liefst roestvrij of van het type wat wel tegen een stootje kan of zou kunnen zogezegd.
nu is de regel nog vanaf 25 jaar maar dat wordt gewijzigd elk jaar van 26 naar 27 naar 28 naar 29 tot uiteindelijk vanaf 30 jaar en ouder, 40 jaar en ouder is geheel wegenbelastingvrij.
Dit hoofdzakelijk uit kosten gronden en in mijn geval daar ik toch niet veel rijd zeg minder dan 10.000km
en het financieel anders allemaal niet meer te betalen valt.
Doch denk ik dat ook liefhebbers hier gebruik van kunnen maken, voor bv mensen die wel wat meer te besteden hebben doch zo'n leuke
classic sports car als bv 2de of 3de auto willen aanschaffen maar daarmee weinig rijden en het zo niet veel extra hoeft te kosten
aan vaste lasten, immers geen wegenbelasting en de verzekering van een klassieker meestal een stuk goedkoper is.
Zo kan de hobby wat betaalbaarder blijven, immers een goede/nette "klassieker" blijft z'n geld meestal wel waard bij goed onderhoud.
Mijn vraag aan jullie en voor jullie is deze, welke auto ( bij voorkeur sportauto's) met bouwjaren tot en met 1986 (ouder dan 25 jaar)
zijn "redelijk" betrouwbaar en "redelijk" roestvrij e.d.
Noem ook de voor en nadelen van dat type en bv waarom je die of dat soort auto's interessant vind en of goed.
voorwaarden:
--- bj t/m 1986 vanaf 2013 t/m 1987 and so on...
--- maximaal 30.000,-euro doch liever voor veel minder (betaalbaarder)
--- redelijk makkelijk zelf aan te sleutelen zijn
--- auto die je het hele jaar "goed" kan gebruiken
--- komt nog

auto's die me zo te binnen schieten kunnen bv zijn....
--- Porsche 911 af 1976 tot/met 1986 en jonger naar gelang de jaren verstrijken met de regeling,
die hebben redelijk wat verzinkt en dus redelijk roestvrij normaal gesproken.
verder redelijk betrouwbare motoren e.d.
Nadeel kan zijn, als je pech met de motor hebt zal het waarschijnlijk een aardige duit kosten
Aanschaf van zo'n Porsche is ook in de wat hogere klasse.
--- BMW E30 M3 nu nog van 1986 vanaf 2013 ook 1987 dat zijn de eersten en nu/straks belasting vrij.
aanschaf zit je in de middenklasse, de carros is over het algemeen vrij goed en redelijk vrij van roest.
Nadeel kan zijn, als je echt pech hebt en motor gaat stuk dan zijn het ook vaak aardige bedragen wat er bij komt kijken.
--- BMW E30 elk type die in de MRB vrijstelling valt is vrij "goedkoop" in aanschaf en onderhoud en redelijke carrosserie als je wat uitkijkt.
--- nou kom op mannen, laat eens wat horen welke auto's we nog meer kennen die aantrekkelijk kunnen zijn om als "goede"
klassieker op je oprit te mogen hebben staan, die tevens redelijk betrouwbaar zijn en de roestduivel redelijk
zouden kunnen weerstaan.
Foto's van die bak zijn welkom, ik plaats er ook een paar van de aangehaalde voorbeelden.
Lijkt me leuk een goed onderbouwt overzicht te krijgen van een voor 1986 snoepwinkel