De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: De nieuwe 911 (991) stelt zich voor...

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 14:01

whaha :drieling:

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2011, 14:02

romo schreef:Zijkant vind ik wel lekker, maar van voren vind ik het niets eigenlijk, maakt niet echt indruk, over "überholprestige" maar te zwijgen.............dat mist ie gewoon.........

Jaja na de 1M commentaren en de aanschaf van de 1M daarna, gaan we dit soort berichten toch iets anders beoordelen Robert :tong:

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2011, 14:11

Deze 911 schijnt ontzettend licht in te sturen bij het parkeren..... :tooth:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 aug 2011, 14:42

RVV schreef:
romo schreef:Zijkant vind ik wel lekker, maar van voren vind ik het niets eigenlijk, maakt niet echt indruk, over "überholprestige" maar te zwijgen.............dat mist ie gewoon.........

Jaja na de 1M commentaren en de aanschaf van de 1M daarna, gaan we dit soort berichten toch iets anders beoordelen Robert :tong:
+1, heeft zijn kaart wat overspeelt ... (= eufemisme) :strong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2011, 14:47

LOL @ reacties..........same old song is uit 1966, mijn geboorte jaar, hoe toepasselijk :lol:

Anyway, die voorkant kan ik niet mooi vinden met die koplampen, idd een kever,(misschien went het net als bij de 1er :tooth: ) dat het subliem rijdt zal goed, kan ik niet over oordelen want nooit mee gereden......ik laat me overigens gaarne uitnodigen voor een proefrit.....wil ik er ook nog wel een uitvoerig verslag over posten alhier......

Robin heeft toch ook niet al te beste ervaring met de standaard 997? Die wel veel verwachtingen kweekt, maar deze bij lange na niet kan nakomen, of vertaal ik het nu verkeerd Robin? We praten hier uiteraard over een iets andere prijs/prestatie verhouding dan zeg eens een 1M :tooth:

Die nieuwe 991 gaat in de meest simpele uitvoering zeker zo`n €130 K kosten schat ik in.........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2011, 14:50

FerdiACS1 schreef:
RVV schreef:

+1, heeft zijn kaart wat overspeelt ... (= eufemisme) :strong:

Kaart overspeeld.............das toch alles wat je koopt maar feitelijk niet kan betalen?? Nou geen zorgen, de kar is cash afgetikt.........

Zeg Ferdi, hoe staat het met die Spider? Tegen de tijd dat jij der uit bent ben ik weer 2 karren verder ......

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 aug 2011, 14:54

Porsches zijn - en dat ben ik wel met enkelen eens - niet de mooiste auto's die er zijn. Maar goed, wie kan mij wél een mooie moderne auto laten zien. Die pulp van BMW, die worsten van Audi, die moeilijkdoeners van sommigen Franzosen, slappe Engelse bakken (ook AM!), annonieme Jappanners, ga maar door. Alleen Italianen begrijpen er nog iets van. Mooie hedendaagse auto's zijn er niet. Geneuzel over frontje is te lief, zijkant is dan wel mooi, bovenkant is te plat, 'geen uberhöl gevoel' (allemensen). Dat laatste doet mij denken aan die BMW verkoper die zei dat ik persé kseenon moest nemen, want dan gaan ze eerder naar rechts als u wilt inhalen meneer. Volstrekt onbelangrijk.

Als ik zo 'overall' naar deze 991 kijk vind ik 'm prima. Beetje saai, maar wel coherent en enigszins onopvallend. Dat is de gemiddelde Porsche zo-wie-zo. Denk als je stuurt, doe je dat met een hele dikke grijns.. Eerst maar eens probefahren, dan weten we meer.

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 14:57

Jij moet gewoon een fiets kopen Ferdi............. :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 19 aug 2011, 14:58

romo schreef:Zeg Ferdi, hoe staat het met die Spider? Tegen de tijd dat jij der uit bent ben ik weer 2 karren verder ......
Spyder :kikker:

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 15:02

Och, ik zat even bij Alfa ............... :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 aug 2011, 15:02

romo schreef:Jij moet gewoon een fiets kopen Ferdi............. :mrgreen:
Kan misschien wel bij dezelfde dealer, want Pon heeft net Gazelle overgenomen.

911-lover

Bericht door 911-lover » 19 aug 2011, 15:27

Ik vind het weer enorm geslaagd .
Prachtwagen en duidelijk dat het 911 model na +40 jaar nog steeds tijdloos is.

Tom

Bericht door Tom » 19 aug 2011, 15:31

FerdiACS1 schreef: Denk als je stuurt, doe je dat met een hele dikke grijns..
De 997 Carrera vond ik een hele fijne auto. Snel, goede remmen en ook zeker lekker mee te sturen.. maar een echte funauto vond ik het niet. Daarvoor mist het weer wat beleving. Zoek je dat, dan zou ik toch bij een Spyder of Cayman R kijken (of uiteraard de GT2/3).
Vind de Carrera wel ondergewaardeerd hier op DF. Zeker als je ziet dat deze minstens een 100kg lichter is als dat 'kleine compacte bmwtje' :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2011, 15:54

@Romo, 997S 2006, 355pk. Koppelrijk(veel meer dan de M3) onderin, mooi geluid, degelijk, weggedrag nog steeds een speedboat met niks voorin zegmaar. Mooi product hoor, maar verkoos de 1M tov een Mk1 997S. Anytime. Ik hoop dat 't met de 991 waarvan ik begreep dat de motor 'meer naar t midden'geplaatst is, wat dan ook moge zijn, beter is.

Is geen kraken van de 997, gewoon 'n belevinkje van mijn kant.Een 997 is zoals 'n E46 330i coupe, een 997GT3 is zoals 'n M3 CSL. Dát verschil:)

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2011, 16:05

Al geeft een standaard 997 of 991 maar 50% van de beleving van een GT3, dan is ie als entertainer nog steeds lichtjaren beter dan welke BMW ook.

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2011, 16:24

Hielke schreef:Al geeft een standaard 997 of 991 maar 50% van de beleving van een GT3, dan is ie als entertainer nog steeds lichtjaren beter dan welke BMW ook.
De 997 Mk1 doet dat niet, jammergenoeg, rij er maar eens mee.

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 19 aug 2011, 17:15

FerdiACS1 schreef: Volstrekt onbelangrijk.
Die Ferdi relativeert zoiest alles kapot tegenwoordig...wat is er toch gebeurt :hmmm: :mrgreen: 't zijn auto's en dit is een forum...rationele mensen gaan nuttiger werk doen dan hier reageren ;-)

Is een Tata Nono' ert niets voor je, no nonsens op wielen ;-)

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 17:49

"volstrekt onbelangrijk" sloeg IMHO op Xenon..............

Nou, daar ben ik dus volstrekt mee oneens...........Xenon is halogeen verre overlegen in licht opbrengst als ook in herkenbaarheid voor anderen, daarmee veiliger..........ik wil nooit meer anders, tenzij de nieuwe LED verlichting nog beter mocht zijn........maar goed, laten we verder niet aan "lichtvervuiling" in dit draadje doen....

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 17:54

Robin schreef:
Hielke schreef:Al geeft een standaard 997 of 991 maar 50% van de beleving van een GT3, dan is ie als entertainer nog steeds lichtjaren beter dan welke BMW ook.
De 997 Mk1 doet dat niet, jammergenoeg, rij er maar eens mee.

Had ik het toch goed onthouden en begrepen................bij een Porker moet je dus voor de juiste beleving ook voor de "Sondermodelle" gaan................net als bij BMW overigens.............daarin zit geen verschil...........hooguit in prijs dan.....

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 19 aug 2011, 21:05

romo schreef:"volstrekt onbelangrijk" sloeg IMHO op Xenon..............
I know maar ik volg Ferdi's berichten eigenlijk steevast sinds het Spyder draadje enerzijds omdat hij vermakelijk kan schrijven en anderzijds omdat ik erg benieuwd ben wanneer hij eens toeslaat op een nieuwe auto, inmiddels zitten we bij de S3 :mrgreen: Ik heb boeken gelezen en films gezien die minder spannend zijn. De laatste tijd valt me echter op dat hij veelal begint te relativeren :wink:

bij een Porker moet je dus voor de juiste beleving ook voor de "Sondermodelle" gaan
OT, volledig mee eens zoals overigens bij alle "grote" merken.

dvh

Bericht door dvh » 19 aug 2011, 21:12

Hij is wat zuur sinds de 1M niet door ging :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 aug 2011, 11:00

Apolo2 schreef:
romo schreef:"volstrekt onbelangrijk" sloeg IMHO op Xenon..............
I know maar ik volg Ferdi's berichten eigenlijk steevast sinds het Spyder draadje enerzijds omdat hij vermakelijk kan schrijven en anderzijds omdat ik erg benieuwd ben wanneer hij eens toeslaat op een nieuwe auto, inmiddels zitten we bij de S3 :mrgreen: Ik heb boeken gelezen en films gezien die minder spannend zijn. De laatste tijd valt me echter op dat hij veelal begint te relativeren :wink:

bij een Porker moet je dus voor de juiste beleving ook voor de "Sondermodelle" gaan
OT, volledig mee eens zoals overigens bij alle "grote" merken.
:bignews:
Ha Apolo2, het is zeker wijs om mijn posten steevast te volgen, dat zouden meer mensen moeten doen !! (Ferdacs1#twitter.com en sluit je aan bij de 2.569.001 volgers ..). Iedereen wordt daar beter van :P :P .
Mijn bijdrage op het DF doe ik ook niet voor mijzelf, maar voor jullie. Altruïsme is mijn trademark.

Het is niet zo, dat ik iedere auto wil kopen, als ik enthousiast over ben. Ik bemerk een rare regel door het DF-huis en die luidt: proefritje = kopen. Ik vind dat vreemd, ben vast niet de enige. De S3 van vorige week is prachtig (sorry DF, het is geen BMW). De Ferrari California is uberprachtig (focking good, breathtaking). De Porsche Spyder is fenomenaal (het dakkie klappert echt té veel en de auto is een bij-auto, jammer, jammer, jammer, maar O, wat is die Porsche Spyder een gave bak!) en zo zijn er nog meer.

Dat 'volstrekt onbelangrijk' ging over de waarde die de verkoper toebedeelt aan kseenon. Hij noemde daar niet zo zeer de kwaliteit van het licht (stom is dat, wat kseenon is inderdaad beter dan halogeen, maar met halogeen kan ik prima leven) maar meer over het statement - noem het een dreigement - dat ik maak met een kseenon voertuig. Verkoper: 'automobilisten gaan eerder opzij, als ik met een kseenon auto kom opdoemen om in te halen'. Het krachtige imago-effect. Of wat dan ook. Dat argument telt voor mij volstrekt niet. Een auto als bepaler van je imago. Ik ben even krachtig in een Fiat Panda, als in een Pagani Zonda. Je zou het eens moeten zien! Bovendien passen deze krachttermen dat ook helemaal niet bij mijn onbaatzuchtige karakter. Sterker, ik laat graag iemand even voor gaan (alleen als 'iemand' een lekker wijf is uiteraard..).

De 1M is erg leuk, maar ik hoef 'm niet persé. Zo ben ik begonnen, en zo sta ik er nog steeds in. De M3 DCT Sport Edition vind ik overigens een veel fijnere auto, O ja zeg. Ook als sportauto. Maar dat terzijde. Jullie begrijpt dat de acs1 van een dermate niveau is, dat een 1M een soort van 'meer van hetzelfde is'. acs1 = 55k, 1M = 85k, dat terzijde. Ik ben zeer enthousiast over de acs1, dus analoog daaraan uiteraard ook over de 1M. Beide auto's hebben hun sterke kanten, en ook zeker de mindere. 't Is maar net wat je belangrijk vindt.

Zo, dat was het dan weer. Ik raad iedereen aan, net als Apolo2, mijn posten met belangstelling te blijven volgen. Da's goed voor de geest!

:coffee:

(Zo nu ff naar die plaatjes van de 991 gaan kijken, lekker bakkie hoor, maar wat heb ik gvd. aan een tweezitter? Niets natuurlijk. Kan er een topkoffer op zo'n hok? .. ff uitzoeken :coffee: )

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2011, 11:12

Lekker kort verhaal Ferdinand:)

2zitter, proefritjes, kseenon, maar dat terzijde:
Driezitter zonder kseenon.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 20 aug 2011, 11:16

Robin schreef:Lekker kort verhaal Ferdinand:)

2zitter, proefritjes, kseenon, maar dat terzijde:
Driezitter zonder kseenon.
:lol: Klopt, het had wat korter gekund (die onzin bijdragen van mij..)

Robin

Bericht door Robin » 20 aug 2011, 11:21

Nou, geef mijn porsche maar aan fikkie.

Plaats reactie