Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 11:06

Wat jij nu doet, Rene, is gewoon haatzaaierij!

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2011, 11:33

Robin schreef:Wat jij nu doet, Rene, is gewoon haatzaaierij!
of iets onder ogen brengen? of repliceren?
haatzaaierij is niet goed...klinkt ook niet goed. :|

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 11:46

:D

Haatzaaierij, Theo van Gogh was daar goed in, vandaar dat ie ook niet meer leeft. Iets met eigen schuld dikke bult ofzo!

HansD

Bericht door HansD » 27 aug 2011, 12:20

Geweldig toch dat die haatzaaierij gewoon gepost mag worden op een internetforum. :D .

Ik zou de komende dagen wel eerst even door de gordijnen gluren als er aangebeld wordt voordat je opendoet, misschien staat er wel een jihadistisch moordcommando van 'die enge moslims' voor de deur :tong:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 aug 2011, 12:24

Robin schreef:Haatzaaierij, Theo van Gogh was daar goed in, vandaar dat ie ook niet meer leeft. Iets met eigen schuld dikke bult ofzo!
En daarmee zijn we aanbeland op de discussie waar de grens is van vrijheid van meningsuiting, en de vrijbrief tot moord blijkbaar.
TvG schopte tegen alle heilige huisjes, niet alleen Mo. Dat was zijn ding, en daar kon hij van vreten.
Een ongevaarlijke doorgesjeesde hippie, met een grote bek. Moest sterven omdat ajaan vinden te moeilijk was.

Zolang de tenen zo lang blijven, zal het "haatzaaien" doorgaan.
Net zo lang tot cartoons en wat spot gewoongoed zijn geworden, zonder dat er doden hoeven te vallen.
Dat is bij het christendom ook gelukt, dus waarom nu niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2011, 12:27

@HansD

:duh: en dan op naar de 7 maagden :duck:

heeft het verhaal toch nog een "happy end"

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 12:46

smiley schreef:
Robin schreef:Haatzaaierij, Theo van Gogh was daar goed in, vandaar dat ie ook niet meer leeft. Iets met eigen schuld dikke bult ofzo!
En daarmee zijn we aanbeland op de discussie waar de grens is van vrijheid van meningsuiting, en de vrijbrief tot moord blijkbaar.
TvG schopte tegen alle heilige huisjes, niet alleen Mo. Dat was zijn ding, en daar kon hij van vreten.
Een ongevaarlijke doorgesjeesde hippie, met een grote bek. Moest sterven omdat ajaan vinden te moeilijk was.

Net zo lang tot cartoons en wat spot gewoongoed zijn geworden, zonder dat er doden hoeven te vallen.
Mee eens. Ik denk dat bepaalde culturen zich gauwer 'gekwetst' VOELEN dan andere. Als ik Staphorsters of de paus op de hak neem, hoor je wat gemopper en 't leven gaat verder...

'We hebben nog 'n lange weg te gaan, dát kan ik je wél vertellen. Er wordt ook door de journalistiek/media met twee maten gemeten, die hebben angst om die andere cultuur aan te pakken, al geven ze dat nooit toe. En ze blijven maar RK/Gerefo bashen, want ze weten die doen geen vlieg kwaad. Makkelijk scoren. Beetje laf. Maar ja, ze willen niet vogelvrij verklaard worden, snap ik.
M'n moeder zei altijd: schelden doet niet zeer, maar vertel dat maar eens aan die Deense cartoonisten die daglijks in angst leven/leefden.

Ik heb geen idee hoe 'we' daar verandering in moeten brengen, maar vrijheid van meningsuiting is wel beperkt vind ik dan. Maar waar begint 't kwetsen als men de waarheid niet wil aanhoren:)

Luco

Bericht door Luco » 27 aug 2011, 12:53

Robin schreef:
smiley schreef:

Mee eens. Ik denk dat bepaalde culturen zich gauwer 'gekwetst' VOELEN dan andere. Als ik Staphorsters of de paus op de hak neem, hoor je wat gemopper en 't leven gaat verder...

'We hebben nog 'n lange weg te gaan, dát kan ik je wél vertellen. Er wordt ook door de journalistiek/media met twee maten gemeten, die hebben angst om die andere cultuur aan te pakken, al geven ze dat nooit toe. En ze blijven maar RK/Gerefo bashen, want ze weten die doen geen vlieg kwaad. Makkelijk scoren. Beetje laf. Maar ja, ze willen niet vogelvrij verklaard worden, snap ik.
M'n moeder zei altijd: schelden doet niet zeer, maar vertel dat maar eens aan die Deense cartoonisten die daglijks in angst leven/leefden.

Ik heb geen idee hoe 'we' daar verandering in moeten brengen, maar vrijheid van meningsuiting is wel beperkt vind ik dan. Maar waar begint 't kwetsen als men de waarheid niet wil aanhoren:)
Aan de andere kant is het ook zo dat we allemaal weten dat het zo is.
Dan ben je natuurlijk ook dom als je bewust constant op die tenen gaat trappen.
Niet dat het niet mag en moord is natuurlijk nooit goed te praten, alleen had men bv het iets genuanceerder kunnen brengen.
Een beetje rekening houden met elkaars gevoel kan geen kwaad, de meeste geloven doen dat ook wel, ook moslims, alleen merk ik hier dat die ook allemaal over een kam geschoren worden.

Kortzichtigheid en haatzaaierij ten top.
Maar natuurlijk alles doen om maar niet zelf in de spiegel te kijken, schelden en zeiken over anderen is veel makkelijker he.

RVV

Bericht door RVV » 27 aug 2011, 12:59

Schelden doet misschien niet zeer, maar je hoeft ook niet te schelden..

Indertijd had ik het indertijd mijn vrouw er regelmatig over.. die Theo van Gogh maken ze straks kapot.. zo geschiede..

Praat ik niks mee goed, maar uitdelen is ook incaseren..

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 13:00

Luco, snap ik en best mee eens. Maar waarom genuanceerder doen bij de één en de ander wél verrot schelden zonder dat er wat gebeurt. Zwart wit.

Ik heb 't al vaker gezegd, OF tegen elke cultuur/vorm van religie genuanceerder doen OF de hele teringzooi GELIJKWAARDIG verrot schelden:) Niet de ene cultuur boven de andere verheffen door tegen die eerste genuanceerder te doen.
Het liefste dus genuanceerder doen.Maar dat is theorie.
De middelen van die ene cultuur om ongenuanceerdheid aan te pakken is zo anders en zo ver van redelijkheid verwijderd dan die ongenuanceerdhheid waar 't allemaal mee begon.
Verre van in balans. Dus zeg 't maar.

@Rico, snap ik, maar een woord uitdelen en 'n mes incasseren gaat nergens over.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2011, 13:04

goed verwoord Robin.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 13:07

Ik las net dat Ali B(die ik feitelijk wel 'n sympathieke vent vind in z'n interviews) de term knuffelmarokkaan niet goed gevonden vindt(Hij knuffelde met Trix) , alsof (vind hij) een gewone Marokkaan te negatief klinkt en knuffelmarokkaan anders is dan Marokkaan, ofzo. :gek:

Anyway, ik ken hier verschillende eigenaren van Chinese restaurants. Eentje is 'n kennis van me. Ik zal voortaan oppassen hem 'ouwe afhaalchinees' te noemen.

Dat kwetst 'm blijkbaar.

Vanaf nu noem ik 'm 'ophaalchinees':)

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 13:13

Ik vroeg me dit ook af. Als je in Ulan Baator bent(hoofdstad van Mongolie). Drukke grote stad, verkeer zit altijd vast. Je wilt daar tussen 't vaststaande verkeer een zebra oversteken terwijl 'n inwoner van die stad je bijna van de sokken rijdt..Zie je 't voor je?

Mijn vraag: Mag je dan 'verrekte mongool' roepen, of gaat dat te ver? Is 'mongool' dan eleganter? Maar dat raakt ook niks, want dat snapt die vent zelf ook wel.

Moeilijke materie. :D

Luco

Bericht door Luco » 27 aug 2011, 13:16

Robin schreef:Luco, snap ik en best mee eens. Maar waarom genuanceerder doen bij de één en de ander wél verrot schelden zonder dat er wat gebeurt. Zwart wit.

Ik heb 't al vaker gezegd, OF tegen elke cultuur/vorm van religie genuanceerder doen OF de hele teringzooi GELIJKWAARDIG verrot schelden:) Niet de ene cultuur boven de andere verheffen door tegen die eerste genuanceerder te doen.
Het liefste dus genuanceerder doen.Maar dat is theorie.
De middelen van die ene cultuur om ongenuanceerdheid aan te pakken is zo anders en zo ver van redelijkheid verwijderd dan die ongenuanceerdhheid waar 't allemaal mee begon.
Verre van in balans. Dus zeg 't maar.

@Rico, snap ik, maar een woord uitdelen en 'n mes incasseren gaat nergens over.

Robin, de meeste moslims, christenen, rk en wat al die meer zijn wel genuanceerd.
Die paar die het niet zijn mag je inderdaad aanpakken.

Maar wat nu gebeurd is dat ze allemaal over een kam worden geschoren, door vaak idiote achterlijke lui die zelf geen haar beter zijn, helaas zie ik dat hier ook steeds meer.

Maar vooral lekker over anderen kankeren hoor, want dan hoef je niet naar jezelf te kijken :kotsen:

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 13:18

Vorig jaar januari hadden we hier WK Sprint whatever in Thialf. Kroegen vol met internationale schaatssupporters. Veel bezopen Noren ook. Sommigen stonden nog, anderen lagen al zat op de vloer. Dat waren de lage Noren. Heb m'n mond maar gehouden, ivm kwetsen.

Zo ook vorige week op de Dam in Amsterdam. Stonden we naar zo'n stadstoneelspeler uit Australie te kijken. Staat er naast ons 'n vent met schotse kilt aan. De stadstoneelspeler nam hem op de hak: Are you from Scotland or just a transvestite. [publiek lachen] Hij ook 'n beetje schaapachtig.Ik zag 't verschil ook niet of 't echt 'n kerel was. Eigenlijk 'n Tussenschot. Maar hield m'n bek wel.

DISCLAIMER: Niks is verzonnen, behalve m'n woordspelingen. Die Schot stond echt naast ons.

HansD

Bericht door HansD » 27 aug 2011, 13:22

:duh: en dan op naar de 7 maagden :duck:

heeft het verhaal toch nog een "happy end"
Dat hopen ze maar. Mensen gaan er over het algemeen vanuit dat die maagden schone jonge deernes zijn maar ik heb nog nooit ergens iets gezien of gelezen waaruit blijkt dat dit ook daadwerkelijk het geval is. Misschien word je er wel helemaal niet zo "happy" van :wink: .
Robin, de meeste moslims, christenen, rk en wat al die meer zijn wel genuanceerd.
Die paar die het niet zijn mag je inderdaad aanpakken.
Klopt maar die extremisten krijgen vaak de meeste aandacht want dat scoort zo lekker en die uitspraken worden vervolgens geprojecteerd.
Ook zo'n lekker clubje van 'onze eigen' christelijke cultuur http://www.catholica.nl/. Zit ook weinig verdraagzaamheid in. Extremisten van elk geloof -en dat hoeft niet perse een religie te zijn- zijn nu eenmaal niet de meest vrijdenkende mensen. Vandaar dat het extremisten zijn, anders zouden ze gemiddeld of doorsnee genoemd worden.

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 13:31

Sorry dat ik jullie vermoei. Maar dit voorval moet ik nog even melden. 1997 zomervakantie. M'n ex en ik naar Puerto La Cruz, Venezuela. We deden wat dagtripjes naar de jungle met vliegtuigjes , prachtig. Ook 'n keer 'n dag een taxi/ taxichauffeur(Luis een vriendelijke negroide vent) voor 'n paar tientjes gehuurd. Liet ons leuke plekjes in de omgeving zien etc.

M'n Spaans was toen nog van bedenkelijk niveau, maar wilde leren, zijn Engels barslecht, maar met handen en voeten kwamen we d'r wel. M'n ex was aan 't zwemmen en ik zie een zwarte straathond tegen z'n taxi aanzeiken. Luis ziet dat ook en jaagt 'm weg. Hij vraagt wat 'perro negro' in 't Engels is, Ik zeg: Black dog. Hij:OK. En in 't Nederlands?

Ik: Zwarte hond. Hij begreep 't niet. Kon 't niet uitspreken. Kutnederlands dacht ik....
Ik schreef 'Zwarte hond'met m'n vinger op de bestofde/bevuilde portieren van z'n taxi. Met redelijke koeieletters....Gewoon dat hij kon zien hoe moeilijk Nederlands wel niet was. Ik was me echt van geen kwaad bewust.....Tja. :bag:

dvh

Bericht door dvh » 04 sep 2011, 20:04

http://nos.nl/video/269797-man-verstoor ... beeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" ik heb geen bom ofzo '
:mrgreen:

Ik zat te wachten op het fragment dat meneer zijn speelgoed tevoorschijn haalde:
Afbeelding

Groetjes van Allah * Ssshooeeeeefffffffbwam ' !

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 sep 2011, 20:58

Robin schreef:Vorig jaar januari hadden we hier WK Sprint whatever in Thialf. Kroegen vol met internationale schaatssupporters. Veel bezopen Noren ook. Sommigen stonden nog, anderen lagen al zat op de vloer. Dat waren de lage Noren. Heb m'n mond maar gehouden, ivm kwetsen.

Zo ook vorige week op de Dam in Amsterdam. Stonden we naar zo'n stadstoneelspeler uit Australie te kijken. Staat er naast ons 'n vent met schotse kilt aan. De stadstoneelspeler nam hem op de hak: Are you from Scotland or just a transvestite. [publiek lachen] Hij ook 'n beetje schaapachtig.Ik zag 't verschil ook niet of 't echt 'n kerel was. Eigenlijk 'n Tussenschot. Maar hield m'n bek wel.

DISCLAIMER: Niks is verzonnen, behalve m'n woordspelingen. Die Schot stond echt naast ons.
uitSchot............?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 sep 2011, 22:05

dvh schreef:http://nos.nl/video/269797-man-verstoor ... beeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

' !
Wel netjes gepast brutaal en rustig...
benieuwd wat hij precies wilde bereiken, dacht dat ik eerder vandaag iemand hoorde dat de koningin zich maar tot Moslim moest bekeren? maar ik zie daar niet wat van in deze video...
dus zo in de video ging alles "netjes" zo leek het, wel vreemd, je ziet wat mensen kijken/denken hoort dit er bij en of gevaar, vreemde situatie.
Leek verder niet echt kwalijk en beter dan relschoppers.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 sep 2011, 08:58

HansD schreef:Geweldig toch dat die haatzaaierij gewoon gepost mag worden op een internetforum. :D .

Ik zou de komende dagen wel eerst even door de gordijnen gluren als er aangebeld wordt voordat je opendoet, misschien staat er wel een jihadistisch moordcommando van 'die enge moslims' voor de deur :tong:
Lach er maar om, maar in de huidige maatschappij lijkt me dat niet helemaal ondenkbaar ;) DF heeft al zo'n lekkere ranking op Google :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 05 sep 2011, 09:13

dvh schreef:http://nos.nl/video/269797-man-verstoor ... beeld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" ik heb geen bom ofzo '

Ik zat te wachten op het fragment dat meneer zijn speelgoed tevoorschijn haalde:
Afbeelding

Groetjes van Allah * Ssshooeeeeefffffffbwam ' !

Die man heeft wel lef!
Wat een rust zeg........

Ik was al eerder weggerend met mijn viooltje trouwens!! :ninja:

Michel P

Bericht door Michel P » 05 sep 2011, 10:13

RVV schreef:Schelden doet misschien niet zeer, maar je hoeft ook niet te schelden..

Indertijd had ik het indertijd mijn vrouw er regelmatig over.. die Theo van Gogh maken ze straks kapot.. zo geschiede..

Praat ik niks mee goed, maar uitdelen is ook incaseren..
Maar alleen de gedachten al zegt iets over het verval van de vrijheid van meningsuiting in NL, het is toch diep triest dat onderhuids langzaam andere normen gaan gelden al dan niet door angst ingegeven door nieuwkomers welke een geloof mee brengen welke geweld jegens de ongelovige hond goed praten..........

Theo van Gogh was toch de moderne dorpsgek die met een lach de problemen in de maatschappij ter discussie stelde.........

Kijk, Pim ziet het toch niet zo verkeerd...... is genuanceerd!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 05 sep 2011, 10:30

he will be missed, prachtige uitspraken/emotie met rake woorden/kernen in deze welbekende video.

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2011, 10:34

Naja, zal wel heiligschennis zijn hier.. Ik word niet warm noch koud van zijn uitspraken.
Gewoon een relnicht die overstuur is.. Beetje boehoe marokkanen en turken jatten van oma en opa.
Nou dat doet boer jan , en junk piet ook..

Topcrimineel Willen Holleeder is volgens mij gewoon autochotoon.. Maar die beroofde geen omatjes.. dus who cares :mrgreen:

Lekker laten kletsen die Pim.. Gekken trekken gekken aan, vandaar de treurige afloop van zijn verhaal.
Echter had ik hem niet in de politiek hoeven hebben.. Die vent had simpelweg niks toe te voegen.

Plaats reactie