Bezocht: Target International Eindhoven

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 aug 2008, 22:30

En niet kunnen proefrijden en geen garantie, kan best weinig geld zijn voor zo'n ding maar ik loop er met een grote boog omheen :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 aug 2008, 22:35

Als je nou eens in Engeland zoekt, zie je dat de goedkoopste Exiges (met gerepareerde schades, want in het geval een Exige met dat gelijmde chassis voor mij al reden zou zijn om hem te laten staan, keus genoeg en bij de aanschaf van zo'n auto moet je niet op een paarduizend euro beknibbelen imho) rond de £20.000. Daar komt dan nog transport naar Nederland bij en dan moet je mij maar uitleggen hoe een handelaar zo'n auto hier voor €23.000 te koop kan zetten waarop dus ook nog een gezonde marge moet zitten; dan krijg je misschien een idee van wat en hoe er ingekocht wordt.
If it sounds too good to be true.....

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 aug 2008, 22:40

Dat inkopen zal wel duifjes.com-stijl gaan toch :) ?

Jouke Dijkstra

Bericht door Jouke Dijkstra » 04 aug 2008, 12:46

Ik ben zelf nooit bij Target geweest, maar veel verhalen gehoord van mensen die daar wel een auto hebben bekeken. Kijk hier heel goed mee uit, een hoop auto's daar hebben de nodige schade (gehad). Er zijn daar ook auto's aangeboden die eerder total loss zijn verklaard of zelfs niet meer op de weg mogen komen.

Tegelijkertijd kan er natuurlijk heel goed een auto tussen zitten die wel ok is tegen een lage prijs. Zorg dan wel dat je voldoende kennis hebt of meeneemt om dit goed te laten beoordelen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 aug 2008, 14:38

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar de verhalen van Jouke over Elises en Exiges heb ik in ieder geval vaker gehoord.

Moderator

Bericht door Moderator » 05 aug 2008, 10:17

Vanochtend hebben we kontakt opgenomen met Target, situatie kort en bondig uitgelegd, en ze geven geen toestemming om de foto's te plaatsen zoals oorspronkelijk werd gedaan.

Arne

Bericht door Arne » 05 aug 2008, 12:36

Wat doet dat bedrijf nou precies?

Target ken ik wel van goedkope PC spullen, echter niet van auto's en allerhande waar?

Voor zo'n bedrijfsvoorraad zou je een hele snelle omzet moeten hebben, anders ben je zo failliet!

Niall

Bericht door Niall » 05 aug 2008, 22:09

Ken het bedrijf van hier uit de buurt, meeste auto's hebben wel een mankement.

Maar stel je voor in Engeland koop je een LHD voor peanuts omdat mensen er niet makkelijk vanaf kunnen komen. Dus hun kopen die auto's zoals een TT over de phone in en halen ze dan op. Reken dan ook de gunstige wisselkoers op het moment en je kan een leuke marge behalen.

En ze zeggen vaan liever 5 auto's met 500 euro winst vekopen in 1 week dan 1 van 2500 euro winst in 1 maand :wink:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 06 aug 2008, 13:14

Beter een snel dubbeltje dan een langzaam kwartje zei mijn vader altijd :wink:

Tom

Re: Bezocht: Target International Eindhoven

Bericht door Tom » 09 aug 2011, 16:21

Net ook wezen kijken... bizar die hallen vol met auto's :shock:
Tientallen kitkars in alle soorten en maten, oldtimers, stuk of 20 limousines op een rij, Alpina Roadster, TVR's (o.a. één die olie lekte :lol: ), veel Lotus (ook een 340R), Bentley's en RR, Carrera GT, NSX, Z8, Ferrari 599, etc. Veel uniek spul (wel minder exclusief als de foto's die hier destijds stonden). Allemaal een dikke laag stof, niks gedaan om het aantrekkelijk te maken. Opgekocht en daar neergezet. Maar wel erg mooi om rond te kijken zeg... zoveel apart spul.

Het is een rare tent, weet niet wat ik ervan moet vinden. Het is als autoliefhebber jammer om die auto's zo gaar en onder het stof erbij te zien staan. Maar ergens vond ik het ook wel wat hebben... een auto bij de dealer is eigenlijk niks anders... ook daar heeft een verkoper geen flauw benul wat ie je verkoopt, maar daar laat je je als consument gek maken door een glazen paleis, een bak koffie, verkoper die zich voordoet als je beste vriend en auto's die bij de poetser vandaan komen met wat bandenzwart. Of die auto goed is moet je maar afwachten en garantie krijg je wel maar puntje bij paaltje lopen ze ook moeilijk te doen. Maargoed, Target is dan weer echt het tegenovergestelde.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 17:20

denk dat ze zo de prijzen ook scherp kunnen houden...
anders veel onderhoud en meer personeel oid?
ben ook wel eens benieuwd...
nog een GT40 replica gezien?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 aug 2011, 19:32

Enkele van die target speedsters op het UK forum geplempt ter verificatie, en het was niet best.
Het gros had dikke cat C schade gehad.
Als je er iets van wilt hebben, foto's maken en langs de bekende UK fora gaan om te zien of er history bekend is zou ik zeggen. Misschien heb je geluk.
Laatst gewijzigd door smiley op 09 aug 2011, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel

Bericht door Emiel » 09 aug 2011, 20:31

Heb daar elises bekeken en tvr's , aantal klanten daar gesproken.

Schade barrels, onverkoopbare autos in het buitenland en af en toe een auto an iemand die gewoon snel van zijn auto af wilde.

K.u.t....

Proefrit stonk een elise na verbrande koelvloeistof. Diegene van target die de auto warm reed deed hem ook goed hard warm rijden op hun kleine terrein.

smiley

Bericht door smiley » 09 aug 2011, 21:03

Zou zo'n roadster er nog best bij willen hebben als ik de opslag ruimte had :df:

http://www.target-cars.eu/cars/classics ... -1923.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel

Bericht door Emiel » 10 aug 2011, 06:20

Ik raakte daar in gesprek met een Duitser, deze kwam uit Berlijn en was op en neer gereden voor een bepaalde oldtimer.

Target was telefonisch positief, fotos waren ok, echter ter plekke was de auto treurig.
een en al plamuur, lak niet strak, missende onderdelen, etc.
hij was nogal teleurgesteld.

Ik verbaasde me ook toen ik in een elise stapte en de shagbuil van de vorige eigenaar er nog in lag met allerlei andere dingen. Je zou haast denken dat de auto gewoon zo meegenomen was.

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2011, 14:29

Tja echt een handelaar wat dat betreft.

Jammer dat ze/betreffende medewerker niet doorheeft dat het geen zin heeft om een te positief beeld te schetsen. Ik heb meerdere malen auto's particulier verkocht aan mensen die op 300km woonden. Gewoon eerlijk en kritisch zijn, prijs afspreken en auto laten ophalen....

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 10 aug 2011, 19:28

zat net ook bij hun te kijken op internet. ze hebben ook een murcielago staan momenteel. niet dat ik een lambo wil. maar wel verbazend die prijs van 99,000 euro ex bpm. en maar liefst LHD. ook staan er wel een aantal mooie ferrari's etc. moet er ook maar eens kijken lijkt me wel leuk

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 11 aug 2011, 13:59

Mocht je trouwens de foto`s gemist hebben en (zoals ik) nieuwsgierig zijn, op hun site staat een blauwe Z3 waarvan de foto`s binnen gemaakt zijn, geeft een kleine indruk..

Verder aantrekkelijke prijzen, maar verder eens met bovenstaande berichten, ik zou er niet direct een auto kopen. Misschien zo`n M3 als je een trackcar zoekt voor rond de 6K en zelf veel verstand van zaken hebt.. maar een Murcielago van 100K, nah :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 aug 2011, 14:06

In de EVO van deze maand staat zelfs een scherp geprijsde Carrera GT getipt die daar staat...

Vdub

Bericht door Vdub » 15 aug 2011, 23:06

ik dacht dat dat een computergroothandel was.. iig bestaat/bestond die ook met de naam Target (international) en met dito logo.

Niels

Bericht door Niels » 15 aug 2011, 23:21

Ze handelen in van alles en nog wat dus dat kan goed.

smiley

Bericht door smiley » 15 aug 2011, 23:45

Vdub schreef:ik dacht dat dat een computergroothandel was.. iig bestaat/bestond die ook met de naam Target (international) en met dito logo.
Zo zijn ze begonnen, maar na het instorten van de markt voor computeronderden heeft een van de eigenaren zijn hobby als auto handelaar verder uitgebouwd, en is het nu de core business.
Vroega: http://web.archive.org/web/200411300239 ... rgetweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;"

Ik geloof zelf nog tot ergens vorig jaar, kon je bij wijze van spreken nog uit een dropdown lijstje kiezen tussen een mousepad of een F40 :tooth:
Wat dat betreft is de site erop vooruit gegaan.

Emiel

Bericht door Emiel » 16 aug 2011, 07:30

Klopt, Target zat destijds in Neunen en verkocht toen al veel prul ( bijv. Trust maar ook gerelabelde troep waar dan hun merk op stond)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 aug 2011, 21:21

ik dacht dat Target het merk was van radarverklikkers?

Van de auto's tsja....lees wel ea...maar als je alle4n maar troep verkoopt in die
klasse lijkt me dat je binnen 1 jaar weg bent.....geen idee verder...

Plaats reactie