Af en toe een klein stukje hoor. Geen 100.000 km per jaar zoals normaal. :}Xave30 schreef:Riceaux schreef: Nou kan ik niet zeggen dat ik niet gereden heb die 10 maanden. Maar dat even terzijde.
Eindelijk na 10 maanden m'n rijbewijs weer terug!
- Riceaux
Re: Eindelijk na 10 maanden m'n rijbewijs weer terug!
- Robin Hartog
Hahaha. Dat kan ik beamen. *like*Riceaux schreef:Af en toe een klein stukje hoor. Geen 100.000 km per jaar zoals normaal. :}Xave30 schreef:Riceaux schreef: Nou kan ik niet zeggen dat ik niet gereden heb die 10 maanden. Maar dat even terzijde.
- Stéphane
Gefeliciteerd, Riceaux! Ben blij voor je dat je het weer terug hebt!
- Riceaux
Ik heb me vanmorgen uitzonderlijk goed vermaakt. Om kwart over 8 stond ik bij de plaatselijke fotozaak om pasfoto's te laten maken. Daarna direct door naar het gemeentehuis. Rijbewijs opnieuw aangevraagd, kan 'm woensdag of donderdag ophalen. Dus ik vragen of dat niet wat sneller kon, zeggen ze doodleuk... We kunnen ook wel even iets veranderen in de computer zodat je oude rijbewijs nog geldig is totdat je je nieuwe in ontvangst hebt genomen. Naja prima Blijdschap alom dus.
Thuis de autosleutels en papieren gepakt en in de auto gestapt. Sleuteltje omdraaien en het 1.3 torretje komt rustig met een brommetje tot leven. Stoel even goed instellen, binnenspiegel instellen. En rustig de auto in de eerste versnelling drukken. Dit was het moment, het moment dat ik besefte dat ik 10 maanden lang niet alleen in een auto heb gezeten, 10 maanden lang niet vrij geweest, maar nu was het eindelijk weer zo ver. Ik draai rustig vanuit het parkeervak de weg op en rij rustig de straat uit. Eerst alles maar eens op temperatuur laten komen. Natuurlijk zo snel mogelijk het dorp uit en een beetje tempo erin. Na een kwartiertje rijden is het tijd voor de eerste stop, tanken. (Altijd fijn, familie die je auto gebruikt maar niet voltankt..) Direct maar even de olie en bandenspanning gecontroleerd. Alles was in orde, dus tijd om er echt de sokken in te zetten. Weg van de bebouwde kom, op naar de leuke wegen!
Onderweg naar de buitenwegen nog even rustig het schakelmoment steeds verder omhoog leggen. En daar was het bord waar ik op wachtte, Groningen met een streep er door heen. Terug naar de 2de versnelling, vol op het gas! Niemand in de spiegels te zien en niemand voor me, gaan met dat ding! 6750 rpm, tijd om naar z'n 3 te gaan. En daar komt de eerste bocht, remmen, tussengas geven, terugschakelen en insturen. En daarna weer vol op het gas. Zo ging het wel een tijdje door, af en toe door een klein dorpje heen dus even rustig aan. En daarna weer verder blazen. 2 uur na m'n vertrek was ik weer thuis en 120 km verder. Gemiddeld verbruik over die 120 km ongeveer 1 op 7, maar wat heb ik er weer van genoten.
Thuis de autosleutels en papieren gepakt en in de auto gestapt. Sleuteltje omdraaien en het 1.3 torretje komt rustig met een brommetje tot leven. Stoel even goed instellen, binnenspiegel instellen. En rustig de auto in de eerste versnelling drukken. Dit was het moment, het moment dat ik besefte dat ik 10 maanden lang niet alleen in een auto heb gezeten, 10 maanden lang niet vrij geweest, maar nu was het eindelijk weer zo ver. Ik draai rustig vanuit het parkeervak de weg op en rij rustig de straat uit. Eerst alles maar eens op temperatuur laten komen. Natuurlijk zo snel mogelijk het dorp uit en een beetje tempo erin. Na een kwartiertje rijden is het tijd voor de eerste stop, tanken. (Altijd fijn, familie die je auto gebruikt maar niet voltankt..) Direct maar even de olie en bandenspanning gecontroleerd. Alles was in orde, dus tijd om er echt de sokken in te zetten. Weg van de bebouwde kom, op naar de leuke wegen!
Onderweg naar de buitenwegen nog even rustig het schakelmoment steeds verder omhoog leggen. En daar was het bord waar ik op wachtte, Groningen met een streep er door heen. Terug naar de 2de versnelling, vol op het gas! Niemand in de spiegels te zien en niemand voor me, gaan met dat ding! 6750 rpm, tijd om naar z'n 3 te gaan. En daar komt de eerste bocht, remmen, tussengas geven, terugschakelen en insturen. En daarna weer vol op het gas. Zo ging het wel een tijdje door, af en toe door een klein dorpje heen dus even rustig aan. En daarna weer verder blazen. 2 uur na m'n vertrek was ik weer thuis en 120 km verder. Gemiddeld verbruik over die 120 km ongeveer 1 op 7, maar wat heb ik er weer van genoten.
- RJay
1 op 7 doe je dan nog goed
Welcome back on the road mate. 

-
- Luco
- Jorik
Ah relaxed man!

- Robin Hartog
Leuk verhaal dude! Zo'n meevallertje dat je rbw vandaag al geldig was had je wel verdiend!
Op naar die 100.000 km DIT JAAR nog!
Op naar die 100.000 km DIT JAAR nog!

- Martijn_bmw
top dat je hem weer terug hebt na zolang wachten
en geniet er van
pas wel op dat je hem niet weer kwijt raakt maar dan om een andere reden... iets met 50km/h te hard ofzo

pas wel op dat je hem niet weer kwijt raakt maar dan om een andere reden... iets met 50km/h te hard ofzo

- RVV
Ja dat zou fucking zuur zijn..
Overigens...algemene tip........ A7 tussen Groningen/Marum vica versa is momenteel een HOTZONE... verschillende plekken wegwerkzaamheden en het is voor de plaatselijke bromsnor brigade gewoon prijsschieten met de laserguns...
Overigens...algemene tip........ A7 tussen Groningen/Marum vica versa is momenteel een HOTZONE... verschillende plekken wegwerkzaamheden en het is voor de plaatselijke bromsnor brigade gewoon prijsschieten met de laserguns...
- Riceaux
Daar kijk ik ook zeker wel voor uit. Had vanavond al wel weer m'n grote vrienden van de politie achter me rijden. Ze zullen me wel gemist hebben. Het was ook weer dezelfde auto die 10 maanden geleden ook aldoor achter me aan reed, met ook nog eens dezelfde gasten erin. Vanzelfsprekend deed ik niks verkeerd.pas wel op dat je hem niet weer kwijt raakt maar dan om een andere reden... iets met 50km/h te hard ofzo

Thnx! Nou doe ik op dat stuk van de A7 normaal gesproken ook wel rustig aan. Pas vanaf Drachten gooi ik meestal het gas erop.Overigens...algemene tip........ A7 tussen Groningen/Marum vica versa is momenteel een HOTZONE... verschillende plekken wegwerkzaamheden en het is voor de plaatselijke bromsnor brigade gewoon prijsschieten met de laserguns...
- Friso
Eemshaven/noordzeeweg ook even rustig aan doen dat verlegde stukje van 70 is ook nog steeds favoriet om het quotum te halen.
Veel plezier met je rijbewijs.Maar doe a.u.b. voorzichtig in het dorp.

- Riceaux
Op dat stukje staan ze de laatste tijd inderdaad ongeveer iedere week.Friso schreef:Eemshaven/noordzeeweg ook even rustig aan doen dat verlegde stukje van 70 is ook nog steeds favoriet om het quotum te halen.
Als ik het goed lees ben jij een dorpsgenoot?
- Friso