Ik las wel iets over isolatietape op je wielnaaf doen, maar dat vind ik wel erg houtje-touwtje klinken.

Que? Het enige wat er voor zorgt dat het wiel daadwerkelijk GECENTREERD op de naaf zit en dus niet een hoogteslag geeft is die ring. Als je ooit e39 wielen op een andere BMW gehad hebt weet je hoe hard dit hobbelt....aapje schreef:Ik snap persoonlijk niet waarom mensen zoveel moeite doen voor centreerringen, het is uiteindelijk niet meer dan een montage hulp.
Wat dan ook de reden voor het openen van dit topic was...GTRene schreef:echter die hele dunne zal wat moeilijk vinden zijn.
Wat is weishijd ?aapje schreef: 13 jul 2009, 16:28 Centreerringen zijn een hulp bij het monteren van de wielen. Of dacht iemand soms dat een plastiq rondje al die krachten kan verdragen? Wielen centreren op de wielbouten en niet op de astap.
Wat een hoop onzin in een post. Zonder centreerringen krijg je je velg nooit concentrisch gemonteerd (lees: trillllllllennnn). Het beste is een passend naafgat in de velg, en ik ben persoonlijk geen fan van centreerringen. Ze zullen echter vast wel werken, mits van alu.aapje schreef: 13 jul 2009, 16:28 Centreerringen zijn een hulp bij het monteren van de wielen. Of dacht iemand soms dat een plastiq rondje al die krachten kan verdragen? Wielen centreren op de wielbouten en niet op de astap.
Nou centreerringen of niet, als je vijf conische bouten aanslaat met 120nm per stuk dan zit die velg echt niet meer gecentreerd op een kunststof ringetje hoor. Zelfs alu krijgt het moeilijk mocht er een afwijking inzitten. Ik heb vaak genoeg met velgen gereden die niet perfect pasten qua naaf diameter en ook zonder centreerringen heb ik daar nooit problemen mee gehad.///Joost schreef: 24 sep 2018, 15:38Wat een hoop onzin in een post. Zonder centreerringen krijg je je velg nooit concentrisch gemonteerd (lees: trillllllllennnn). Het beste is een passend naafgat in de velg, en ik ben persoonlijk geen fan van centreerringen. Ze zullen echter vast wel werken, mits van alu.aapje schreef: 13 jul 2009, 16:28 Centreerringen zijn een hulp bij het monteren van de wielen. Of dacht iemand soms dat een plastiq rondje al die krachten kan verdragen? Wielen centreren op de wielbouten en niet op de astap.
Voor de duidelijkheid, een velg centreert wel degelijk op de centers, en compleet niet op de bouten. De bouten zorgen puur voor de krachtopname.
Dat kan best zijn, maar dat is dan meer toeval, want zo hoort het gewoon niet te zitten. Daarom zijn velgen vaak ook zo gecorrodeerd, of zitten ze vast. De passing op de naaf is extreem nauwkeurig. Daarom ben ik geen fan van centreerringen, want dat is eigenlijk ook maar een halve oplossing.Niels schreef: 24 sep 2018, 19:00 Nou centreerringen of niet, als je vijf conische bouten aanslaat met 120nm per stuk dan zit die velg echt niet meer gecentreerd op een kunststof ringetje hoor. Zelfs alu krijgt het moeilijk mocht er een afwijking inzitten. Ik heb vaak genoeg met velgen gereden die niet perfect pasten qua naaf diameter en ook zonder centreerringen heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten