Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Joopieboy

Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F

Bericht door Joopieboy » 13 aug 2011, 19:20

Gisteren was het dan zover! Ik mocht mijn V40 ophalen bij de dealer. Het is een V40 Europa Nordic 1.9D 115pk/260Nm uit 2003, met eigenlijk zo een beetje alle denkbare opties: cruise control, climate control, stoelverwarming, elektrisch verwarmde spiegels, koplampsproeiers, 15 inch lichtmetalen Solaris velgen, lederen 3spaaks sportstuurwiel, middenarmsteun, navigatiesysteem met high performance audio en actieve subwoofer, lendensteun, etc.

Netjes op tijd bij de dealer aangekomen, en daar stond ze al te wachten op mij:
Afbeelding
Afbeelding
Daarna binnen gemeld en even wachten op de verkoper. Dan weten jullie ook direct wie er achter deze nickname schuilt: :D
Afbeelding
En weer veilig thuis:
Afbeelding

Ze was wel netjes gewassen, maar als poetser was ik er niet echt tevreden mee, toch zat kleine plekjes en krasjes en ze was wel schoon maar toch redelijk dof, dus ik ben maar in de weer gegaan met mijn poetsspullen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Soppen:
Afbeelding
Velgen zaten na het schoonmaken met sop nog vol met dit soort aanslag:
Afbeelding
Volgespoten met velgenreiniger, afgespoeld en nagepoetst met speciale borstels, onder andere een hele kleine om tussen de spaken te komen van de velgen, om als laatste met Iron X aan de slag te gaan:
Afbeelding
Goed afspoelen:
Afbeelding
En ja, 21 jaar en al kalend. :duh:
Afbeelding
Auto na het soppen afgespoeld en afgedroogd, om daarna te kleien:
Afbeelding
Afbeelding
Hierna de auto volledig met de hand gepolijst, daarna weer afgespoeld, opnieuw gesopt en afgedroogd. Als afsluiter de auto volledig in de wax gezet. Eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Glimmen als een malle! :cool:

Vandaag op het werk de auto nagekeken, wat verlichting vervangen, kleine dingen gedaan en de kentekenplaathouder vervangen voor een zonder rand zodat hij mooi in de achterplaat valt:
Afbeelding
Afbeelding

Morgen het interieur helemaal netjes maken, wat lampjes vervangen in het dashboard (achter het verwarmingselement is er 1 kapot, en het lampje van de alarmlichtschakelaar doet het niet meer), en als ik tijd over heb de Parrot inbouwen. :D
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 04 mei 2013, 16:13, 7 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic

Bericht door Xave30 » 13 aug 2011, 19:23

Nais :boogie:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 aug 2011, 19:36

Van een Swift naar een V40 diesel... op je 21ste... wanneer komt de kleine? :mrgreen:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 aug 2011, 19:43

Uhm, niet? :tong: Haha, nee met 1 meter 97 wel erg fijn, en sowieso die ruimte heb ik af en toe wel nodig. :)
En ik vind de V mooier als de S. ;)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 aug 2011, 20:00

Ik ben exact even lang (1,97m), dus ik ben bekend met het lengte-verhaal! ;)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 13 aug 2011, 21:25

Haha kijk aan, en dan in een mini?

Ach zo zat ik altijd in de Suzuki:
Afbeelding
:lollerdelol:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 13 aug 2011, 21:36

Een nieuwe Mini is gelukkig verrassend ruim van binnen, en zit ook nog eens prettig als er sportstoelen inzitten! :headbang:

Luca

Bericht door Luca » 14 aug 2011, 12:21

Top als jezelf zo handig bent. Ik vind wel dat de dealer deze lampjes had moeten vervangen!?

Volvo ziet er nu wel top uit!!

Veel plezier er mee.

Hoe lang ben je bezig geweest met het poetsen e.d?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 14 aug 2011, 15:55

Dankjewel, en ach ik maak mij er niet zo druk over, kan ook kapot zijn gegaan op de terugweg naar huis, en zelf een beetje handig zijn scheelt echt veel ja!

Poetsen ben ik een 4 uur mee bezig geweest. :)

Vandaag weer verder gegaan, hele interieur uitgesopt en uitgezogen, was wel hard nodig haha. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Emmertje sop zag er na dit avontuur ook heel erg anders uit haha:
Afbeelding

Toen dit gedaan was eens begonnen met het openmaken van het dashboard, middelste lampje van het verwarmingspaneel doet het niet meer, en ook het lampje van de alarmlichtschakelaar doet het niet. En ik wou ook even kijken of ze de verloopbekabeling van volvo naar iso en weer terug naar volvo hadden laten zitten, want er heeft een Parrot carkit ingezet. Helaas hebben ze dit eruit gehaald... Maar dat komt wel weer goed.
Afbeelding
Verwarmingselement opengemaakt om het lampje eruit te kunnen halen:
Afbeelding
Afbeelding
Nu van een aantal dingen de onderdeelnummers opzoeken, is dat ook weer in orde. :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 20 aug 2011, 19:35

Vandaag op mijn werk de bestelde onderdelen opgehaald, binnenkort weer het dashboard open maken en alles inbouwen. Enige wat ik nu nog moet bestellen is een GROM module voor de audio. En nog wat andere dingen besteld vandaag. Die haal ik volgend weekend weer op. :tong:

Audio verloopkabel voor de Parrot carkit:
Afbeelding
Lampjes voor achter het verwarmingspaneel en de alarmlichtschakelaar:
Afbeelding
Fucking 7 euro per stuk... :duh:

Wat spreidnagels en klemmetjes:
Afbeelding
Montagebeugel voor de carkit:
Afbeelding
Daar komt deze op:
Afbeelding
En als laatste nog een Parrot CK3200 bluetooth carkit:
Afbeelding
Ter vervanging voor mijn 'oude' CK3200, toch weer een stuk moderner dit.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 20 aug 2011, 20:19

Je hebt voor de V40 een veel mooiere telefoonhouder van plastic die komt dan rechts naast de middenconsole. Sluit mooier aan bij het dashboard.
Dit steuntje lijkt wel veel op die van de V50/S40. :wink:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 20 aug 2011, 20:44

Je bedoelt die hele console? Sja dat kan maar dat vind ik weer zo lomp, Brodit heeft er ook 1 en die is al wel beter. Deze metalen houder is idd origineel voor een V50/S40 maar kan ook prima voor mijn model gebruikt worden. :)

Oja, ik kan nu mijn verlichting uitschakelen! :strong:
Onder het mom van veiligheid en zichtbaarheid heeft Volvo zweden ervoor gekozen dat de verlichting continue aan moet. Ook in stand 0 van de schakelaar. Maar daar is een truukje voor om dat uit te schakelen:
- Auto op contact
- Lichtschakelaar op stadslicht
- Grootlichthendel naar je toe halen (en vast blijven houden!)
- Lichtschakelaar op dimlicht zetten
- Grootlichthendel loslaten

Moet je ook maar net weten!
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 21 dec 2011, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 27 aug 2011, 18:12

Vandaag de auto laten uitlijnen, en dat was ook wel nodig ook!

De auto op de meetbrug:
Afbeelding
Afbeelding
En de uiteindelijke uitslag:
Afbeelding
Ook waren mijn bestelde onderdelen binnen op mijn werk:
Afbeelding
En bij thuiskomst stond mijn V40 in goed gezelschap: :cool:
Afbeelding

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 aug 2011, 18:55

Nette auto! en ook ik ken het probleem met de lengte... 3-serie gaat net ;)

maar me moeder heeft een mini en vreemd genoeg kan ik daar idd ook prima in zitten/rijden.

veel plezier er mee! en idd een volvo "moet" een station zijn :D

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 28 aug 2011, 12:22

Dankjewel, en lengte is idd lastig. Wel leuk dat 'kleinere' auto's je kunnen verbazen met de binnenruimte. :)
In de Corolla van pap gaat het ook wel goed, alleen kun je dat stuur niet naar je toehalen en is de stuur/zit positie niet echt lekker.

Ashley

Bericht door Ashley » 28 aug 2011, 16:42

mooie v40! zou zo willen ruilen. heb je toevallig geen last van water in het reserve wiel ruimte? dat schijnt nogal veel voor te komen..

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 28 aug 2011, 17:41

Dankje! En nee helemaal niks gelukkig!

Daarnet nog even bezig met de interieur verlichting, alvast wat delen van het interieur losgekregen. Lampjes achter uit de verlichtingsmodule gehaald, natuurlijk weer net dat ene soort wat ik niet had. Dus die van de week ook even vervangen. Verder het lampje bij de sigaretten aansteker vervangen (jippie eindelijk een T5 lampje!), en verder niet echt veel gedaan.

Ik denk dat ik dan zover ik weet alle verlichting die niet meer werkt heb vervangen dan. De GROM audio module is ook al besteld en ik hoop hem van de week binnen te krijgen.

Nu net aan de slag gegaan om de Parrot CK3200LS te updaten voordat hij in de auto gaat:
Afbeelding
Afbeelding
Is die ook weer helemaal bij. Wat een prachtig scherm trouwens, een verademing tegenover mijn CK3100 die ik de afgelopen 2,5 jaar gebruikt heb ik mijn vorige auto's:
Afbeelding
En nu ook in stijl:
Afbeelding
:cool:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 30 aug 2011, 14:14

Vandaag weer op mijn werk langs geweest, onderdelen op gehaald, en wat lampjes bij gehaald en wat klemmetjes. O.a. voor de motorkap isolatie waar 2 van ontbraken, etc.
Ook direct een set winterwielen besteld, gewoon staal met Vredestein winterbanden, die komen over 1 a 2 maanden binnen met de hele bestelde lading, kunnen we van de winter goed door. Vandaag de luxe kentekenplaten binnen gekregen en gemonteerd. Wat ziet een x40 er toch goed uit zonder plaat voorop!
Afbeelding
En nu dus met nieuwe platen, oude hadden al 2 verschillende serie nummers, en waren allebei al begaaid dusja. :P
Afbeelding
Dus nu nog wachten op de GROM module, en de Bosch Aero Twins, en dan ga ik verder met het interieur, alle lampjes, edg. :roflol:

Edit: toch vanavond maar wat onderdelen gemonteerd, ik kon het niet laten. :P
Allereerst de a stijl kap en de verlichting achter het schakelelement.
Dit zijn alle lampjes die ik had besteld en nodig had:
Afbeelding
Verlichtingsschakelaar eruit gehaald:
Afbeelding
Lampjes eruit gedraaid en vervangen, het zijn er 3:
Afbeelding
En weer terug gemonteerd:
Afbeelding
Dan een foto waarom ik de oude a stijl kap wou vervangen, een 2 tal lelijke gaatjes vanwege een microfoon die erop vastgeboord heeft gezeten:
Afbeelding
De a stijl ‘open’, waarbij duidelijk de airbag zichtbaar is:
Afbeelding
En de nieuwe weer netjes terug gemonteerd, met een microfoon voor mijn Parrot CK3200LS carkit, dit keer met een opplakbeugeltje.
Afbeelding
En de Volvo 40 Forum stickers zijn binnen!
Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 31 aug 2011, 19:16

Vandaag trouwens de bestelde Bosch Aerotwin ruitenwissers binnen gehad. Ik heb op de Suzuki wel eens van die imitatie wissers gehad maar dat is het toch net niet, dus deze keer geïnvesteerd in goeie degelijke ruitenwissers, die niet strepen! Ook gelijk de haak van de arm even bijgetipt met verf, op de randen was deze kaal.
Afbeelding
De bijgelakte haak:
Afbeelding
Moet eerlijk zeggen, het is niet helemaal super strak maar je ziet het toch niet aangezien het onder het afdekkapje van de ruitenwisser valt.

En gemonteerd:
Afbeelding
Heerlijk, die stilte bij het wissen en gewoon geen strepen meer. :hosanna:

En ik heb de forum sticker geplakt:
Afbeelding
:strong:

Nu wachten op het binnenkomen van de GROM audio module, ik vermoed dat die bij de douane ligt...

Oja, mijn auto in degelijk gezelschap:
Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 sep 2011, 19:05

Van de week even goed geschrokken, voorganger reed over een band wat net van een busje was afgeklapt, en ik kon ook geen kant op, dus erover heen. Flinke klap, maar gelukkig bijna geen schade. Wel opnieuw uit laten lijnen (voor mij gevoel stond het stuur iets scheef weer) en banden opnieuw laten balanceren wat wel erg nodig was. En een aantal klemmetjes vervangen onder de auto aangezien wat beplating was losgekomen.

Maar goed, na de klap even gestopt, auto nagekeken, politie gebeld, allemaal keurig geregeld. :)
Afbeelding

Je schrikt er wel van. :roll:

En vandaag ook weer een bak geld uitgegeven, nu nog tijd maken om als alles binnen is te gaan vervangen.

Ik zat namelijk met een zwaar koppelingspedaal na een langere snelwegrit, in mijn geval hielp remmen ontluchten niet (dit is een gecombineerd systeem), en sinds vorige week had ik een rammeltje van de drukgroep erbij.

Omdat ik ook niet weet hoe oud de koppeling is (hij voelt verder wel goed aan), en de planning er is voor een vermogenskuurtje van Rica, heb ik besloten om alles preventief te vervangen.

Ik heb dus een (standaard versterkte) koppelingsset besteld, koppelingscilinder en vanwege licht olie zweten van het blok een nieuwe krukaskeerring. Dan kan alles in 1 keer gedaan worden. :blink:

En vandaag een tas voor de wielsleutels, veiligheidshesjes en ander spul binnen gekregen:
Afbeelding
Afbeelding
Met klittenband, dus blijft super zitten. :strong:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 08 sep 2011, 18:12

Vandaag de koppeling en de koppelingscilinder opgehaald, en gisteren avond in mijn vrije avond 'even' de Parrot gemonteerd, audio module is nog steeds niet binnen (wel onderweg), en ik miste het gemak van de carkit wel heel erg. Enige wat mij opviel is de lichte ruis over de speakers als de Parrot geluid over de speakers stuurt...

De koppeling en hulpcilinder:
Afbeelding
Daarna het dashboard open gehaald om de laatste lampjes te vervangen:
Afbeelding
Werktrui misbruikt om het dashboard te beschermen. :tong:

De beugel die ik had meegenomen die voor een S40/V50 is origineel, die heb ik ingekort en gemonteerd, paste precies zoals ik wilde en dan heb je niet die hele module langs je dashboard:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de kabels aangesloten:
Afbeelding
En de Parrot module weggewerkt:
Afbeelding
Verlichting in het donker:
Afbeelding

En zo ziet het in het licht eruit:
Afbeelding
:blink:

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Bericht door Fedmas » 08 sep 2011, 18:33

Mooie update, ook lekker duidelijk. Niet voor - na maar ook tijdens, goed werk :hungry:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 08 sep 2011, 19:51

Dankjewel! Ik vind het ook leuk om dit te posten dus. :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 sep 2011, 20:18

idd leuke update's met ook foto's van tijdens het werk!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 08 sep 2011, 21:39

Ik weet alleen niet of het gaat lukken met het vervangen van de koppeling, ik zal dan wel vol met olie zitten, en om dan foto's te maken haha. :P

Net even de dozen open gemaakt, en gecontroleerd of het klopt. Ik moet me alleen nog een o ring mee bestellen voor de hulpcilinder en dan bestel ik gelijk 9 nieuwe koppelingsbouten mee. Alleen het nummer op deze verpakking klopt niet met vida, maar dit is ook een doosje van 2 stuks. :P

Wel leuk trouwens, bij mijn Renault was het een set van 3 stuks, met druklager erin, deze heeft dat apart zitten in de hulpcilinder. Even wennen. :P

De drukgroep en de koppelingsplaat uitgepakt, stukken steviger als het spul van mijn Renault. :P
Afbeelding
Afbeelding
En de hulpcilinder:
Afbeelding

Plaats reactie