BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
dvh

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door dvh » 04 sep 2011, 23:00

Sodejetter wat een vergelijking.
Het is een auto, geen mens.

RVV

Bericht door RVV » 04 sep 2011, 23:01

LOL sarcasme sensoren stuk Rody :whistle:

Maargoed zo'n "witchhunt" gaat natuurlijk ook nergens over bij die addictfanboys. Bij 90 procent van de autobedrijven gebeurd weleens zoiets.. Geen hond die zich er druk om maakt. Maar nu een stukje heiligheid in de vorm van een 1M wordt "misbruikt" is het kommer kwel. Had ie maar geen 1M moeten worden. Als het mijn auto zou zijn geweest boeide het met iig niets. Dat hele inrij geneuzel is trouwens ook BS. Elke auto en motor die van de band rolt krijgt als test het mega op zijn flikker. Gewoon for sure of alles wel naar behoren werkt.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 sep 2011, 23:09

Joop schreef:Los van of het een BMW is; 't Zal je auto maar wezen of worden...
Over dat "los van of het een BMW is": als je in Amsterdam gaat kijken kun je 80 van zulke filmpjes op een dag maken, maar dan met Nissans.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 04 sep 2011, 23:29

romo schreef:...........intussen FIRED.........
Stukje rijden - prima
Beetje voelen wat een auto kan/doet - prima, maar not to much.
Filmpje maken voor prive gebruik - prima
Filmpje plaatsen op youtube - now you crossed the line!

En met dat beetje voelen wat een auto kan bedoel ik niet vol rechtuitbranden midden in een woonwijk. Want dat vind ik echt not done en als dealer onverkoopbaar. Voor de rest zal de auto erg geen slag minder goed om draaien. WeI heb een keer een collega monteur gehad die bijna zijn baan verloor omdat hij een M coupe van een klant iets te goed uitgelaten had. En overigens heb ik ook collega monteurs gehad die begonnen te zeuren als er proef moest worden gereden boven de toegestane snelheidslimiet....

Joop

Bericht door Joop » 04 sep 2011, 23:34

Snipe schreef:
Joop schreef:Los van of het een BMW is; 't Zal je auto maar wezen of worden...
Over dat "los van of het een BMW is": als je in Amsterdam gaat kijken kun je 80 van zulke filmpjes op een dag maken, maar dan met Nissans.
Je hoeft me op zich niets wijs te maken wat er allemaal gebeurd tussen het verlaten van de fabriek tot binnenrijden bij de dealer...

...ga dan maar eens kijken bij bijv. Pon in Leusden; als je ziet hoeveel auto's daar vanaf de trein direct de spuiterij inrolllen, dan is het begrip nieuwe auto ook relatief.

...het is meer de lompe actie op zich die weinig respectvol is.

De moderne auto's kunnen het technisch op zich prima hebben...

Luc B

Bericht door Luc B » 04 sep 2011, 23:55

Knot schreef: Ongeveer in de klasse als iemand je dochter van net 16 naar een feestje zou brengen en voorzichtig zou rijden, op de hoek van de straat al stopt om haar even zonder aankondiging te kleren uit te scheuren en bruut te verkrachten en daar nog commentaar op geven ook dat het een kutwijf is wat niet meewerkt!
Nou nou, als je auto je zo hoog staat moet je je toch maar eens achter de oren krabben..

Knot

Bericht door Knot » 05 sep 2011, 00:07

Beetje respect kan geen kwaad toch? Zou t niet graag hebben dat zo'n kutventje mijn auto even moet mishandelen voor zijn plezier... dan zou ik toch echt met de handen in het haar zitten als ik er daarna achter kom!

Snipe

Bericht door Snipe » 05 sep 2011, 07:38

Knot schreef:dan zou ik toch echt met de handen in het haar zitten
Ik vind dit altijd a bit too much information als het gezegd wordt door iemand met een kale kop.

Knot

Bericht door Knot » 05 sep 2011, 07:40

Afbeelding

:tooth:

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2011, 08:23

Kale kop, tattoo's , beetje stoer kijken, ja.. Typisch een bmw rijder :cool:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 sep 2011, 08:58

Verrek ben jij dat Rody?

De Nandor treatment zie ik. :kikker:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 05 sep 2011, 09:07

RVV schreef:Wat een gelul zeg. Dat ding is toch niet van suikergoed ofzo???? Oohhhss en Aaahss hiero op het forum als een 1M al driftend door de mangel wordt getrokken en als een monteur ff het gas intrapt is het boehoe :coffee: :D
Mee eensch. Die monteur moet moet dat gewoon niet doen, het zijn andermans spullen (was dat ding verzekerd, zal vast wel ?). Maar die 50 meter ff het gas intrappen zo nieuw uit de doos, niets aan de hand natuurlijk. Met een jonge nieuwe verse publieke vrouw uit Thailand, kun je ook direct mee aan de slag, nieuw in de doos .. 't is allemaal hetzelfde: Joyriding.

@dvh: jawel, vergelijking tussen mens en machine kan prima (zie deze post..)
@Knot: is dat een foto van je vaste vriend?

JP

Bericht door JP » 05 sep 2011, 10:40

Dat het gebeurt, dat weet iedereen, al wil je er misschien liever niet over nadenken, maar er dan een filmpje van maken en op internet zetten.

Ja, dan vraag je er om....Je maakt de dealer/je baas ten schande op dat moment.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 05 sep 2011, 19:45

Ik heb bij ekris ook zoiets een keer meegemaakt. Ik lever mijn auto in voor een beurtje en ik sta in de showroom te wachten. Zie ik opeens een monteur volle bak wegsprinten in mijn nog koude auto. Daarna ging hij in de werkplaats nog even uitgebreid de motor revven. Ik was niet blij. Net als mensen in je auto rijden (je zit er dan notabene naast) en dan ondanks koude motor vol op het gas staan. Heb respect voor andermans spullen zou ik zeggen. Vooral de wat meer onervaren chauffeurs doen dit te makkelijk. En omdat ze acceleratie niet gewend zijn, rijden ze ook vaak harder dan wenselijk. Met het risico dat ik opeens een brief van justitie binnenkrijg met melding dat ik rijbewijs kwijt ben. Moet ik maar hopen dat de ander nog verantwoordelijkheid neemt. Ik laat vrij makkelijk anderen in mijn auto rijden maar ik ga dat wel minderen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2011, 21:44

Krijgt nog een staart(je)

http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=581727" onclick="window.open(this.href);return false;

Call in the suits............prachtige uitspraak, Macboy, kom der maar in, wel in pak that is......... :D

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 08:06

Filmpje van de 'joyride' nu pas gezien. Dat is geen redlinen.

Anyway.Ik vind het dus allemaal wat overdreven (en da's een understatement) qua reacties en nu ook de van nieuwe eigenaar.

Zoals hierboven al gesteld. Wees voorzichtig met wat je op Youtube/internet zet. Die 'joyrides'zijn van alle tijden. Wat niet weet wat niet deert, klinkt hard, maar is gewoon zo.

Dit is een reactie daar weer op die ik gewoon 100% aanhang, ding heeft nul te lijden van dit actietje:
In any event, I wouldn't let it ruin your new-owner experience. You bought an absolutely amazing car that's pretty much sold out, and - in truth - there's probably no real long-term impact from the joyride. Enjoy it, and welcome!
Voorbeeld. Andre(en Hielke ook dacht ik) reden als eerste in mijn E90 M3 toen ik 'm nog niet had gekocht en net geimporteerd was uit Duitsland, door m'n dealer. Maak van dat rijden maar glijden/rallystage. :df:
Hebben ze me ook verteld. Denk je dat mijn kop van normaal in triest veranderde? Neen, ik kreeg 'n smile van oor tot oor, heb ook proefgereden en ook niet te zuinig, ook met een verkoper(en htk drifter ook op bijv Papenburg) erbij die zelf dat ding ook gewoon losliet. En ik kocht 'm. Het is 'n BMW, het zijn geen Renaults ofzo.

Knot

Bericht door Knot » 06 sep 2011, 08:16

Neem aan dat Andre en Hielke wel even de moeite genomen hebben het apparaat warm te rijden (het minste wat je kunt doen), daar heb ik bij dit 1M filmpje ten zeerste mn twijfels over.

Ik heb werkelijk nog nooit in mn leven een auto koud gestart en ben daarmee direct vol in de toeren ervandoor gegaan!

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 08:22

Knot schreef:Neem aan dat Andre en Hielke wel even de moeite genomen hebben het apparaat warm te rijden (het minste wat je kunt doen), daar heb ik bij dit 1M filmpje ten zeerste mn twijfels over.

Ik heb werkelijk nog nooit in mn leven een auto koud gestart en ben daarmee direct vol in de toeren ervandoor gegaan!
Die twijfels snap ik Rody, maar bewijs is er amper/niet. En ook koud(er) kunnen ze wel wat hebben voor 'een keertje'. Wat ze hier ook al zeiden over hoe nieuwe auto's vanaf fabriek op en van transport gaan , dan stelt dit geen ruk voor.
Dit 2 x accellerereren stelde ook geen ruk voor hoe ik de 1M een beetje ken. dit is 4000rpm geweest. Maar lijkt '8000' ofzo. Zo'n ding ramt er onderin nogal op los. :D
Kijk ook waar ze rijden, in de bebouwde kom. Dan was dat gedoe met die NL GTR echt ERG en dit stelde geen bal voor imo.

Mijn idee: Deze gasten hadden dit nooit op youtube moeten zetten. Domino effect en van een mug een olifantje maken imo.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 sep 2011, 11:01

De inrij procedure voor de 1M is oerconservatief. Relatief lage toeren over enkele duizenden kilometers. Als liefhebber of techneut hou je je keurig aan die voorschriften.

Zelf heb ik nog nooit een auto met koude motor op z'n flikker gegeven. Geen barrel en geen nieuwe auto. Dat gaat helemaal tegen m'n natuur in. Minimaal 15 km rijden voordat er gepookt kan worden.

Andre

Bericht door Andre » 06 sep 2011, 11:05

Robin heeft wel deels gelijk maar.

Als je een nieuwe auto koopt en ook nog eens 10k boven de nieuwprijs dan wil je dit echt niet. Nieuw is nieuw. Anders koop je wel 2e hands.

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 11:09

Andre schreef:Robin heeft wel deels gelijk maar.

Als je een nieuwe auto koopt en ook nog eens 10k boven de nieuwprijs dan wil je dit echt niet. Nieuw is nieuw. Anders koop je wel 2e hands.
Mee eens. Maar je/men moest eens weten...

Die Japanners die in Tokio ofzo op de boot gaan en hier in R'dam eraf, dat gaat ook Spaans.

Hielke

Bericht door Hielke » 06 sep 2011, 11:23

Daarom heb ik ook een auto gekocht die in het zuiden van Italië geproduceerd en op de boot gezet is. Die lui zijn altijd opgeruimd en eerlijk.

:tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 06 sep 2011, 11:42

Ach... mijn mening... iedereen weet dat het gebeurt (in/uitladen auto's, in de fabriek op de testbank, bij dealers door jeugdige monteurs etc.) maar je wilt het als eigenaar gewoon niet zien gebeuren (op youtube, IRL etc. :)). Zolang je maar het gevoel hebt dat je de eerste bent die ermee gaan knallen, dan is het goed. Technisch zal het weinig uitmaken voor een nieuwe auto.

Mijn Golf GTI stond, toen ik deze ophaalde in Wolfsburg, ook met 00007 km op de teller voor me klaar Wie weet heeft de één of andere Heinz of Adolf met zijn vette bierpens het ding 7 kilometer lang helemaal afgebeuld in de nachtelijke Wolfsburgse straten met een ijskoude motor constant 7000 toeren draaiend. Wie zal het zeggen. Maar ik heb het niet gezien dus voor mij is het een spiksplinternieuwe auto waarbij ik de eerste ben geweest die er gas mee heeft gegeven. :)

KoenM

Bericht door KoenM » 06 sep 2011, 12:04

Ook al heb ik nog nooit zelf een auto gekocht, toch even mijn mening..

Ik vind de reactie nogal overdreven, nu staat die auto voor hem helemaal in het teken van dit filmpje.
Als hij de $2k gewoon neemt, kan hij er zelf met plezier in gaan knallen en plezier beleven aan deze prachtige auto :)

Blijkbaar vindt hij het ook geen wereldramp, want dan had hij wel afgezien van de koop..

Robin

Bericht door Robin » 06 sep 2011, 12:06

Wouter81 schreef:Ach... mijn mening... iedereen weet dat het gebeurt (in/uitladen auto's, in de fabriek op de testbank, bij dealers door jeugdige monteurs etc.) maar je wilt het als eigenaar gewoon niet zien gebeuren (op youtube, IRL etc. :)). Zolang je maar het gevoel hebt dat je de eerste bent die ermee gaan knallen, dan is het goed. Technisch zal het weinig uitmaken voor een nieuwe auto.

Mijn Golf GTI stond, toen ik deze ophaalde in Wolfsburg, ook met 00007 km op de teller voor me klaar Wie weet heeft de één of andere Heinz of Adolf met zijn vette bierpens het ding 7 kilometer lang helemaal afgebeuld in de nachtelijke Wolfsburgse straten met een ijskoude motor constant 7000 toeren draaiend. Wie zal het zeggen. Maar ik heb het niet gezien dus voor mij is het een spiksplinternieuwe auto waarbij ik de eerste ben geweest die er gas mee heeft gegeven. :)
Exact mijn beleving, alhoewel ik in mijn hart, net als Wouter wel beter weet. Maar idealisme en perfectionisme hebben bij mij al jaren plaatsgemaakt voor realiteit en proberen te relativeren(is moeilijk)

Plaats reactie