Aangezien het niet echt een rijdende, roadworthy wagen is leek het me zinvoller em hier te plaatsen.
Nu mijn stallingadres verdwijnt heb ik niet meer de ruimte om mijn RX te kunnen houden.
Het gaat hier om een 1986 (modeljaar 87) FC3S non-turbo S4. Kenteken staat nog op 87, het chassisnummer is echter van juni 86, dus hij is BELASTINGVRIJ.
Blokje is gestreetport, heeft acceptabele compressie (geen pieken, maar allround ook niet bijster hoog), en loopt met wat moeite.
Zelf heb ik ongeveer de hele auto strak gemaakt, is alles roestvrij en op 2 of 3 kleine deukjes na is alles glad. Het lijkt misschien een beetje een lapjeskat, maar hij is helemaal gladgeschuurd.
Naast dat de wagen helemaal hard is, heeft de hele voorophanging nieuwe rubbers en is zelfs de onderkant compleet schoon.
De RX staat op een setje nette 15inchers te wachten op iemand die verder kan waar ik gebleven ben.
Bekende problemen:
- koppelingcilinder lek
- uitlaat ontbree kt (er zit wel een 2x2 inch spruitstuk op)
- oil metering pump is verwijderd (premix rijden, als je dit een probleem mag noemen)
- middelste housing heeft een olielekje (pakking sluit niet goed)
- inhouden bij 4000 toeren
- stationair lopen wil hij niet (vacuum?)
- 1 band loopt langzaam leeg
- rechter koplampmotor is stuk
- bedieningskastjes elec. ramen ontbreken
- stuurbekrachtiging en luchtpomp zijn verwijderd
Wat zit erbij?
Ongeveer alles van de wagen dubbel, wat betreft inlaatspruitstukken, ophanging, draagarmen, enz
wat is er vernieuwd?
- riemen
- bougies
- boegiekabels
- pakkingen inlaatkant
- CAS
- voorste olieleiding
- veel klein spul
Mocht je interesse hebben in dit mooie zomerproject, bel me dan even; nulzes42132 555
Ik vind het zonde om het te zien gaan, ookal is dat een cliche opmerking. Ik heb gewoon wat veel hooi op de vork genomen bij de aanschaf en zonder mijn huidige klusruimte zie ik niet hoe ik dit voort kan zetten.
meer foto's: http://www.flickr.com/photos/tdappers" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;