Bericht
door Hielke » 28 jan 2007, 12:37
Ik laat me al lang niet meer gek maken door de sterke verhalen machine van de fabeltjeskrant aka de meepraat machine.
Heb laatst een beetje ervaring met de M3 CSL meegemaakt en de enige indruk die deze auto me boven de indrukken met een gewone M3 bijbleef was de teringherrie die het inlaattraject produceert. Kan me niet voorstellen dat mensen dit een mooi geluid vinden. Qua volume is het vergelijkbaar met de open kelken van een met dubbele webers uitgeruste hoogvermogende motor, het mooie daarvan benadert ie niet. Dynamisch is ie bijna net zo zwak als een gewone M3. Als entertainer faalt ie daarom volledig.
Ik wil de nieuwe met V8 uitgeruste M3 niet bij voorbaat gaan neersabelen. De 335i Coupé is een heerlijke GT. Veel gevoel in het stuur, een geweldig afgesteld onderstel, de auto geeft onder alle omstandigheden veel vertrouwen, mooie looks. Een harmonieus en dynamisch geslaagd geheel. Als de nieuwe M3 deze zeer positieve eigenschappen van de 335i coupé weet te behouden dan vind ik 'm al geslaagd.