
Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: nieuwe RWD fun-auto
Misschien een heel stomme suggestie, maar een Lotus oid? 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: nieuwe RWD fun-auto
Fors.spykerboy schreef:zat precies het zelfde te denken toen ik de topic begon te lezen!Robin Hartog schreef:Misschien een heel stomme suggestie, maar een Lotus oid?
mischien wat ook wel leuk is, is een Ford Mustang GT? 2 deurs, RWD, en niet zo heel duur meer 2e hands rond de 25K heb je ze al, alleen zal het verbruik wel redelijk vors (hoe spel je dat?) met een 4.6L V8 in nederland.
Maar zal niet scherper insturen dan een 370Z bijv.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: nieuwe RWD fun-auto
Mustang, meh, als je over een b-weggetje gaat is het of dwars of niet met die dingen volgens mij? :banaan:
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: nieuwe RWD fun-auto
Had eigenlijk ook niet verwacht dat de Z4M volledig binnen het plaatje zou vallen, had eigenlijk ook wel verwacht dat de veerweg als nadeel genoemd zou wordenlancerevoclub.org schreef:Gisteren een Z4M kunnen rijden. Zonder iemand tegen de borst te willen stoten is de testrit toch wat tegen gevallen. Ik had een scherpere en agielere auto verwacht.
Voor hetgeen ik zoek, een auto die zich thuis voelt op vuile en slecht gelegen boerenbaantjes, is deze Z4M niet voor geschikt. Ook het karakter van de motor past niet bij de baantjes die ik vaak rijd.
Een tijd geleden reed ik de Nissan 370z (al is dat enkele maanden terug) en ik vond die veel scherper aanvoelen.
Z4M is dus ondertussen van mijn lijstje geschrapt. Misschien moet ik het dan low budget gaan zoeken en een oude E36 M3 zoeken om gek te gaan doen.


@ Mustang verhaal
Volgens mij is topicstarter verwend genoeg om meer verfijning in een auto te verwachten dan dat de Mustang gaat leveren....
(wellicht dat ik de auto volledig onderschat, maar lijkt mij noch bij mij noch bij topicstarter passen)
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: nieuwe RWD fun-auto
Verfijnd rijgedrag hoef je echter niet te verwachten.spykerboy schreef:zijn prima autos, alleen ja de afwerking is niet te vergelijken met die van de bmw's etc, maar toch ook leuk snel en stevig. ook kwa aandrijflijn schijnen ze niet stuk te krijgen zijn, lekker burnouts maken etc kan er prima mee zonder iets stuk gaat! (schijnt)Kasteel schreef:@ Mustang verhaal
Volgens mij is topicstarter verwend genoeg om meer verfijning in een auto te verwachten dan dat de Mustang gaat leveren....
(wellicht dat ik de auto volledig onderschat, maar lijkt mij noch bij mij noch bij topicstarter passen)

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: nieuwe RWD fun-auto
Lotus Evora?
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: nieuwe RWD fun-auto
spykerboy schreef:zijn prima autos, alleen ja de afwerking is niet te vergelijken met die van de bmw's etc, maar toch ook leuk snel en stevig. ook kwa aandrijflijn schijnen ze niet stuk te krijgen zijn, lekker burnouts maken etc kan er prima mee zonder iets stuk gaat! (schijnt)Kasteel schreef:@ Mustang verhaal
Volgens mij is topicstarter verwend genoeg om meer verfijning in een auto te verwachten dan dat de Mustang gaat leveren....
(wellicht dat ik de auto volledig onderschat, maar lijkt mij noch bij mij noch bij topicstarter passen)
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: nieuwe RWD fun-auto
Inderdaad, Mustang is voor mij geen optie. Ik wil vooral een auto die uitblinkt in het sturen en dat gevoel ook goed doorgeeft aan zijn piloot. Zaterdag staat een testrit op het programma met waarschijnlijk de beste FWD ooit gemaakt: de Clio 3 RS Cup.
Ik laat de mogelijkheden volledig open, maar de kansen van FWD auto's zijn wel dramatisch gezakt na vandaag. De bedrijfsauto (e90 318d) is op onderhoud en heb als vervanger een nieuwe Mini diesel meegekregen. Is echt niks voor mij. Ik was mijn FWD periode al vergeten (kangoo, ibiza, astra en C2), buiten die laatste was er echt niks aan. Door de korte wielbasis moet je bij de pinken zijn om een C2 op te vangen, niet dat ik daarmee wil zeggen dat ik daar ooit genot van heb gehad... trouwens bovengenoemde FWD auto's waren steeds bedrijfswagens.
Ik probeer nu een garage te vinden die een manuele 370z in demo heeft. Testritten zijn voor mij onontbeerlijk want vaak ben ik mijn auto's al na een maand beu. Hopelijk moet ik dat niet nogmaals herhalen voor mijn volgende aankoop.
Oja, echte lichtgewichten gaande van Ariel Atom tot KTM X-Bow tot Elise/Exiges komen er bij mij niet in. Ik wil echt nog een auto rijden (lees: een kas rondom mij hebben).
Ik laat de mogelijkheden volledig open, maar de kansen van FWD auto's zijn wel dramatisch gezakt na vandaag. De bedrijfsauto (e90 318d) is op onderhoud en heb als vervanger een nieuwe Mini diesel meegekregen. Is echt niks voor mij. Ik was mijn FWD periode al vergeten (kangoo, ibiza, astra en C2), buiten die laatste was er echt niks aan. Door de korte wielbasis moet je bij de pinken zijn om een C2 op te vangen, niet dat ik daarmee wil zeggen dat ik daar ooit genot van heb gehad... trouwens bovengenoemde FWD auto's waren steeds bedrijfswagens.
Ik probeer nu een garage te vinden die een manuele 370z in demo heeft. Testritten zijn voor mij onontbeerlijk want vaak ben ik mijn auto's al na een maand beu. Hopelijk moet ik dat niet nogmaals herhalen voor mijn volgende aankoop.
Oja, echte lichtgewichten gaande van Ariel Atom tot KTM X-Bow tot Elise/Exiges komen er bij mij niet in. Ik wil echt nog een auto rijden (lees: een kas rondom mij hebben).
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: nieuwe RWD fun-auto
Vandaag dus testritje van een half uur kunnen maken met de Clio 3 RS cup.
Vooreerst wat het niet eenvoudig om een goede zit positie te vinden. De zetel kon voor mijn lengte (1m94) niet diep genoeg, het stuurwiel kon wel een eind naar mij toe maar het bleef een compromis oplossing.
Gelukkig zijn dat zaken die vrij snel op te lossen zijn met een RECARO SPG en een OMP stuurtje met verlengde stuurnaaf.
Tijdens de eerste meters had ik meteen door dat het wat wennen zou worden om de auto hoog in zijn toeren te houden. Ik kan de tijd niet noemen (buiten met de 130i cup) dat ik nog met een atmosferische auto had gereden.Het vreemde dat ik had met het gaspedaal is dat het gelijk 2 standen had, ongeveer 2/3 weg had je een soort kickdown waarbij het pedaal nog dieper kon wat zorgde voor een niet zo natuurlijk gevoel.
Ik had vooraf wat baantjes "ingestudeerd" waar ik met de Clio zou gaan rijden waar ik meermaals andere auto aan de tand had gevoeld. Ik had dus een goed ijkingspunt.
De baantjes waren een mix tussen effen maar goed versleten en dus supergladde asfalt tot een bumpy stuk met camber en bolle wegen tot een stuk bredere weg met beton platen. Een goede mix dus om de Clio aan te tand te voelen. Ik had de dag tevoren even een Cooper diesel als vervangauto gehad dus had ik vrij snel terug de reflex hoe je met een "voortrekker" moet rijden.
Op de gladde asfalt kan je goed laat remmen om daarna tijdens het insturen van de bocht de laatste snelheid uit de auto te halen met de linkervoet, dan komt de auto met de kont mooi om en kan je lekker tegenstuurt de bocht om. Even een glimlach op gezicht en volop de auto in zijn toeren jagen om mij te concentreren op remzone waar je met zo'n 140kph toekomt om een 100° rechts te nemen. Zo recht mogelijk remmen om maximale remkracht te hebben om op het laatste moment de auto met de handrem mooi om te zetten. Je moet de auto vervolgens wel goed in toeren houden om meteen terug weg te komen.
Volgens situatie was een erg snelle maar ook zeer bumpy links rechts die altijd à fond wil nemen aan zo'n 120kph, ook voor de Clio was dit geen probleem. De Cup ophanging staat vrij straks afgeveerd maar heeft net genoeg veerweg om de auto stabiel te houden, heerlijk is dat.
In het terug keren dezeflde baantjes in omgekeerde richting nog eens gedaan en blijkt dat de Clio echt op zijn gemak is. De truuk bestaat er wel steeds in om tot het laatste moment te wachten om te remmen, ben je te vroeg en moet je voor de bocht nog op de gas dan heb je een pak onderstuur te verwerken wat "pijnlijk" is. Al bij al een zeer geslaagde testrit met een verkoper die blijkbaar hélémaal op zijn gemak was en mij toeliet alles uit te proberen.
Vraag die mij achteraf bij blijft.. ga ik een FWD niet gauw beu zijn. Out-of-the-box moet ik wel concluderen dat dit voor een "gewone" auto de meest hardcore package is die je op een auto kan vinden. Een echte pure auto die nog wat beter zou zijn als je de ABS zou kunnen uitschakelen. Kan beslist wel door de zekering uit te halen maar de vraag stelt hem dan of het rempedaal dan nog goed te doseren is. In E90 berline is dat héél erg moeilijk, en al zeker op nat is het onbruikbaar.
In principe kan je niet veel verkeerd doen met deze auto, in België is het de jouwe voor 20k en betaal je geen éénmalige inschrijvingstaks (wanneer omgebouwd tot lichte vracht). Aan de andere kant komt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Clio met een 1.6 turbo blok. Deze zou je dan makkelijk kunnen opvoeren tot zo'n 250pk tov 1200kg moet dit wel leuk zijn, alleen wordt een goed mechanisch sper dan wel een must.
Even wat voer om na te denken dus.
Vooreerst wat het niet eenvoudig om een goede zit positie te vinden. De zetel kon voor mijn lengte (1m94) niet diep genoeg, het stuurwiel kon wel een eind naar mij toe maar het bleef een compromis oplossing.
Gelukkig zijn dat zaken die vrij snel op te lossen zijn met een RECARO SPG en een OMP stuurtje met verlengde stuurnaaf.
Tijdens de eerste meters had ik meteen door dat het wat wennen zou worden om de auto hoog in zijn toeren te houden. Ik kan de tijd niet noemen (buiten met de 130i cup) dat ik nog met een atmosferische auto had gereden.Het vreemde dat ik had met het gaspedaal is dat het gelijk 2 standen had, ongeveer 2/3 weg had je een soort kickdown waarbij het pedaal nog dieper kon wat zorgde voor een niet zo natuurlijk gevoel.
Ik had vooraf wat baantjes "ingestudeerd" waar ik met de Clio zou gaan rijden waar ik meermaals andere auto aan de tand had gevoeld. Ik had dus een goed ijkingspunt.
De baantjes waren een mix tussen effen maar goed versleten en dus supergladde asfalt tot een bumpy stuk met camber en bolle wegen tot een stuk bredere weg met beton platen. Een goede mix dus om de Clio aan te tand te voelen. Ik had de dag tevoren even een Cooper diesel als vervangauto gehad dus had ik vrij snel terug de reflex hoe je met een "voortrekker" moet rijden.
Op de gladde asfalt kan je goed laat remmen om daarna tijdens het insturen van de bocht de laatste snelheid uit de auto te halen met de linkervoet, dan komt de auto met de kont mooi om en kan je lekker tegenstuurt de bocht om. Even een glimlach op gezicht en volop de auto in zijn toeren jagen om mij te concentreren op remzone waar je met zo'n 140kph toekomt om een 100° rechts te nemen. Zo recht mogelijk remmen om maximale remkracht te hebben om op het laatste moment de auto met de handrem mooi om te zetten. Je moet de auto vervolgens wel goed in toeren houden om meteen terug weg te komen.
Volgens situatie was een erg snelle maar ook zeer bumpy links rechts die altijd à fond wil nemen aan zo'n 120kph, ook voor de Clio was dit geen probleem. De Cup ophanging staat vrij straks afgeveerd maar heeft net genoeg veerweg om de auto stabiel te houden, heerlijk is dat.
In het terug keren dezeflde baantjes in omgekeerde richting nog eens gedaan en blijkt dat de Clio echt op zijn gemak is. De truuk bestaat er wel steeds in om tot het laatste moment te wachten om te remmen, ben je te vroeg en moet je voor de bocht nog op de gas dan heb je een pak onderstuur te verwerken wat "pijnlijk" is. Al bij al een zeer geslaagde testrit met een verkoper die blijkbaar hélémaal op zijn gemak was en mij toeliet alles uit te proberen.
Vraag die mij achteraf bij blijft.. ga ik een FWD niet gauw beu zijn. Out-of-the-box moet ik wel concluderen dat dit voor een "gewone" auto de meest hardcore package is die je op een auto kan vinden. Een echte pure auto die nog wat beter zou zijn als je de ABS zou kunnen uitschakelen. Kan beslist wel door de zekering uit te halen maar de vraag stelt hem dan of het rempedaal dan nog goed te doseren is. In E90 berline is dat héél erg moeilijk, en al zeker op nat is het onbruikbaar.
In principe kan je niet veel verkeerd doen met deze auto, in België is het de jouwe voor 20k en betaal je geen éénmalige inschrijvingstaks (wanneer omgebouwd tot lichte vracht). Aan de andere kant komt hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Clio met een 1.6 turbo blok. Deze zou je dan makkelijk kunnen opvoeren tot zo'n 250pk tov 1200kg moet dit wel leuk zijn, alleen wordt een goed mechanisch sper dan wel een must.
Even wat voer om na te denken dus.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: nieuwe RWD fun-auto
Lotus Elise of Exige, heerlijk op de weggetjes die jij graag opzoekt. Agiel, klein en wendbaar, slecht wegdek geen probleem met Nitron onderstel.
Michel
Michel
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: nieuwe RWD fun-auto
Megane RS met Cup-onderstel? Turbomotor én sper...
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: nieuwe RWD fun-auto
Voor een voortrekker vind ik 1350kg gewoon te zwaar. De Clio weegt al 1200kg en dat vind ik al op het randje.
MartijnGizmo schreef:Megane RS met Cup-onderstel? Turbomotor én sper...
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Als je toch "lichte vracht" gaat rijden un je net zo goed een jonge R26.R pakken...... Veel compromislozer wordt het niet!
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Ja en nee. Zal ook wel een hardcore auto zijn maar ik denk puur voor circuit gebruiker. Ik denk dat je er op de baantjes waar ik een fun-auto voor nodig heb weinig met zo'n mégane bent.
Tevens een jonge R26.R zal al héél wat circuit gezien hebben en is misschien niet zo'n goede koop.
De Clio kan ik makkelijk nieuw kopen en weet ik dus dat ik met een nieuwe auto rijd.
Tevens een jonge R26.R zal al héél wat circuit gezien hebben en is misschien niet zo'n goede koop.
De Clio kan ik makkelijk nieuw kopen en weet ik dus dat ik met een nieuwe auto rijd.
- Erik335i
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 10 jan 2008, 21:28
Re: nieuwe RWD fun-auto
Ja maar kom opspykerboy schreef:nee maar wel een hoop lol in die autostoen ik er eens mee reed zaten we met een big smile in die auto allebij

Die mustangs zijn alleen maar leuk als je niet hoeft te sturen, remmen of comfortabel zitten.
-
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Kevin,lancerevoclub.org schreef:Ja en nee. Zal ook wel een hardcore auto zijn maar ik denk puur voor circuit gebruiker. Ik denk dat je er op de baantjes waar ik een fun-auto voor nodig heb weinig met zo'n mégane bent.
Tevens een jonge R26.R zal al héél wat circuit gezien hebben en is misschien niet zo'n goede koop.
De Clio kan ik makkelijk nieuw kopen en weet ik dus dat ik met een nieuwe auto rijd.
Leuke review over de Clio RS. Zoals ik het lees denk ik dat je niet om een Porsche cayman heen kan. Jong gebruikt zijn ze in Belgie zo extreem duur niet meer en zijn veelal gereden door de knokke-boulevard cruisers. Ik denk dat die wagen wel een type is wat je aanstaat. Toen ik er x jaar geleden mee op silverstone en Porsche's B-road simulatie circuit(tje) reed was ik er erg van onder de indruk.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Ik denk dat je spijt van de FWD gaat krijgen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
dat denk ik ook wel...RVV schreef:Ik denk dat je spijt van de FWD gaat krijgen.
trouwens zo'n Cayman lijkt me best een goed idee...
en anders als je bv Renault wil en over bochtige weggetjes DF wil hebben, misschien dat je dat uit zo'n Renault Clio V6 type 2 kan halen? eventueel met aangepaste sportstoel zodat je laag kan zitten en hoofdruimte overhoud, geloof dat Dennis? ook zo'n ding heeft en hij ook vrij lang is?
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Misschien is een 135i wel iets. Zo'n 135i weegt 1530kg, hoeveel gewicht zou je daar vanaf krijgen?
In ieder geval zal de chauffeur zetel worden vervangen door een kuipje van 7kg, dus ik vermoed daar al een 15kg winst.
Ik weet niet of dat ding een reservewiel/krik heeft anders zou dat ook al vlot 20kg winst zijn.
Stuur zal ook worden vervangen door één OMP stuur met verlengde stuurnaaf. Zal ook makkelijk 5kg zijn met airbag daarin.
Verder Drexler sper eronder, korte eindoverbrenging, Reiger ophanging en Alcon remmen.
Misschien moet ik maar eens gaan rijden met zoiets.
Zoiets moet leuk zijn:
http://www.motoiq.com/magazine_articles ... rator.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan zonder die lelijke spoilers erop.
video:
http://www.youtube.com/watch?v=DiUkp08A ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
In ieder geval zal de chauffeur zetel worden vervangen door een kuipje van 7kg, dus ik vermoed daar al een 15kg winst.
Ik weet niet of dat ding een reservewiel/krik heeft anders zou dat ook al vlot 20kg winst zijn.
Stuur zal ook worden vervangen door één OMP stuur met verlengde stuurnaaf. Zal ook makkelijk 5kg zijn met airbag daarin.
Verder Drexler sper eronder, korte eindoverbrenging, Reiger ophanging en Alcon remmen.
Misschien moet ik maar eens gaan rijden met zoiets.
Zoiets moet leuk zijn:
http://www.motoiq.com/magazine_articles ... rator.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan zonder die lelijke spoilers erop.
video:
http://www.youtube.com/watch?v=DiUkp08A ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Moet je niet gewoon een circuit auto erbij nemen voor de fun?
= veel meer fun dan watdanook op straat.
= veel meer fun dan watdanook op straat.
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Ik heb een 130i cup gehad maar ik zag er steeds tegenop om dat ding op een aanhangwagen te zetten. Ik zou nu zoiets willen voor op straat, liefst met wat meer vermogen nog, daarom dat ik eventueel zie voor een 135i.
-
Onlinemrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
De GT-R staat ondertussen een maandje te koop. Hier op driving-fun, maar ook op mobile.de en autoscout.
Echter op vandaag 0,0 reactie gehad...
Vraag blijft natuurlijk of we de GT-R nu echt weg willen of niet.
Vorige woensdagavond nog een "blokje om" gemaakt met de GT-R. Het was ruim anderhalve maand geleden dat ik hem nog uit de garage had gehaald. Stel je jezelf natuurlijk de vraag waarom je zo'n ding hebt.
Blijkbaar heb ik me ook niet zomaar "iets" voor het hoofd gehaald om een GT-R te kopen.
Vorige week woensdag had ik Andre op bezoek die even bijrijder speelde voor de verandering. Niet verwacht maar toch kwamende er lovende woorden voor de toch zware, grote bak met Playstation-ECU.
En akkoord, hij mag dan wel zwaar en groot zijn, voor een auto van dergelijk formaat stuurt hij echt scherp in. Het doet me zelfs wat denken aan de stuurprecisie van een EVO. Men zou denken dat die Japanners dat echt goed in de hand hebben.
De superlatieven die Andre me aanbracht had ik helemaal niet verwacht. Je hebt zeker wel een adrenaline-rush gehad maar het is me allemaal wat te snel. Misschien is het wel de leeftijd
Dus blijf ik maar even afwachten of er toch nog interesse wenkt, anders hou ik hem nog even bij. Hij staat ook niet op mijn tenen en weggeven kan je altijd. Volgens mij staat hij te koop voor een correcte prijs, zeker opdat hij in perfecte staat verkeerd (mechanisch / optisch).
Bon, ondertussen kijken we even verder rond. Eén van de hoofd vereisten voor een volgende auto zal een voldoende lange veerweg zijn. Max gewicht van 1500kg en RWD of AWD. Bij voorkeur een atmosferische motor met 350pk. Helaas, volgens mij niet bestaande op de markt.
Daarom blijft de 1M een mogelijkheid voor de toekomst.
Als iemand een steentje wil bijdragen, of die steen de ring in wil werpen voor discussie. Doe gerust!
Echter op vandaag 0,0 reactie gehad...
Vraag blijft natuurlijk of we de GT-R nu echt weg willen of niet.
Vorige woensdagavond nog een "blokje om" gemaakt met de GT-R. Het was ruim anderhalve maand geleden dat ik hem nog uit de garage had gehaald. Stel je jezelf natuurlijk de vraag waarom je zo'n ding hebt.
Blijkbaar heb ik me ook niet zomaar "iets" voor het hoofd gehaald om een GT-R te kopen.
Vorige week woensdag had ik Andre op bezoek die even bijrijder speelde voor de verandering. Niet verwacht maar toch kwamende er lovende woorden voor de toch zware, grote bak met Playstation-ECU.
En akkoord, hij mag dan wel zwaar en groot zijn, voor een auto van dergelijk formaat stuurt hij echt scherp in. Het doet me zelfs wat denken aan de stuurprecisie van een EVO. Men zou denken dat die Japanners dat echt goed in de hand hebben.
De superlatieven die Andre me aanbracht had ik helemaal niet verwacht. Je hebt zeker wel een adrenaline-rush gehad maar het is me allemaal wat te snel. Misschien is het wel de leeftijd

Dus blijf ik maar even afwachten of er toch nog interesse wenkt, anders hou ik hem nog even bij. Hij staat ook niet op mijn tenen en weggeven kan je altijd. Volgens mij staat hij te koop voor een correcte prijs, zeker opdat hij in perfecte staat verkeerd (mechanisch / optisch).
Bon, ondertussen kijken we even verder rond. Eén van de hoofd vereisten voor een volgende auto zal een voldoende lange veerweg zijn. Max gewicht van 1500kg en RWD of AWD. Bij voorkeur een atmosferische motor met 350pk. Helaas, volgens mij niet bestaande op de markt.
Daarom blijft de 1M een mogelijkheid voor de toekomst.
Als iemand een steentje wil bijdragen, of die steen de ring in wil werpen voor discussie. Doe gerust!
-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Ja ik was dus een weekje aan de belgische kust. Dus was een bezoek aan kevin genoodzaakt. Zaterdag zijn we eerst uit eten geweest aan de kust. En woensdag ben ik naar kevin gereden die ca. 35 min van de kust woont.
Eerst even met de 318d wat wegjes gereden die je ook vaak tegenkomt in rally s. Dat was zeker leuk even. Maar het hoofdgerecht stond nog op ons te wachten een Nissan GTR.
Na voorzichtig de auto te hebben warm gereden kon het gas er op. Modderfok wat een kracht. Nooit heb ik zo n auto gereden die zo hard optrekt. Ik ben toch wel wat gewend maar dit was out of this f... world. Een aanslag op je nekspieren in zowel in voortstuwing als bochten werk. Ongelooflijk dat een auto met dat gewicht zo hard gaat. Ook het bochtenwerk is uitzonderlijk voor een 4wd. Nee heel heel imposant.
Degene die deze auto koopt heeft zeker een zeer unieke auto. De auto ziet er in die speciale kleur machtig uit absolute nieuwstaat. Als je een 4wd machine wil is een Nissan GTR de auto om te kopen. Kevin bedankt voor de passagier rit ik heb mega genoten.
Eerst even met de 318d wat wegjes gereden die je ook vaak tegenkomt in rally s. Dat was zeker leuk even. Maar het hoofdgerecht stond nog op ons te wachten een Nissan GTR.
Na voorzichtig de auto te hebben warm gereden kon het gas er op. Modderfok wat een kracht. Nooit heb ik zo n auto gereden die zo hard optrekt. Ik ben toch wel wat gewend maar dit was out of this f... world. Een aanslag op je nekspieren in zowel in voortstuwing als bochten werk. Ongelooflijk dat een auto met dat gewicht zo hard gaat. Ook het bochtenwerk is uitzonderlijk voor een 4wd. Nee heel heel imposant.
Degene die deze auto koopt heeft zeker een zeer unieke auto. De auto ziet er in die speciale kleur machtig uit absolute nieuwstaat. Als je een 4wd machine wil is een Nissan GTR de auto om te kopen. Kevin bedankt voor de passagier rit ik heb mega genoten.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
Is een Artega GT niets? RWD, 1285kg DIN (= met bestuurder + brandstof) en 3.6 300pk atmo.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Op zoektocht naar iets anders.. testrit verslagen
rijd fijn en makkelijk zo'n Artega GT das waar, doch nog duur...wjn schreef:Is een Artega GT niets? RWD, 1285kg DIN (= met bestuurder + brandstof) en 3.6 300pk atmo.
een Lotus Evora kan wel wat voor jou zijn, toevallig zag ik er vandaag nog 1 op TV
maar vertel wat is belangrijk voor jou, gewicht las ik en sturen en remmen e.d., maar ook wat bagage mogelijkheid en alledaags gemak denk ik?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten