Verzekeringsvraag
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Verzekeringsvraag
Ik heb 2 auto's, een Polo en een Impreza.
Met de Impreza zit ik op 10 schadevrije jaren, met de Polo op 7. Volgens de FBTO, waar ze beiden verzekerd zijn en ik weg wil, omdat je per auto jaren opbouwt. De Impreza is sinds de aanschaf, januari 2004 in mijn bezit. Ik ben begonnen met een 2e auto ergens in juli/augustus 2004, de huidige Polo heb ik nu sinds juli 2009.
De laatste keer dat ik een schade geclaimd heb is in 1999.
Kortom, hoe kan dit nou? Moet niet ik gewoon met beide auto's op 11 schadevrije jaren zitten onderhand?
Met de Impreza zit ik op 10 schadevrije jaren, met de Polo op 7. Volgens de FBTO, waar ze beiden verzekerd zijn en ik weg wil, omdat je per auto jaren opbouwt. De Impreza is sinds de aanschaf, januari 2004 in mijn bezit. Ik ben begonnen met een 2e auto ergens in juli/augustus 2004, de huidige Polo heb ik nu sinds juli 2009.
De laatste keer dat ik een schade geclaimd heb is in 1999.
Kortom, hoe kan dit nou? Moet niet ik gewoon met beide auto's op 11 schadevrije jaren zitten onderhand?
- GTRene
Re: Verzekeringsvraag
2004 naar 2011 is 7...dat wel, doch dacht ik dat je destijds je 2de auto ook gewoon met je noclaim van de Subaru mocht rekenen en dus ook 10 jaar (immers zelfde eigenaar/verzekerde) zelfde voor je Polo.
zo werkt het tenminste wel vaak.
je hebt bij sommige verzekeraars ook noclaim bescherming, kost je zeg een paar tientjes extra maar dan blijft je noclaim op bv max staan na schade.
zo werkt het tenminste wel vaak.
je hebt bij sommige verzekeraars ook noclaim bescherming, kost je zeg een paar tientjes extra maar dan blijft je noclaim op bv max staan na schade.
- Erik dB
Welke schadevrije jaren heb je opgegeven toen je de Polo ging verzekeren? Dat zou destijds gelijk moeten zijn geweest aan de schadevrije jaren die je al had (= gelijk aan de Soeb). Het lijkt me dat daar ergens iets verkeerd is gegaan.
-
OnlineBram
Ik ben toen gewoon op 0 begonnen bij de fbto, met m'n 2e auto. Heb wel bonusjaren gekregen omdat m'n Impreza er al zat maar die raak ik uiteraard allemaal kwijt als ik vertrek, waardoor de Polo de 7% nu ineens niet meer zou halen.
- Snipe
Dan zou ik maar niet te vaak een andere auto kopen...partyondude schreef:Volgens de FBTO, waar ze beiden verzekerd zijn en ik weg wil, omdat je per auto jaren opbouwt.
- GTRene
stel je verkoopt de Sub en koopt wat anders en gaat bij een andere verzekeraar kun je van de Sub verzekeraar een bonus/malus? certificaat opvragen, geloof dat die dan een jaar geldig is...partyondude schreef:Ik ben toen gewoon op 0 begonnen bij de fbto, met m'n 2e auto. Heb wel bonusjaren gekregen omdat m'n Impreza er al zat maar die raak ik uiteraard allemaal kwijt als ik vertrek, waardoor de Polo de 7% nu ineens niet meer zou halen.
das dus een belangrijk document die je mee kan nemen naar je volgende verzekeraar.
-
OnlineBram
Gaat om een auto erbij, niet er van wisselen.Snipe schreef:Dan zou ik maar niet te vaak een andere auto kopen...partyondude schreef:Volgens de FBTO, waar ze beiden verzekerd zijn en ik weg wil, omdat je per auto jaren opbouwt.
- GTRene
http://www.interpolis.nl/vraag_en_antwo ... ragen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
wordt tegenwoordig schijnbaar al centraal geregeld...
wordt tegenwoordig schijnbaar al centraal geregeld...
U kunt een Bonus-Malusverklaring of No-Claim verklaring bij uw verzekeraar opvragen. Deze verklaring hoeft u niet meer door te sturen naar uw nieuwe verzekeraar.
Alle Nederlandse motorrijtuigenverzekeraars moeten vanaf 1 september 2007 de royementsverklaringen opnemen in een centrale databank. Hierin kunnen motorrijtuigenverzekeraars en gevolmachtigden direct zien hoeveel schadevrije jaren u hebt opgebouwd. Deze gegevens dienen door de oude verzekeraar uiterlijk op de royementsdatum te zijn verstrekt. Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder.
Zo ontstaat er een meer klantvriendelijke situatie. Royementsgegevens hoeven niet meer te worden doorgestuurd, kunnen niet meer zoekraken en polissen kunnen sneller en vaker in één keer juist worden opgemaakt.
-
OnlineBram
Dat snap ik wel, maar daar gaat het niet om.
Impreza, 10 jaar schadevrij.
Polo, 7 jaar schadevrij.
Schadevrij sinds eind 1999.
Hoe kan dat?
Polo, 7 jaar schadevrij.
Hoe kan dat?
- Niels
- Auto: Prius+
Als je sinds 99 ook een auto in bezit hebt gehad dan moet je gewoon op 12 schadevrije jaren zitten. Ik heb beide auto's bij Unive en voor beide "gewoon" 75% no-claim zoals in jouw geval ook gewoon zo zou moeten zijn.
- Erik dB
Ik kan niets anders verzinnen dan dat je bij het opgeven van je schadevrije jaren hebt zitten snurken.partyondude schreef:Dat snap ik wel, maar daar gaat het niet om.
Polo, 7 jaar schadevrij.
Hoe kan dat?
- markk
Ik zit met alles bij CB. Bonus-malus trede is wat anders als aantal schadevrije jaren op de polis.
Zo zit ik bijv. met de Arosa die ik er net bij heb in trede 14 ofzo (75% korting, maximaal) ivm de andere auto's die ik heb lopen en al jaren schadevrij zijn. Maar de polis vd Arosa heeft dus wel maar 0 schadevrije jaren omdat ik net begonnen ben. Kortom als ik 'em opzeg en een verklaring aanvraag om 'em ergens anders af te sluiten krijg ik 0 schadevrije jaren mee...
Mark.
Zo zit ik bijv. met de Arosa die ik er net bij heb in trede 14 ofzo (75% korting, maximaal) ivm de andere auto's die ik heb lopen en al jaren schadevrij zijn. Maar de polis vd Arosa heeft dus wel maar 0 schadevrije jaren omdat ik net begonnen ben. Kortom als ik 'em opzeg en een verklaring aanvraag om 'em ergens anders af te sluiten krijg ik 0 schadevrije jaren mee...
Mark.
-
OnlineBram
Hmm, dat klinkt behoorlijk hetzelfde Mark.
Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden
Dus dan zou die FBTO dame wel gelijk hebben?
Ik blijf het maar een vreemd verhaal vinden

Dus dan zou die FBTO dame wel gelijk hebben?
- Martin van der Zwaard
Zo begrijp ik het ook.Niels schreef:Als je sinds 99 ook een auto in bezit hebt gehad dan moet je gewoon op 12 schadevrije jaren zitten. Ik heb beide auto's bij Unive en voor beide "gewoon" 75% no-claim zoals in jouw geval ook gewoon zo zou moeten zijn.
Toevallig net een tweede auto gekocht waar de misses mee gaat rijden. Verzeker hem bij Univé omdat ik daar met mijn auto al zit van 1997. Heb dus 14 schadevrije jaren en 75% korting. Die neem ik mee op de tweede auto als korting omdat de huidige ook verzekerd blijft.
Maar hoe het dan met schadevrije jaren zit....die gaan toch niet op de auto maar op de person die de verzekering afsluit??
-
OnlineBram
Dat lijkt mij dus ook, maar blijkbaar dus niet.
Ik ben vandaag eens al mijn verzekeringen tegen het licht gaan houden en had binnen een half uur €1000,- verdient door ze elders tegen soms dezelfde en soms iets mindere voorwaarden af te sluiten.
Dat zou dan wel betekenen dat ik de Polo en Impreza uit elkaar haal en toen vroeg ik me dus af hoe dit zat.
Ik ben vandaag eens al mijn verzekeringen tegen het licht gaan houden en had binnen een half uur €1000,- verdient door ze elders tegen soms dezelfde en soms iets mindere voorwaarden af te sluiten.
Dat zou dan wel betekenen dat ik de Polo en Impreza uit elkaar haal en toen vroeg ik me dus af hoe dit zat.
- marcokers
Ja, die schadevrije jaren is een raar verhaal soms. Ik heb zelf pas sinds 2 jaar een auto (de 1e ging al naar een jaar kaduuk) maar heb al wel 4 schadevrije jaren. Bij de aankoop van mn 2e auto kon ik bij de dealer via Unigarant een verzekering afsluiten waarbij je 2 extra schadevrije jaren cadeau kreeg. Je hoort mij niet klagen. Ben nu goedkoper uit EN heb 2 extra schadevrije jaren die ik mee mag nemen naar nieuwe verzekering (als ik dat zou doen)