Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 23 aug 2011, 15:38

RVV schreef:Kerkverhaal met die Pastoor. Tja gevoelsmatig zeg ik schande.. maar die hele RK is al eeuwen natuurlijk één grote poppenkast. Dit is gewoon weer een hoofdstuk wat er aan vast zit. Die mensen willen het zelf hé..dus de regeltjes van de RK sheriff dienen ook nageleeft te worden.. :roll:
Tijd voor een hedendaagse beeldenstorm. :devil: :D

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2011, 15:40

mmwaaoohh ik zit er verder niet mee.. ze zoeken het maar uit, maar ga dan ook niet janken als RK ganger dat de RK regels je niet zinnen. Je zit nog altijd vrijwillig in die kerk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2011, 15:46

Wouter81 schreef:
RVV schreef:Kerkverhaal met die Pastoor. Tja gevoelsmatig zeg ik schande.. maar die hele RK is al eeuwen natuurlijk één grote poppenkast. Dit is gewoon weer een hoofdstuk wat er aan vast zit. Die mensen willen het zelf hé..dus de regeltjes van de RK sheriff dienen ook nageleeft te worden.. :roll:
Tijd voor een hedendaagse beeldenstorm. :devil: :D
Beeldenstorm was natuurlijk waanzin en onnodig, veel prachtige kunst naar de kloten geholpen door die kutprotestanten. Bijna nog erger dan de RK kerk. Allemaal één pot nat, mongolen. Je kunt zeggen van de RK Kerk EN van de ISLAM(hearhear) wat je wilt, maar cultuurbarbarisme is hun bijna vreemd, dit in tegenstelling tot die kutgerefos hier in NL en omgeving(alsmede de USA etc)

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2011, 15:48

RVV schreef:mmwaaoohh ik zit er verder niet mee.. ze zoeken het maar uit, maar ga dan ook niet janken als RK ganger dat de RK regels je niet zinnen. Je zit nog altijd vrijwillig in die kerk.
aka brainwashed. :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 23 aug 2011, 15:55

Naar mijn mening blijft het in de basis een fout iets als kinderen op school hier godsdienstige (of dat nou christendom of de islam betreft) lessen krijgen. Op die leeftijd zijn ze ontvankelijk en erg beïnvloedbaar en zouden ze in mijn optiek absoluut niet besmet mogen worden met zoiets persoonlijks als religie. Alle scholen in Nederland zouden in mijn ogen 'openbaar' moeten zijn (dus zonder religieuze invloeden). Niet alleen scheiding van kerk en staat maar ook van kerk en onderwijs.

Heb zelf ook op een christelijke school gezeten (maar het is later goedgekomen met mij :D) en daar heette het vak notabene 'levensbeschouwing'. Dit in naam zeer algemene vak was in de praktijk vooral christelijke indoctrinatie (anders kan ik het niet noemen). Bijzonder vreemd. Het lijkt me dat er heel wat meer levensbeschouwingen zijn dan strikt het christelijke. :verveeld:

Of een opgroeiende puber/volwassene daarna zelf alsnog een religie wil aanhangen, dan is hij/zij daar verder natuurlijk vrij in. Religie beoefen je vervolgens in je kerk/moskee of thuis maar that's it. Hou het privé en besmet geen anderen ermee.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2011, 16:10

Heb zelf ook op een christelijke school gezeten (maar het is later goedgekomen met mij )
Nouja je zegt het al zelf.. Ik denk ook niet dat een christelijke school het probleem is, maar de sociale druk die wordt opgelegd vanuit de kerkgemeenschappen.

Ik ben niet kerkelijk (ook niet opgevoed), geloven in een god zoals kerkelijke mensen dat doen, doe ik niet, ben zelf ook nog nooit naar een christelijke school geweest. Maar ik denk wel dat het normen en waardenverhaal op een Christelijke school net even wat beter voor elkaar is dan een gemiddelde openbare school vandaag de dag.. Daarom gaan mijn kinderen ook mede naar een christelijke basisschool toe (belangrijkste reden is dat de school midden in het dorp staat en alle vriendjes en vriendinnetjes ook in het dorp wonen, het is tenslotte ook hun kinderleven). Dat ze daar dingen meekrijgen die misschien discutabel zijn voor een niet gelovige vind ik niet zo'n probleem. Ik als ouder bepaal wat ik zeg over het geloof, kerk en alles wat er om heen hangt. Maar hoe je het ook went of keert, het geloof in het algemeen heeft een grote stempel gedrukt op de uiteindelijke manier van hoe wij in de maatschappij staan.

En zeg nou zelf... bijna niemand die niet geloofd pist over kerstmis heen.. toch bijzonder dat hele volksstammen niet gelovigen een kerkelijk feest vieren omdat het vooral heel gezellig is. In het zuiden van het land, Carnaval idem dito, hypocrisie werkt 2 kanten op natuurlijk. Ik laat het allemaal een beetje in het midden. Dat probeer ik mijn kinderen ook bij te brengen.

dvh

Bericht door dvh » 23 aug 2011, 16:13

Persoonlijk ben ik dus opgevoegd in een gereformeerde omgeving. Ik heb er geen last van.
Zelf ga ik alleen nooit naar de kerk, ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd en ik doe helemaal niks met mijn geloof wat ik van kinds af mee heb gekregen. Maar mijn eigen kinderen gaan straks ook naar een christelijke school. Een school waar ze het eerste uur van de dag, elke dag , uit de bijbel voor gaan lezen.
Een school waar je als je dan te laat binnen komt, je netjes op de gang mag wachten tot ze klaar zijn met lezen, want je mag niet onderbreken tijdens het voorlezen uit de bijbel.

Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee. Het is allemaal niet meer zoals vroeger.

En met vroeger bedoel ik nog 25 jaar terug. Toen ik klein was hadden de mensen hier geen TV in huis ( want daar zat de duivel in .. ) en reden ze geen auto op zondag, want dat mocht niet. Tegenwoordig valt dat allemaal wel mee. En wanneer ik mijn auto was op zondag, word ik echt niet meer kwaad aangekeken of gesproken. En zowel, dan merk ik het blijkbaar niet en staat mijn radio op dat moment te hard.

Wat ik maar wil zeggen. Geloof is niet slecht, het maakt me niet zoveel uit wat mijn kinderen aan geloof meekrijgen. Of het nu een christelijk gereformeerd, een protestant of een katholiek geloof is ( meer zal hier niet voorkomen ... ) .. Uiteindelijk gaat het erom hoe het nageleefd wordt en hoe het gebracht wordt. Tegenwoordig is dat gewoon op een normale, zelfs leuke , manier.

Voor kinderen kan het ook een fictie zijn, een sinterklaasverhaal, een kerstman , en een God.
Met andere woorden, heel het jaar braaf zijn anders zwaait er wat. Daar is niks mis mee.. mis het binnen alle redelijkheid verteld en gebracht wordt.
Ik had dit stukje eerder geschreven en had geen zin om het weer neer te typen vandaar even deze quote.
Denk er vandaag de dag nog steeds hetzelfde over.
En Robin, jij roept over gemanipuleerd worden.. Wat ben jij nu ? Neutraal ? :).......
Ook jij bent gemanipuleerd. En jou geloof is dat je niet geloofd in iets buiten jezelf. Toch een bewuste keuze die je zelf beslist hebt. Maar wel op basis van invloeden uit het verleden.

Je roept dat mensen niet vrijwillig naar de kerk gaan.
Mensen die ik ken die naar de kerk gaan doen dit allemaal vrijwillig.. Ik zie geen kwade pastoor op de stoep staan wanneer ze een dienst missen.

We leven niet meer 200 jaar terug.. We leven nu.. En die oude mannetjes zijn soms nog wat van de oude stempel.. Lekker laten gaan en lach erom.. De nieuwe generatie is een stuk moderner dan jij hier voor doet spiegelen ;).

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2011, 16:38

Dvh, ik ben vrij opgevoed, geen gristelijk/rk gedoe, niks bidden, dat was ten tijde van mijn ouders jeugd wel anders(m'n opa/familie had in m'n woonplaats(heerenveen dus) nogal wat invloed in de rk kerk, de kerkklokken zijn geschonken door mijn familie...tja), die hebben me bewust naar 'n openbare basisschool gestuurd, de middellbare school was christelijk, omdat die 't meest dichtbij was. Dus ja ik ben wel beinvloed door wat achter-de-ellebogen-protestanten en linksmenschen die boven je willen staan omdat ze 't altijd beter weten...in theorie. Noem dat dan maar 'gemanipuleerd', ok dan. :gek:

Michel P

Bericht door Michel P » 23 aug 2011, 16:40

Alleen de RK............... dacht dat dit juist de overeenkomst is tussen alle geloven................... :devil:

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2011, 16:41

Michel P schreef:

Alleen de RK............... dacht dat dit juist de overeenkomst is tussen alle geloven................... :devil:

Met de Islam voorop. :piraatje:

^^^^
Het ontkennen van dit, of mij tot de orde roepen/aanvallen bevestigt mijn stelling alleen maar. Bij dezeN.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2011, 16:46

Michel P schreef:

Ik noem de RK omdat het in dit geval specifiek om de RK ging en de RK letterlijk een poppenkast is, maar inderdaad je zou het ook kunnen toepassen op andere geloofstromingen.

Maargoed ik ben niet anti geloof. Ik respecteer ieder zijn keuze..

ErikS

Bericht door ErikS » 23 aug 2011, 17:10

Luco schreef:Ouders komen uit Putten, zegt genoeg :mrgreen:

Elke avond om 21:00 uur luidt traditiegetrouw de papklok. Dit was in vroeger tijden het teken voor de landarbeiders dat hun werkdag erop zat, en dat ze naar huis konden om een bord warme pap te eten en vervolgens naar bed te gaan. :dood: :dood: :dood: :dood:
Je bent er nog nooit geweest, duidelijk.

Beter dan dat kansloze gat waar jij woont!

Robin

Bericht door Robin » 23 aug 2011, 17:12

@Rico Geloof(...) het of niet. Ik ook niet.Ben niet anti geloof an sich. Maar ik ben anti die mannetjes(vooral) die met hun praatjes en boekjes van 3000/2000/1000 jaar geleden ons vanalles beloofden en tot niks in staat waren/leugens verkondigden en nog verkondigen. Denk aan hoe plat de aarde was volgens de kerk...

Denk aan goden als Wodan , Freya in de Germaanse Oudheid, of de Griekse/ Romeinse goden Apollo, Jupiter, Zeus, Neptunus/Poseidon, Bacchus., Kronos of Hercules.

Als ik hier zou melden dat ik DAAR in geloof, verklaren ze mij voor gek, prinses Irene en d'r bomen spreken de mensheid nog meer aan bij wijze van:)

Nee we moeten 't doen met de zoon van 'n Romeins legionair ofzo en 'n hoererende dame, die 'n grote mond had, een volksbespeler die aan 't kruis genageld werd... of wat later met 'n merkwaardige dominante luldebehanger die met minderjarige meisjes het bed deelde. Dat soort lieden. Daarin moet men geloven...Miljoenen aanhangers wereldwijd. Komop zeg. En dan verklaren ze MIJ voor gek. :hangloose:

PD power

Bericht door PD power » 23 aug 2011, 17:19

Wat is openbaar, .... de gemiddelde leraar stemt D66, dus ze mogen we politiek beinvloed worden........?

Denk dat je vertrouwen in de mensen moet hebben.

Heb zelf op christelijke school gezeten, daar was absoluut niks mee, kan me ook volledig vinden in Rico zijn verhaal.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2011, 17:33

Bernhard was de grootste opportunist ooit in Nederland, uit zeer verarmde Duitsche adel. In een buitengewoon slim gearrangeerd huwelijk met de rijke Oranje Juliana, heeft ie zich ongegeneerd de zak bij meerdere dames geledigd en zijn andere zakken volgevreten. Alles gedaan wat God verboden heeft maar uiteraard voor het vaderland getrouwe.....heeft ie uitgespookt, historisch nog steeds niet opgehelderd is de zogenaamde "stadhoudersbrief" die tot op heden niet vindbaar is......zie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadhoudersbrief" onclick="window.open(this.href);return false;

De Engelesen en de Amerikanen hebben een hem nooit vertrouwd en altijd klussen van onbeduidende aard gegeven.
Zijn moeder Armgard zat in een kasteel in Diepenheim, die genoot er ook mooi van mee, geen woorden meer aan vuil maken...............zielige stumperds die op daar op de 5 mei vieringen nog steeds de man te vuur en te zwaard staan te verdedigen........

De kerk.................tot zo ver de barmhartigheid van mijnheer pastoor, iets met linker wang en rechter wang, zelfs de moordenaar aan het kruis naast Jezus werd vergeven; heden zult gij nog met Mij zijn in het paradijs.....of woorden van die strekking, het is al weer "even" geleden dat ik er kwam......

Vervolgens zegt het Bisdom dat het de verantwoordelijk heid van de pastoor is, niet van de kerk............das dan gelijk even de dolksteek er achteraan...........

De kerk en het geloof, daar moeten we helemaal geen woorden meer aan vuil maken.............

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2011, 17:38

ErikS schreef:
Luco schreef:Ouders komen uit Putten, zegt genoeg :mrgreen:

Elke avond om 21:00 uur luidt traditiegetrouw de papklok. Dit was in vroeger tijden het teken voor de landarbeiders dat hun werkdag erop zat, en dat ze naar huis konden om een bord warme pap te eten en vervolgens naar bed te gaan. :dood: :dood: :dood: :dood:
Je bent er nog nooit geweest, duidelijk.

Beter dan dat kansloze gat waar jij woont!

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Hee Erik, schiet op, je bordje pap leegeten en hup naar bedje toe :drieling:

ErikS

Bericht door ErikS » 23 aug 2011, 21:25

:mrgreen:

Het waren trouwens Roemenen. In hoeverre zijn dat Puttenaren????

Luco

Bericht door Luco » 23 aug 2011, 21:34

ErikS schreef::mrgreen:

Het waren trouwens Roemenen. In hoeverre zijn dat Puttenaren????
Puttenaren, roemenen, polen, rooms katholieken, mislam aanhangers, maakt allemaal geen donder uit, allemaal criminelen die een spuitje verdienen :kikker:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 aug 2011, 22:30

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... slid.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

ehhh, welke partij ook alweer..........

GTRene

Bericht door GTRene » 25 aug 2011, 22:56

Downforce Hans schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... slid.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

ehhh, welke partij ook alweer..........
dus nu staat de PvdA ook voor Pedofilie voor de Arbeid?
ohja dat deed die Priester toch ook in een ver ver verleden en nog steeds zo aanbeden?

Robin

Bericht door Robin » 25 aug 2011, 23:48

Hier staat ie ook al :devil:
http://www.nu.nl/politiek/2598803/ontuc ... nisse.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch wel prima voor 't slapen gaan(dieptriest voor de slachtoffers!) dat die partij langzamerhand afbrokkelt into oblivion. Heerlijk. In de peilingen gaan die etters ook al onderuit. :hungry:

SteV6

Bericht door SteV6 » 26 aug 2011, 09:00

Best leuk hoor, PvdA bashen, het zijn mijn vriendjes ook niet. Maar of je een partij kan aanreken dat een raadslid en schoolmeester niet van jongetjes af kan blijven ... :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 aug 2011, 09:35

SteV6 schreef:Best leuk hoor, PvdA bashen, het zijn mijn vriendjes ook niet. Maar of je een partij kan aanreken dat een raadslid en schoolmeester niet van jongetjes af kan blijven ... :roll:
dat kun je ook niet...
doch als bv iemand uit de PVV iets doet of heeft gedaan in het verleden moet je dan eens kijken wat er los komt :wink:
het kan helpen mensen wakker te schudden with, beware what you say, or what comes around goes around oid :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 aug 2011, 09:38

GTRene schreef:
SteV6 schreef:Best leuk hoor, PvdA bashen, het zijn mijn vriendjes ook niet. Maar of je een partij kan aanreken dat een raadslid en schoolmeester niet van jongetjes af kan blijven ... :roll:
dat kun je ook niet...
doch als bv iemand uit de PVV iets doet of heeft gedaan in het verleden moet je dan eens kijken wat er los komt :wink:
het kan helpen mensen wakker te schudden with, beware what you say, or what comes around goes around oid :lol:
+10000, ik dacht vanochtend nog aan 'n tegenbetoog zoals dat van Steve(no offence) , en ik had hetzelfde verwoord als Rene hierboven.

Die Miliko Peters moet ook wegwezen.En gauw. Ze zijn publieke figuren en de schijn tegen, ook al is het niet 'waar'. Wgewezen.

Iets met hoge bomen enzo.

Maar aan de linkerkant blijven er teveel zittten met hun goedpraatgedrag. Ik ben verre van pro PVV, eerder anti, maar door vooral de linksmensch die boven alles staat(denken ze) zitten we nu vast aan die rare PVV .

Laat ik 't zo zeggen. De linkse politiek heeft mij DIRECT en indirect heel veel geld gekost met mijn onderneming. En dat neem ik ze tot de dag van vandaag kwalijk.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 aug 2011, 10:16

@Robin,

Maar de VVD is dus geen haar beter, nu als regeringspartij flikt men dit...... ik heb daar maar 1 woord voor laf.....

http://www.depers.nl/binnenland/591574/ ... -dood.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijdenkersruimte sterft stille dood

Door: Camil Driessen & Marcia Nieuwenhuis
Gepubliceerd: gisteren 22:21
Update: vandaag 08:56

Met veel bombarie opende Mark Rutte in 2008 een baken voor de vrijheid van meningsuiting. Nu is de ruimte opgedoekt.

Met roomsoesjes, champagne en onder toeziend oog van Kamerleden, kunstenaars, de ouders van Theo van Gogh en vaderlandse pers werd hij op 4 juli 2008 met veel rumoer door VVD-leider Mark Rutte geopend: de Vrijdenkersruimte. Een zaal van de VVD in de Tweede Kamer met een expositie van het werk van kunstenaars die in hun vrijheid werden beknot, zoals cartoonist Nekschot en de vermoorde Theo van Gogh.

De barricaden op

Zowel een mooie als treurige dag volgens Rutte ‘omdat ik nooit had gedacht in Nederland nog de barricaden op te moeten voor het vrije woord.’ Maar het statement voor het vrije woord was nodig, vond de liberale voorman toen. ‘Juist in dit huis, in het huis van de democratie.’ Wat een lopende tentoonstelling moest worden, een toevluchtsoord voor gecensureerde kunstenaars, blijkt deze zomer in alle stilte te zijn opgedoekt. ‘Het is geen bewuste keuze hoor, toen we deze ruimte aanpakten, hebben we dat ook meteen meegenomen’, zegt VVD-woordvoerder Kiki Olde Kalter in de naastgelegen ruimte van de persvoorlichting. ‘Het mag allemaal wel wat strakker.’

Ommezwaai

"De minister-president weet ervan’, zo laat directeur-generaal Henk Brons van de Rijksvoorlichtingsdienst weten. De RVD weigert erop in te gaan waarom de ruimte is gesloten. ‘De VVD-fractie doet de woordvoering", aldus Brons.
Maar het lijkt erop dat de VVD wel degelijk met de ruimte in haar maag zat. Toen in februari de VARA onder druk van PVV-leider Geert Wilders een cartoon (waarin een vergelijking tussen tuigdorpen en de Tweede Wereldoorlog wordt gemaakt) van website Joop.nl verwijderde, wilde die site graag dat de cartoon een plek in de Vrijdenkersruimte kreeg. ‘Ik hoef hem daar niet op te hangen omdat hij niet verboden is’, zei premier Rutte toen bij Moraalridders. Een nogal merkwaardige draai, constateert kunstenaar Jonas Staal. ‘Dat was een enorme ommezwaai die niemand echt opviel. Daarvoor was het namelijk: we accepteren alle kunst, behalve die door de rechter is verboden.’

Het is goed mogelijk dat de huidige gedoogregering met de PVV en het CDA de werkelijke reden is om de ruimte nu op te doeken. Het hele initiatief begon immers als hetze tégen het CDA. In de openingsspeech verketterde Rutte de christen-democraten nog. ‘De vrijheid van meningsuiting is sluipenderwijs onder druk komen te staan. En helaas moet ik constateren dat het CDA daarvoor verantwoordelijk is.’

Als voorbeelden van pogingen tot inperking van de vrije meningsuiting noemde Rutte de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot, het pleidooi van het CDA voor een verbod op de antikoranfilm Fitna van Wilders en de bodemprocedure van toenmalig premier Jan Peter Balkenende tegen een satirisch artikel in Opinio. Ook de wens van minister Piet Hein Donner om het verbod op godslastering aan te scherpen, haalde hij erbij.

Inmiddels staan de zaken er anders voor. Waar de VVD eerder nog samen met D66 optrok om godslastering niet meer strafbaar te stellen, is die steun nu vervallen. D66 is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen in ruil voor steun aan de coalitie in de senaat.

Propaganda

Kunstenaar Staal, die van de werken die in de Vrijdenkersruimte hingen een expositie maakte voor het Van Abbemuseum in Eindhoven, noemt de houding van Rutte ‘weinig consequent’. ‘Vanuit de oppositie is het blijkbaar makkelijk principieel doen. Want voordat de partij in de regering zat, wilde de VVD uit principe alle werken tentoonstellen.’ Volgens Staal laat dit zien hoe kunst in een democratie nog steeds als propaganda wordt gebruikt. Ook kunstenaar Aram Tanis, die in de Vrijdenkersruimte hing, heeft dat gevoel. ‘Ze gebruiken ons werk alleen maar voor hun eigen gewin.’

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi, die een aantal werken aandroeg voor de Vrijdenkersruimte (zie kader), is onthutst. ‘Als het Rutte echt om de vrijheid van meningsuiting te doen was, moet die ruimte juist open blijven. Blijkbaar was het hem alleen te doen om met de ouders van Theo van Gogh op de foto te kunnen.’

Plaats reactie