///M3 Vlokmans
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Impreza Vlokmans
Gefeliciteerd
Die uit Friesland lijkt me?

- Vlokmans
Re: Impreza Vlokmans
Inderdaad! Deze is het, zolang de foto's nog op de website staan:
http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=161" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet zelf ook nog wat plaatjes schieten, maar weet van enthousiasme niet waar te beginnen of wat te schrijven
Een paar jaar terug heb ik ook al eens wat gestuurd in een M3, waar ik echt niet van onder de indruk was. Bij deze klopte het vanaf moment één gelijk en voelde het ook goed. Ook met Van der Bij was het prettig praten en zaken doen, de man is liefhebber en eerlijk. Kortom, alles viel op z'n plek!
http://www.vanderbijautos.nl/index.php?p=aanbod&obJ=161" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet zelf ook nog wat plaatjes schieten, maar weet van enthousiasme niet waar te beginnen of wat te schrijven

Een paar jaar terug heb ik ook al eens wat gestuurd in een M3, waar ik echt niet van onder de indruk was. Bij deze klopte het vanaf moment één gelijk en voelde het ook goed. Ook met Van der Bij was het prettig praten en zaken doen, de man is liefhebber en eerlijk. Kortom, alles viel op z'n plek!

- Erik dB
Re: ///M3 Vlokmans
Veel plezier ermee! Mijn zwarte M3 sedan komt daar ook vandaan. Weet je wanneer je drijfstanglagers zijn vervangen? Ik heb het bij die van mij direct preventief laten doen....het is een bekend zwak punt van de 3.2s.
- MartijnGizmo
Jammer van die sticker op de auto:

- Erik dB
Die velgen staan, hoewel niet origineel geleverd op de M3 sedan, ook wel goed. Vergeet niet je leren interieur goed te onderhouden (mijn leer werd een stuk soepeler na een colourlock sessie)! En om wat aan het "push-understeer" te doen, kun je de topmounts voor laten verwisselen.
ps. foto-shootje houden met 3 M3 sedans? Joy is er vast ook wel bij :drieling:
ps. foto-shootje houden met 3 M3 sedans? Joy is er vast ook wel bij :drieling:
- FreudeamFahren
I call BSErik dB schreef:Die velgen staan, hoewel niet origineel geleverd op de M3 sedan (...)

@ Vlokmans: gaaf man! Ich wünsche dir immer knitterfreie Fahrt

- Erik dB
Standaard stonden ze op Contours, jij je zinFreudeamFahren schreef:I call BSErik dB schreef:Die velgen staan, hoewel niet origineel geleverd op de M3 sedan (...)Waren gewoon een optie.
@ Vlokmans: gaaf man! Ich wünsche dir immer knitterfreie Fahrt

- Reind
Prachtige wagen. Ik zag hem ook al staan en dacht als je in de markt bent kun je stoppen met zoeken.
- Vlokmans
Thanks mannen, ben er ook echt enorm blij mee!
Over de drijfstanglagers van de 3.2 heb ik meer gehoord ja, schijnen wat zwakjes te zijn.
Voor een fotoshoot ben ik wel te porren, lijkt me leuk! Kun je zelf fotograferen Erik? Hier op het forum zijn anders ook wel wat profi fotografen te vinden geloof ik. Nu nog een datum, tijdstip en locatie. Eitje dacht ik zo
Kunnen jullie me op weg helpen met de colourlock? Is dat deze: http://www.colourlock.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zo ja, welke heb ik nodig? De webshop is nogal uitgebreid: http://projecten.qontent.nl/colourlock/webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het
Over de drijfstanglagers van de 3.2 heb ik meer gehoord ja, schijnen wat zwakjes te zijn.
Voor een fotoshoot ben ik wel te porren, lijkt me leuk! Kun je zelf fotograferen Erik? Hier op het forum zijn anders ook wel wat profi fotografen te vinden geloof ik. Nu nog een datum, tijdstip en locatie. Eitje dacht ik zo

Kunnen jullie me op weg helpen met de colourlock? Is dat deze: http://www.colourlock.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zo ja, welke heb ik nodig? De webshop is nogal uitgebreid: http://projecten.qontent.nl/colourlock/webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het
- Reind
Je kunt het beste even bellen met die gasten van colourlock. Zijn heel aardig en geven goed advies. Voor jou leer moet je een hele set kopen. doe je daarna jaren mee.
- Vlokmans
Zal er wel eens een belletje aan wagen dan, het is me zeker wat waard om het leer in goede staat te houden.
En Erik, je kwam inderdaad nog "langs", hebben nog de verkoopfoto's van jouw M bekeken. Nu ik het zo teruglees, is het een redelijk vergelijkbaar traject geweest: bedrijf, auto, aankoopkeuring
En Erik, je kwam inderdaad nog "langs", hebben nog de verkoopfoto's van jouw M bekeken. Nu ik het zo teruglees, is het een redelijk vergelijkbaar traject geweest: bedrijf, auto, aankoopkeuring

- ///Martin
Zojuist op de Molenlaan... Prachtig.
- ///Joost
Hele mooie sedan! Goede aankoop.
Vooral de laatste foto vind ik wel ironisch...een rekening van 900+ Euro en 'Gelukkig Nieuwjaar'...
Vooral de laatste foto vind ik wel ironisch...een rekening van 900+ Euro en 'Gelukkig Nieuwjaar'...

- Vlokmans
Heb je wel gezwaaid Martin? Ik heb je gemist! Waar reed je in?
En voor 900 euri mag je toch minimaal verwachten dat men je een fijne jaarwisseling wenst
En voor 900 euri mag je toch minimaal verwachten dat men je een fijne jaarwisseling wenst

- ///Martin
Nee sorry, was te druk met kijken. Wist ook niet dat je hier uit de buurt kwam. Zag GPK i.c.m. deze bolide en toen viel het kwartje.... Een Caddy.
- Vlokmans
Andere auto, nieuwe camera. Gisteravond snel even paar plaatjes getrokken. Kan vast nog wel wat beter...

- Vlokmans
Vandaag zijn bij Vlasblom de drijfstanglagers vervangen. Toch maar wel, al was het voor mijn eigen gemoedsrust. De lagers die er uit kwamen waren geproduceerd in 10-95, dus nog de eerste lagers. Ze zagen er "gemiddeld versleten" uit, met op de ene wat meer schade dan op de andere, een enkele zelfs nog redelijk gaaf. Hoe dan ook, het is maar goed dat het is gebeurd. Paul heeft ook nog wat boutjes, Vanos-filters en ander klein spul vervangen. Verder hebben we met potlood nog een plan de campagne gemaakt voor een aantal andere zaken die de komende maanden aan de beurt gaan komen 

- Niels
- Auto: Prius+
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Goed bezig 

- Erik dB
Goed bezig! Nu kun je met een gerust hart gas gevenVlokmans schreef:Vandaag zijn bij Vlasblom de drijfstanglagers vervangen. Toch maar wel, al was het voor mijn eigen gemoedsrust. De lagers die er uit kwamen waren geproduceerd in 10-95, dus nog de eerste lagers. Ze zagen er "gemiddeld versleten" uit, met op de ene wat meer schade dan op de andere, een enkele zelfs nog redelijk gaaf. Hoe dan ook, het is maar goed dat het is gebeurd. Paul heeft ook nog wat boutjes, Vanos-filters en ander klein spul vervangen. Verder hebben we met potlood nog een plan de campagne gemaakt voor een aantal andere zaken die de komende maanden aan de beurt gaan komen

- Vlokmans
Vandaag wordt om te beginnen de stuurkogel aan de bestuurderszijde vervangen en worden voor de volledigheid nog stofhoesbeschermkapdingetjes op twee schokbrekers geplaatst. Daarna wordt de auto uitgelijnd.
Paul kwam nog een aantal zaken tegen, dat een volgende keer, binnen een paar maanden, aangepakt zal worden:
- onderstelrubbers achterzijde in de Powerflex,
- bak- en diffkeerringen vervangen,
- brandstofretourleiding vervangen (schijnt erg brak te zijn/worden op 3.2's),
- remblokken en -schijven
voorzijde (mogelijk gelijk de remleidingen meenemen, maar die zagen er nog goed uit)
Paul kwam nog een aantal zaken tegen, dat een volgende keer, binnen een paar maanden, aangepakt zal worden:
- onderstelrubbers achterzijde in de Powerflex,
- bak- en diffkeerringen vervangen,
- brandstofretourleiding vervangen (schijnt erg brak te zijn/worden op 3.2's),
- remblokken en -schijven

- Vlokmans
Een hoop zaken is inmiddels aangepakt, een aantal nog niet.
Een langslepende kwestie is de airco geworden. Het betreffende onderdeel is, als het goed is, morgen binnen en dan kan de airco werkend gemaakt worden. Er zat een kleine lekkage met uiteindelijk grote gevolgen....maar goed, in de loop van de week is de airco weer up and running.
De brandstofretourleiding was ook wat lastig verkrijgbaar, maar dat is al met al nog snel gegaan. De oude die er onderuit kwam, volgens BMW "onverslijtbaar" of zoiets, was toch behoorlijk versleten en op sommige punten behoorlijk ver doorgeroest. Nu dus vers en nieuw. Knipperlichten zijn ook weer OEM
Verder zit er nu Powerflex in de achteras en is nog een busje en een bout hier en daar vervangen. Bak- en diff. olie zijn ververst, evenals een hele lading aan keerringen. Het brandstoffilter is ook maar vervangen. Had een productiedatum van oktober '95 ofzo, dus is waarschijnlijk nog het eerste (fabrieks)filter. Voor zover ik weet toch een Inspection II vervangonderdeel, maar goed.....
De remmen heb ik nog even gelaten voor wat ze zijn. Op zowel schijven als blokken zit nog genoeg vlees en ook de leidingen zijn in goede staat. Er zit nu soms een lichte trilling in bij het remmen, die te wijten is aan kromme schijven. Ik zal waarschijnlijk weer nieuwe OEM 3.2 schijven er op schroeven, met of OEM blokjes of een lichte upgrade. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik me nog wat verder wil verdiepen in upgrades voor de remmen, maar ik denk dat voor mij OEM volstaat eigenlijk. En tot slot staat nog een uitgebreide poetsbeurt in de planning, zodat ie goed de winter in kan
Een langslepende kwestie is de airco geworden. Het betreffende onderdeel is, als het goed is, morgen binnen en dan kan de airco werkend gemaakt worden. Er zat een kleine lekkage met uiteindelijk grote gevolgen....maar goed, in de loop van de week is de airco weer up and running.
De brandstofretourleiding was ook wat lastig verkrijgbaar, maar dat is al met al nog snel gegaan. De oude die er onderuit kwam, volgens BMW "onverslijtbaar" of zoiets, was toch behoorlijk versleten en op sommige punten behoorlijk ver doorgeroest. Nu dus vers en nieuw. Knipperlichten zijn ook weer OEM

Verder zit er nu Powerflex in de achteras en is nog een busje en een bout hier en daar vervangen. Bak- en diff. olie zijn ververst, evenals een hele lading aan keerringen. Het brandstoffilter is ook maar vervangen. Had een productiedatum van oktober '95 ofzo, dus is waarschijnlijk nog het eerste (fabrieks)filter. Voor zover ik weet toch een Inspection II vervangonderdeel, maar goed.....

De remmen heb ik nog even gelaten voor wat ze zijn. Op zowel schijven als blokken zit nog genoeg vlees en ook de leidingen zijn in goede staat. Er zit nu soms een lichte trilling in bij het remmen, die te wijten is aan kromme schijven. Ik zal waarschijnlijk weer nieuwe OEM 3.2 schijven er op schroeven, met of OEM blokjes of een lichte upgrade. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik me nog wat verder wil verdiepen in upgrades voor de remmen, maar ik denk dat voor mij OEM volstaat eigenlijk. En tot slot staat nog een uitgebreide poetsbeurt in de planning, zodat ie goed de winter in kan

- Erik dB
Hoe herkenbaar
. Ik had geluk met het brandstoffilter, bij mij was ie wel vervangen tijdens de laatste Inspection II. Prijzig filtertje overigens...

- frank de jonge
OEM remblokken van een 3,2 voor de vooras heb ik nog wel liggen nieuw in doos. Kheb inmiddels geen BMW meer.
- yorick
Mooie M3 dit. Er wordt ook goed voor gezorgd zo te lezen