Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door GTRene » 07 aug 2011, 16:04

de grootste graaiers en spenders (landen als US) eerst (ja niet de gewone man natuurlijk)
doch de US drukt gewoon weer geld bij en velen gaan door zolang ze kunnen, maar dat heeft grote consequenties voor velen buiten de US, waarschijnlijk die wat ook een graantje wilden meepikken....het web is echter zo ver gegroeid dat velen en wie weet jij en ik er ook iets van mee hebben...and so effect us all, doch de grote groep minder bedeelden kunnen niet zo ver naar beneden aanpassen...en de rijkeren "kunnen" niet zonder? de levenstijl en gaan door oid? en vanuit daar meer onrust bij het gewone volk en straks wellicht net zoiets als zeg in de Arabische landen maar dan anders opgebouwd :eatpaper:

whaha hypothese of hoe heet dat :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 aug 2011, 12:43

Beurzen kelderen maar door. Zoals verwacht werken alle 'maatregelen' niet meer om het tij te keren.

De Oeso zegt dat de wereldwijde groei afneemt in dit kwartaal (de vraag is of het omslaat naar een daling/krimp eind 2011 of pas begin 2012 en dus wanneer de recessie officieel een feit is (en in welke landen). En hoe lang duurt die nieuwe recessie dan. Volgens diverse economen is de recessie in de VS al begonnen en zal die erg zwaar worden.

So, what's next?
Nog meer ontslaggolven
Dalende beurzen
Pensioenfondsen in de shit
Hoge werkloosheid
Huizenmarkt stort wederom in
etc. etc.

Ook nog goed nieuws? Guess not.

:coffee:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 08 aug 2011, 16:27

Dennis Cavallino schreef:Beurzen kelderen maar door. Zoals verwacht werken alle 'maatregelen' niet meer om het tij te keren.

De Oeso zegt dat de wereldwijde groei afneemt in dit kwartaal (de vraag is of het omslaat naar een daling/krimp eind 2011 of pas begin 2012 en dus wanneer de recessie officieel een feit is (en in welke landen). En hoe lang duurt die nieuwe recessie dan. Volgens diverse economen is de recessie in de VS al begonnen en zal die erg zwaar worden.

So, what's next?
Nog meer ontslaggolven
Dalende beurzen
Pensioenfondsen in de shit
Hoge werkloosheid
Huizenmarkt stort wederom in
etc. etc.

Ook nog goed nieuws? Guess not.

:coffee:
Ik zou de zaklantaarn-business in gaan. Iedereen gaat straks met een lampje op zoek naar goed nieuws/werk :tooth: .

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 aug 2011, 22:05

Oei, de dow jones op day-lo er uit. Meestal slecht teken :(

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 08 aug 2011, 22:15

Ik zie het net gebeuren. Ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen.

Alle steunen worden hard weggeslagen, er valt weinig zinnigs meer over te zeggen. Lekker afwachten, de kansen komen zo vanzelf. Ik zit alweer tussen de langer lopende calls te kijken op een aantal aandelen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 aug 2011, 11:16

AEX -5% op 269.......zwarte dinsdag........

Meer dan 100 punten gezakt met het max op 375..................onvoorstelbaar wat hier gebeurt.......de geschiedenis wordt onder onze neus geschreven..........

Onrust in de wereld neemt alleen maar toe..................maatregelen blijken een wassen neus......

Ik blijf bij mijn vorige postings over een (mogelijke) wereldbrand, ondanks het hoongelach van Ruben....

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 09 aug 2011, 11:38

Die wereldbrand is in Londen in ieder geval al aan de gang. Al het kansloze tuig komt daar uit het riool gekropen om de stad af te branden.

Leger erop af sturen. Shoot to kill. Afmaken dat tuig.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 aug 2011, 11:43

Wouter81 schreef:Die wereldbrand is in Londen in ieder geval al aan de gang. Al het kansloze tuig komt daar uit het riool gekropen om de stad af te branden.

Leger erop af sturen. Shoot to kill. Afmaken dat tuig.
Ik hoorde net op het nieuws dat de politie nog niet eens waterkanonnen in wil zetten, omdat ze dit doet denken aan Noord-Ierland. Dus als dat al niet kan, dan zal het leger nog wel veel langer op zich laten wachten.

Maar het is te idioot voor woorden wat daar gebeurt, dat heeft helemaal 0,0 meer te maken met de aanleiding van die rellen.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 13:07

als ik dat ook op tv zie wordt ik helemaal woest en zou ze zo allemaal af willen knallen die zich zo onterecht gedragen...maja je mag schijnbaar niks, bang om daar later weer op afgerekend te worden?
feit is dat tuig en criminelen te veel rechten hebben, das niet gezond, ik vind dat ze keihard mogen ingrijpen! dus alles wat nodig is om het weer goed te krijgen, dump dat tuig op een eiland ver op de oceaan met een vulkaan die eventueel kan uitbarsten :clown: in elk geval hoef je met dat soort volk geen medelij te hebben en mogen als ratten verdelgd worden.
wat een tuig :wtf:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 09 aug 2011, 13:16

Ik ben dan toch geneigd parallelen naar de onrusten in het midden-oosten te trekken als ze militair gaan ingrjipen :hot: .

Anyhow, de beurs klimt nu weer redelijk op, er staan zelfs een paar fondsen in de plus. Lang leve de optimisten (iemand moet immers voor het verlies dokken).

Rupie

Bericht door Rupie » 09 aug 2011, 14:57

De mate van rellen is gewoon een falen van de overheid. Als je wilt heb je dit zo onder controle. Hoeven geen doden voor te vallen. Begrijp die reacties dan eigenlijk ook nooit zo.

Elise

Bericht door Elise » 09 aug 2011, 17:48

Ruben schreef:De mate van rellen is gewoon een falen van de overheid. Als je wilt heb je dit zo onder controle. Hoeven geen doden voor te vallen. Begrijp die reacties dan eigenlijk ook nooit zo.
Misschien moet jij Assad in Syrië dan even een cursus geven....want die krijgt het niet voor elkaar om de onlusten de kop in te drukken ..... ondanks dat hij ze met bosjes laat neerknallen..... :bag:
http://www.nu.nl/algemeen/2585852/weer- ... syrie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 aug 2011, 17:55

Ruben schreef:De mate van rellen is gewoon een falen van de overheid. Als je wilt heb je dit zo onder controle. Hoeven geen doden voor te vallen. Begrijp die reacties dan eigenlijk ook nooit zo.

Nou, ik ben erg benieuwd naar jou uitleg over hoe je dit snel onder controle hebt.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 18:54

Ruben neemt Cohen mee en gaan daar met z'n allen een kopje thee drinken en alles is weer goed...NOT
alhoewel als je Cohen daar laat scheelt hier wel een beetje, ow neem dan die Pechthold aub ook mee :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 aug 2011, 18:57

AEZ +1,3% (hersteld vanaf -6% vanochtend), Dow Jones lekker in de plus, Nasdaq zelfs +3,3%. Niks aan de hand hoor ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 aug 2011, 20:30

Pas maar op dat het geen shortsqueeze is ;)

Jammer genoeg geen tijd gehad om wat met beurzen te doen de laatste 2 weken anders hadden het wel leuke weken geweest :)

JohanH

Bericht door JohanH » 09 aug 2011, 20:44

GTRene schreef:dus alles wat nodig is om het weer goed te krijgen, dump dat tuig op een eiland ver op de oceaan met een vulkaan die eventueel kan uitbarsten :clown:
Australie?
Been there, done that! :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 09 aug 2011, 21:33

Australie & vulkanen die uitbarsten? :nah:
Kun je beter naar Nieuw Zeeland gaan :kikker:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 aug 2011, 22:36

Downforce Hans schreef:

Nou, ik ben erg benieuwd naar jou uitleg over hoe je dit snel onder controle hebt.
Uhm..Gewoon keihard optreden en geweldspositie van de politie verstrekken versterken via tijdelijke noodwetgeving? Gewoon hakken. Als ik vijf man ME zie staan tegenover één uitdager, is het hakken met de knuppel met een bus erachter om ze meteen in op te sluiten. Te weinig politiekracht? Dan direct militairen erbij. De boodschap moet duidelijk zijn. Don't mess with the police. (Kei)hard optreden met visie.

Helaas René, geen Cohen politiek dus.

Ik heb al eerder dingen gezegd en ik ga ze hier niet herhalen, maar het is het een of het ander als maatschappij in mijn ogen. Maar een van de belangrijkste aspecten is handhaving door de overheid. Dan hoeven we geen onderscheid op geloof of ras te maken, maar treden we gewoon op...

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2011, 23:03

doch diezelfde overheid wordt vaak weer geblokkeerd door zeg de thee drinkers...sommige willen wel, en veel verder maar dat mogen ze niet...te veel stemmers zeg maar en 10 stemmen van die ene kant telt zwaarder dan 100.000 stemmen van de andere kant....en dan noemen ze dat democratie?
ik begrijp dat niet...ze kunnen vats niet tellen :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 aug 2011, 23:57

Bert ///M3 schreef:Pas maar op dat het geen shortsqueeze is ;)

Jammer genoeg geen tijd gehad om wat met beurzen te doen de laatste 2 weken anders hadden het wel leuke weken geweest :)
Shortsqueeze zou goed kunnen.. Was ook echt even nodig blijkbaar, want men wilde kosten wat het kost omlaag. Die -6% van vanochtend had wel heel erg veel weg van een schijnbeweging, jammer dat ik geen cash achter de hand had....

Aan de andere kant. Er wordt nu zoveel over beurscrashes gesproken. Het sentiment is verpest, dus elke stap naar beneden gaat dubbel zo hard uit angst dat het een echte crash wordt. Zo nu en dan is het wat overdreven, er is al veel ellende in de koersen ingeprijsd.

Elise

Bericht door Elise » 10 aug 2011, 08:33

Maus335i schreef:
Bert ///M3 schreef:Pas maar op dat het geen shortsqueeze is ;)

Shortsqueeze zou goed kunnen.. Was ook echt even nodig blijkbaar, want men wilde kosten wat het kost omlaag. Die -6% van vanochtend had wel heel erg veel weg van een schijnbeweging, jammer dat ik geen cash achter de hand had....

Aan de andere kant. Er wordt nu zoveel over beurscrashes gesproken. Het sentiment is verpest, dus elke stap naar beneden gaat dubbel zo hard uit angst dat het een echte crash wordt. Zo nu en dan is het wat overdreven, er is al veel ellende in de koersen ingeprijsd.
Ik denk dat het een tijdelijke opleving is en we verder naar beneden gaan......

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 aug 2011, 08:41

Ik ook.

Stukje shortsqueeze van partijen die hun shortposities sluiten en dan weer zakken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 aug 2011, 18:34

Die shortposities zijn in ieder geval weer ingenomen :D Zekerheid tot aan de voordeur, die optimistische amerikanen draaien er zo weer een plusje uit als ze willen.

Over het algemeen ben ik redelijk bearish ingesteld, maar ik vind dit een beetje té overtrokken naar mijn mening... Ja alle signalen staan op rood, maar voorlopig groeit de reeële economie nog steeds. Minder snel en dat is wat beleggers pessimistisch stelt.

Een stukje daadkracht van zowel de EU als Washington zou overigens niet misstaan.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 aug 2011, 20:39

Tja, die economie groeit nog steeds, maar dat kan natuurlijk niet doorgaan, de groei neemt af, de kosten nemen toe( stijgende prijs van productie middelen), die worden vervolgens bij de consument neergelegd die intussen op de 0 lijn is gezet...........nou, dan is het niet zo moeilijk meer.........

De Club van Rome heeft het al eens beschreven; Grenzen aan de groei (1972 !!)...........en zo is het precies.......

Plaats reactie