Petrolhead tripje in en rond Stuttgart

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
911-lover

Petrolhead tripje in en rond Stuttgart

Bericht door 911-lover » 14 aug 2011, 01:02

Woensdagavond naar Stuttgart gereden om daar te gaan overnachten en 's morgens vroeg op te staan en een puur petrolheadtripje te doen .

Eerste station voor dat we in ons hotelletje aankwamen was de Sportabteilung van Porsche in Weissach . Doch hier werd ik snel weggejaagd daar er volgens hun (nergens één bord ervan te bekennen) op en rond het gebied geen foto's mochten gemaakt worden . Hierdoor helaas maar heel weinig fotootjes .
Hier heb ik de eerste keer de nieuwe 991 gezien .

Afbeelding

ALBUM WEISSACH

's Morgens na het ontbijt ging het dadelijk richting Porschemuseum Zuffenhausen die we nu voor de tweede keer bezochten . Eerste keer was november 2010

Afbeelding

ALBUM PORSCHEMUSEUM

Daarna even bij het Porsche Center Stuttgart kijken en rond het Porschefabriek waar we dezelfde 991 als de dag voorheen troffen

Afbeelding

ALBUM PORSCHECENTER EN ROND HET FABRIEK

Daarna werd de GPS ingesteld op het Mercedesmuseum dat ook op de planning stond . Een mooi en indrukwekkend museum doch na het gezien te hebben was mijn honger niet echt gestild . Het leek sterk alsof Mercedes alles wat AMG of McLaren is niet ziet als lid van de familie . Geen dikke AMG's , geen SLR McLaren , 722 of Stirling Moss , geen SLS etc . Dat zijn toch de wagens waar men op de huidige dag aan denkt bij de naam Mercedes (of ik althans)

Afbeelding

ALBUM MERCEDESMUSEUM STUTTGART

Dus maar even zoeken of er bij de nabijgelegen Mercedesdealer iets van dit moois te zien was . En jawel hoor , al was er geen SLR te bekennen , de rest stond er wel

Afbeelding

ALBUM MERCEDESDEALER STUTTGART

Dan werd Meilenwerk Bobblingen in de GPS ingegeven . Ik was er nog nooit geweest en was behoorlijk onder de indruk van wat voor leuk spul dat daar stond . Ook de vele merkenhandelaars met nobel spul waren vertegenwoordigd . Jammer (voor de foto's) dat de meeste leuke dingen achter glas stonden .
Maar betere een mindere foto dan helemaal geen .

Afbeelding

ALBUM MEILENWERK

Daarna op de terugweg wilde ik nog Hockenheim meepikken doch de tijd en de batterij van de camera wilden niet meer meedoen :(

Toch nog even een Porsche 991 en een Hyundai Veloster in het wild op de snelweg kunnen treffen en op film vastleggen en dan moe maar zeker voldaan weer naar huis .

Apolo2

Re: Petrolhead tripje in en rond Stuttgart

Bericht door Apolo2 » 14 aug 2011, 08:47

911-Lover met recht een petrolhead tripje! Prachtige foto's....nouja..op één na dan ;-)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 aug 2011, 08:56

Super verslag!

Ik wil met de vrouw ook nog even een dag of drie aan de rit, Zuid D. is me ff te ver maar het werkt wel inspirerend allemaal :hungry:

Knot

Bericht door Knot » 14 aug 2011, 11:05

Mooie berg foto's!

Mercedes ben ik alleen nog niet geweest, staat ook mooi spul inderdaad.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2011, 11:06

mooi verslag en wat een foto's :shock:
denk dat meilenwerk toch het mooiste is omdat je daar variatie in auto's hebt?
en wat is zo'n oude porsche (af 1976 t/m 964) toch mooi vergeleken naast een nieuw model.
en die dikke SLK AMG ook vet.
trouwens zag ook een mercedes zwarte 190 model maar leek veel dikker?

deze...trouwens lijken bijna ACS wielen :D

Afbeelding

Afbeelding

911-lover

Bericht door 911-lover » 14 aug 2011, 13:05

Deze Mercedes was van één of andere bekende sportman (naam ontschiet me) die deze gekocht had als normale 190E maar deze te tam vond .
Hij heeft die dan door AMG laten ombouwen tot een 2.3 16V .
Grappig dat MErcedes naderhand zelf met een 190E 2.3 16V is gekomen (die er btw niet stond)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2011, 15:20

leuk verhaal :D

911-lover

Bericht door 911-lover » 14 aug 2011, 15:35

Ik vind deze foto geweldig

Afbeelding

Was de achterbank van deze wagen en deed me spontaan terugdenken aan mijn kindertijd .
Zo zag ook steeds onze achterbank uit als we op reis of uitstap gingen met pa en ma :D

Afbeelding

Jeugdherinneringen :blink:

Timmert

Bericht door Timmert » 20 aug 2011, 09:08

911-lover schreef:Deze Mercedes was van één of andere bekende sportman (naam ontschiet me) die deze gekocht had als normale 190E maar deze te tam vond .
Hij heeft die dan door AMG laten ombouwen tot een 2.3 16V .
Grappig dat MErcedes naderhand zelf met een 190E 2.3 16V is gekomen (die er btw niet stond)
Die was van Ringo Starr volgens mij?

Van alle musea die er in Zuid Duitsland te vinden zijn, vind ik die van Mercedes verreweg de indrukwekkendste.
Ongelovelijk mooie exemplaren, en echt een beleving die je meegemaakt moet hebben. Ben er nu 3 keer geweest, en zou zo nog een keer gaan!

911-lover

Bericht door 911-lover » 20 aug 2011, 11:54

Dat zou kunnen , nu je het zegt .
Ik vraag me af waar ik die sportman vandaag haal :blackeye:

Plaats reactie