BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Nieuwe BMW 1 Serie (official pics op p.2)

Eerst maar eens in het echt bekijken
30
29%
Wat maakt het uit hoe 'ie eruitziet als 'ie lekker rijdt?
5
5%
Schitterend
6
6%
Mwah gaat wel
13
12%
Eigenzinnig
4
4%
Fugly
23
22%
Nooit geweten dat Stevie Wonder ook auto's ontwerpt
24
23%

Totaal aantal stemmen: 105

Snipe

Re: BMW 1 Serie F20 (1e foto's op p. 2)

Bericht door Snipe » 15 aug 2011, 20:07

Evolutie en geen revolutie. Twee keer kijken om het verschil te zien. is 'ie eigenlijk wel nieuw? BMW-boer Breeman heeft een site in elkaar gebasteld waar je makkelijk de verschillen kunt zien tussen de oude en de nieuwe: http://www.denieuwe1serie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Joop

Bericht door Joop » 28 aug 2011, 20:51

Vandaag de eerste kilometers met de nieuwe 1er gemaakt; niet echt heel gelukkig weer... Maar wel een goede indruk van de auto gekregen, na ca. 45min. sturen. Vooraf samen met de 'instructeur' wel even een parcourtje uitgekozen die een goed beeld van de auto gaat geven.

Ik zal nog wel even een klein verslagje met wat foto's in elkaar zetten.

In het echt zijn die koplampen een stuk beter te pruimen, maar echt fraai blijf ik het nog niet echt vinden. Viel me wel op hoe groter de velgen zijn, hoe minder strorend de koplampen worden. 18" setje eronder dus; dan wel dikke pech voor de leaserijder want dan gaat zijn A/B-label karretje direct naar een bijtellingstrapje hoger.

Vooralsnog positief verrast door het kleine nieuwe twinturbo benzinemotortje!

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2011, 22:52

Vooraf samen met de 'instructeur'

pphfffff

Joop

Bericht door Joop » 28 aug 2011, 23:39

...'t mocht inderdaad geen naam hebben Rico. Ach ja...; verder gelukkig wel een hele relaxte vent.

Joop

Gereden: BMW 1 Serie F20, 116i Urban

Bericht door Joop » 29 aug 2011, 01:01

Zo vandaag was het dan zover. Het langverwachte stukje sturen met de nieuwe 1er. Vanochtend vroeg richting Hilversum vertrokken om 9.00u de sleutels van een nieuwe pre-productie Einser in ontvangst te kunnen nemen. Gaandeweg richting Hilversum begon de lucht al iets te betrekken. Regen zat in de lucht en kwam enige tijd later dan ook naar beneden. Niet echt heel prettige omstandigheden om een auto goed te kunnen beoordelen. Maar goed ik moest het er mee doen deze ochtend.

Om iets voor negenen had ik de auto onder het nieuwe gebouw van het Instituut voor Beeld en Geluid geparkeerd en me gemeld bij het BMW paviljoen naast hetzelfde pand op het Mediapark. Op de parkeerplaats aan de overkant van de weg stonden zo'n 20st. Duits gekentekende 1 series in diverse uitvoeringen. Naast de entree van het paviljoen stond de enige op Nederlansde platen zijnde 1 serie in 116i Urban uitvoering.

Na een kop koffie en een broodje was het tijd om te sturen. Helaas was het niet bepaald mogelijk om aan te geven welke uitvoering je wilde rijden. Ik had graag de Sport uitvoering willen uitproberen in benzine en handgeschakelde uitvoering, maar het werd uiteindelijk de handgeschakelde 116i Urban in Midnight blue en de voor de Urban kenmerkende witte accenten op de spiegelkappen, stripje op de voor- en achterbumper, de witte spijlen in de grille en de witte interieurlijsten. Een beetje te bont naar mijn mening, maar daar moet je maar even door heen kijken.

Even rond de auto gelopen vallen de toch erg klein ogende 16" wielen in negatieve zin op. De koets lijkt op die maat te groot voor de wielen. Even het parkeerterreintje rondkijken laat direct zien dat andere velgmaten, maar ook velgontwerpen er toch beter uitspringen. Wat ook direct opvalt is dat wanneer de auto op de grotere 18" velgen staat, dat de toch merkwaardig vormgegeven koplampen er beter uit gaan zien. Het lijkt wel of het geheel zo beter in evenwicht is. Maar goed daar kwamen we niet voor. We kwamen om te rijden. De auto beter bekijken kan later wel in het paviljoen onder droge omstandigheden.

Eenmaal achter het stuur stel ik de stoel op de voor mij juiste afstelling in. Stoel onderin, actieve doch sportieve zit. De zit is redelijk laag, maar zou nog een tandje lager mogen wat mij betreft. Wat verder direct opvalt zijn de enorme spiegels die voornamelijk links toch een hoop zicht wegnemen links vooruitkijkend. Leuk dat het veiliger is dat de spiegels groter zijn geworden om achteropkomend verkeer beter te kunnen zien, maar het is niet bevordelijk voor het zicht naar voren, wat minstens net zo belangrijk is.

De stoel is juist ingesteld, de auto kan worden gestart. Van de motor is relatief weinig te merken. In de verte is het kenmerkende geluid van een viercilinder te horen, maar meer ook niet. Dan tijd om een route te kiezen. Ik kies voor een afwisselend parcourtje over een paar dijkjes en een stuk door Naarden-Vesting. Een mooi afwisselend parcour om het onderstel van de auto te kunnen beoordelen.

De nieuwe 1er beschikt over een 'rijbelevingstoets' die drie verschillende afstellingen kent v.w.b. gasrespons, mate van stuurbekrachtiging en wanneer je een automaat hebt ook de snelheid van op- en terugschakelen.
Ik begin de eerste kilometers in Eco-Pro. Een deel van het dashboard v.w.b. het verbruik ligt in blauw op. De boordcomputer geeft de mogelijke extra reikwijdte aan die bereikt kan worden met een zuinige rijstijl en geeft een schakelindicator weer die aangeeft wanneer het tijd is om naar een hogere versnelling op te schakelen. Volg je dit een beetje netjes op, dan zou de extra reikwijdte door de zuinige rijstijl op moeten lopen. Erg leuk allemaal, maar dit is niet helemaal aan mij besteed. Tevens is de stuurbekrachtiging in deze modus erg licht en de gasrespons heeft vrij veel vertraging. Op naar de normale modus. Merkbaar wordt de stuurbekrachtiging al iets zwaarder, maar naar mijn mening nog steeds aan de lichte kant. Ook in de Sport/Sport+ modus vind ik de auto nog steeds relatief licht sturen; maar in de sportieve modus is het allemaal nog wel acceptabel en geeft het normale onderstel het verloop van het wegdek toch nog redelijk communicatief door. Ook de gasrespons neemt toe naar mate je de auto sportiever laat instellen.
Uiteindelijk werkt het systeem in grote lijnen hetzelfde zoals dit ook al het geval is in de 5er en 7er; alleen met een 1er wil je hem gewoon in de sportstand laten staan. De vorige Einser was al een stuurmansauto, je verwacht dat van deze auto gewoon weer.

Inmiddels ben ik na wat rechtuitgaande wegen op de bochtige stukken in het traject aangekomen. Tijd om even iets meer gas te geven en het nieuw ontwikkelde motorblokje met twinturbo en het standaard onderstel even aan de tand te voelen. Het was niet de eerste keer dat ik met een moderne BMW met turbomotor op pad was; maar een 335i is op papier en in de praktijk wel van een heel andere orde dan de 116i waar ik vandaag mee op pad ben. De 116i levert op papier 136PK. Niet bepaald wereldschokkend, maar het blokje pakt toch makkelijk op, door het over een breed uitgesmeerd toerengebied aanwezende koppel; 220Nm beschikbaar vanaf verhoogd stationair (1350rpm) doorlopend tot 4300rpm. Het blokje maakt graag toeren en loopt zonder morren richting de 7000rpm. Hierbij valt wel op dat het bij ongeveer 5500/6000rpm toch echt geen zin heeft om verder door te trekken en dus beter is om door te schakelen naar een hoger verzet. Ook de wijze waarop het blokje zijn vermogen afgeeft valt in positieve zin op. Natuurlijk valt op dat het hier om een geblazen motorblok betreft, zeker wanneer je hem vergelijkt met de E87 118i. Het duwtje in de rug is aanwezig, maar daarentegen is het verloop wel redelijk lineair. Het motortje reageert toch nog redelijk vlot op het gas en even inhouden is er eigenlijk niet bij. Erg positief.

Dan het onderstel. Het betreft bij deze uitvoering het normale onderstel. Het bochtige dijkweggetje is niet bepaald voorzien van strak asfalt. Desalniettemin verwerkt het onderstel alle oneffenheden met groot comfort en blijven de banden het asfalt prima volgen. De koets blijft daarbij mooi stabiel. Een enkele bocht waarbij wat stevigere oneffenheden in het asfalt voorkomen laat de koets wel wat ver uit zijn veren komen, maar weg stuiteren doet de auto niet. Ik verwacht dat het sportonderstel dat wel netter oplost en strakker de bocht omgaat. Maar helaas heb ik dat niet kunnen vaststellen. Wellicht op een later moment.

Het laatste stukje is nog een stukje de A1 op. Niet bepaald spannend. Invoegen gaat relatief gemakkelijk. Om nog even voor een Opel Corsaatje op de rechterbaan te komen moet ik even ver doortrekken in zijn tweede versnelling op de, als gevolg van wegwerkzaamheden, toch relatief korte invoegstrook. Motor pakt direct op en met weinig inspanning en doortrekkend in de toeren kom ik er toch makkelijk voor. Ik kan me voorstellen dat wanneer je de 118i met 170PK pakt uit het huidige modelprogramma dat deze voor het gros van de lease- en privérijders al meer als voldoende hier in Nederland. De auto is in die uitvoering meer dan vlot genoeg. Verder beweegt de auto zich comfortabel en in alle rust over het asfalt voort.

Tot slot een paar conclusies. BMW is inmiddels op motorenvlak een ander pad ingeslagen. Motoren met enkel twinscroll turbo of dubbele turbo worden gemeengoed daar waar het merk bekend stond om zijn drehfreudige atmosferische motorblokken. Downsizing is politiek correct en de smeuiige atmosferische zescilinders worden vervangen door de turbogeblazen viercilinders. Eerlijk gezegd moest ik daar weinig van hebben, het kenmerkende karakter van de motor wordt daarmee toch anders. Sterker nog het zijdezachte lopen van de zescilinders is er ook niet meer bij. Toch hebben de constructeurs een motorblokje ontwikkeld dat in die zin wel positief verrast. Ik ben benieuwd naar de sterkere uitvoeringen die wellicht bij de introductie van het M-sportpakket op de Einser, halverwege volgend jaar, op de markt komen. Uitgevoerd met dezelfde techniek kan dat mijns inziens niet tegenvallen. Dat de auto meer veel meer vermogen aan kan is in ieder geval wel duidelijk. Als stuurauto wil je ook gewoon meer. In vergelijk met de vorige Einser is de nieuwe wel comfortabeler afgeveerd en zal daarom wel een breder publiek aanspreken. De echte sportieve rijder zal toch de Sport uitvoering of de M-sport moeten kiezen; daar is deze Urban uitvoering (maar ook de kale basisauto) te soepel afgeveerd. De auto helt bij stevig een bocht ronden toch nog wel wat over.
Het uiterlijk zal discussies blijven geven. In het echt komt de voorkant met de toch vreemd vormgegeven koplampen beter over. Zoals ik al aangaf lijkt het allemaal beter in verhouden wanneer er wielen met een grotere velgmaat gemonteerd worden. Maar echt een schoonheid zal het niet worden. De doorgezakken dorpellijn van de vorige Een is vervangen door een rechtgelijnde dorpel en is daarmee een stuk fraaier en beter in balans. Ook de rommelig geplaatst deurgrepen op de vorige auto, net onder de schouderlijn en midden op het plaatwerk hebben nu een plek gevonden ter hoogte van de schouderlijn waardoor de auto en profil al beter oogt. Vanachterop vallen de nieuwe LED lichtblokken op. Ook dat vraagt wat gewenning en het eerste beeld wat in je gedachten schiet is dat van de Volkswagen Polo. In eerste instantie niet origineel, maar op zich verder wel neutraal vormgegeven.

Een nieuwe 1-serie coupe met potente motor, zoals de huidige 135i, kan ik mij als vervanger in de nabije toekomst wel voorstellen op basis van de rijervaringen van vandaag. In die zin heeft de auto wel de potentie als rijdersauto, ondanks dat de auto een weer een stukje groter is geworden.

De (vluchtig genomen) foto's zijn onder de volgende link terug te vinden: Predrive 1er F20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 08:21

Leuke reportage !
Goede foto's ook.

Zo'n 118i zou toch een erg interessante optie zijn als daily...

ErikS

Bericht door ErikS » 29 aug 2011, 08:56

Perfect voorbeeld van velgen maken de auto!

(Gaat nog een probleem worden met die 20% bijtellingsgevallen op 16"......)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 09:18

Wat een smakeloos konijn. Ik vind dit 'op stip' dé lelijkste nieuwe auto. Onvoorstelbaar, zet dit gekunselde ding eens naast een leuke nieuwe frisse Ford Fiesta, of anders een Alfa Romeo Giulietta.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 09:40

FerdiACS1 schreef:Wat een smakeloos konijn. Ik vind dit 'op stip' dé lelijkste nieuwe auto. Onvoorstelbaar, zet dit gekunselde ding eens naast een leuke nieuwe frisse Ford Fiesta, of anders een Alfa Romeo Giulietta.
Graag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doemijdielaatstemaarja

Tristan

Bericht door Tristan » 29 aug 2011, 09:42

Die Gulietta is ook geen schoonheid. Fiesta is wel een leuke auto. De F20 heeft gewoon 18' en een M-pakket nodig.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 09:47

Die Gulietta is ook geen schoonheid
+1...
Er zit een hoop make-up op. Dubbele uitlaat, kerstverlichting, grotere velgen, ect.
Maar in de basis is het gewoon een Fiat Bravo.. Niks spannends.

Dat geld overigens voor vrijwel alle wagens in deze klasse.
Kijk je naar het totaalplaatje, interieur, rijkwaliteiten, materiaalgebruik, restwaarde, ect. Dan zal de bmw vast en zeker weer als beste uit de bus komen.

Face it !

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 09:47

De lelijkste fotootjes opzoeken van alternatieven is geen kunst. Omgekeerd kun je hetzelfde trucje zo uithalen. Maar kijk eens naar die 1 serie Konijn op de laatste foto, het is werkelijk te saai voor woorden. Een frisse Fiesta in het wild, ziet er gewoon leuk uit. Hetzelfde geldt voor de genoemde Alfa modellen. Opel zal vast ook wel iets beters hebben. Wat een ouwe-lullenbak die 1 serie Konijn. :coffee: Of de 1 serie Konijn economisch de beste keus is, weten we nog niet. Ik heb het hier alleen over het uiterlijk van de auto.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 aug 2011, 09:55

FerdiACS1 schreef:Wat een smakeloos konijn. Ik vind dit 'op stip' dé lelijkste nieuwe auto. Onvoorstelbaar, zet dit gekunselde ding eens naast een leuke nieuwe frisse Ford Fiesta, of anders een Alfa Romeo Giulietta.
+ 100
Het was een lelijk hok en is een lelijk hok gebleven.
Elke letter is er 1 teveel geschreven over dit ding......... :kotsen:

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 09:56

Ik heb het hier alleen over het uiterlijk van de auto.
En er is niks zo subjectief als dat.
Daarbij zijn er vrijwel nog geen fraaie plaatjes te vinden van de F20.
Van de Fiat en de Ford uiteraard wat meer.
Maar kijk je naar een redelijke basistrim, zoals de F20 ook voornamelijk wordt afgebeeld, dan zou dit gewoon een eerlijke vergelijking zijn. Zo basseer je de keuze op het model, en niet op alle accessoires die eraan vast zitten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 aug 2011, 10:00

Hugh Heffner heeft er één besteld. :D

Goed verhaal Joop.

Eén met 18 of zelfs 19"met M -pakket in zwart komt bij mij wel door de keuring.

Ik dacht namelijk ook dat ik de Giulietta de 'mooiste' hatch in zijn klasse vond, totdat ik gisteren ééntje inhaalde zoals op de foto, dus met 16". Tja.

Of 't nou een Duits konijn of 'n Italiaans konijn is....

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 10:07

dvh schreef:
Ik heb het hier alleen over het uiterlijk van de auto.
En er is niks zo subjectief als dat.
Daarbij zijn er vrijwel nog geen fraaie plaatjes te vinden van de F20.
Van de Fiat en de Ford uiteraard wat meer.
Maar kijk je naar een redelijke basistrim, zoals de F20 ook voornamelijk wordt afgebeeld, dan zou dit gewoon een eerlijke vergelijking zijn. Zo basseer je de keuze op het model, en niet op alle accessoires die eraan vast zitten.
Ben ik niet met je eens dvh. Ik kijk echt wel door die versierseltjes heen. Deze 1 serie Konijn heeft naast zijn een markante neus (vriendelijk gezegd) zijn slome silhouet behouden. Doet me denken aan de schoen of schaats, of zo iets. De achterkant is een look-a-like Volkswagen Polo (een saaie achterkant). Het model is niet markant, hooguit absurt. Tuurlijk, uiterlijk is persoonlijk. Eensch. Er zijn erbij die deze auto wel mooi vinden, vooral in het grijs graag!

Dus een 1 serie Konijn in het Muis-griijs. :duck:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 29 aug 2011, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 10:10

Robin schreef:Eén met 18 of zelfs 19"met M -pakket in zwart komt bij mij wel door de keuring.

....
Robin, nee toch zeker .. nee, dat kan echt niet. Je kunt de post nu nog weghalen, voordat dit een eigen leven gaat leiden. :ziek: .. ik bescherm je tegen jezelf ... :D

Snipe

Bericht door Snipe » 29 aug 2011, 10:14

Een 1 Serie koop je omdat 'ie goed rijdt. Het uiterlijk doet er niet toe. Al dat meisjesachtige geleuter over 'hij ziet er wel/niet leuk uit' en kleurtjes en glimmertjes, who cares? En what's next? Vettel vervangen door Doutzen Kroes omdat die er leuker uitziet?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 aug 2011, 10:16

FerdiACS1 schreef:
Robin schreef:Eén met 18 of zelfs 19"met M -pakket in zwart komt bij mij wel door de keuring.

....
Robin, nee toch zeker .. nee, dat kan echt niet. Je kunt de post nu nog weghalen, voordat dit een eigen leven gaat leiden. :ziek: .. ik bescherm je tegen jezelf ... :D
LOL, dit is een deja-vu van ergens in 2004 toen de éérste 1 serie uitkwam. 90% van kenners en leken vond 't bagger, zegmaar. Ik had ongeveer als eerste ééntje. Prima auto. Kijk hoeveel er nu rondrijden.
En zijn 'we'wat gewend aan de eerste 1er? Ik dacht 't wel, het merendeel.

Let maar op, dit wordt een goeie opvolger.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 10:17

Ben ik niet met je eens dvh. Ik kijk echt wel door die versierseltjes heen. Deze 1 serie Konijn heeft naast zijn een markante neus (vriendelijk gezegd) zijn slome silhouet behouden. Doet me denken aan de schoen of schaats, of zo iets. De achterkant is een look-a-like Volkswagen Polo (een saaie achterkant). Het model is niet markant, hooguit absurt. Tuurlijk, uiterlijk is persoonlijk. Eensch. Er zijn erbij die deze auto wel mooi vinden, vooral in het grijs graag!

Dus een 1 serie Konijn in het Muis-griijs.

Wil je ook niet overtuigen hem wel mooi te vinden :)..
Alleen dat de Gulietta, qua lijnenspel, ook geen mooie auto is.

De Fiesta is dan nog wel een leuk model.
Het is puur de extra's zoals het interieur, velgenmaat, accessoires wat de Gulietta / BMW leuker maken dan bijv een Fiesta ( die qua budget toch net weer een trede lager staat imho ).

Denk ook dat de auto's in deze klasse het er simpelweg van moeten hebben.
Bepaalde auto's zijn gewoon in de basis al gaaf. Kijk bijv naar een Audi A5. Dat is qua lijnenspel gewoon een mooie auto. Alle extra's zijn leuk maar niet nodig.

Zo'n 1coupe als jijzelf hebt is ook genoeg discussie over geweest betreft uiterlijk.
Blijkbaar is ie een stuk populairder nu er een sjonniekit omheen gebouwd is. Dezelfde auto, vrijwel dezelfde lijnen, maar met een hoop extra's gelijk een stuk meer gewild.
Dat staat nog los van de motor, want 99v/d100 rijdt niet in zo'n ding en roept: 'gaaaaaf !!!'
Dat is enkel het uiterlijk.. De rest is speculatie en aanname dat de auto goed zal rijden..

Conclusie ?
Auto's hebben opmeuk nodig, athans.. de meeste. In de basis zijn het saaie ogende auto's. De extra's maken het zo dat wij het mooi kunnen gaan vinden.

En die paar die overblijven die dat niet nodig hebben, dat zijn ècht mooie auto's.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 10:21

Snipe schreef:Een 1 Serie koop je omdat 'ie goed rijdt. Het uiterlijk doet er niet toe. Al dat meisjesachtige geleuter over 'hij ziet er wel/niet leuk uit' en kleurtjes en glimmertjes, who cares? En what's next? Vettel vervangen door Doutzen Kroes omdat die er leuker uitziet?
Geef mij Doutzen maar, mag jij op Vettel rijden... :mrgreen:
Een 1 Serie koop je omdat 'ie goed rijdt.
Tuurlijk niet.
Goed rijden is enkel iets wat de elite belangrijk vindt.
De massa wil gewoon een knappe kar met karakter/uitstraling.
Zolang het überhoubt rijdt vinden ze het al best.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 10:37

dvh, laten we discussie sluiten ... 1 serie Konijn is klaarblijkelijk een gevoelig puntje voor je :lol:
ik help je wel even met een objectieve en eerlijke samenvatting:

Beste DF-ers: :bignews:

1) de oude 1 serie Schoen van BMW is lelijk (oud nieuws).
2) de oude (huidige?) 1 serie Coupe van BMW is helemaal niet mooi (vind ik 150x beter te pruimen dan dé schoen)
3) de huidige 1 serie Konijn is nog lelijker dan de 1 serie Schoen, het is BMW gelukt. Vind ik een prestatie.

Jij mag een mooi vinden dvh, tuurlijk mag dat, de 1 serie Konijn is een hele mooie auto ...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 aug 2011, 10:40

Robin schreef:
FerdiACS1 schreef:

....
..
En zijn 'we'wat gewend aan de eerste 1er? Ik dacht 't wel, het merendeel.

Let maar op, dit wordt een goeie opvolger.
Wennen wel, maar 't blijft gewoon een lelijk ding, niet? Kom op Robin, jij kan écht beter! :D

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2011, 10:45

@Ferdi,

Ik wil de post wel even gaan tellen waar jij je negatief uitlaat over deze F20.
Wanneer iemand wat positiefs brengt wil je het topic, de discussie, sluiten.

En dan ben ik gevoelig ?
So be it... :hot:

Snipe

Bericht door Snipe » 29 aug 2011, 11:13

dvh schreef:Geef mij Doutzen maar, mag jij op Vettel rijden... :mrgreen:
Dat is nou net het punt. Je moet alles beoordelen op de punten waar het voor gemaakt is. Dus Vettel doet het achter het stuur beter dan Doutzen Kroes, en voor andere dingen zal Doutzen weer meer geschikt zijn. Dat kan ik niet uit ervaring zeggen, want zo goed ken ik Vettel niet.
Een 1 Serie zal waarschijnlijk goed rijden (op basis van de reviews tot nu toe), maar is minder geschikt om in je garage te zetten om er dan een stoel naast te zetten om er naar te kijken. Als dat je doel is kun je beter een paar Rembrandts aan de muur hangen. Dat ziet er mooier uit en kost hetzelfde.

Plaats reactie