Bijtelling
- dvh
Bijtelling
Ik zit me wat te beramen..
Wanneer je een auto koopt, zakelijk wel te verstaan, dan betaal je bijtelling over de cataloguswaarde.
Nu staan er behoorlijk wat knappe karren te koop tussen de 20-35k..
Stel je koopt een 2ehands A8 voor laat zeggen 30k. Dan betaal je dus bijtelling over de nieuwprijs van wellicht wel dik over een ton.
Dat is toch nooit interessant ?
Wellicht een naieve opmerking.. Ik heb echter nooit eerder met het bijtellingsbijltje gehakt.
Een leuke auto kopen van 20-30k zou dus best interessant kunnen zijn.. echter heb ik geen zin in 25% bijtelling over de nieuwprijs.. Dan betaal je zo'n auto in de komende 4 jaar gewoon dubbel bij wijze van spreken...
Dus kilometers bijhouden is de enige optie ? En dan prive maar wat anders...
Wanneer je een auto koopt, zakelijk wel te verstaan, dan betaal je bijtelling over de cataloguswaarde.
Nu staan er behoorlijk wat knappe karren te koop tussen de 20-35k..
Stel je koopt een 2ehands A8 voor laat zeggen 30k. Dan betaal je dus bijtelling over de nieuwprijs van wellicht wel dik over een ton.
Dat is toch nooit interessant ?
Wellicht een naieve opmerking.. Ik heb echter nooit eerder met het bijtellingsbijltje gehakt.
Een leuke auto kopen van 20-30k zou dus best interessant kunnen zijn.. echter heb ik geen zin in 25% bijtelling over de nieuwprijs.. Dan betaal je zo'n auto in de komende 4 jaar gewoon dubbel bij wijze van spreken...
Dus kilometers bijhouden is de enige optie ? En dan prive maar wat anders...
Laatst gewijzigd door dvh op 31 aug 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
Re: Bijtelling
Bijna nooit. Na 15(?) jaar mag je bijtelling over de dagwaarde gebruiken maar voor die tijd is het idd niet interessant.Dat is toch nooit interessant ?
Maar ben zelf geen ondernemer, zitten hier genoeg mensen die je beter kunnen adviseren.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Je kan/mag ook bijtelling betalen over de werkelijke kosten van de auto. Nadeel is dat je de auto dan niet zo hard kan/wil afschrijven als je anders met een zakelijke auto zal doen. Maurice weet hier veel meer van.
Voor de rest zijn er eigenlijk vier oplossingen :
- Volledig zakelijk opgeven en creatief met de privé kilometers zijn.
- Auto van 15 of ouder, bijtelling over de dagwaarde betalen.
- Grijs kenteken auto pakken van voor 06-2004 dan hoeft er geen bijtelling over de bpm betaalt te worden.
- Auto importeren en creatief met het opgeven van opties zijn. Zelf heb ik hier veel ervaring mee en het scheelt zomaar ergens tussen de € 10.000,- en de € 20.000.- aan nieuwwaarde.
Voor de rest zijn er eigenlijk vier oplossingen :
- Volledig zakelijk opgeven en creatief met de privé kilometers zijn.
- Auto van 15 of ouder, bijtelling over de dagwaarde betalen.
- Grijs kenteken auto pakken van voor 06-2004 dan hoeft er geen bijtelling over de bpm betaalt te worden.
- Auto importeren en creatief met het opgeven van opties zijn. Zelf heb ik hier veel ervaring mee en het scheelt zomaar ergens tussen de € 10.000,- en de € 20.000.- aan nieuwwaarde.
- Martijn_bmw
alles is al gezegd en klopt! niet interresant dus om bij te tellen....
- dvh
Bummer... Dan maar netjes kilometers bijhouden....
Toch ergens jammer.. ik wil best bijtelling betalen over de aanschafwaarde.. Maar het is van de zotte om dat over de nieuwprijs te doen..
Toch ergens jammer.. ik wil best bijtelling betalen over de aanschafwaarde.. Maar het is van de zotte om dat over de nieuwprijs te doen..
-
Tja, de nieuwprijs van m'n caddy was prima te behappen....
Np was 25600,
Aanschaf 14k,
En dat na een jaartje........
Is toch ook ruim 6k bijtelling p jaar
Np was 25600,
Aanschaf 14k,
En dat na een jaartje........
Is toch ook ruim 6k bijtelling p jaar
- Reind
Of gewoon privé een auto kopen en kilometerkosten opgeven. Doe ik ook en gaat prima.
Moet je wel veel rijden. Ik rij 55k per jaar dus dat tikt lekker aan. Koop je een auto van de huisselectie met 2 jaar garantie. Rij je gecalculeert en goedkoop.
Moet je wel veel rijden. Ik rij 55k per jaar dus dat tikt lekker aan. Koop je een auto van de huisselectie met 2 jaar garantie. Rij je gecalculeert en goedkoop.
- dvh
Dat is nog te overzien.
Als je een leuke Mito ofzo koopt van 20k, en dan 14%.. tja.. waar heb je het dan over..
Maar koop je een 525d uit 2008 die nieuw 50k kost tegen 25%... Wat minder interessant..
@Reind
Ik rij niet zoveel.. 20-25k max.
Vind het gewoon leuk een grote auto te rijden wanneer het mogelijk is.. Zoveel zal ik er prive ook niet mee rijden.. Maar als je ff de kinderen weg wil brengen of even naar de supermarkt.. Wel zo lekker dat je niet op de klok moet gaan kijken of je al over de 500km zit..
Als je een leuke Mito ofzo koopt van 20k, en dan 14%.. tja.. waar heb je het dan over..
Maar koop je een 525d uit 2008 die nieuw 50k kost tegen 25%... Wat minder interessant..
@Reind
Ik rij niet zoveel.. 20-25k max.
Vind het gewoon leuk een grote auto te rijden wanneer het mogelijk is.. Zoveel zal ik er prive ook niet mee rijden.. Maar als je ff de kinderen weg wil brengen of even naar de supermarkt.. Wel zo lekker dat je niet op de klok moet gaan kijken of je al over de 500km zit..
Laatst gewijzigd door dvh op 31 aug 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
inderdaad bij een dikke 2de hands auto vaak de beste optie.
in prive kopen en km-kosten declareren op de zaak!
in prive kopen en km-kosten declareren op de zaak!
- dvh
Prive een auto kopen van 20k+ zie ik niet zitten.. Zonde van mijn geld imho.
Juist het bruto uitgeven vanuit de zaak om zo belasting enigszins te omzeilen vind ik een mooie manier om toch een leuke auto te rijden.
Dus gewoon een btw auto kopen van 20-25k, kilometers bijhouden ( wat minder leuk ) en verder gewoon alle kosten op de zaak.. Of desnoods een nieuwe auto van max 30k en dan maar wat bijtelling..
Of de dikste 7serie van 15jaar oud die ik kan vinden... ook leuk.. en relatief weinig bijtelling..
Ik slaap er nog wat nachtjes over.. Moet toch nog sparen
Juist het bruto uitgeven vanuit de zaak om zo belasting enigszins te omzeilen vind ik een mooie manier om toch een leuke auto te rijden.
Dus gewoon een btw auto kopen van 20-25k, kilometers bijhouden ( wat minder leuk ) en verder gewoon alle kosten op de zaak.. Of desnoods een nieuwe auto van max 30k en dan maar wat bijtelling..
Of de dikste 7serie van 15jaar oud die ik kan vinden... ook leuk.. en relatief weinig bijtelling..
Ik slaap er nog wat nachtjes over.. Moet toch nog sparen

Laatst gewijzigd door dvh op 31 aug 2011, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
tja dat ben ik met je eens, doe ik ook niet 
maargoed de bijtelling over een ton is ook zonde geld!

- dvh
Dat is dan ook mijn punt, dat ga ik ook niet doenMartijn_bmw schreef:tja dat ben ik met je eens, doe ik ook niet

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Het grootste belasting voordeel haal je meestal met een dikke bak van 15 jaar oud. Volvo 850R of een E34 540i lijken mij mooie auto's om op zo'n manier te rijden.
- Martijn_bmw
dvh schreef:Dat is dan ook mijn punt, dat ga ik ook niet doenMartijn_bmw schreef:tja dat ben ik met je eens, doe ik ook niet

- dvh
Dat, en een gezond verstand kwestie 

- Martijn_bmw
eens, ik heb precies hetzelfde hoor
veel emotie bij auto's maar voordat ik over ga tot koop komt toch de ratio om de hoek dat een auto leuk is maar ook niet teveel moet kosten in aanschaf en gebruik!

veel emotie bij auto's maar voordat ik over ga tot koop komt toch de ratio om de hoek dat een auto leuk is maar ook niet teveel moet kosten in aanschaf en gebruik!