Dat ben je altijd. Ook tijdens trackdays wordt er door veel mensen relatief langzaam gereden. Hoeft allemaal geen enkel probleem op te leveren zolang die langzamere gasten maar veelvuldig spiegelen en vervolgens vroegtijdig richting aangeven om de snellere rijders er op een veilige en vlotte manier voorbij te laten.Jussi schreef:Wanneer ben je dan geschikt om ooit met een trackday te starten?KW schreef:Ik denk dat het grote verschil tussen TF en een trackday is dat er tijdens een trackday geen zondagsrijders/dagjesmensen zijn die niet kunnen rijden en niet weten hoe ze hun spiegels moeten gebruiken, en daarom voor de ervarener doorrijder een trackday beter geschikt is.
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Hielke
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
- KW
Als je van autorijden houdt, weet hoe je moet rijden, goed kan spiegelen, rekening kan houden met anderen, en vooral, bewust zijn waar je mee bezig bent. Dan is er niks aan de hand.Jussi schreef: Wanneer ben je dan geschikt om ooit met een trackday te starten?
- Knot
Het was even wennen hoor, dit jaar alleen in April wat fun rondjes met de M5 gedaan om ons 1 jaar samenzijn te vieren. De eerste 2 ronden waren niet veel soeps, er kwam ook geen regen en ik stond op verkeerde banden voor droog lijnenwerk.FrankS schreef:Meende al dat ik je spotte op de rotonde inderdaadKnot schreef:Rugtasje staat klaar in de gang, 328i afgetankt... 06:00 gaat de wekker. Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan.
Ging wel lekker toch?
Had voor nog 2 nieuwe Hankook Ventus V12 EVO gemonteerd maar achter reed ik op de in de bosjes opgepikte afgedankte Wanli S1063's van Ruben
Nog een stukje achter Yorick aangestuurd maar dat was niet bij te houden zeg. Vorige keer liep ie niet goed maar nu het inlaatspruitstuk er netjes op zit loopt de auto makkelijk weg op vermogen, daarna verlies ik het bij aanremmen van de Movit installatie en eenmaal ingestuurd doen zijn semislicks hun werk... 3x bonusvoordeel in zijn geval dus, geen beginnen aan, zeker niet met Wanli's
Als je wilt kan ik die paar minuten online zetten Yorick en anders stuur ik je dat stukje materiaal zelf even door om te laten zien hoe je auto ligt.
Na een lange baansluiting (15:30 tot 16:45) toch nog maar een 4 ronden kaartje gekocht, boel warmgereden, bandenspanning nog iets omlaag naar 2,6 warm en er 2 rondjes een beetje voor gaan zitten (niet maximaal natuurlijk want geen rolkooi/helm/kuipjes/6punts
Denk wel dat 8m40 BtG mijn streeftijd is op straatbanden (Hankook K110, Pilot Sport 3, RE050a) rondom. Reed nu met HPplus ipv HT10 blokken, dat scheelt ook wat seconden, geen passagier mee scheelt ook, subwoofer en reservewiel eruit, reken je rijk
Lijnen zijn niet perfect, moest echt even wennen na zo'n tijd niet gereden te hebben. In november maar goed voorbereiden uit de boeken en mn rondjes vloeiend gaan rijden om te lijn weer goed te pakken te krijgen.
- GTRene
perfect lijnen rijden met verkeer is toch moeilijk, ik vond het best goed.
nette tijd ook, doch je rausde er ook wel overheen...
medeweggebruikers kregen niet veel adempauze als jij er aan kwam
de auto lijkt verder wel een goede balans te hebben.
nette tijd ook, doch je rausde er ook wel overheen...
medeweggebruikers kregen niet veel adempauze als jij er aan kwam
de auto lijkt verder wel een goede balans te hebben.
- Knot
Ik wilde ook zelf zo snel mogelijk weer op de parkeerplaats staan, elke seconden met die Wanli S1063 is er een teveel, levensgevaarlijk 
Ging wel wat rap soms idd maar had wel het idee dat iedereen goed gekeken had voordat ik voorbij stak.
Ging wel wat rap soms idd maar had wel het idee dat iedereen goed gekeken had voordat ik voorbij stak.
- Marius
LOL
ik heb je trouwens nog voorbij horen (let wel, niet zien) komen toen ik in breidscheid op het terras zat, wat een gegil prachtig.
ik heb je trouwens nog voorbij horen (let wel, niet zien) komen toen ik in breidscheid op het terras zat, wat een gegil prachtig.
- Reind
Lekker rondje Rody. GAS erop
. Als je had gezegd dat er rondom Hankooks op zitten had ik het ook gelooft. Zie geen gekke overstuur momenten ofzo. Nette tijd voor straatbandjes!!
Motortje loopt ook erg goed. Je zou hem eens moeten rollen. Ik denk dat je verbaasd bent over het vermogen. Daarmee bedoel ik dat ik hem hoger inschat dan standaard spec.
Waarom pak je de curbs niet mee bij Hatzenbach /Fucksrohe?/ Wipperman? Daar liggen nog secondes.
Motortje loopt ook erg goed. Je zou hem eens moeten rollen. Ik denk dat je verbaasd bent over het vermogen. Daarmee bedoel ik dat ik hem hoger inschat dan standaard spec.
Waarom pak je de curbs niet mee bij Hatzenbach /Fucksrohe?/ Wipperman? Daar liggen nog secondes.
- Knot
Zou goed kunnen, het laatste rondje heb ik lopen klooien, 3,5 bar erin achter maar onderstel stond nog hard, was ik vergeten terug te draaien dus hij wilde nog niet echt schuiven op droog maar hier en daar trok ie gelukkig wel een streepje.
Ook opmerkelijk, toen ik voor de 1e ronde aan de slagboom stond werd me gevraagd hoeveel ronden ik vandaag ging rijden, de scheur in de ruit vond meneer maar niks. Heb m verteld dat het van driftdagen is gekomen, steen erop en het zit er al meer dan een jaar in, met apk/tuv etc. Moest m maar vervangen en 4 ronden was volgens hem de max gezien gevaar....
Kosten uiteindelijk:
- 89 euro : 4 ronden kaart
- 77 euro : brandstof voor 8 ronden
- 90 euro : brandstof heen en terugreis
- 30 euro : italiaan
Totaal 375 + zegmaar 150 euro banden/remmen slijtage.... 525 is geld maar ook een hoop lol op een dag!
Ook opmerkelijk, toen ik voor de 1e ronde aan de slagboom stond werd me gevraagd hoeveel ronden ik vandaag ging rijden, de scheur in de ruit vond meneer maar niks. Heb m verteld dat het van driftdagen is gekomen, steen erop en het zit er al meer dan een jaar in, met apk/tuv etc. Moest m maar vervangen en 4 ronden was volgens hem de max gezien gevaar....
Kosten uiteindelijk:
- 77 euro : brandstof voor 8 ronden
- 90 euro : brandstof heen en terugreis
- 30 euro : italiaan
Totaal 375 + zegmaar 150 euro banden/remmen slijtage.... 525 is geld maar ook een hoop lol op een dag!
- Knot
Ik ben sowieso niet zo'n fan van curbstones meepakken, kan wel maar ik zie het als "smokkelen". Met de Wanli's was het ook geen goed plan, je komt toch even los en zo'n meukband herpakt zn grip dan niet goed en dan krijg je wel gekke situaties, zeker linksaf in zn 4 na de Fuchsrohre.Reind schreef:
Maar als je je rijk rekent op deze 8m51 kan je wel eens onder die 8m40 komen inderdaad, goede straatbanden, alleen in de auto, HT10 blokken, minder verkeer, curbs meepakken.
Ik vond dat de Hankook banden het goed deden, alleen natuurlijk 8,5mm profiel dat vind ik niet lekker rijden, ga liever met 4 a 5mm op pad als het rap moet gaan. Moet toegeven dat een RE050a en een PS2 toch meer grip geven, de Hankook gilt het net wat eerder uit en laat iets eerder los vooral bij remmen of vroeg accelereren terwijl hij al zn kracht nodig heeft om de druk naar buiten aan te kunnen, maargoed, alle waar naar zn geld. Zo'n band voor 100 euro in 225/45/17 vind ik m niet verkeerd.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
8:35 ofzo moet je zeker kunnen halen Knot, dat haal ik ook op straatbandjes en ik rij over het algemeen wat rustiger dan jij (lees : ik heb wat minder talent).
- Knot
Tsja, het zal wel lastig worden hoor, het blijft een zwaar hok.
8m51=
- 7 sec (4 goede banden ipv Wanli achter)?
- 4 sec (HT10 remblokken ipv HPplus)
- 5 sec (geen passagier mee)
- 5 sec (minder verkeer / vloeiendere lijn mogelijk / curbstones)
Dan zit je op 8m35 maar is aardig prijs je rijk zoals ik het er nu af haal volgens mij. Dan moet je wel op R888 gaan, of het interieur eruit gooien, of met motorvermogen (M50 mod, supersprint voor tot achter etc) aan de gang om onder die 8m30 te komen.
8m51=
- 7 sec (4 goede banden ipv Wanli achter)?
- 4 sec (HT10 remblokken ipv HPplus)
- 5 sec (geen passagier mee)
- 5 sec (minder verkeer / vloeiendere lijn mogelijk / curbstones)
Dan zit je op 8m35 maar is aardig prijs je rijk zoals ik het er nu af haal volgens mij. Dan moet je wel op R888 gaan, of het interieur eruit gooien, of met motorvermogen (M50 mod, supersprint voor tot achter etc) aan de gang om onder die 8m30 te komen.
-
FrankS
Lekkere ronde hoor
Heb je alleen nog door Brunnchen zien knallen, dat ging behoorlijk hard.
De Delta deed het verder goed. Tegen de middag het eerste rondje gedaan, was vooral erg druk. Kwam rond de 13 minuten uit.
Daarna even wat drinken, beetje gekeken in Brunnchen en toen nog een ronde gedaan. Deze ging echt heerlijk. Was (Uit mijn hoofd) mijn 14e of 15e ronde en ik begin te merken dat ik een aantal stukken wat beter begin te kennen. Met piepende banden Eschbach uit en Brunnchen in gaf wel een behoorlijke kick IN DE AUTO. Ik stel me namelijk graag voor dat iedereen daar zijn adem inhoud als ik aanrem, en applaudiseerd en juicht als ik de bocht doorga
Verder was er bij AF een motorrijder af gegaan en verderop (weet niet precies meer waar) een Clio... VOnd het ook wel weer best toen
Uiteindelijk gok ik op iets van 12.30(klokje op dashboard) inclusief 2 ongelukken waar ik rustig aan heb gedaan. Ging wel behoorlijk vlot opzich, maar ik merk toch wel dat zo'n 1.6je met een redelijk zware auto écht tekort komt om lekker vlot te kunnen doorboenderen
Volgende keer het toch maar eens regelen dat er een expert mee kan rijden voor 2 of 3 rondjes... Lijkt me wel erg leerzaam.
Voor de volgende keer te vervangen:
Dopje van koelvloeistof staat open en gaat na even stilstaan zonder draaiende motor stoom spuiten
Linker draagarm klappert (moet sowieso dus)
nieuwe banden voor
Lekker weekendje uiteindelijk.. 4 rondjes á 89 euro, Pinocckio á 15 euro incl. fooi, hotel 30 euro, 25 divers ongeveer en 125 euro aan benzine
De Delta deed het verder goed. Tegen de middag het eerste rondje gedaan, was vooral erg druk. Kwam rond de 13 minuten uit.
Daarna even wat drinken, beetje gekeken in Brunnchen en toen nog een ronde gedaan. Deze ging echt heerlijk. Was (Uit mijn hoofd) mijn 14e of 15e ronde en ik begin te merken dat ik een aantal stukken wat beter begin te kennen. Met piepende banden Eschbach uit en Brunnchen in gaf wel een behoorlijke kick IN DE AUTO. Ik stel me namelijk graag voor dat iedereen daar zijn adem inhoud als ik aanrem, en applaudiseerd en juicht als ik de bocht doorga
Verder was er bij AF een motorrijder af gegaan en verderop (weet niet precies meer waar) een Clio... VOnd het ook wel weer best toen
Uiteindelijk gok ik op iets van 12.30(klokje op dashboard) inclusief 2 ongelukken waar ik rustig aan heb gedaan. Ging wel behoorlijk vlot opzich, maar ik merk toch wel dat zo'n 1.6je met een redelijk zware auto écht tekort komt om lekker vlot te kunnen doorboenderen
Volgende keer het toch maar eens regelen dat er een expert mee kan rijden voor 2 of 3 rondjes... Lijkt me wel erg leerzaam.
Voor de volgende keer te vervangen:
Dopje van koelvloeistof staat open en gaat na even stilstaan zonder draaiende motor stoom spuiten
Linker draagarm klappert (moet sowieso dus)
nieuwe banden voor
Lekker weekendje uiteindelijk.. 4 rondjes á 89 euro, Pinocckio á 15 euro incl. fooi, hotel 30 euro, 25 divers ongeveer en 125 euro aan benzine
- Hielke
Keurig rondje Knot. Mooi tempo. Je kunt zien dat je er al vrij veel gereden hebt.
Denk dat er uit de banden tov A merk banden misschien 4 seconden te halen is. Uit andere remblokken 2. Grootste verschil haal je uit minder ballast (de passagier), dat moet wel een seconde of 10 schelen.
Denk dat er uit de banden tov A merk banden misschien 4 seconden te halen is. Uit andere remblokken 2. Grootste verschil haal je uit minder ballast (de passagier), dat moet wel een seconde of 10 schelen.
- Friso
@knot:Mooi rondje,en motertje loopt ook mooi 
- Knot
Passagier 10 seconden? Het is wel gewicht maar soms heb ik het idee dat de balans wel mooier verdeeld is als er links en rechts iemand zit.
Torretje loopt prima, is gistermiddag op de Nordschleife op 275.000 gezet. Wel tikken de klepstoters al na 1 rondje voluit op droog maar het kan geen kwaad zei Bas, is ouderdom (ruimte dus gaat de olie schuimen), 1100 euro dan zitten er vaste klepstoters in maar daar heb ik ook een andere 2.8 voor ongeveer. Doe meestal 2 ronden en daarna een paar kilometer met 80 in 5 afkoelen en de volgende 2 ronden erachteraan.
Torretje loopt prima, is gistermiddag op de Nordschleife op 275.000 gezet. Wel tikken de klepstoters al na 1 rondje voluit op droog maar het kan geen kwaad zei Bas, is ouderdom (ruimte dus gaat de olie schuimen), 1100 euro dan zitten er vaste klepstoters in maar daar heb ik ook een andere 2.8 voor ongeveer. Doe meestal 2 ronden en daarna een paar kilometer met 80 in 5 afkoelen en de volgende 2 ronden erachteraan.
- Reind
Passagier maakt behoorlijk uit hoor. Vooral als je die berg aan het beklimmen bent. Bij mij scheelde dat bijna 10km/h. En dat over een behoorlijk lang stuk. Dat zijn veel seconden. Was wel met een 100kilo wegende bijrijder.
Maar nogmaals, jou motor loopt erg hard hoor. Echt veel harder dan mijn M50 in de ringtool. En dat met al dat extra gewicht.
Maar nogmaals, jou motor loopt erg hard hoor. Echt veel harder dan mijn M50 in de ringtool. En dat met al dat extra gewicht.
- Hielke
Ton (Ringmazda) had eens een mooie berekening hoeveel een passagier uitmaakte. Denk dat 10 seconden zelfs aan de voorzichtige kant is.
- Knot
Mn neef weegt denkik 75kg, niet overdreven veel maar zou goed kunnen dat ik daar 10sec mee verlies hoor.
Inhalen ging wel soepel maar met die 10 inhaalacties (waarvan 1 motor die mij netjes voorbij stak) ben je toch minder geconcentreerd op je lijnen om het passeren netjes te laten verlopen, daar zit volgens mij ook best wat tijd in.
Inhalen ging wel soepel maar met die 10 inhaalacties (waarvan 1 motor die mij netjes voorbij stak) ben je toch minder geconcentreerd op je lijnen om het passeren netjes te laten verlopen, daar zit volgens mij ook best wat tijd in.
-
steve smith
Roken die Wanli's niet?

- Downforce Hans
Hij stond daar stil, ff navi resetten.......steve smith schreef:Roken die Wanli's niet?
- Gijs.
Knot, ik heb nog 1 of 2 filmpjes van dat je langskomt op de Ring! Dacht al dat het iemand van DF was, klopte dus wel. Zal zodra ze online staan wel even hier posten, ben nu druk met andere dingen.
- GTRene
knot de dwarsligger, duikt er een foto op gaat ie ook wat dwars

- Knot
Hehe, vandaag mega druk met inhalen van gister, je hebt lol maar mist ook een hele dag. Wielen schoonmaken, filmpjes online, zooi weer opbergen, administratie enz enz.
Zal nog eens zoeken naar foto's morgen, moet wel meer moois zijn, en idd hoe harder de banden hoe langer het duurt voordat er rook is. Laatste rondje tegen 18:00 bij AF begon ie te komen, eerst in 3 rechtsaf opwarmen en dan door AF in zn 2 links/rechts overgooien en pas bij de bocht uittrappen komt er wat rook vanaf..... moet ook wel 40.000km meegaan natuurlijk
Zal nog eens zoeken naar foto's morgen, moet wel meer moois zijn, en idd hoe harder de banden hoe langer het duurt voordat er rook is. Laatste rondje tegen 18:00 bij AF begon ie te komen, eerst in 3 rechtsaf opwarmen en dan door AF in zn 2 links/rechts overgooien en pas bij de bocht uittrappen komt er wat rook vanaf..... moet ook wel 40.000km meegaan natuurlijk
- yorick
Leuke foto! Ze gillen wel die wanli's 
- Hielke
Heb jij een kortere overbrenging op je 325i Ringtool Reind? Bergop zit je in vijf terwijl de Aprisco's in de 4 al ruim 180 km/h halen en terwijl Knot in z'n 328i in vier blijft.Reind schreef:Passagier maakt behoorlijk uit hoor. Vooral als je die berg aan het beklimmen bent. Bij mij scheelde dat bijna 10km/h. En dat over een behoorlijk lang stuk. Dat zijn veel seconden. Was wel met een 100kilo wegende bijrijder.