Toyota Celica GT-Four JDM |
- Vdub
Re: Nieuw speelgoed, Toyota Celica GT-Four | RDW : Goed geke
Super mooie auto.. ben je niet bang om vaak staande gehouden te worden ivm de uitmonstering?
- dvh
Zo ontstaan die graancircels dus 

-
-
- Tim R
Helemaal goed, lijkt me een machtige machine om in te sturen!
- HAMMERHEAD
hoeveel procent van de aandrijving gaat naar achter en voor dan? of is het precies 50-50, zal wel niet toch?
verder hele mooie auto hoor
verder hele mooie auto hoor
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
50/50 aandrijving, open diff. voorzijde, viscose center diff en TorSen achter diff.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Wat een schitterend ding is dit dan! 

- Weiqun W.
- Auto: 200sx S14a, E87 118d
Damn gaaf ding! 

- VLA
Gaaf ding. Vroegah was dit echt mijn droomwagen. Blijf het erg leuke wagentjes vinden. Veel plezier ermee.
- Fietsbel
Klopt bij dat restaurant richting krooswijk, de vorige eigenaar woonde in Hellevoetsluis en had er mooie Rays wielen onder zitten.Stéphane schreef:Staat hier vlakbij ook een GT-Four in het zwart. Die auto staat 90% van de tijd stil, volgens mij omdat de eigenaar veel in het buitenland/op een boot/boor-eiland werkt. Heb hem een keer gesproken. Erg mooi ding.
Deze is ook erg bijzonder om te zien en ik denk dat je daar een goeie auto aan hebt. Grappige is dat mannen gewoon kinderen blijven. Auto met stickers maakt gewoon kind in je los
Celica GT-Four's zijn geweldige wagens, alleen klussen in de motorruimte is soms wel erg lastig omdat het zo krap is. Mocht je ooit nog eens de heldere JDM lampen willen, wil ik je wel adviseren hoe je deze het beste kan ombouwen. Was zelf de eerste die deze ombouwden.
- Luc B
@ alle reactie's : Dank jullie wel ! ik vind het ook een enorm tof ding.
Laatste weken weinig tijd/vakantie gehad. Vandaag had het weer geregend dus maar de auto van stal gehaald. Eerst even de stad in wat spullen opgehaald, beetje getankt (wist niet dat 98 zo zeldzaam nog was), banden op spanning gezet. Rustig warm gereden en weer een beetje rondgespeeld. Stond bij de supermarkt nog langs een normale versie :

Bij het starten van de GT4 ging meteen het alarm in de andere celica af, nogmaals toen ik dotje gas gaf
. Terwijl die echt niet zo luid is.
Hierna richting bos gereden , beetje gespeeld. Eerste echte meters off-road. Wat een machine! Je moet echt goed je hoofd erbij houden. Constant wielspin, en nog accelereren als een idioot ! fantastisch hoe die gaat, maar o zo verradelijk. Verbazingwekkend was er toch nog aardig comfort. Heb veel slechter gezeten.
Helaas is er wel een koelslang van de lucht-koeler gescheurd waardoor al dat water weg was. Rustig terug gereden en zometeen dat dus even repareren. Ding ziet er lekker beestachtig uit :

Laatste weken weinig tijd/vakantie gehad. Vandaag had het weer geregend dus maar de auto van stal gehaald. Eerst even de stad in wat spullen opgehaald, beetje getankt (wist niet dat 98 zo zeldzaam nog was), banden op spanning gezet. Rustig warm gereden en weer een beetje rondgespeeld. Stond bij de supermarkt nog langs een normale versie :
Bij het starten van de GT4 ging meteen het alarm in de andere celica af, nogmaals toen ik dotje gas gaf

Hierna richting bos gereden , beetje gespeeld. Eerste echte meters off-road. Wat een machine! Je moet echt goed je hoofd erbij houden. Constant wielspin, en nog accelereren als een idioot ! fantastisch hoe die gaat, maar o zo verradelijk. Verbazingwekkend was er toch nog aardig comfort. Heb veel slechter gezeten.
Helaas is er wel een koelslang van de lucht-koeler gescheurd waardoor al dat water weg was. Rustig terug gereden en zometeen dat dus even repareren. Ding ziet er lekker beestachtig uit :
- Jorik
Met al die modder is hij in één klap nog zo veel mooier geworden! Meer foto's?
-
Inderdaad, bij deze mag het zekerJorik schreef:Met al die modder is hij in één klap nog zo veel mooier geworden! Meer foto's?

- Fietsbel
een gt-four met modder, zo hoort het! 
- Tim N
Gaaf man, echt wat een iconische uitstraling.
Wel ff een setje 17" Compomotive of Speedline in wit eronder om de tarmac look te scheppen.
Wel ff een setje 17" Compomotive of Speedline in wit eronder om de tarmac look te scheppen.
- Luc B
Er zit nu 16'' Speedline onder. Als ik 17'' ga monteren zal ik hem toch iets verder moeten verlagen. Voor de looks vind ik hem nu eigenlijk perfect. Er is namelijk van het WRC-model, het onderstel onder gekomen. Waardoor de auto wel mooi zijn ''hoogte'' behoud, maar ook naast de weg ontzettend goed ligt, en zeker niet oncomfortabel ! Wil ik dan 17'' gaan monteren ben ik bang dat ik hem zal moeten verlagen en dat er dan toch een heel nieuw set onder moet komen.Tim N schreef: Wel ff een setje 17" Compomotive of Speedline in wit eronder om de tarmac look te scheppen.
Omdat de luchtkoeler eraf is ( ipv intercooler koelt die de lucht met koelwater) meteen een baal nieuwe koelvloeistof gekocht. Dus zowel de koelvloeistof voor de lucht als gewone koeling word vervangen. Voor het laatst zijn al de motorolie, bak-olie en diff olie vervangen. Puur uit voorzorg, gewoon om zeker van de zaak te zijn. Binnenkort nog maar eens de motor-olie vervangen, zodat het vuil er een beetje uit is.
Voor de rest moet ik even een HKS SLD opsnorren. Een HKS ''Speed Limit Defencer''. Omdat het een japans model betreft heeft die standaard wel meer pk's als de rest van de wereld, maar ook een begrenzer die bij 180 in komt. Best jammer, want je hebt nog een heel gedeelte 4 , en de volledige 5e gang nog over. Toyota geeft dan ook een top snelheid op van 250.
- Luc B
Re: Toyota Celica GT-Four JDM
Vandaag dus even flink aan het sleutelen geweest, een hele klus om die voorbumper er af te krijgen. De radiator bleek lek , gescheurd op het onderste ophangpunt. Hier in de buurt alle bedrijven af geweest, niemand kon dit maken. En bij toyota is een nieuwe 235,- incl.BTW. maar met onbekende levertijd. Nu is mijn vraag: Wie weet wie dit wel kan maken, of wie weet iemand die nog zo'n ding heeft liggen ?
Foto schade:

Gewoon foto van de klauw, ding is echt groot !

Foto schade:
Gewoon foto van de klauw, ding is echt groot !
- Fietsbel
De beste plek voor GT-Four onderdelen is engeland, niet alleen wegens de prijs maar voornamelijk omdat daar zoveeeeeel meer te koop is.
- GTRene
das een speciaal soort kunstof...kunstof eindkappen toch?
kun je niet maken of beter van niet...
beter een nieuwe aanschaffen van compleet alu...
weet niet wat voor typ jij hebt maar zijn het zulke?
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=toyota+ ... vailTo=146" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
dat zou wel goedkoop zijn...en ook wel in de UK denk ik.(deze zijn Australie maar voorbeeld maar heeft er 2)
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=toyota+ ... vailTo=146" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
dat zou wel goedkoop zijn...en ook wel in de UK denk ik.(deze zijn Australie maar voorbeeld maar heeft er 2)
- Luc B
Dat zijn de radiateurs van de motor zelf. Ik heb die van de intercooler nodig. De intercooler word bij mij niet gekoeld door rijwind, maar door een apart koelwater systeem. Een van geheel alu is bijna niet te vinden of voor hollywood prijzen. Brengen morgen even naar RETO toe, die kunnen dit misschien ''lassen'' . Dan ben ik voor voorlopig weer op de weg. En kan ik nog altijd beslissen voor een complete alu exemplaar.GTRene schreef:das een speciaal soort kunstof...kunstof eindkappen toch?
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=toyota+ ... vailTo=146" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch bedankt voor het meedenken !
- GTRene
oow Intercooler
hoe ziet dat ding eruit dan?
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=interco ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
zit zoiets hier bij?

hoe ziet dat ding eruit dan?
http://shop.ebay.nl/i.html?_nkw=interco ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false;
zit zoiets hier bij?
-
als ik zo op ebay kijk staan er ook veel hoezen voor de intercooler bij. gaan dus vaker stuk denk ik? mischien verstandig ook meteen erbij kopen?
- dvh
Kunststoflassen geen optie ?
-
Waanzinnig gave Celica Luc, je gebruikt hem waar hij voor gemaakt is.
Misschien moet je even een belletje doen naar Groningen, NMB motoren.
Ik weet dat er op de oudere types Legacy turbo's ook een waterkoeling zat voor de intercooler.
Wie weet heeft hij nog zo een radiator staan voor je.
NMB Motoren B.V.
U.T. Delfiaweg 6e
9745 EN Hoogkerk Groningen
Tel: 050 553 03 86
Fax: 050 553 04 03
Info@nmb-motoren.nl
Renzo
Misschien moet je even een belletje doen naar Groningen, NMB motoren.
Ik weet dat er op de oudere types Legacy turbo's ook een waterkoeling zat voor de intercooler.
Wie weet heeft hij nog zo een radiator staan voor je.
NMB Motoren B.V.
U.T. Delfiaweg 6e
9745 EN Hoogkerk Groningen
Tel: 050 553 03 86
Fax: 050 553 04 03
Info@nmb-motoren.nl
Renzo