Karters aanwezig ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Emiel

Karters aanwezig ?

Bericht door Emiel » 07 aug 2011, 08:50

Naast de Lotus , heb ik een 2e kart aangeboden gekregen en verwacht deze komende week op te halen. Betere keuze als terug gaan (circuit) motor rijden.

125cc , 6 bak. 2takt en wat gekieteld schijnbaar. Alles SKM, malossie cylinder, Alfonso dashboard en toebehoren, etc.
Woon dicht bij de buitenbaan in Genk en redelijk bij Spa. Veldhoven is ook om de hoek.

Heb een adres gekregen voor onderhoud van blok ( Heesch ) en waar ik passend stoeltje zal halen maar dat is niet helemaal naast de deur dus voor de bandjes en remblokjes even informeren.

Nog mensen die tips hebben voor goed kart forum? Wel al gegoogled maar kom eigenlijk direct bij kartgrid in Belgie uit.
Nog tips waar voor goede prijs/service onderdelen te halen in Brabant/Limburg of Online? Liever iets duurder en fatsoenlijke service overigens.

Fijn rijden en trainen tussen de circuit dagen volgend jaar door. Moet wel een arm en been laten amputeren ivm gewicht wil ik met de kart enigzins competief zijn vermoed ik :bag:

marlon_ruchtie
Auto: '78 Alfetta

Re: Karters aanwezig ?

Bericht door marlon_ruchtie » 07 aug 2011, 16:59

http://www.megakart.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.kartgrid.be" onclick="window.open(this.href);return false; zijn volgens mij zo'n beetje de enige nederlandstalige actieve kartfora.

Wat voor 125 is het, een icc/kz2 of is het een crossmotorblok? (te herkennen aan uitlaat voor/achterzijde van het motorblok, voorkant is crosser achterkant is kartmotor)

Om spullen te halen in omgeving limburg ben je al snel aangewezen op KSL (Kartshop limburg) in Thorn of kart-parts in Cuijk. De eigenaar van KSL ken ik niet, die van kart-parts heb ik wel vaker gezien toen ik nog regelmatig kartte. De laatste is een prima kerel die naar mijn idee niet te beroerd is om een stapje extra te zetten. (ook niet duur overigens!)

Zelf vind ik Dennis van der Spoel wel een fijn adres, zit in Hoofddorp. Nooit te beroerd om uitleg te geven, dingen toe te lichten e.d. En mijn inziens wel iemand die enigzins weet waar het om gaat. Hoofddorp is wel een eind weg maar m.i. wel de moeite waard. (woon zelf in Ede, dan is Hoofddorp ook niet echt naast de deur)

Als je last minute even snel wat nodig hebt wat niet zo heel gangbaar is kun je Ben de Paauw in Soest nog wel eens bellen, hij is wel duur maar hij heeft (of had voor 2 jaar terug in ieder geval) echt een enorme voorraad.

Pas wel goed op, er worden echt een hoop fouten gemaakt door mensen die gewoon niet weten waar het over gaat in de race/kart wereld en dan kan je hobby in eens wel heel duur uitvallen.

Emiel

Bericht door Emiel » 07 aug 2011, 18:56

Dank je :)

Zal op die forums een gaan verdiepen in de materie. 13 jaar geleden dat ik op een echte kart heb gereden ( lees geen binnen baan spul )

Foutjes herken ik van andere takken van sport. Vandaar dat ik voor onderhoud van blokje al een betrouwbaar adres heb . Exact wat voor blok weet ik niet, is ex wedstrijd blokje van iemand die top 3 reed binnen bepaalde klasse. Net gereviseerd met garantie.
Koop de kart van een goede bekende met veel ervaring, voornamelijk superkart, dus dat zit gelukkig wel goed. Weet wat ik aan de kart moet doen ( passend stoeltje, nieuwe tank, nieuwe remklauw. Revisie lost lekkage niet op )

Ksl had ik gevonden idd en ook veel positieve berichten over vd spoel. Goed adres is goud waard. Bij ksl eens binnen lopen voor bandjes. Wil ook extra set velgen met regen bandjes, vind regen rijden super.

marlon_ruchtie
Auto: '78 Alfetta

Bericht door marlon_ruchtie » 07 aug 2011, 19:39

Let wel op met de velgen, achterbanden zijn in regen variant smaller dan de slicks en hebben dus ook andere velgen nodig.

Als het een wedstrijdmotor is dan zal het wel een KZ2 zijn, volgens mij zijn de cross klasses inmiddels redelijk op sterven na dood. (hoor er in ieder geval nooit meer wat van) Blijft toch wel leuk speelgoed zo'n ding hoor. :df:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 aug 2011, 19:48

Als je gaat kijken naar fun per euro is karten erg tof.

Ben zwaarder als " vroeger " maar als ik wat scherpte en soepelheid kan trainen weer en wat lijnen etc dan word het met de Lotus des te leuker op het circuit.

Lees wel eea over crossblokjes maar dat ligt hier zeker niet op. Nouja momenteel ligt er niks op, vriend wilde perse frame hebben van bepaald model dus alles ligt uit elkaar. Kan ik hem mooi zelf opbouwen zodra mijn andere project klaar is.
Netjes alles schoonmaken, invetten van boutjes en moertjes etc.

Plaats reactie