Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Downforce Hans » 19 aug 2011, 15:39

Snipe schreef:Dus die Van der Stoep is nu weg en wordt vervangen door iemand anders. Hij heeft gereden met teveel drank op, is zijn rijbewijs kwijt en wordt daarvoor beloont met een tweejarige vakantie op 80% van zijn inkomen. Mooie regeling, dat gratisgeld/wachtgeld.

En iedereen vindt het nog bewonderenswaardig ook dat 'ie opstapt. Merkwaardig.
Een stukje rijden met zijn eigen auto in zijn pas verworven vrije tijd is er echter niet bij..................

Metchu

Bericht door Metchu » 19 aug 2011, 15:50

klopt :nana:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2011, 16:36

(What's in a name?) Van der Stoep's motto nadat ie kon gaan lopen: Du Pain, du Vin, Du Trottoir.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 aug 2011, 20:19

Only in NL http://www.nu.nl/binnenland/2593735/zes ... erlof.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit soort gasten verdienen slecht longstay, nooit maar dan ook nooit meer in de maatschappij!!

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 21:05

link werkt niet?

Michel P

Bericht door Michel P » 19 aug 2011, 22:09

GTRene schreef:link werkt niet?
Bij mij wel!!
Zesvoudig moordenaar eist verlof
Laatste update: 19 augustus 2011 17:02 infoBekijk op de kaart
DEN HAAG - De man die in 1983 in een café in Delft zes mensen doodschoot, eist dat hij alsnog op verlof mag uit zijn tbs-kliniek.

Foto: Thinkstock
Cevdet Yilmaz heeft daarvoor een kort geding aangespannen, dat woensdag dient voor de rechtbank in Den Haag.
In 2009 ontstond grote publieke verontwaardiging over het verlof van de man, die tot levenslang werd veroordeeld.
Daarop besloten toenmalig minister Ernst Hirsch Ballin en staatssecretaris Nebahat Albayrak (beiden Justitie) dat het verlof definitief werd ingetrokken.
Tbs
Bij de daad van Yilmaz kwamen zes mensen om het leven, onder wie een 12-jarig meisje. Hoewel hij tot levenslang werd veroordeeld, werd hij later naar een tbs-kliniek verplaatst omdat 'hij niet geschikt was voor detentie'.
De kliniek wilde hem opnemen, maar verbond daar wel de voorwaarde aan dat hij een normale tbs-behandeling zou krijgen, met de daarbij behorende mogelijkheid tot verlof.
Toen daarover ophef ontstond, besloot justitie de verlofmachtiging in te trekken, omdat Hirsch Ballin en Albayrak vonden dat het belang van de slachtoffers zwaarder moet wegen.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 22:19

lol, nu werkt de link ook bij mij, toen ik het eerder probeerde tot 3x toe deed ie niet, but thanks. :thumbup:

hm, zo'n figuur moet je toch het recht ontnemen dat ie uberhaupt nog wat kan procederen...
geef hem een spuitje huppethee weg er mee.
snap niet dat ze zo'n iemand sowieso nog ooit buiten laten, kost alleen extra geld en levert extra gevaar op en slachtoffers/familie van, doorstaan weer angsten.

en hoezo niet geschikt voor dtentie? gewoon een slimmerd oid? een scary persoon...en rechten? dat soort lieden verliezen heel wat rechten na dat soort daden, belachelijk gewoon dat ze het rechtssysteem daarmee mogen/kunnen belasten, bah.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 aug 2011, 00:52

wtf is dit voor leip verhaal??
Vermeende kindermoordenaars VS na achttien jaar vrij
Laatste update: 20 augustus 2011 00:03 info
LITTLE ROCK - Drie Amerikanen die sinds 1993 gevangen zaten wegens de gruwelijke moord op drie 8-jarige jongens in West Memphis, zijn vrijgelaten.
Foto: Thinkstock

Er waren twijfels gerezen over hun veroordeling. Toch hebben de mannen, die altijd hebben ontkend, formeel schuld moeten bekennen om vrij te komen. dat meldden Amerikaanse media.

In ruil voor die schuldbekentenissen heeft een rechter het drietal vrijdag veroordeeld tot 18 jaar, precies de tijd die zij al gevangen hebben gezeten.

Twee van de drie mannen zaten sinds hun veroordeling in 1994 een levenslange gevangenisstraf uit, de derde was ter dood veroordeeld.

Satanisch ritueel

De zaak waarin de mannen veroordeeld zijn, deed destijds veel stof opwaaien. Dat had niet alleen te maken met de leeftijd van de slachtoffertjes, maar ook met de manier waarop zij waren omgebracht.

De jongens werden naakt en vastgebonden teruggevonden in een greppel. Er zou sprake zijn geweest van een satanisch ritueel. De verdachten, die toen 16, 17 en 18 jaar oud waren, zouden tot een sekte behoren.

DNA-tests

Later rezen evenwel ernstige twijfels over de schuld van het drietal. Die werden versterkt toen DNA-tests uitgevoerd tussen 2005 en 2007 geen enkel bewijs opleverden dat zij op de plaats van de moorden waren geweest.

In plaats daarvan werden sporen gevonden van onbekenden die nooit in beeld waren geweest bij de politie.

Schikking

Het Openbaar Ministerie besloot uiteindelijk een schikkingsvoorstel te doen. De veroordeelden zouden daardoor op vrije voeten komen, zonder dat er een nieuw proces aan te pas zou hoeven komen.

De aanklagers bleef op die manier een pijnlijke en mogelijk kostbare nederlaag bespaard.

Rehabilitatie

De mannen hebben evenwel aangekondigd dat zij zullen blijven vechten voor volledige rehabilitatie. Zij zeiden slechts met de schikking te hebben ingestemd om degene die ter dood was veroordeeld, uit de dodencel te krijgen.

De zaak trok door de jaren heen veel aandacht. Onder andere acteur Johnny Depp en Pearl Jam-zanger Eddy Vedder verklaarden zich solidair met de verdachten.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 20 aug 2011, 01:01

Vreemd zeg..... Als ze echt onschuldig zijn, dan hoop ik wel dat het onderzoek naar de echte daders voortgezet wordt. Dat zal ook wel ingewikkeld zijn nu deze drie schuld hebben bekend..... :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2011, 10:59

wat een verhaal...het rechtssysteem daar voelt dus ook wel nattigheid in die zaak.
dat verhaal is dus nog lang niet afgelopen, doch nu moeten die drie bewijzen dat iemand anders het heeft gedaan denk?
zal me dan ook benieuwen welke connectie ze dan wel hadden om te worden gearresteerd destijds.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 aug 2011, 14:52

heb een docu zitten kijken uit '96, er is nog een tweede deel van... maar het zijn daar allemaal een stelletje rednecks! en die drie jongens (17 en 16 destijds) zijn gewoon genaaid en de jeugd van hun leven afgenomen!! Een van hen is geestelijk niet 100, zeer laag iq en die hebben ze onder druk gezet om een bekentenis te doen toendertijd, die heeft bekend en later weer ingetrokken... rammelt aan alle kanten, maar het komt erop neer dat ze gewoon een kindermoordenaar lekker vrij hebben laten rondlopen... zeer ziek en typerend voor amerika?

Luco

Bericht door Luco » 20 aug 2011, 22:34

GTRene schreef:wat een verhaal...het rechtssysteem daar voelt dus ook wel nattigheid in die zaak.
dat verhaal is dus nog lang niet afgelopen, doch nu moeten die drie bewijzen dat iemand anders het heeft gedaan denk?
zal me dan ook benieuwen welke connectie ze dan wel hadden om te worden gearresteerd destijds.
Rene, zet dit je nou niet aan het denken?
Want je roept vaak rechten ontnemen bij zulke mensen, spuitje geven en dergelijke, maar je ziet maar na achttien jaar blijken deze jongens waarschijnlijk onschuldig.
Spuitje of kogel is onomkeerbaar he.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 aug 2011, 23:07

goed punt luco! Er is een letterlijke heksenjacht jegens deze jongens geweest! hoogstwaarschijnlijk heeft de stiefvader het van een van de jongens gedaan... zeer ziek en triest verhaal... er zijn niet alleen 3 jongetjes vermoord, maar 6!

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2011, 23:07

Luco schreef:
GTRene schreef:wat een verhaal...het rechtssysteem daar voelt dus ook wel nattigheid in die zaak.
Want je roept vaak rechten ontnemen bij zulke mensen, spuitje geven en dergelijke, maar je ziet maar na achttien jaar blijken deze jongens waarschijnlijk onschuldig.
Je begrijpt hopelijk wel dat ik bedoel bij bewezen criminelen, dus op heterdaad e.d. :wink: Luco.

Luco

Bericht door Luco » 20 aug 2011, 23:25

GTRene schreef:
Luco schreef:
Je begrijpt hopelijk wel dat ik bedoel bij bewezen criminelen, dus op heterdaad e.d. :wink: Luco.
Ja dat begrijp ik, maar nu blijkt in dit geval dat ze na 18 jaar het waarschijnlijk niet gedaan hebben, en zo zijn er nog wel een hoop aantal zaken waarbij iemand door 99% van nederland schuldig werd bevonden en waarbij later blijkt dat ze het toch niet waren, en heterdaadjes heb je dus heel weinig bij moord en andere ernstige zaken.
Dus behoorlijke risicovol zon spuitje.

Kijk ik zeg ook dat ik voor de doodstarf ben hoor, maar dan vraag ik me ook af, kan ik er mee leven als ik dat spuitje zou moeten geven?
Tweede wat ik me dan afvraag, stel dat ik het spuitje durf te geven en na 15 jaar blijkt diegene onschuldig, kan ik dan nog met mezelf leven?

Roepen dat iemand maar een spuitje moet krijgen is dan ineens een stuk lastiger,

GTRene

Bericht door GTRene » 20 aug 2011, 23:35

nogmaals als iemand en crimineel is, dus vastgesteld (anders is ie immers geen crimineel ;-) dan mogen wat rechten ontnomen worden verschillend in wat die crimineel doet of mee bezig is/was...

een spuitje oid geld dus ook voor bewezen zaken, niet de zaken die jij en of anderen roepen, echt bewezen dus, moge dat duidelijk zijn, ik ga het niet nogmaals herhalen (vandaag) :mrgreen:

lees het nog 3x rustig door wellicht begrijp je dan wat ik bedoel (beter kan ik het helaas niet uitleggen)

Luco

Bericht door Luco » 20 aug 2011, 23:39

Laat maar Rene, je wil het schijnbaar niet begrijpen :thumbup:
Want wanneer is voor jouw iemand een bewezen crimineel, als 100 mensen hem iemand zien vermoorden?
Dat zal nooit gebeuren en heb je dus altijd grote risicos om een onschuldige een spuitje te geven.

Metchu

Bericht door Metchu » 21 aug 2011, 00:30

GTRene schreef:nogmaals als iemand en crimineel is, dus vastgesteld (anders is ie immers geen crimineel ;-) dan mogen wat rechten ontnomen worden verschillend in wat die crimineel doet of mee bezig is/was...

een spuitje oid geld dus ook voor bewezen zaken, niet de zaken die jij en of anderen roepen, echt bewezen dus, moge dat duidelijk zijn, ik ga het niet nogmaals herhalen (vandaag) :mrgreen:

lees het nog 3x rustig door wellicht begrijp je dan wat ik bedoel (beter kan ik het helaas niet uitleggen)
deze jongens waren veroordeeld en bij hoger beroep (laatste mogelijkheid) ook veroordeeld!... hoe meer "bewezen" wil je het hebben?? Dat is wat luco bedoelt

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 09:26

ik weet heel goed wat Luco bedoeld, maar hij leest niet wat ik bedoel en zeg! terwijl ik dat nogmaals uitleg.
das verder niet zo erg....doch hij maakt me daarna wel uit voor iets wat ik niet zeg!
en dat vind ik wel erg, hij komt dan weer met een zin/lijn uit zijn koker slaande zogenaamd op mijn tekst maar dat is niet mijn tekst zoals hij het in zijn woorden neertypt.
maar dat doet hij wel vaker.
magoed, niet iedereen heeft zo'n wijde visie zullen we maar zeggen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2011, 09:33

ff wat anders...

http://www.youtube.com/watch?v=szatqIoL ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=szatqIoL ... ata_player[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 09:41

whaha, ik las het gister, leuk om de beelden erbij te hebben...
je ziet de scheids eerst kijken en iets denken van, hey! en dan oke, "ongelukje" en iets van een invallide oude man, kan gebeuren...
daarna die die man dat nogmaals en denkt ie gvd, hey, nou ist niet leuk meer je doet het gericht...

het moet niet gekker worden :D
Laatst gewijzigd door GTRene op 21 aug 2011, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Bericht door Fernando » 21 aug 2011, 09:45

Die had bij mij dus echt een tik op z´n gezicht gekregen, bejaarde of niet. :tooth: .............
Lees net dat hij een stadionverbod heeft gekregen.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 aug 2011, 09:49

zo zie je maar, het kan op alle leeftijden voorkomen net als die hang bejaarden, hier een bejaarde hooligan? :lol:

JP

Bericht door JP » 21 aug 2011, 10:00

Ik dacht dan de KNVB normaal niet zo snel iemand een stadionverbod gaf. Misschien was het een Scootmobiel Turbo. Die hangt nogal aan het gas.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 aug 2011, 10:01

Metchu schreef:heb een docu zitten kijken uit '96, er is nog een tweede deel van... maar het zijn daar allemaal een stelletje rednecks! en die drie jongens (17 en 16 destijds) zijn gewoon genaaid en de jeugd van hun leven afgenomen!! Een van hen is geestelijk niet 100, zeer laag iq en die hebben ze onder druk gezet om een bekentenis te doen toendertijd, die heeft bekend en later weer ingetrokken... rammelt aan alle kanten, maar het komt erop neer dat ze gewoon een kindermoordenaar lekker vrij hebben laten rondlopen... zeer ziek en typerend voor amerika?
Nou nee? Dit gebeurd in Nederland toch net zo goed, onschuldigen die vastgezet worden nadat ze veroordeeld zijn. Een veroordeeling geeft nog steeds niet de garantie op 100% schuldig zijn, maar dat is inherent aan het rechtssysteem. Dat geld voor zowel Amerika als Nederland, maar ongetwijfeld net zo goed voor rechtssystemen in de zandbak (weinig verstand van, Sharia ofzo?).

Ons rechtssysteem wekt corruptie in de hand (ook dat gebeurd) en het Amerikaanse systeem is afhankelijk van de "emoties" van juryleden. Beide zijn dus niet perfect en wat kunnen we er aan doen?

Noppes :D Net zoals we er geen reet aan kunnen doen dat er altijd verkeersslachtoffers blijven vallen bijvoorbeeld. Het is part of the deal en als het je overkomt is je leven verwoest (dat ben ik me prima bewust), maar je doet er helemaal niets aan.

Plaats reactie