 3.15 t.o.v. 2.93 is echt al merkbaar? Bedoelde meer dat ik misschien beter dan gewoon een 3.15LSD had kunnen scoren, die vrij makkelijk te krijgen zijn.
- Knot
- Berichten: 40921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Toen ik mijn auto net gekocht had (dik 2 jaar terug alweer) vond ik de 2,93 ideaal, lekker 120 op de teller met 2800 toeren, 240 nog lang niet op maximaal toerental etc, dik over de 100 in zn 2.
Met 3,15 net geen 100 in 2, 3200 toeren bij 120 op de klok, en bij 245 teller de begrenzer in bij 6550rpm. Maar met driften in zn 3 merk je met name dat de auto veel makkelijker oppakt, zelfde voor acceleratie, gewoon net even wat meer bij de les als je een tussensprintje trekt. Voor snelwegkilometers echter zou ik 100% voor het lange diff gaan!
Met 3,15 net geen 100 in 2, 3200 toeren bij 120 op de klok, en bij 245 teller de begrenzer in bij 6550rpm. Maar met driften in zn 3 merk je met name dat de auto veel makkelijker oppakt, zelfde voor acceleratie, gewoon net even wat meer bij de les als je een tussensprintje trekt. Voor snelwegkilometers echter zou ik 100% voor het lange diff gaan!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten
