Tweede auto
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Tweede auto
Ik wil een auto erbij kopen voor de lol en evt. circuit/drift (als de laatste twee bevallen, kan me niet anders voorstellen).
Nou zijn er enkele opties. Het budget is "minimaal" (onder de 3k, voor alleen aanschaf). Dan kun je:
- Porsche 944 2.5l
- Porsche 924 Turbo
Iedereen raadt een 325 E30 aan om mee te beginnen maar (no offense) hier heb ik minder mee. Maar, misschien ook wel een optie. Tevens wordt het mijn studieauto om het sleutelen te gaan leren. Misschien is een turbo blok dan wel weer een nadeel.
Misschien zijn er nog andere auto's interessant voor dit doel?
Nou zijn er enkele opties. Het budget is "minimaal" (onder de 3k, voor alleen aanschaf). Dan kun je:
- Porsche 944 2.5l
- Porsche 924 Turbo
Iedereen raadt een 325 E30 aan om mee te beginnen maar (no offense) hier heb ik minder mee. Maar, misschien ook wel een optie. Tevens wordt het mijn studieauto om het sleutelen te gaan leren. Misschien is een turbo blok dan wel weer een nadeel.
Misschien zijn er nog andere auto's interessant voor dit doel?
Laatst gewijzigd door René130i op 28 feb 2007, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Alhoewel ik zelf veel meer Porsche liefhebber ben dan BMW liefhebber heb ik op de E30 gestemd. Puur en alleen omdat je de baan op gaat met dat ding. De BMW lijkt me dan gewoon veel goedkoper. De 924 turbo valt per direkt af imo. is gewoon zonde en een goeie is niet te krijgen voor minder dan 3K. Een 944 is ook een hele leuke optie alleen toch minder "speels" denk ik. Wegligging is zeer goed en de carros gewoon heel stijf maar o weee als je de koppeling aan gort rijdt.....$$$$$. 

- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Ook voor jou wat gevonden
http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... ?adid=4473
[img:350:262]http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... d9f8a2.jpg[/img]
Moet ik voor iemand anders nog wat zoeken

http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... ?adid=4473
[img:350:262]http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... d9f8a2.jpg[/img]
Moet ik voor iemand anders nog wat zoeken

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Jeroen
- Berichten: 1113
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Ik heb 5 jaar race en driftervaring in een E30, en ik ben niet voor niets destijds voor die auto gegaan. En met jouw beschikbare budget is dit ook gewoon de beste auto die je kunt kopen. De Porsche is duurder in onderhoud & onderdelen, zoals al wordt aangegeven. Een groot voordeel van de 325i is ook, dat het allemaal relatief simpel in elkaar zit; da's beter om te leren sleutelen dan met een Porsche.
Vergeet ook het volgende voordeel van een E30 niet: als je een probleem hebt met de auto op de trackday zelf, is er altijd wel iemand anders met een E30 die je kan helpen met kennis en/of met onderdelen. Vlak dat niet uit.
E36 wordt hier ook genoemd, mede vanwege meer vermogen, maar deze is tevens zwaarder. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, waarbij een E30 wel wat toegankelijker is op de limiet. De hogere prestaties van een E36 zijn totaal niet belangrijk als je gaat leren circuitrijden.
De 944 is wél een transaxle met een betere wegligging van de E30, maar of dit direkt een voordeel is, kun je betwijfelen, als je overstuur wilt leren beheersen (en dat wil je toch?). Van de E30 zul je sneller iets leren, omdat deze gewoon eerder op/over de limiet zit.
Als laatste: E30's worden regelmatig aangeboden met kooi en al, voor redelijke prijzen, de Porsches zijn gewoon weer een tikje duurder, en het aanbod is kleiner, zeker met kooi en toebehoren. Als je met je ratio kiest, neem je een E30.
Vergeet ook het volgende voordeel van een E30 niet: als je een probleem hebt met de auto op de trackday zelf, is er altijd wel iemand anders met een E30 die je kan helpen met kennis en/of met onderdelen. Vlak dat niet uit.
E36 wordt hier ook genoemd, mede vanwege meer vermogen, maar deze is tevens zwaarder. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, waarbij een E30 wel wat toegankelijker is op de limiet. De hogere prestaties van een E36 zijn totaal niet belangrijk als je gaat leren circuitrijden.
De 944 is wél een transaxle met een betere wegligging van de E30, maar of dit direkt een voordeel is, kun je betwijfelen, als je overstuur wilt leren beheersen (en dat wil je toch?). Van de E30 zul je sneller iets leren, omdat deze gewoon eerder op/over de limiet zit.
Als laatste: E30's worden regelmatig aangeboden met kooi en al, voor redelijke prijzen, de Porsches zijn gewoon weer een tikje duurder, en het aanbod is kleiner, zeker met kooi en toebehoren. Als je met je ratio kiest, neem je een E30.
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
Ik heb zelf 3 jaar geleden als eerste auto een 944 voor 1750 euro gekocht.
Een type 1 uit 1983!, autow as toen 21jaar oud.
Nadat ik de auto een beurt heb gegeven, goede banden eronder (300euro verder) heb ik er 3/4 jaar probleemloos in gereden.
De wegligging is SUPER (50/50 gewichtsverdeling, en veel gevoel in je stuur, type 1 zonder stuurbekrachtiging).
In Duitsland 235 op de teller!!
BMW e36 325 lijkt me ook wel wat, ik heb een e36 320 gehad, kan me voorstellen dat een 325 helemaal lekker is, heerlijke motoren!!!!
Zou toch voor de modernere 325 gaan, als dagelijkse auto.
Wil je er echt veel circuit mee op en puur rijden voor plezier, dan toch misschien een 944
Een type 1 uit 1983!, autow as toen 21jaar oud.
Nadat ik de auto een beurt heb gegeven, goede banden eronder (300euro verder) heb ik er 3/4 jaar probleemloos in gereden.
De wegligging is SUPER (50/50 gewichtsverdeling, en veel gevoel in je stuur, type 1 zonder stuurbekrachtiging).
In Duitsland 235 op de teller!!
BMW e36 325 lijkt me ook wel wat, ik heb een e36 320 gehad, kan me voorstellen dat een 325 helemaal lekker is, heerlijke motoren!!!!
Zou toch voor de modernere 325 gaan, als dagelijkse auto.
Wil je er echt veel circuit mee op en puur rijden voor plezier, dan toch misschien een 944
- johnnyloco
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
- Locatie: vlodrop
- chris_lbr
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
- Locatie: Tremelo (België)
Let op voor een 944 :!: De standaard ophanging en vering is vrij soepel. Goed voor de openbare weg maar op circuit zou je daar wel eens onaangenaam verrast door kunnen worden. Wij hebben onder onze 951 speciaal een andere ophanging (KW-kit) laten steken om de baanligging op circuit "deftig" te maken.
Als ik jou was zou ik eerst maar eens horen wat de ervaring van anderen is (op circuit) met BMW en andere merken.
Als ik jou was zou ik eerst maar eens horen wat de ervaring van anderen is (op circuit) met BMW en andere merken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Marcelvv en 3 gasten