Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Downforce Dennis » 28 aug 2011, 18:28

Na dik anderhalf jaar vooral aan de professionele weg te timmeren en 7op7 met m'n zaak bezig geweest te zijn wordt het tijd om even terug aan mezelf te denken en de alledaagse stress in de transportsector een beetje weg te gommen. Het begint allemaal een beetje te lopen en binnen een week of 5 komt de nieuwe trekker binnen dus wordt het sleutelen 's weekends aan de vrachtwagen al een stuk minder. Na privé schipper te zijn geweest op een heuse e38 728i en als daily een Alfa 166 diesel met 235k(!) km aangeschaft te hebben (Got Balls? :) ) kan ik de druk niet meer weerstaan om op tijd en stond wat te gaan spelen en wie weet na 2 jaar nog eens een rondje op een circuit te wagen. In ieder geval staat een weekendje N'ring hoog op m'n verlanglijstje.
Na wat rondzoeken op de Belgische tweedehandsmarkt een nette 328i van 1999 hier in de buurt gevonden. Zag er allemaal wel eerlijk uit en vooral de Poolse verkoper boezemde veel vertrouwen in :headbang:
Inruilertje van de lokale BMW dealer, volledige onderhoudshistorie, reed netjes, prijs scherp dus why the hell not?

Zoals het een techneut beaamd gaat ie gelijk op de schop.
Heb nog een setje 18" liggen icm goede merkbanden en een setje H&R veren om het zwaartepunt wat te doen zakken.

Maar, er MOET een sper onder! Zoek er toch wat haakse quality time mee te beleven. Oplossingen die ik al heb gevonden zijn M3 achteras incl sper ombouwen maar dan zit je met dat achterlijke variabele gedoe. Drexler vindt ik wat aan de prijzige kant dus blijft een quaife klok als enige oplossing over?

Volgende item wat aan de haak gaat is de remmerij. Op mijn 728i had ik leuke 2 pots remmen, zou ik dat niet passend kunnen krijgen op een e46? Ben niet van plan om nieren te verkopen voor BBK's, zou het graag een beetje budgetvriendelijk willen houden. Iemand idëeen?

Heb een optie op een setje powerflex bushings, goed idee voor een e46 limo?

Nog iemand idëeen om performance wise verbeteringen aan te brengen voor een redelijke prijs, M50b25 inlaat is geen optie op een M52Tü blijkbaar...

Niet echt de moeite om de pagina hier vol te spammen met foto's denk ik, orientblauwe E46 limo opa edition met lichtgrijze sportzetels(hooray 4 jeans :lol: )

Ik kijk er iig naar uit om m'n kop nog eens te laten zien op de DF circuitdagen en gebakken lucht te delen met oude bekenden. Eens petrolhead altijd petrolhead I guess.

Groeten, en alvast bedankt voor tips & tricks heren!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Peric » 28 aug 2011, 21:26

Gefeliciteerd met de aankoop Dennis.
Wat voor zaak ben je begonnen dan?

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Downforce Dennis » 28 aug 2011, 22:03

Hi Peric,

thx! We gaan er iig iets van proberen te maken.:)

Ben in januari een transportbedrijfje gestart met als specialisatie het internationaal transport en handling van intercontinentaal zeecontainertransport. Momenteel met 1 eigen combinatie maar dat is een bewuste keuze. Op dit moment weer onderweg naar Kaiserslautern dus de vrije tijd is schaars. maarja, je ziet nog eens wat:-)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28619
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Martijn_bmw » 28 aug 2011, 22:14

leuke auto! veel plezier er mee.

en succes met je eigen bedrijf! zware concurrent volgens mij in de transport!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Mathieu » 28 aug 2011, 22:17

Goed bezig, jongen :beer:
En leuk je weer eens te horen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7249
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Fabian » 29 aug 2011, 09:18

M54 3.0 inlaat monteren, dat past wel op een m52tu!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Kasteel » 29 aug 2011, 10:06

WB Dennis!! Zodra de foto's van de trekker voorhanden zijn, verw88 wij die hier ook ;).

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Knot » 29 aug 2011, 10:23

Gewoon Staalomvlochten remleidingen, ate racing blue vloeistof erin en goede blokken, Hawk HPplus bijvoorbeeld, het is immers voor op straat.

Sper is lastiger dan een E36 idd, al zou ik toch voor een drexler gaan, houdt ook zn waarde en aanbod 2e hands is minimaal.

Inlaat zou ik als Fabian doen, M54 mod, hij was er zeer over te spreken.

Gebruikersavatar
Nick Laarman
Berichten: 152
Lid geworden op: 11 aug 2006, 22:21
Locatie: Almelo

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Nick Laarman » 29 aug 2011, 11:08

Hoi Dennis, veel succes natuurlijk met de firma en het is toch wel een 8 pijper geworden? want iets anders kan natuurlijk niet in de containers als je in Antwerpen over de terminal rijd :wink: :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Peric » 29 aug 2011, 13:58

Downforce Dennis schreef:Hi Peric,

thx! We gaan er iig iets van proberen te maken.:)

Ben in januari een transportbedrijfje gestart met als specialisatie het internationaal transport en handling van intercontinentaal zeecontainertransport. Momenteel met 1 eigen combinatie maar dat is een bewuste keuze. Op dit moment weer onderweg naar Kaiserslautern dus de vrije tijd is schaars. maarja, je ziet nog eens wat:-)
Sow! Das nogal wat.. van testrijder naar vrachtwagenchauffeur.
Vind 't nogal een riskante stap in deze tijd. Het transport staat sowieso onder behoorlijke druk..
Succes ermee!

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Downforce Dennis » 29 aug 2011, 14:18

Peric,

Nou ja, er komt wel wat meer bij kijken als het rijden alleen helaas. Elke dag maximum rendement en klantentevredenheid halen is een uitdaging apart :D
Ik was het gesukkel in de automotive een beetje beu en het 44 tons gebeuren zit in mijn genen. Koppel dat aan het even stilliggen van de Downforce activiteiten en een eigen transportbedrijfje werd geboren. Ik richt me wel tot een specifieke klantengroep. Een beetje hoger in de markt zeg maar, waar de klant bijgestaan wordt met raad en daad om zijn intercontinentaal transport zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Die klanten zijn dun gezaaid dus moet ik het ook wel eens koppelen aan minder fortuinlijke ritten maar dat hoort er nu eenmaal bij. Nogmaals, het is een enorme uitdaging om elke dag opnieuw je omzet weer te halen en dit zo efficiënt mogelijk. Heb sinds de start al 2 Nokia bluetooth earkits versleten, nuff said :blink:

Hey Nick! Ja hoor, 't is terug een V8 geworden. Lang getwijfeld hoor, Volvo fh16 is ook mooi spul. Maar mede dankzij de souplesse, efficiëntie en duurzaamheid van de V8 toch weer voor het merk met de boze kip gekozen.
Heb sinds een paar maanden een open pijp onder mijn 164. Toen ik pas begon stond iedereen op de "dokken" stomverbaasd te kijken. Ik was de enige 4-serie v8 met ori uitlaat in heel A'pen denk ik hahaha. Nog ff genieten, want onder die Euro 5 doe ik het niet meer hoor.

Koning playboy Bart! Komt in orde baas, van zodra ie binnen is funk ik er een paar door. kwijl, KWIJL! :headbang:


Knot: Hoe verhoudt ATE zich tov SRF? in het verleden altijd SRF gebruikt, daar ken ik de prestaties van. ATE is nog nieuw voor mij. Hoor thans ook erg goede verhalen over Quaife, maar jij bent er niet gek van begrijp ik?

Fabian: M54 inlaat mod is bolt on? Heb wel US'ers gezien met een volledige M54 kop ivm betere kleppentrein om FI te gaan. Goeie tip, ga gelijk ff zoeken achter zo'n inlaat. Moest je een adres hebben hoor ik dat graag.

Thieuu: Ha jongen! Bedankt he! Of we echt goed bezig zijn valt nog af te wachten. We doen iig ons best. 1 van deze dagen nog eens in Zolder te vinden? Deze keer wel andere Pizzeria scoren, die ene waar we toen zijn geweest heeft een salmonella reputatie gekregen lol.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Knot » 29 aug 2011, 14:25

ATE blue 5.1 zit op 280 graden kookpunt, kan gekker maar ik vond het genoeg voor op straat. Wellicht dat SRF ook prima is hoor maar daar heb ik weer geen ervaring mee.

Quaife diff had Dick volgens mij onder de E34 M5, was heel anders rijden maar dat zou je even op moeten zoeken hierzo in diverse topic, was iets dat het geen remsperwerking had tov platensper dacht ik.

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Jurrian » 29 aug 2011, 15:17

Downforce Dennis schreef:verhaal ...

Groeten, en alvast bedankt voor tips & tricks heren!
Hallo Dennis,

Ik heb misschien wel een alternatief voor je wat betreft je sper.
Kijk hier eens en laat me maar weten of je geïnteresseerde bent.
http://www.hardemanmotorsport.nl/bmw_e4 ... tieel.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg,

Jurrian

Gebruikersavatar
Alex_BMW
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2010, 12:07
Locatie: Veluwe

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Alex_BMW » 29 aug 2011, 20:44

Blijft gaaf zo'n achtpitter ist een 480 of 580? t blijft gek genoeg mijn grootst gekoesterde wens haha :df:

Gebruikersavatar
Friso
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
Locatie: niet zover van groningen

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Friso » 29 aug 2011, 23:24

Ate Dot 4

http://www.tirerack.com/brakes/accessor ... .jsp?ID=21" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Downforce Dennis » 31 aug 2011, 09:35

Nummerplaten worden vandaag aangevraagd, met de nodige hulp van DownforceBjorn kan ik vrijdagavond als ik thuis ben een rondje gaan kraken en vooral toewijzen wat echt TE kut voor woorden is :D
Kheb nog Valvoline 5.1 op de plank liggen zag ik, dus dat zal hem worden. Goede ervaringen bij de 130i cups dus why not. Frits (PSG) had nog een setje pagid geel liggen, denk dat ik dat maar ga doen.
Zondag gelijk ff het subframe checken, lekker handig dat ik dat over het hoofd heb gezien bij de aankoop, anders gelijk de Lastek aan de gang zwengelen. :wave:


@ Jurrian

Ik ben zeker geïnteresseerd, heb je wat verdere technische informatie en een richtprijs voor me. Zou gewoon 2 weg willen gaan, driehoekssperring is onzin voor een straatauto imho. PM maar, dan wisselen we ff e-mail adressen uit.

@ Alex

Was bij mij ook hoor. Vrachtwagengek vanaf de geboorte, en dan zit dat achtcilinder-gebeuren er wel in zeg maar. 't is een 164-480, beter bekend als de downforce-trekker. Is een beetje plat geweest, maar met wat bloed zweet en tranen kwam dat ook weer goed :headbang:
Verbaas me nog elke dag over het ouwe beestje. In het accelereren krijg ik rammel van Dafjes 360, maar bergop schiet ik soms spontaan in de lach en vraag me af hoe ie het allemaal flikt. Gisteren nog, ergens nabij Troyes met 38000kg in een redelijke klim. Hoogste gang valt ie langzaam terug naar 80 en 1200 toeren. Daar bijt ie zich vast en halverwege vlakt de helling echt nihil af. Gelijk reactie op het gps schermpje: 81......82.....83..... Om weer tegen 90 boven te komen. Heerlijk... Dan vraag ik me echt af hoe geweldadig zo'n 730 wel niet is.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Petrolhead Tom » 31 aug 2011, 14:07

Die klinkt lekker!

Gebruikersavatar
Nick Laarman
Berichten: 152
Lid geworden op: 11 aug 2006, 22:21
Locatie: Almelo

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Nick Laarman » 31 aug 2011, 14:12

:wave: klinkt altijd heerlijk zon 8 pijper met vrije pijp :banging:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5443
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Kasteel » 31 aug 2011, 14:32

Downforce Dennis schreef: is nog nieuw voor mij. Hoor thans ook erg goede verhalen over Quaife, maar jij bent er niet gek van begrijp ik?
Wisselende ervaringen, maar over het algemeen positief. Kwalitatief goed, betrouwbaar, goedkoop, garantie etc.
Enige nadeel waar je je aan zou kunnen storen is het gebrek aan sperrende werking bij het remmen, maar gezien het prijsgeschil blijft het wel een reële afweging imho :).

Kogando
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2011, 14:57

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Kogando » 31 aug 2011, 20:14

Kasteel schreef:
Downforce Dennis schreef: is nog nieuw voor mij. Hoor thans ook erg goede verhalen over Quaife, maar jij bent er niet gek van begrijp ik?
Wisselende ervaringen, maar over het algemeen positief. Kwalitatief goed, betrouwbaar, goedkoop, garantie etc.
Enige nadeel waar je je aan zou kunnen storen is het gebrek aan sperrende werking bij het remmen, maar gezien het prijsgeschil blijft het wel een reële afweging imho :).
Geen sperrende werking tijdens het remmen is iets te ‘kort door de bocht’. Ook tijdens gaslos is er geen sperrende werking waardoor het gewoon weer als een open diff werkt. Vooral als je ervan houdt om te driften is dit redelijk waardeloos. ;)

Er zijn natuurlijk ook goeie redenen om wel een Quaife te nemen, als je een voorwielaandrijver hebt of het wat veiliger wilt met je achterwielaandrijver. Want dat is wel zo, een 2-way platensper is meer geschikt voor ervaren chauffeurs.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door RJay » 01 sep 2011, 00:13

Heeej Dennis, welkom terug, lang niet gesproken!!

Heb srf in de racewagen, na een dag zolder nog niet faden met ori remklauwen en hawk ht-10's. :)
Ate super blue ook in de racer gehad, dat volstaat ook erg goed, nooit klachten mee gehad eigenlijk.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Downforce Dennis » 26 okt 2011, 12:12

Kleine update:

Inmiddels de e46 wat aangepakt en ik ben tevreden met het resultaat.
EBC redstuff remblokjes icm dot 5 doet wonderen qua remmerij. Ook ligt de auto resp 7cm vooraan en 5 cm achteraan lager. Drama voor vluchtheuvels maar een stuk strakker bij het rijden zeker icm 18 inch en 225 breed rondom. Voor op michelin PS, achter uitgeharde goodyears :banging:
Kom er nu wel achter dat ik nog altijd geen foto's van het hok gemaakt heb LOL. Waarom heeft een dag geen 48 uur?

Ondertussen is wel mijn ander speelgoedje toegekomen, een paar foto's voor de liefhebbers:

Afscheid van de oude, beter bekend als de ex Downforce trekker:
Afbeelding
Afbeelding

De waardige opvolger:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door ErikMartijn » 26 okt 2011, 15:51

Haha grappig dat het interieur toch nog wel wat van SAAB weg heeft. :wink: Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door Petrolhead Tom » 26 okt 2011, 15:58

Mooie machine! Gefeliciteerd. Komt/zit hier ook een open pijp onder?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34372
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Terug van weggeweest... deze keer een e46 328(n)i(e)

Bericht door JP » 26 okt 2011, 16:45

Wow, dikke V8, achterwielaangedreven.....Superbak.. :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Eric Z en 1 gast