Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Michel P » 26 aug 2011, 10:19

Voor mij toch de zoveelste bevestiging dat de hele Haagse kliek een zieke bende is.

Van links tot rechts............... horen ze zichzelf allemaal graag praten. Noem het een maatschappelijke stage om straks een mooi snoepbaantje via het daar opgebouwde netwerk te scoren, en dus geen last te hebben van de bende waar de gemiddelde hardwerkende burger mee te maken heeft.

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 10:26

Mee eens Michel. Maar van alle kwaden is de VVD toch de minst slechte. Moeilijk kiezen uit 'n zooitje ongeregeld.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 aug 2011, 10:39

Robin schreef:Mee eens Michel. Maar van alle kwaden is de VVD toch de minst slechte. Moeilijk kiezen uit 'n zooitje ongeregeld.
Het zijn alle partijen, of iemand zich nu wel of niet (deels) kan vinden in hun programma die zodra ze de macht hebben, of de illusie hebben die te hebben dat ze per direkt compleet wereld vreemd hun eigen agenda's erbij pakken........ er goed voor de geloofwaardigheid NOT

Kijk veranderen van inzichten kan in de loop der jaren, maar in een mum van tijd 180 graden de andere kant op........... te gek voor woorden, zie ook deze move van het kabinet. http://www.nu.nl/economie/2598886/kabin ... uizen.html" onclick="window.open(this.href);return false; Is gewoon PVDA/SP gedrag, onder dwang van.............. CDA en wellicht ook PVV.......

Geloofwaardigheid komt alleen maar terug als voor belangrijke zaken het bindend referendum ingevoerd gaat worden. Dan is de kiezer echt aan zet.

Zaken als Grondwet, wel of geen troepen naar verweggistan, miljarden steun aan frauderen zwakke euro broeders, of banken......

Denk dat er verrassende uitkomsten zullen komen die haaks staan op de keuzes die met nu maakt in Den Haag!

Michel

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 10:58

Dat is van alle tijden.

En nu dan? :D

Ik stem op/ga voor lieden die in mijn ogen op dat moment het het minst slecht met mij en mijn prive en zakelijke dingen voorhebben alsmede mij 'n gevoel(..) geven dat we nog steeds in 'n veilig en relaxed land kunnen leven. Als je dan gestemd hebt , merk je weer dat daar weinig van komt, inderdaad. Maar ik weet wel dat ik voor mijn situatie toch echt het best van 't slechte hebt gestemd. Zou 't in deze situatie met weinig keus hebbende zo weer doen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 aug 2011, 11:01

Mwa, de gemiddelde mens is nogal dom en beïnvloedbaar (zoals ik) dus referenda geven je alleen het gevoel dat je "zelf" ergens voor gekozen hebt. Of ze doen niet eens de moeite en negeren de uitkomst gewoon :coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 11:06

die "hele" vrijheid van meningsuiting dat "kan" ook niet echt...
daar maken sommige mensen misbruik van op een manier waar het niet voor bedoeld is...

dus tja...vrij? dat ben je niet en logisch, net als dat we in NL in een vrij land leven...das ook niet zo, doch we hebben wel heel wat meer "vrijheden" dan in vele andere landen (gelukkig)

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 11:08

^@Rene, als je dat maar onthoudt, betr die vrijheden in NL. En dát moeten we koesteren en behouden.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 aug 2011, 11:12

Robin schreef:^@Rene, als je dat maar onthoudt, betr die vrijheden in NL. En dát moeten we koesteren en behouden.
Heeel erg mee eens.

Krijg jeuk van mensen die zeggen "maar weet ik veel waar is het veel erger" wij moeten er juist voor waken dat we niet zo eindigen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2011, 11:26

Michel P slaat de spijker op de kop. Zodra het pluche bereikt is, gaan alle principes en standpunten overboord. VVD het minst van alle kwaden? Ik vind ze geen haar beter. Ideologisch staan ze met hun standpunten weliswaar in de buurt van mijn mening maar dat betekent niet dat ik ze nu niet even hard veracht om hun gedraai en gekonkel.

Firma List en Bedrog, dat is het in Den Haag. Ja, dat is van alle tijden maar eerder was ik nog zo naief om te stemmen. Maakt allemaal niet meer uit, daar hou ik nu ook mee op. :)

Als je werkelijk niets meer kunt in je leven of je bent een geboren oplichter, ga dan de politiek in. Hoe onbetrouwbaarder je bent, hoe succesvoller je daar wordt.

Ex-werkgever van mij (oplichter pur sang) hangt sinds jaartje ook rond in de lokale politiek. Dat is precies zijn plek. In het bedrijfsleven een loser en oplichter, nu probeert hij het in de gemeenteraad. Het moet gewoon zo zijn, dat dat soort idioten daar wel welkom zijn.

Ik stem niet weer. Van links tot rechts: 1 pot nat. Let wel: ik klaag verder niet over Nederland. We hebben een mooi land en we hebben het goed hier maar dat is geen verdienste van die krankzinnigen in Den Haag. Dat zijn slechts minkukels die zonder enig verstand van zaken slechts de koppen van de Telegraaf en AD willen halen.

dvh

Bericht door dvh » 26 aug 2011, 11:30

Net als in Frankrijk, gewoon de straat op met z'n alle.
Relleeuuh
:crazy:

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 11:31

Wouter, duidelijk en 99,9% geheel mee eens. Ken hier ook voorbeelden die jij noemt.

Punt is:'Wij'zitten hier te klagen over de politiek tot Sint Juttemis en zelfs jij wil niet weer gaan stemmen(dat is dus die 0,1%, zie boven LOL) en 'wij'willen 't anders, dus kwamen we hier een decennium geleden ofzo met Pim Fortuin op de proppen, nu dus de PVV...'we' dachten allemaal er beter van te worden, niet dus. Dus zitten we met de oude garde hufters EN de nieuwe lichting idioten. Van de wal in de sloot:/

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2011, 11:41

Robin schreef:Wouter, duidelijk en 99,9% geheel mee eens. Ken hier ook voorbeelden die jij noemt.

Punt is:'Wij'zitten hier te klagen over de politiek tot Sint Juttemis en zelfs jij wil niet weer gaan stemmen(dat is dus die 0,1%, zie boven LOL) en 'wij'willen 't anders, dus kwamen we hier een decennium geleden ofzo met Pim Fortuin op de proppen, nu dus de PVV...'we' dachten allemaal er beter van te worden, niet dus. Dus zitten we met de oude garde hufters EN de nieuwe lichting idioten. Van de wal in de sloot:/
Hier dan niet 99,9 maar 100% mee eens, lol. :) LPF (weliswaar zonder Fortuyn) en nu de PVV was/is het ook niet. Best leuk dat de PVV erbij is (beetje opschudding en soms goeie punten) maar wildenthousiast wordt ik er verder tot nu toe ook bepaald niet van. Lopen ook een hoop idioten rond in die partij.

ErikS

Bericht door ErikS » 26 aug 2011, 12:07

dvh schreef:Net als in Frankrijk, gewoon de straat op met z'n alle.
Relleeuuh
Laat ze beginnen in jouw dorp dan!

De winkels zijn dan als eerste aan de beurt....... Mij niet gezien met rellen!

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 12:13

op de huidige manier van partijen e.d. kan het ook bijna niet anders...
als de grote partij A zegt dan zeggen andere kleinere partijen bv C en dan wordt het uiteindelijk B of E zeg maar...

er moet door al die partijen veel water bij de wijn gedaan worden, de meesten willen ook wat zeggen of veranderen of gewoon tegen werken of zelf graag op die hoogste tree zitten of gewoon status hebben...

je merkt wel, dat kan ook niet goed gaan en of je kan/mag niet denken/verwachten dat bv partij A de grootste is geworden en nu zal alles wel ff veranderen...
nee, die anderen zitten er ook nog te mekkeren, soms is dat goed maar vaak ook niet en soms denk je pfff wat wordt ik daar moe van, ze lijken er voor zich zelf te zitten ipv voor het land en hun bewoners taxpayers e.d.
ze lijken elkaar vaker tegen te werken dan er met elkaar iets moois voor het grootste gros te doen.

HansD

Bericht door HansD » 26 aug 2011, 19:32

Het land gaat naar de klote als zelfs het meest rechtse kabinet ooit, rechts zou tenslotte zijn vingers aflikken bij het regeerakkoord, al aan nivilleringspolitiek gaat doen en hun zogenaamde vrijdenkersruimte opdoekt. Aan de andere kant zie ik voor het eerst de hand van de PVV in een actie van het kabinet :wink: .
Volgende coalitie PVV-SP? Die partijen zitten tenslotte het meest op een lijn, zowel wat inkomenspolitiek betreft als over immigratie en de EU.
die "hele" vrijheid van meningsuiting dat "kan" ook niet echt...
daar maken sommige mensen misbruik van op een manier waar het niet voor bedoeld is...
Hoezo waar die niet voor bedoeld is? Vrijheid van meningsuiting is juist bedoeld dat eenieder zijn mening -hoe verwrongen ook- kan uiten. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen als je toevallig de mening onderschrijft. Ergo, echte vrijheid van meningsuiting kan nooit misbruikt worden. Je kunt het hoogstens met een mening niet eens zijn.

dvh

Bericht door dvh » 26 aug 2011, 19:39

ErikS schreef:
dvh schreef:Net als in Frankrijk, gewoon de straat op met z'n alle.
Relleeuuh
Laat ze beginnen in jouw dorp dan!

De winkels zijn dan als eerste aan de beurt....... Mij niet gezien met rellen!
In Veen rellen ze al genoeg elk jaar :devil:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2011, 19:46

HansD schreef: Hoezo waar die niet voor bedoeld is? Vrijheid van meningsuiting is juist bedoeld dat eenieder zijn mening -hoe verwrongen ook- kan uiten. Vrijheid van meningsuiting geldt niet alleen als je toevallig de mening onderschrijft. Ergo, echte vrijheid van meningsuiting kan nooit misbruikt worden. Je kunt het hoogstens met een mening niet eens zijn.
Helemaal mee eens Hans. Ik ben voor maximale vrijheid van meningsuiting, met als uitzondering dat er niet tot geweld mag worden opgeroepen. Ik hou in ieder geval totaal niet van censuur. Ben het dan ook niet eens met Wilders' idee om de koran te verbieden maar volgens datzelfde principe vind ik ook dat bijvoorbeeld 'Mein Kampf' gewoon toegestaan zou moeten zijn. Hoe verwerpelijk het gedachtengoed ook, je moet het wel kunnen lezen en daarna je eigen mening erover kunnen vormen.

HansD

Bericht door HansD » 26 aug 2011, 20:00

My thoughts exaclty. Helaas staat de vrijheid van meningsuiting in NL over het algemeen alleen voor meningen die degene die ze zogenaamd verdedigd onderschrijft. Andere en/of tegengestelde meningen worden niet gewaardeerd en moeten bij voorkeur gecensureerd en/of verboden worden.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 20:06

der is een verschil tussen en goed onderbouwde mening en dus de vrijheid van menings-uiting
en of iemand bedreigen :wink:

HansD

Bericht door HansD » 26 aug 2011, 20:49

Yeah right. Je had het over vrijheid van meningsuiting, niet over bedreigingen. Nu niet terugkrabbelen. Dat geweld de grens is lijkt me redelijk algemeen geaccepteerd.

Voor die vrijheid van meningsuiting staat trouwens nergens vermeld dat die mening goed onderbouwd moet zijn. Anders had je nooit zoveel posts gehad :wink: .

Je mag de mening hebben dat de sharia ingevoerd moet worden in NL, je mag de mening hebben dat we terug moeten naar middeleeuwse gristelijke waarden, je mag de mening als rechts hebben dat er genivelleerd moet worden, je mag de mening als links hebben dat er genivelleerd moet worden. Of erover nagedacht is is een en of ik het ermee eens ben is nog een tweede maar je mag de mening hebben en uiten.

Luco

Bericht door Luco » 26 aug 2011, 21:06

Nee Hans, je snapt het niet, vrijheid van meningsuiting telt alleen als je het eens bent met de grote blonde leider, dan mag je van alles roepen, schreeuwen en krijsen.

Maar ow wee als er een andere mening verkondigd wordt, nee dat kan toch niet zeg, kom op nou :D

Kortzichtig noemt men dat alleen je eigen mening valt onder vrijheid van meningsuiting, lekker makkelijk schreeuwen he, maar ja de meeste van die lui die het hardste schreeuwen dragen zelf niks tot bijna niks bij aan de maatschappij waar ze van profiteren. :kotsen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 aug 2011, 21:09

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... eiland.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Cameraploeg belaagd in Utrechtse wijk Kanaleneiland

vrijdag 26 augustus 2011 17:30

Een cameraploeg van publieke omroep PowNed is vrijdag aangevallen door een groep jongeren. Een camera en de auto van de journalisten zijn vernield.

Journalisten van PowNed zijn aangevallen in Utrecht Journalisten van PowNed zijn aangevallen in Utrecht

PowNed is wel vaker aangevallen

Dat meldt RTV Utrecht.

De journalisten van PowNed kwamen in de probleemwijk Kanaleneiland in aanvaring met een groep jongeren, die niet wilden dat zij opnamen maakten. Een camera werd vernield. Toen de cameraploeg daarvan aangifte deed, werd ook hun auto gemolesteerd.

Handenweigeraar
De cameraploeg wilde een item maken over Jongeren in Actie, de integratiestichting van Nourdin Belhadi en zijn broer Rachid. Donderdag werd bekend dat de stichting ruim een ton aan subsidie moet terugbetalen omdat de broers zichzelf een dubbel salaris hadden toegekend.

Belhadi moest eerder onder politieke druk opstappen, omdat hij weigert vrouwen de hand te schudden. Op zijn werk als docent bij de hogeschool van Amsterdam kreeg Belhadi hier problemen mee. Ook de gemeenteraad van Utrecht vond Belhadi een slecht voorbeeld voor de Marokkaanse jongeren die zij moesten helpen met integratie.
Mooie wijk, steenworp afstand van de mijne. Scheelt weer voor hun woon-werk verkeer.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 26 aug 2011, 22:10

Robin schreef:Wouter, duidelijk en 99,9% geheel mee eens. Ken hier ook voorbeelden die jij noemt.

"Democracy isn't perfect, I just don't know a better system."
Winston Churchill

Robin

Bericht door Robin » 27 aug 2011, 09:25

HansD schreef:My thoughts exaclty. Helaas staat de vrijheid van meningsuiting in NL over het algemeen alleen voor meningen die degene die ze zogenaamd verdedigd onderschrijft. Andere en/of tegengestelde meningen worden niet gewaardeerd en moeten bij voorkeur gecensureerd en/of verboden worden.
Jammer, ik was net van plan om 'n plaatje van mohammed met die bom in die tulband te posten. :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 aug 2011, 10:22

of een tekening van hem met een 9 jarig meisje aan z'n hand waar die mee trouwde?
Aisha was negen jaar oud en hij, de profeet, drieënvijftig jaar.
In het Westen staat dit verhaal bekend als een pedofiel die met een negen jarig meisje het huwelijk consumeerde. Men kan zich niet voorstellen dat Mohammed, als een soort vaderfiguur, dit niet kon inzien.
Toch merken we op dat de ouders van Aisha geen enkel bezwaar hadden en dat de niet-moslims (de Mekkanen) in die tijd dit ook niet hadden, omdat het een normaal gebruik was.
Zelfs W. Montgeomery Watt schrijft in zijn boek “Muhammad, prophet and statesman”, op pagina 102, het volgende: “We moeten niet vergeten dat meisjes werden heel snel volwassen in de zevende eeuw. Haar huwelijk met Muhammad was eerder van politieke aard om zo de binding tussen Abu bakr en Muhammad hechter te maken”.
Maar zulke argumenten van geleerden worden niet geaccepteerd door tegenwoordige Arabisten, zoals Hans Jansen en sommige politici.
Afbeelding

Plaats reactie