Mini Diesel? Helaas...
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Mini Diesel? Helaas...
Proefgereden in een Mini One cabrio.
Leuke auto. rijdt volwassener dan ik verwachtte.
Kinderen enthousiast. (De DSI was stukken handiger te bedienen dan in de "stuiter" M3
Vriendin enthousiast. (Niet dat ze er veel in hoeft te rijden)
Voor een 4 persoons cabrio zeer interessant geprijsd!
(OK 2+2 misschien, maar de kinderen hadden ruimte zat!)
Maar ik wil natuurlijk wel even in een D of SD proefrijden...
BMW Zaltbommel:
"SORRY MENEER, DIE HEBBEN WE NIET BESCHIKBAAR"
Ik wil wel even naar Den Haag rijden, het hoeft geen cabrio te zijn.
"SORRY MIJNHEEER, IN HEEL NEDERLAND NIET BESCHIKBAAR. ER IS ALLEEN EEN COUNTRYMAN EVENTUEEL BESCHIkBAAR ALS DIESEL"
Dat geloof je toch niet? Hoe geloofwaardig is die uitvoering dan nog?
Ik begrijp dat kleine diesels wat moeilijker in de markt liggen, maar dat BMW er geen 1 heeft om proef te rijden... vreemd vreemd vreemd
Leuke auto. rijdt volwassener dan ik verwachtte.
Kinderen enthousiast. (De DSI was stukken handiger te bedienen dan in de "stuiter" M3
Vriendin enthousiast. (Niet dat ze er veel in hoeft te rijden)
Voor een 4 persoons cabrio zeer interessant geprijsd!
(OK 2+2 misschien, maar de kinderen hadden ruimte zat!)
Maar ik wil natuurlijk wel even in een D of SD proefrijden...
BMW Zaltbommel:
"SORRY MENEER, DIE HEBBEN WE NIET BESCHIKBAAR"
Ik wil wel even naar Den Haag rijden, het hoeft geen cabrio te zijn.
"SORRY MIJNHEEER, IN HEEL NEDERLAND NIET BESCHIKBAAR. ER IS ALLEEN EEN COUNTRYMAN EVENTUEEL BESCHIkBAAR ALS DIESEL"
Dat geloof je toch niet? Hoe geloofwaardig is die uitvoering dan nog?
Ik begrijp dat kleine diesels wat moeilijker in de markt liggen, maar dat BMW er geen 1 heeft om proef te rijden... vreemd vreemd vreemd
- duifjes.com
Re: Mini Diesel? Helaas...
Geen MINI diesel beschikbaar als demo hahaha....vind het idd kansloos en geloof het bijna niet......en anders om een prospect over de streep te halen trek je toch ergens een gebruikte uit de showroom groene platen erop en karren maar?
- Dennis Cavallino
Naam + rugnummer verkoper?
Wat een sukkel. Volgens mij had 'ie gewoon geen zin. Proefritten regelen kost dealers doorgaans knaken.
Geen auto verkopen ook.

Wat een sukkel. Volgens mij had 'ie gewoon geen zin. Proefritten regelen kost dealers doorgaans knaken.
Geen auto verkopen ook.

- Downforce Hans
Ik ging met Jan naar zo`n snelle Cadillac kijken bij een " dealer" in Rotterdam.
We kregen niet eens een kop koffie aangeboden en we konden pas een proefrit maken als we de wagen gekocht hadden.
De verkoper zei ons dat hij eerst zeker wilde weten of we de auto zouden kopen.
We geloofden onze oren niet...........het is dus ook een andere auto geworden.......
We kregen niet eens een kop koffie aangeboden en we konden pas een proefrit maken als we de wagen gekocht hadden.
We geloofden onze oren niet...........het is dus ook een andere auto geworden.......
-
Deze is ook altijd leuk om dan te zeggen:Downforce Hans schreef:Ik ging met Jan naar zo`n snelle Cadillac kijken bij een " dealer" in Rotterdam.
Klant: Bent u getrouwd?
Verkoper: Ja, hoezo?
Klant: Daar heeft u toch ook wel even een proefrit mee gemaakt vóór u ja zij....
Laatst gewijzigd door Thijs-v-d-H op 21 aug 2011, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Ik ben altijd wel benieuwd hoe dealers omgaan met klanten die binnenstappen voor een AMG, RSnogwat, of het echte snelle spul als Italiaanse exoten. Ik werk bij Renault en als iemand bij ons een Mégane RS wil proberen die ik zelf niet heb staan (en dus op moet halen bij een collega/importeur) probeer ik eerst een offerte om het financiële plaatje alvast op te zetten voor ik de auto ga regelen. Liever geen testpiloten dus. Hoe gaan de luxemerken hier mee om? Geen offerte - geen proefrit? Of koop onder voorbehoud proefrit oid?
-
Best dom. Nu heb het makkelijk op dat vlak, als ik ergens mee wil proefrijden wordt het meestal wel langs gebracht maar ik vind de redenatie hierboven echt belachelijk. Wat nou "verkoopcontract onder voorbehoud van een proefrit"? Als ik moet kiezen tussen een paar auto's en een paar motoriseringen wil ik die allemaal gereden hebben om een onderbouwde keuze te kunnen maken. Als rijden geen mogelijkheid is komt die auto niet meer voor op de lijst potentials. Hoe een auto er aan de buitenkant uitziet interesseert me niet heel veel, rijeigenschappen, geluidsbeleving, zitpositie, bedieningsgemak, overbrengingsverhoudingen, etc. boeit me veel meer. Ben in staat om een auto een weekend te huren als ik wil weten hoe het rijdt. Al dat domme IVA gelul van de verkopers zal me jeuken, dat glazen paleis is niet meer dan een doorgeefluik. En als men niet bereid is een auto te regelen voor een paar uur verkennen? Dan bestel ik 'm wel ergens anders. Een slimme dealer zorgt dat er bij onderhoud iets leuks klaar staat als vervangende auto. Ook al kost dat moeite....
-
Zijn inderdaad genoeg verkopers die het niet snappen.
Vorig jaar zomer kwamen we bij de Volvo dealer in Apeldoorn omdat we proef wilden rijden in een V70.
Ze hadden niks staan, maar we konden wel een keer proef rijden in een V70 uit 2004. "Hij was toch niet echt veranderd". Nou laat dan maar zitten hoor..
Bij BMW Apeldoorn hebben ze het beter begrepen.
Voor de laatste beurt van onze 320d belden ze op of we al een vervanger in gedachten hadden.
Mijn vader gaf aan te twijfelen tussen de A4 en een nieuwe 3 serie, maar dan dit keer wel de 330d touring.
Toen mijn vader de auto weg bracht naar de garage, stond daar een spiksplinternieuwe 330d op hem te wachten om als vervang auto te dienen
Vorig jaar zomer kwamen we bij de Volvo dealer in Apeldoorn omdat we proef wilden rijden in een V70.
Ze hadden niks staan, maar we konden wel een keer proef rijden in een V70 uit 2004. "Hij was toch niet echt veranderd". Nou laat dan maar zitten hoor..
Bij BMW Apeldoorn hebben ze het beter begrepen.
Voor de laatste beurt van onze 320d belden ze op of we al een vervanger in gedachten hadden.
Mijn vader gaf aan te twijfelen tussen de A4 en een nieuwe 3 serie, maar dan dit keer wel de 330d touring.
Toen mijn vader de auto weg bracht naar de garage, stond daar een spiksplinternieuwe 330d op hem te wachten om als vervang auto te dienen

-
OnlineMartijn_bmw
+1 vooral dat laatste! ongelooflijk wat er vaak wordt neergezet als VV bij onderhoud terwijl je daarmee juist je klant kan overtuigen zonder aan te dringen dat een nieuw model weer beter rijdt etcsteve smith schreef:Best dom. Nu heb het makkelijk op dat vlak, als ik ergens mee wil proefrijden wordt het meestal wel langs gebracht maar ik vind de redenatie hierboven echt belachelijk. Wat nou "verkoopcontract onder voorbehoud van een proefrit"? Als ik moet kiezen tussen een paar auto's en een paar motoriseringen wil ik die allemaal gereden hebben om een onderbouwde keuze te kunnen maken. Als rijden geen mogelijkheid is komt die auto niet meer voor op de lijst potentials. Hoe een auto er aan de buitenkant uitziet interesseert me niet heel veel, rijeigenschappen, geluidsbeleving, zitpositie, bedieningsgemak, overbrengingsverhoudingen, etc. boeit me veel meer. Ben in staat om een auto een weekend te huren als ik wil weten hoe het rijdt. Al dat domme IVA gelul van de verkopers zal me jeuken, dat glazen paleis is niet meer dan een doorgeefluik. En als men niet bereid is een auto te regelen voor een paar uur verkennen? Dan bestel ik 'm wel ergens anders. Een slimme dealer zorgt dat er bij onderhoud iets leuks klaar staat als vervangende auto. Ook al kost dat moeite....

- 2000USA
Toen ik nog bij de dealer werkte, probeerden we altijd als vervangend vervoer een klasse groter in te zetten dan de auto die voor onderhoud kwam, tenzij men expliciet om iets anders vroeg. Daar kwamen altijd veel positieve reacties op.
Mbt regelen proefritten: er is voor beide kanten wat te zeggen. Auto's regelen bij importeurs kost geld, bij bijzondere auto's grof geld zelfs (km-kostprijs, schoonmaken). Dan wil je toch enigszins in kunnen schatten wat de kans op verkoop is. Een goede verkoper weet dit in te schatten, maar je zal ze de kost moeten geven: mensen die 'serieus in de markt' zijn om vervolgens enkel alleen maar een rondje met de meest dikke auto's te willen sturen.
Aan de andere kant mag een klant van een verkoper verwachten vrijblijvend een proefrit te kunnen maken, al is het maar in een vergelijkbaar model.
Een dwangmiddel als 'kopen voor rijden' gaat hierin (te) ver, maar ik denk dat je best het offerte stadium kan doorlopen om de verwachtingen van beide kanten helder te hebben.
Mbt regelen proefritten: er is voor beide kanten wat te zeggen. Auto's regelen bij importeurs kost geld, bij bijzondere auto's grof geld zelfs (km-kostprijs, schoonmaken). Dan wil je toch enigszins in kunnen schatten wat de kans op verkoop is. Een goede verkoper weet dit in te schatten, maar je zal ze de kost moeten geven: mensen die 'serieus in de markt' zijn om vervolgens enkel alleen maar een rondje met de meest dikke auto's te willen sturen.
Aan de andere kant mag een klant van een verkoper verwachten vrijblijvend een proefrit te kunnen maken, al is het maar in een vergelijkbaar model.
Een dwangmiddel als 'kopen voor rijden' gaat hierin (te) ver, maar ik denk dat je best het offerte stadium kan doorlopen om de verwachtingen van beide kanten helder te hebben.
- RVV
Vind ik een redelijk argument van verkopers kant.maar ik denk dat je best het offerte stadium kan doorlopen om de verwachtingen van beide kanten helder te hebben.
-
Ik denk dat de bereidwilligheid van dealers ook een beetje minder is (geworden) door de "eeuwige testpiloten" onder de Nederlandse bevolking. Ze bestaan echt, mensen die meerdere vrije dagen per jaar opofferen om bij een dealer een proefrit te gaan maken zonder dat ze ooit de intentie hebben om tot koop over te gaan.
Afgelopen week tijdens een verjaardag weer iemand horen lopen pochen dat hij wel even een proefrit in een dikke mercedes had geregeld. Vol trots liet hij de foto's zien.... en zelf rijdt hij in een klein autootje want anders wordt het te duur...
en daar worden wij allemaal een beetje slachtoffer van.
Zelf ben ik altijd zo eerlijk mogelijk tegen een dealer. Eens per vier jaar mag ik een nieuwe lease-auto uitzoeken en dan ga ik eerst even kijken, proefzitten en een offerte maken bij meerdere dealers. Dan even brainstormen en dan pas een proefrit aanvragen. Weten dealer en ik waar we aan toe zijn....
Vervangend vervoer wordt altijd via het leasebedrijf geregeld dus dat is altijd afwachten waar ik mee thuis kom... Dat varieerd van een VW Eos in de winter (en dan toch met het dak open rijden
) tot een VW Pheaton.... En ik rij nog geen eens VW in de lease....
Afgelopen week tijdens een verjaardag weer iemand horen lopen pochen dat hij wel even een proefrit in een dikke mercedes had geregeld. Vol trots liet hij de foto's zien.... en zelf rijdt hij in een klein autootje want anders wordt het te duur...

Zelf ben ik altijd zo eerlijk mogelijk tegen een dealer. Eens per vier jaar mag ik een nieuwe lease-auto uitzoeken en dan ga ik eerst even kijken, proefzitten en een offerte maken bij meerdere dealers. Dan even brainstormen en dan pas een proefrit aanvragen. Weten dealer en ik waar we aan toe zijn....
Vervangend vervoer wordt altijd via het leasebedrijf geregeld dus dat is altijd afwachten waar ik mee thuis kom... Dat varieerd van een VW Eos in de winter (en dan toch met het dak open rijden

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ik wou dat ik een offerte stadium had gehad:RVV schreef:Vind ik een redelijk argument van verkopers kant.maar ik denk dat je best het offerte stadium kan doorlopen om de verwachtingen van beide kanten helder te hebben.
Op vrijdag kwam ik om 15:00 uur op afspraak de mini halen.
Na 30 minuten gewacht te hebben, kwam een BMW verkoper vertellen dat de MINI verkoper nog druk was, en kij regelde een a4 kladje voor een handtekening, zodat we om 15:45 konden wegrijden....
Op zaterdag morgen bij opening volgens afspraak om 09:30 de Mini ingeleverd.
Geen MINI verkoper aanwezig. om 10:00 uur maar vertrokken.
Offerte? Jammer Zaltbommel, áls het er een wordt, bestel ik 'm hiet wel bij het BMW/MINI service punt in 't dorp....
NB, Er is me verteld dat betreffende MINI verkoper er niet meer werkt.