Leander Kolen schreef:Leuk draadje!
Ik had ook een vraag. Is de Brabus in dit verhaal een groot verschil tov de Smart Roadster, of is het dezelfde wagen?
Mijn vriendin vindt deze helemaal te gek.
Als ik in de Porsche rijd kijken sommige mensen wel eens op, maar ook niet zo dat ze staan de springen en foto's maken. Dat helaas nog net niet. Duimen omhoog ken ik ook

.
Groeten. Leander
De Brabus is als af-fabriek auto gewoon een stuk completer. Optisch de velgen, spoilers en de kleur (zilver was oorspronkelijk alleen voor de Brabus), Brabus interieurdelen en meters, lederen bekleding met stoelverwarming en nog wat dingen. Maar ook de motor is handgebouwd in Berlijn en deze levert gewoon iets meer vermogen. Nog steeds niet schokkend veel, maar genoeg om er aardig mee vooruit te komen. Als compleet pakket vind ik het prettig in het dagelijkse gebruik, ook met nog wat extra accessoires die ik zelf nog heb (navigatie, BT carkit en cruisecontrol, met snelheidsbegrenzer

).
Maar het rij-plezier heb ik ook in de andere roadster, die is wat puurder zonder airco, stuurbekrachtiging en de toch wel zware Brabus-velgen. Als je dan voor een roadster in de markt bent zou ik kiezen voor een 82pk versie en zo compleet als je ze kunt vinden. In Duitsland staat er heel veel te koop, zelfs nieuwe voor betrekkelijk weinig. Een nieuwe Brabus heb je daar nu voor 17,5k Euro, dus met BPM erbij zo rond de 20-21k. En dat is dan een stuk minder dan de mijne kostte destijds...Een nieuwe 82pk roadster heb je daar al voor rond de 10-15k zo ongeveer. Zeker aan te raden vanwege garantie, want zonder garantie (en/of 2 jaar extra van je dealer) moet je er niet aan beginnen. Helaas toch te veel problemen ermee.