BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: BMW 1 Serie M Coupé

Bericht door Sperdy » 15 aug 2011, 20:20

M@rcel schreef:
Andre schreef:Elk merk heeft wel een gek lopen met ze gepimp.

Boeit mij verder niks.

De 1M is puur genieten en een heerlijke driftmachine. Laatst even paar rondjes op een nat assen. Smiles van oor tot oor. Drifts gemaakt van de bult in 1 keer door naar nandeveen. Vol dwars door de ramshoek bijna tot aan de geerttimmer bocht. Heerlijk.
Ja ja, we willen video's zien...
+1, André bluft.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 aug 2011, 20:25

*poetst koffie van het scherm*

Andre

Bericht door Andre » 15 aug 2011, 21:51

Haha lol.

Komt nog wel een keer een filmpje van. Rustig jullie zijn altijd zo haastig.:)

Snipe

Bericht door Snipe » 15 aug 2011, 21:55

Nee hoor, ik heb nog wel even geduld. Drie maanden om precies te zijn ;-)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2011, 16:23

Kan het zijn de de stuurbekrachtiging niet helemaal dat doet, wat ie moet doen?

Ik heb de indruk dat ik toch wel verdomd zwaar moet sturen op het moment dat de kar in de 1-2e versnelling rolt en ik bv ergens in moet parkeren of een haakse bocht moet maken........dat lijkt me niet helemaal goed FWIW

Het lijkt raar misschien, maar ik krijg de indruk dat ie verkeerd om werkt............kan dat ??

Kasteel

Bericht door Kasteel » 16 aug 2011, 16:30

Ik vond de 1M ivm de Z4M juist relatief licht sturen :S.

Andre

Bericht door Andre » 16 aug 2011, 16:32

Dat heb ik ook romo. Gewoon een beetje meer gas geven en met de achterkant sturen:)

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 16:35

wellicht hebben ze wat over de kop gezien?

het werkt dus wel maar niet daar waar je het juist nodig hebt?

hij moet het helemaal goed doen als je stilstaat en de motor draait en je draait aan het stuur.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 aug 2011, 16:37

Andre schreef:Dat heb ik ook romo. Gewoon een beetje meer gas geven en met de achterkant sturen:)

Als je de ruimte hebt wil ik dat wel een keer proberen :lol:

Maar even serieus, het stuurt dus gewoon zwaar, terwijl ik de bij stapvoets rijden met de M3 met 1 handje kon sturen, is dat hier echt niet mogelijk, rest dus de vraag of dit normaal voor deze kar is of abnormaal.

Jij kan er iets over zeggen Andre

@Rene; dat denk ik dus ook......

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 aug 2011, 16:46

romo schreef:Het lijkt raar misschien, maar ik krijg de indruk dat ie verkeerd om werkt............kan dat ??
Probeer het volgende eens:
- rustig rijden
- naar links sturen

Als de auto nu naar rechts gaat werkt ie verkeerd om!

Fabian

Bericht door Fabian » 16 aug 2011, 16:48

Waarschijnlijk had je M3 een Servotronic stuurbekrachtiging....

Op de 1serie niet standaard en dus als optie verkrijgbaar, op de 1M weet ik dat niet....

Hielke

Bericht door Hielke » 16 aug 2011, 16:53

1M stuurt bij lage snelheid zwaar Romo. De auto van Andre in ieder geval wel.

Een wat zwakkere bekrachtiging is vaak gunstig op hogere snelheid en als je aan het pushen bent.

Mijn Punto Evo heeft een City stand voor de stuurbekrachtiging. Iedereen doet er wat lacherig over. Veel te lichte besturing, je voelt niks, standaard stuurt ie al zo licht, etc. etc. Intussen heb ik 'm bijna altijd aanstaan. Voor de kilometers die ik rij (70% in Heerenveen) vind ik het heerlijk. Fiat moet het van stadsauto's hebben. En het bouwen van die dingen snappen ze.

Ach, je moet maar zo denken, in vergelijking met de ouwe tijd zonder stuurbekrachtigingen stuurt de 1M als een doetje :D
Laatst gewijzigd door Hielke op 16 aug 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 16:54

met "rollen" bedoel je stationair stapvoets in 1 of 2?

ifso....wellicht dat ze de bepaalde zaken afsluiten/uitschakelen om een beter Co te krijgen als de auto stationair draait en normaal niks hoeft te doen...
doch zijn ze vergeten dat je wel eens "rolt" met insturen e.d...klein foutje?

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2011, 16:56

Afbeelding

Of met je andere hand sturen :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 16:57

whahaha @Tom :lollerdelol:

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2011, 17:40

Zie je nou wel die 1M is gewoon een rukauto :whistle:

steve smith

Bericht door steve smith » 16 aug 2011, 17:44

Tom schreef:Afbeelding

Of met je andere hand sturen :mrgreen:
:hmmm: Best bijzonder dat juist jij die afbeelding paraat hebt. Een gewaarschuwd mens zeker?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 aug 2011, 18:26

Romo, 1M zwaar sturen? ik denk een softwarefout :). Verkeerd om? Op lage snelheid te zwaar en op hoge snelheden wordt het stuurgevoel vaag? O jee, en komen rimpeltjes in de perfecte 1M. Romo, na 100 meter sturen in de 1M voel je direct dat dat het concept is. De 1M is niet fijntjes, o nee integendeel, een beetje lomp eerder, maar toch wel leuk. Andre heeft gelijk, met de kont sturen dat ding.
Hielke, mee eens: city sturen! Ik heb ook een Fiat Panda (beste auto ooit voor het geld, over value for money gesproken) en die heeft de 'onderbroek'. Wat? Ja, dat cityknopje lijkt op een stringetje, niet? Stuurt fantastisch, extreem comfortabel, fatastische assecoire..

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2011, 18:54

steve smith schreef: :hmmm: Best bijzonder dat juist jij die afbeelding paraat hebt. Een gewaarschuwd mens zeker?
Nee ik wissel af.

romo

Bericht door romo » 16 aug 2011, 19:36

Lachen om alle reacties..............en dat om een simpele opmerking/vraag................maar bedankt voor het meedenken.........

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 21:23

Vandaag was het dan zover, eindelijk een BMW 1M in het eggie gezien :wave:

een mooie zwarte :kikker:

wat een dik ding :D

kreeg een mailtje van Romo of ik het leuk zou vinden om de auto te bekijken en een stukje te sturen :df:
zeg dan maar eens nee :hungry:

prachtige auto, van binnen ook! ik vind het veel mooier dan een standaard 135i van binnen, voelt erg vertrouwd aan en ziet er fraai uit, my style zeg maar.
de zit achter het stuur is inderdaad wat hoger dan als je zou verwachten en de stoelen omsluiten je mooi en is mooi in te stellen :df:
dikke stuurtje voelt ook goed aan, en dat alcantara :kikker:

dan het rijden, dat gaat meteen heel vanzelfsprekend, wat opvalt is dat het heerlijk direct stuurt.
de koppeling voelt ook goed aan al is die wel anders dan ik gewend was, lijkt in stages te gaan met aangrijpen eerst normaal zeg maar en dan ineens helemaal, maar na een stukkie rijden wen je daar snel aan.
Mocht nog niet te veel toeren maken vanwege het inrijden nog, en nog niet van de overboost gebruik maken, dus ff opletten :hot:
Het remmen gaat euh :shock: heel bijterig :D dus ook ff wennen, maar heerlijke remmen dus. :df:
schakelen lekker kort/direct en zo reden we op weg, leek verder gewoon een heel gewone auto (buiten dat je een goede connectie hebt) dus ook een prima afstand wagen.
tot je het gas in trapt :duck: heerlijk, dan pakt ie goed op en gaat ie en baal je dat je niet vol nog kan gaan qua acceleratie ivm overboost en rpm, maar je voelt dat het er in zit en je dan dikke fun beleeft. :wave:

al met al dus een heel fijne all rounder die een goede feedback geeft zover ik kon voelen.
owja, ook nog even het sturen op lage snelheid geprobeerd op parkeerplaats, niks mis mee stuurt goed, mijn Hartge stuurt zwaarder, zou er waarschijnlijk aan liggen waar je uit komt, denk dat de M3 dan nog lichter stuurde en dan valt het wellicht op.
Maar is gelukkig niks mis mee, stuurt goed.

Romo al gezegd dat als ie vol mag gaan na de 2.000km we eens weer moeten afspreken, dan mag hij een keer in de Hartge rijden (als ie klaar is maar moet nog gebeuren) en rijd ik nog een keer in de 1M om het volle vermogen te mogen aanspreken, je kan er in elk geval "gemakkelijk" hard mee...

Robert, thanks voor the ride :thumbup:
super, en een prachtige dikke "compacte" kar, mooi geluidje ook toen je weg reed, hij rommelt dan ook wat na met gas los :D

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 21:35

Geluid is mooi, en idd bij gas los rommelt ie soms na.........................net of de vlammen nog uit de pijpen komen hahaha

Mooi Rene, dat je er van hebt genoten..................het is je gegund......... :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 19 aug 2011, 22:15

Mooi verslag Rene, cool van romo ook!

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 22:35

zeker, een leuke ervaring de 1M zo voor de deur en mooi aanbod van Romo, ik zag hem al aankomen vanuit men woonkamer over het plantsoen kijkend...je herkend de kar meteen, een wat gedrongen stans en dikke wielen, mooi.

tja dat stuurt allemaal wel wat strakker dan oude meuk als de Hartge :wink:
al voel je bij lage snelheden vanuit het midden iets naar links en rechts sturen soms even de werking van de stuurbekrachtiging, maar niet wat als heel vreemd bestempeld mag worden, dat hoort bij het systeem.
vergelijkend met de Compact is het helemaal anders qua gevoel :lol:

geloof wel dat men Hartge nog korter schakelt, maja ook iets zwaarder/anders.

al met al is de 1M een soort Jeckyll and Hide :mrgreen:
het zou nog mooier zijn als je er een hongerig/bijterige V8 in hangt, maja daar is de 1M niet voor bedoeld.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 aug 2011, 13:35

Cool! Mooie actie Romo! De 1M al een paar keer in het echt gezien en ik vind het echt een beetje een E30 M3 qua looks, lekker dik en veel meer onderscheidend ten opzichte van zijn minder potente broers.

Plaats reactie