S38B36 in E32

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Beemer730
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 16:42

S38B36 in E32

Bericht door Beemer730 » 17 aug 2011, 17:22

Hoi DF-leden,

Na een korte introductie weggezet te hebben...hier mijn plannen en jullie advies hiervoor zou wenselijk zijn.
Ik wil een S38B36 blok in laten bouwen in mijn E32 (schakel)/ blok ga ik morgen ophalen.
Eigenlijk puur voor de fun (mis nog wel enkele pk's) en straatgebruik.
Nee...niet direct bij stilgestaan om een M5 te kopen...combinatie vind ik wel leuk.

Wie is daarvoor de aangewezen garage/persoon (ik heb een beperkt budget) in Nederland ?
Vrij ruim ...maar wil me niet direct beperken tot Brabant...
Helaas bezit ikzelf niet de benodigde kennis/ vaardigheden.

Al 2 kanidaten in gedachten...maar probeer de vraagstelling open te houden.
Wel graag met beargumentatie (vb. E34 M5- specialist, met verstand van E32 type en reserve M5 onderdelen op voorraad)

Mochten er nog leuke (betaalbare) upgrades zijn..welk type diff., evt. 6-versnellingsbak..ik orienteer me nog steeds..welkom, welkom..

Ik hoor graag jullie reactie,
Laatst gewijzigd door Beemer730 op 17 aug 2011, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: S38B36 in E32

Bericht door steve smith » 17 aug 2011, 17:33

Zonde van de moeite. Die S38 wordt doodgeslagen door de massa van een e32, S38 heeft in e34 al moeite. Denk dan je aan het middengebied van een M60B40 meer hebt....

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: S38B36 in E32

Bericht door FreudeamFahren » 17 aug 2011, 17:50

Maar een e32 die een M30 onder de kap heeft naar M60 ombouwen is een shitload meer werk dan ombouwen naar een S38.

Adressen hangen erg af van je voorkeur, maar Offenga heeft in ieder geval veel S38 ervaring en kent de e32 ook knap goed.

Beemer730
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 16:42

Re: S38B36 in E32

Bericht door Beemer730 » 17 aug 2011, 17:59

[quote="FreudeamFahren"]Maar een e32 die een M30 onder de kap heeft naar M60 ombouwen is een shitload meer werk dan ombouwen naar een S38.

Daar ligt momenteel inderdaad een M30B30 blok in.
Steve: Ik verwacht dat ik die extra pk's toch wel ga merken.. ;).

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: S38B36 in E32

Bericht door steve smith » 17 aug 2011, 20:38

Beemer730 schreef:
FreudeamFahren schreef:Maar een e32 die een M30 onder de kap heeft naar M60 ombouwen is een shitload meer werk dan ombouwen naar een S38.

Daar ligt momenteel inderdaad een M30B30 blok in.
Steve: Ik verwacht dat ik die extra pk's toch wel ga merken.. ;).
Daar twijfel ik ook niet aan. Ik twijfel of die extra PK's van een S38 gaan opwegen tegen het gat onderin t.o.v. die M30. Je zet er wel meer PK's in maar levert een hoop smeuigheid in. Heb je weleens met een e34 M5 gereden? Gooi er nog 250kg ballast in, dan heb je een idee hoe het aan gaat voelen in je e32, mits je ook het kortere diff van de M5 erachter zet.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: S38B36 in E32

Bericht door MartijnGizmo » 17 aug 2011, 21:36

Je vergeet wel een belangrijke reden Steve: "omdat het kan" en omdat het natuurlijk een keer wat anders is! ;)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: S38B36 in E32

Bericht door steve smith » 17 aug 2011, 22:00

MartijnGizmo schreef:Je vergeet wel een belangrijke reden Steve: "omdat het kan" en omdat het natuurlijk een keer wat anders is! ;)
Er "kan" ook redelijk makkelijk een BT in en die past wel bij het karakter van een dikke limo itt een zenuwpees van een S38 granaat.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: S38B36 in E32

Bericht door speedy25 » 17 aug 2011, 22:59

gooi er dan een s62 in :mrgreen: vind persoonlijk het karakter van de s38 ook niet bij een 7serie passen..

Beemer730
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 aug 2011, 16:42

Re: S38B36 in E32

Bericht door Beemer730 » 18 aug 2011, 09:50

Beste DF-leden,

Bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad wel een paar keer in een E34/S38B36 - M5 gereden...mooie ervaring (bijna niks gewend ;)

Ik zal zeker niet betwisten dat je met een S62B50 blok in een E32..meer "comfort/plezier" aan kunt beleven.
Zelfs aanschaf nog overwogen..en kriebelt nog een beetje - maar ben overtuigd (en onderbuik gevoel) dat er er dan veel ingrijpendere veranderingen nodig zijn (ofwel dat het totaal kostenplaatje er heel anders uit zal gaan zien).

Maar zoals je leest...inderdaad weinig of bijna geen ervaringen - daarom zijn jullie reacties en tips altijd welkom ;) (ook voor evt. mooie combinatie met diff.)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: S38B36 in E32

Bericht door GTRene » 18 aug 2011, 10:18

ik dacht eerst, ow leuk een dikke motor in een kleine auto....(dacht aan een oude 3 serie maar das wat anders :D ) blijkt dus een 7-serie te zijn, zoiets>> wel een fraai model 7

Afbeelding

dan heeft Steve wel gelijk, zonde om daar die conversie voor te doen, dan stop je iets moois in iets waar het niet gaat uitblinken.
kun je het beter in een E30 M3 stoppen en een replica Hartge H35-24 of H36-24 maken :kikker: :wink:

in dit soort 7 serie's zaten toch ook die dikke V12?

een leuke M60 (4.0) of M62 (4.4) met compressor brengt wel genoeg power in de 7
maja kost ook iets meer als je het incl SC doet.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: S38B36 in E32

Bericht door speedy25 » 18 aug 2011, 11:04

daarom zei ik rene bouw er een s62 in 400 pk in een 7 serie gaat best wel lekker vooruit,ik weet immers hoe mn e39 m5 er aan sleurt en dat is ook geen kleintje kwa gewicht :mrgreen:

ben het er wel mee eens dat zoiets leuker is in een bv e30 m3.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten