Tweede auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke auto voor moi?

Porsche 944 2.5
6
22%
Porsche 924 Turbo
2
7%
BMW 325
15
56%
Anders, nl.
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 27

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Tweede auto

Bericht door René130i » 28 feb 2007, 09:57

Ik wil een auto erbij kopen voor de lol en evt. circuit/drift (als de laatste twee bevallen, kan me niet anders voorstellen).

Nou zijn er enkele opties. Het budget is "minimaal" (onder de 3k, voor alleen aanschaf). Dan kun je:

- Porsche 944 2.5l
- Porsche 924 Turbo

Iedereen raadt een 325 E30 aan om mee te beginnen maar (no offense) hier heb ik minder mee. Maar, misschien ook wel een optie. Tevens wordt het mijn studieauto om het sleutelen te gaan leren. Misschien is een turbo blok dan wel weer een nadeel.

Misschien zijn er nog andere auto's interessant voor dit doel?
Laatst gewijzigd door René130i op 28 feb 2007, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 feb 2007, 10:08

325i omdat onderdelen er ruumschoots en goedkoop voor voorhanden zijn. Er zelfs regelmatig exemplaren aan worden geboden met kooi e.d.

Porsche onderdelen zijn duuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrr en er zijn niet zo heel veel betaalbare specialisten.

Michel

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 feb 2007, 10:11

Laat Cavallino maar reageren.

Die heeft ze allemaal.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 feb 2007, 10:13

Hehe so I know :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 feb 2007, 11:48

Alhoewel ik zelf veel meer Porsche liefhebber ben dan BMW liefhebber heb ik op de E30 gestemd. Puur en alleen omdat je de baan op gaat met dat ding. De BMW lijkt me dan gewoon veel goedkoper. De 924 turbo valt per direkt af imo. is gewoon zonde en een goeie is niet te krijgen voor minder dan 3K. Een 944 is ook een hele leuke optie alleen toch minder "speels" denk ik. Wegligging is zeer goed en de carros gewoon heel stijf maar o weee als je de koppeling aan gort rijdt.....$$$$$. :wink:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 28 feb 2007, 12:40

325 E92 coupe :D

Een prachtige wagen met mooi lijnen spel. Of bedoelen jullie een E30?

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 28 feb 2007, 12:44

MX-5 8)

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 28 feb 2007, 13:59

No contest, 944 :wink:

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 28 feb 2007, 14:28

e36 325i..

Gebruikersavatar
johnnyloco
Berichten: 267
Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
Locatie: vlodrop

Bericht door johnnyloco » 28 feb 2007, 14:31

ik zou ook voor de bmw gaan..

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 feb 2007, 14:37

volvoc30 schreef:325 E92 coupe :D

Een prachtige wagen met mooi lijnen spel. Of bedoelen jullie een E30?
Als jij die voor mij vindt voor 3k :D

De rest: bedankt. We wachten nog wat meer reacties af.

Startpost ff aangepast. Als het een BMW wordt, dan een E30.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 28 feb 2007, 15:38

Ook voor jou wat gevonden :D

http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... ?adid=4473

[img:350:262]http://www.fastroadandtrack.co.uk/frat/ ... d9f8a2.jpg[/img]

Moet ik voor iemand anders nog wat zoeken :D

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 feb 2007, 15:55

Haha Mathieu wil jij een POWERBUY doen uit Engeland ofzo? :lol:

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 28 feb 2007, 16:01

Ik heb voor de E30 gestemd. Waarom? Geen idee. Je ziet ze veel meer dan Porsche's en dat zal niet zonder reden zijn. Heb je veel aan of niet :lol:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 28 feb 2007, 16:06

Heb ook voor de E30 gestemd. Vanwege de vele onderdelen die te koop zijn en als je er zelf niet meer uitkomt tijdens het sleutelen zijn er zat mensen die je van dienst kunnen zijn. Bij de Porsche wordt het lastiger (en duurder) als je het zelf even niet meer weet.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 28 feb 2007, 16:25

Anders, E36 325i.

Is tegenwoordig niet veel duurder als een E30. Heeft een moderere ophaning en wat meer power.

Bedrag wat je in raceonderdelen steekt maakt niet zo veel uit of je nou een E36 of een E30 opbouwt.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 28 feb 2007, 16:32

Ja dan is het al kiezen op uiterlijk. Ik vind de E30 nl. een geweldige auto. Maar als de verschillen gigantisch zijn....

Gebruikersavatar
johnnyloco
Berichten: 267
Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
Locatie: vlodrop

Bericht door johnnyloco » 28 feb 2007, 16:38

ik durf het niet te zeggen..
ik rij normaal in een e36 maar vind bij de e30 het gevoel mooier..
maar denk voor prestaties je indd beter een e36 kunt nemen..
als het een sleutelhok moet worden denk ik wel dat je bij de e30 makkelijker dingen kunt vervangen en overall bij komt..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 28 feb 2007, 16:38

Nou dat valt ook wel weer mee. Maar waarom zou je de voordelen laten liggen als het toch net zo veel kost is mijn idee :)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1113
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 28 feb 2007, 23:17

Ik heb 5 jaar race en driftervaring in een E30, en ik ben niet voor niets destijds voor die auto gegaan. En met jouw beschikbare budget is dit ook gewoon de beste auto die je kunt kopen. De Porsche is duurder in onderhoud & onderdelen, zoals al wordt aangegeven. Een groot voordeel van de 325i is ook, dat het allemaal relatief simpel in elkaar zit; da's beter om te leren sleutelen dan met een Porsche.

Vergeet ook het volgende voordeel van een E30 niet: als je een probleem hebt met de auto op de trackday zelf, is er altijd wel iemand anders met een E30 die je kan helpen met kennis en/of met onderdelen. Vlak dat niet uit.

E36 wordt hier ook genoemd, mede vanwege meer vermogen, maar deze is tevens zwaarder. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, waarbij een E30 wel wat toegankelijker is op de limiet. De hogere prestaties van een E36 zijn totaal niet belangrijk als je gaat leren circuitrijden.

De 944 is wél een transaxle met een betere wegligging van de E30, maar of dit direkt een voordeel is, kun je betwijfelen, als je overstuur wilt leren beheersen (en dat wil je toch?). Van de E30 zul je sneller iets leren, omdat deze gewoon eerder op/over de limiet zit.

Als laatste: E30's worden regelmatig aangeboden met kooi en al, voor redelijke prijzen, de Porsches zijn gewoon weer een tikje duurder, en het aanbod is kleiner, zeker met kooi en toebehoren. Als je met je ratio kiest, neem je een E30.

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Bericht door Paul Broere » 28 feb 2007, 23:49

Ik heb zelf 3 jaar geleden als eerste auto een 944 voor 1750 euro gekocht.

Een type 1 uit 1983!, autow as toen 21jaar oud.

Nadat ik de auto een beurt heb gegeven, goede banden eronder (300euro verder) heb ik er 3/4 jaar probleemloos in gereden.
De wegligging is SUPER (50/50 gewichtsverdeling, en veel gevoel in je stuur, type 1 zonder stuurbekrachtiging).
In Duitsland 235 op de teller!!

BMW e36 325 lijkt me ook wel wat, ik heb een e36 320 gehad, kan me voorstellen dat een 325 helemaal lekker is, heerlijke motoren!!!!

Zou toch voor de modernere 325 gaan, als dagelijkse auto.
Wil je er echt veel circuit mee op en puur rijden voor plezier, dan toch misschien een 944

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 01 mar 2007, 00:43

968 CS ???
(roep ook maar wat hoor)

Gebruikersavatar
johnnyloco
Berichten: 267
Lid geworden op: 20 nov 2006, 21:06
Locatie: vlodrop

Bericht door johnnyloco » 01 mar 2007, 00:43

ai
jeroen en paul..
dit word een moeilijke keuze 2 hele tegenstrijdige verhalen haha..
ik wens je veel succes..
maar geef paul zeker gelijk ermee als je er ook dagelijks mee rond wil rijden dan is een e36 toch wat comfortabeler..

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 03 mar 2007, 20:09

Alfa 75 met RS racing onderstel eronder :D

Gebruikersavatar
chris_lbr
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 feb 2007, 08:27
Locatie: Tremelo (België)

Bericht door chris_lbr » 04 mar 2007, 07:49

Let op voor een 944 :!: De standaard ophanging en vering is vrij soepel. Goed voor de openbare weg maar op circuit zou je daar wel eens onaangenaam verrast door kunnen worden. Wij hebben onder onze 951 speciaal een andere ophanging (KW-kit) laten steken om de baanligging op circuit "deftig" te maken.
Als ik jou was zou ik eerst maar eens horen wat de ervaring van anderen is (op circuit) met BMW en andere merken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Marcelvv en 3 gasten