Misschien zijn er meer mensen die ook wel eens karten zowel buiten als binnen. Misschien leuk om hier wat filmpjes te plaatsen.
Ik heb laatst even op een Rotax max gereden. Was zeer leuke ervaring. In vergelijk tot auto s moet je mega snel reageren. Ik heb vroeger als 9 jarig jongetje tot mijn 18e altijd aan wedstrijd karting gedaan. Maar na vele jaren ben ik weer eens in een wedstrijdkart gestapt das wel even schrikken. De spieren moeten weer mega gewennen. Was behoorlijk kapot.
Hier wat beelden geschoten. Geluid is niet top met veel wind geruis enzo.
Laatste tijd wat minder actief maar ga af en toe wel eens met een 125cc schakelkart rijden. Blijft er leuk en inderdaad erg zwaar. Met een schakelkart blijf je ook constant schakelen dus je stuurt ook nog eens vaak met 1 hand.
Daarvoor wedstrijd gereden met Rotax Max, maar een schakel geeft toch net nog wat meer beleving ook al is het niet heel veel sneller.
Kartbaan Eefde, daar is het voor mij allemaal begonnen in 1993. Eerst met 60cctje en vanaf 95 op een 100cc met roterende inlaat. Ik was dertien en woog niks dus dat ging als een raket. Ik vergeet de eerste keer op een 100cc nooit meer, dat ging zo knetterhard, bijna onwerkelijk. Maargoed, na een paar keer went dat ook weer, maar het blijft sensationeel. Ik heb op Eefde ook altijd meegedaan aan de zogenaamde zwarte races en menig bokaaltjes mee naar huis kunnen nemen. Good times!! Vanaf 98 op nationaal niveau gaan rijden en bijna nooit meer op Eefde gereden. Ik meen dat er ook alleen nog maar met 4 takt kartjes gereden mocht worden ivm het geluid. Maar Andre rijd in het filmpje wel met een rotax max. Een goeie ontwikkeling want die grasmaaiers halen het nooit tov 2takt.
Op het filmpje zie ik dat de baan layout niet is veranderd. Ben wel benieuwd wat voor tijden je heb gereden Andre? In de jaren 90 heb ik het ronderecord gezet op 27,8. Ben benieuwd of ze daar nu veel vanaf hebben kunnen rijden.
Mooie sport, heb hier nog twee schakel 125cc's staan. Vond het een leuke bezigheid en het schakelen gaf altijd een mooie extra dimensie. Komende winter weer eens rijklaar maken om wat te spelen.
Ging eigenlijk altijd naar kartbaan Oss en soms Veldhoven.
Vind karten ontzettend leuk om te doen. Alleen de kartbaan in de buurt is jaren terug failliet gegaan..
Sindsdien eigenlijk alleen nog maar gekart op bedrijfs/vrijgezellefeestjes...
Met het pedaal rem je alleen achter. En met een handel achter het stuur kan je eventueel de voorremmen erbij pakken. Ik gebruik dat bijna niet. Ben gewend om alleen met achter te remmen.
Laatst gewijzigd door Andre op 05 sep 2011, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Andre, wat voor tijden rijden ze tegenwoordig op Eefde? Heb je overigens gemerkt dat je een kart tegenwoordig rustig moeten rijden. Vroeger kon je nog lekker gooien en smijten, nu kost dat alleen maar tijd. Ik zie je in het filmpje lekker met de kont sturen. Heerlijk isy dat. Het slaat nergens op maar soms doe ik dat ook nog weleens in de auto......
Volgens mij nog steeds 28ers maar misschien inmiddels al sneller. Maar als er geen races zijn staan er overal bakken op de apex dus je kan nergens snijden.
Dat zetten van de kart zo heb ik vroeger altijd gekart. Ach het is voor ons wat plezier strakke lijn is ook geen probleem maar even kijken wat het tijds verschil is. Wel leuk om de verschillen te testen.
ha andre, leuk om te zien! ik ben sinds vorig jaar bijna elke zondag (buiten de vakanties) op eefde met mijn kinderen die daar les krijgen. Mijn dochter van 8, en zoontjes van 4 en 6 (zoon van 2 is nog net te jong ) . Allemaal ook op Birel. Echt leuk daar, de mensen van de baan, wim de monteur, bas die les geeft. Zeer gemoedelijk sfeertje ook tijdens de clubkampioenschappen.
Met een aantal vaders hebben we ook allemaal dezelfde (Birel) 390 cc viertakt gekocht, dus ook ik rijd er af en toe mijn rondjes. Wel heb ik een paar maanden geleden een rare buiteling/salto gemaakt en mijn sleutelbeen gebroken. Binnenkort weer eens proberen
Heb je die Birel bij wim gekocht? denk dat we er vanaf zondag weer zijn, leuk je daar ook eens te zien!
Misschien dat we een keer wat kunnen afspreken daar samen met onze kids.
Mijn zoon zou het zeker leuk vinden om weer op een andere baan te rijden.
In zijn eerste wedstijd werd hij drie keer eerste en dat smaakt naar meer, het is karten voor en na.
Zou leuk zijn om de kids met elkaar te zien rijden.
Van der Ende heeft de baan layout aangepast en hierdoor is 1 brug komen te vervallen.
Aangezien ik net een ContourHD camera had binnengekregen was dit een mooie gelegenheid om de baan te leren kennen en een filmpje te maken. Al is het qua snelheid wel iets minder spectaculair als bovenstaand filmpje
Ben niet helemaal tevreden over het verlies aan kwaliteit na uploaden op youtube maar dat is een ander verhaal
Alvast wat pointers voor mezelf, aan het personeel vragen of ze alvast willen zwaaien met blauwe vlaggen en af en toe iets minder enthousiast de voorliggers laten weten dat ik achter ze zit.
Iemand anders nog punten om de rondetijden te flink verbeteren?
Beste ronde was nu het 3e rondje en mijn gemiddelde tijd van de heat was 4sec sneller als no2.
Nu vraag ik me af toch af ik dan zo goed heb gereden of dat de luitjes op de baan niet zoveel haast hadden