Het is me het weekje wel zeg.
Dinsdag:
Tandartsbezoek voor controle. Alles in orde. Ik geef aan, ik voel wel eens wat linksboven. Toch maar een foto. Ja je hebt 2 kleine gaatjes in 1 kies tussen de tanden in. Ik kreeg nog advies om met zo een rubberen ragertje tussen de tanden te flossen wat ze ter plekke nog even deed. Ook nog even met wat gereedschap tussen de bewuste kies geprikt. Volgende week dinsdag terug komen.
Dinsdagavond:
Kolere wat begint die kies ineens zeer te doen. Zwelling op mijn tandvlees. Toch maar even een pijnstiller.
Woensdagochtend:
Eerst even naar een klant gegaan voor een offerte maar toen kwam die pijn weer opzetten. Op de terugweg meteen even gebeld dat ik het niet naar wens vond lopen. Ok kom om half 3 maar even langs.
Even gevoeld, getikt en een foto van de wortels gemaakt. Ja ik zie een ontsteking in een kies ernaast, die is een keer diep geboord waarschijnlijk is je zenuw daarvan gaan ontsteken. We gaan meteen een wortelkanaalbehandeling starten. Dus even prikje, 20 minuten wachten en hups weer kies openen en zenuw slopen. Joy weer blij en naar huis. Je kan wel napijn hebben dus hou daar rekening mee.
Woensdagavond:
Hmm, komt het weer opzetten zeg... verdammt. Weer een pijnstiller.
Donderdagochtend:
Bolle wang en zwelling is nu veel groter geworden. Grmbl. Weer een pijnstiller. En nog een paar gedurende de dag.
Vrijdagmiddag:
Volgens mij gaat dit niet goedkomen, toch maar even bellen. Antibiotica-kuurtje? Leg ik voor je klaar. Ok, geregeld. Ontstekingsoorzaak is weggenomen (zenuw) alleen moet je lichaam wel zelf die ontsteking op zien te lossen. Weer hele dag pijnstillers ingenomen.
Zaterdag:
Same shit, different day. Tegen de avond komt het telkens hevig opzetten en dan helpen de pijnstillers niet afdoende. Niet leuk.
Zondagochtend:
Same shit, different day. Kan nog wel redelijk slapen gelukkig maar als je wakker begint te worden voel je meteen weer die wang.
Krijg ik de tip van ma om een kleikompres op mijn tandvlees te leggen en eventueel op de wang. Het idee om klei in je mond te stoppen klonk me niet als muziek in de oren maar ja na zoveel dagen pijn wil je wel wat proberen.
Dus lekker sceptisch een katoenen doekje gevuld met
groene klei en tussen m'n wang en tandvlees gepropt (AUW!). Nog eentje aan de buitenkant gelegd en een half uur laten zitten. Om het half uur een nieuwe aanbrengen omdat de klei verzadigd zou raken van de stoffen die het uit de zwelling haalt. Nou na de 1e dacht ik, werkt voor geen meter. Daarstraks de 2e er uitgehaald en toen dacht ik, verrek het lijkt wel of die bobbel kleiner is geworden. Ik voelde duidelijk met mijn tong dat de verdikking minder werd. Dus nu het 3e kompres erin en het lijkt vrijwel in zijn geheel te verdwijnen inclusief de pijn.
Dat is dus ook voor het laatst dat ik sceptisch doe over dat soort 'heksenbrouwseltjes'.